بهترین شبکه های فیلم و سریال ماهواره

تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۸۵۳۹
از pmc تا “جم” و “من و تو” و ” فارسي‌وان”:

اطلاعاتی​ درباره​ هفت شبکه ​پربیننده فارسي ​ماهواره​

گروه فرهنگ و هنر:​ بدون شک در نوروز سال 79 که اولین شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به شکل غافلگیرکننده و بدون اطلاع مدیران آن در ایران قابل دریافت شد، كمتر کارشناس و مسئولی گمان می‌برد که پس از 13 سال این شبکه‌های ماهواره‌ای بتوانند اين گونه بر افكار عمومي تاثيرات كنترل نشده خود را بر جاي بگذارند و به یکی از سوژه‌های مهم کشور تبدیل شود.
بحدود 13 سال از آن زمان که مجری شبکه «IN Tv» از تماس یک شهروند اصفهانی با این شبکه شوکه شده بود و با تعجب و بهت یک سیب را از پای شبکه خودش نشان داد و از او پرسید «اگر الان مرا می‌بینی بگو که در دست من چیست؟!» می‌گذرد و این روزها شبکه‌های جدیدی در فضاي لايتناهي تركتازي مي‌كنند. «7 قلوی مهاجم» شاید بهترین تعبیری باشد که بتوان برای شبکه‌ها به کار برد. هفت شبکه ماهواره‌ای که هرکدام به صورت زیرکانهای بخشی از مخاطبان را هدف قرار گرفته‌اند و همین 7 شبکه به عنوان رقیبی جدی برای سازمان عریض و طویل صدا و سیما و شبکه‌های بی‌شمار این سازمان قرار گرفته‌اند…

پی‌ام‌سی

دقیقا 10 سال پیش، زمانی که شبکه‌های ماهواره‌ای در تسخیر افرادی مانند امیر قاسمی‌و شب خیز بودند یک شبکه 24 ساعته موسیقی خیلی بیسر و صدا پا به عرصه رقابت گذاشت. تا پیش از این روال اين بود كه مجری‌های شبکه‌هایی مانند طپش و پن ساعت‌ها کنار مهمانانشان بنشینند، از هر دری حرف بزنند، خاطره بازی کنند، بینندگان با آن‌ها تماس تلفنی بگیرند و صحبت‌های آن‌ها به صورت زنده روی «ایر» برود. دراين ميان گاهگداری هم کلیپ‌های بیکیفیت موسیقی هم پخش می‌شد و بقیه ساعت روز هم همان برنامه‌ها تکرار می‌شد. شبکه پی‌ام‌سی اما بدون استفاده از هیچگونه مجری با الگو برداری از شبکه‌های معروفی مانند MTv برنامه‌های خود را به پخش کلیپ‌های داخلی و کلیپ‌های روز خارجی (که تا پیش از آن عملا در شبکه‌های ایرانی پخش نمی‌شد) اختصاص داد.

شکستن برخی هنجارهای اجتماعی و فرهنگی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای جامعه ایران دقیقا از همین زمان آغاز شد. تا پیش از تاسیس این شبکه، نمایش شکل‌هایی خاص از پوشش و برخی صحنه‌ها تابویی بزرگ به حساب می‌آمد که در کلیپ‌های ایرانی وجود نداشت و کلیپ‌های خارجی هم تقریبا از شبکه‌های فارسی زبان پخش نمی‌شد. این شبکه اما با نمایش کلیپ‌های خارجی قبح شکنی خود را آغاز کرد و پس از مدتی کلیپ‌های ایرانی حتی از نمونه‌های خارجی نیز سبقت گرفتند!

از مهرداد اسماعیلی کیا به عنوان مدیر شبکه PMC نام برده می‌شود که یکی از ثروتمندان مقیم دوبی محسوب می‌شود. او شرکتی را به نام KIAMAX افتتاح کرده و همچنین در پروژه‌هایی از قبیل مجله PMC Magazine ، مجله T3 ، موسسه مالی ضامن، آژانس هواپیمایی کلاب پرشیا، محصولات آرایشی Qmax ، کنسرت‌های PMCevent وهمچنین مجله گلچین سرمایهگذاری کرده است.

شاید کمتر کسی بداند کیا مکس حدود چهار سال پیش شبکهای جدید به نام لایو کازینورا بر روی ماهواره ‌هاتبرد افتتاح کرد که قرار بود اولین قمار خانه تلويزیونی ایرانی (!) باشد اما پس از گذشت نزدیک به یک ماه از فعالیت خود به دلایل نامعلومی به کار خود پایان داد. مدیریت این شبکه چراغ خاموش حرکت می‌کند و به همین دلیل شایعات زیادی در مورد وابستگی‌های او به داخل کشور مطرح می‌شود. برنامه‌های این شبکه در ایام سوگواری قطع می‌شود، کلیپ‌های دارای مضامین سیاسی اجازه پخش از این شبکه را ندارند، معمولا رنگ پارازیت را به خود نمی‌بیند و تا سال‌های سال این شبکه فقط در محدوده ایران پخش می‌شد و ایرانیان ساکن اروپا و آمریکا از وجود چنین شبکهای بیخبر بودند! با این وجود شبکه PMC که مرکز آن در ابتدا در هلند بود و سپس به دوبی نقل مکان کرد نسبت به سایر شبکه‌ها همچنان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

این شبکه هم با خوانندگان به اصطلاح زیر زمینی ایران ارتباط دارد و هم به عنوان یکی از شریک‌های تجاری موسسه آونگ که در لس‌آنجلس واقع شده با خوانندگان لس‌آنجلسی کار می‌کند و در واقع نبض موسیقی غیر رسمی‌ داخل و خارج از کشور در دستان این شبکه قرار گرفته است. یکی از نکته‌های لاینحل دیگر پی‌ام‌سی آن است که هر زمان یک خواننده زیرزمینی داخل ایران تصمیم می‌گیرد مجوز دریافت کند و سلسله مراتب و پروسه طولانی اخذ مجوز را تا انتها طی می‌کند، ناگهان این شبکه یک کلیپ از این خوانندگان پخش می‌کند و سیر اخذ مجوز آن‌ها به تعویق می‌افتد!

بی‌بی‌سی فارسی

دقیقا در زمانی که هیاهوی شبکه‌های سیاسی ماهواره‌ای محدود به شبکه‌های کُند و خسته​ای مانند صدای آمریکا، کانال وان، پارس و … می‌شد ناگهان شبکه تازه نفس بی‌بی‌سی فارسی در دیماه سال 87 از راه رسید. سه سال پیش از آغاز به کار این شبکه بود که وزیر وقت خزانه داری یا دارایی انگلستان پرده از راه‌اندازی این شبکه برداشت. گوردون براون (که در آن زمان وزیر دارایی بود و سپس به مدت سه سال در سمت نخست وزیری انگليسی هم فعالیت کرد) در پاییز سال ۲۰۰۶ میلادی اعلام کرد که بودجه‌ای معادل ۱۵ میلیون لیره استرلینگ، نزدیک به ۲۲ میلیون دلار در سال، برای راه‌اندازی بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی اختصاص داده است.

در پی گذشت نزدیک به سه سال از ارایه طرح تاسیس تلویزیون فارسی زبان بی‌بی‌سی و پس از ماه‌ها آموزش و آزمون براي جذب نيرو از رسانه‌هاي ايراني سرانجام ساعت پنج بعدازظهر روز چهارشنبه، ۲۵ دی ماه، این تلویزیون کار خود را آغاز کرد. این شبکه تلاش کرده بود هرآنچه که دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای سیاسی در خود نداشتند یک جا جمع کند. استفاده از مجریان و خبرنگاران خوش سیما، جوان و حرفه‌ای که برخی از آن‌ها نیز از داخل کشور به آن شبکه رفته بودند موجب شد تا مدیران این شبکه تمامی‌اهداف سیاسی خود را در ظاهری جذاب ادامه دهند.

در این شبکه قرار نیست خط فکری سیاسی بنیانگذاران این شبکه به صورت مستقیم بیان شود و این بار سنگین به عهده مهمانان به ظاهر موجه برنامه‌های خبری و سایر برنامه‌های به ظاهر فرهنگی و مستند این شبکه است تا بی‌بی‌سی فارسی هیچ‌گونه جهتگیری مستقیم نداشته باشد. این شبکه تلاش کرده از نقاط ضعف شبکه‌هایی مانند VOA استفاده کرده و تا آنجا که ممکن است خود را به مردم ایران نزدیک نشان می‌دهد و از این طریق اثرگذاری این شبکه نیز بالاتر رفته است.

برنامه‌های چند ساعته برای مناسبت‌های مختلف، نمایش فیلم‌های مستندسازان داخل کشور، اشراف نسبي به موضوعات اجتماعی روز مردم(به خاطر استفاده از نيروهاي جوان و آپ تو ديت ) و همچنین پاتک‌های زیرکانه این شبکه به رقیب دیرینه خود یعنی آمریکا در قالب خبرها و گزارش‌ها چهرهای جذابتر برای مخاطبان ارائه می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی کوچکترین اتفاقات روز کشور را در کمترین لحظه پوشش می‌دهد و با توجه به اتفاقات روز، ساعت پخش و ویژه برنامه‌های خود را تغییر می‌دهد تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند. بي‌بي‌سي فارسي اما داراي جهت‌گيري عيان سياسي است كه گاه به خاطر سنت مرسوم شبكه جهاني بي‌بي‌سي به نتايج غيرمنتظره‌اي ختم مي‌شود. مثل وقتي كه يك مقام اخوان المسلمين مصر در حمايت از رهبر انقلاب ايران با صراحت و قاطعيت صحبت كرد و يا وقتيكه مهاجراني در پاسخ به لاطائلات نتانياهو آنچنان آتشين و انقلابي موضع گرفت كه مجري بي‌بي‌سي هول شد!

صدای آمریکا

صدای آمریکا یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های سیاسی فارسی زبان محسوب می‌شود که بخش فارسی آن از سال 75 آغاز به کار کرده و با وجود تلاش‌های بیشماری که انجام داده اما همچنان در محدوده مخاطبان سنتی خود محصور شده و در جذب سایر مخاطبان ناکام بوده است. این شبکه که گفته می‌شود با بودجه 75 میلیون دلاری سنای آمریکا مشغول به کار است در چند سال اخیر با مشکلات درونی زیاد مواجه بوده و همین موضوع سبب شده تا ریزش شدیدی در مخاطبانش احساس کند. صدای آمریکا در برنامه‌های خود همان ژست حداقلي بیطرفانه رقیباش یعنی بی‌بی‌سی فارسی را نیز ندارد و نقش یک اپوزيسیون سلطنت طلب را بازی می‌کند. معمولا افراد مسنتر و یا تندروتر مخاطبان این شبکه هستند. مدیران این شبکه تلاش‌های بی‌شماری برای جذب سایر اقشار انجام دادند اما در نهایت در رقابت با بی‌بی‌سی بازی را واگذار کردند.

حدود سه سال پیش بود که دعواهای داخلی این شبکه به اوج خود رسید و بسیاری از مجریان و کارمندان این شبکه در اعتراض به سانسور، مشکلات مالی و تبعیض اخراج شدند. جمشید چالنگی یکی از این افراد بود که پس از سال‌ها فعالیت در برنامه تفسیر خبر کنار گذاشته شد و پس از این اتفاق در صفحه خودش در فیس بوک نوشت: «يكي از دلايل تعليق و سپس اخراج من از VOA سوال از مديران اين شبكه به خاطر كم كردن زمان برنامه و سپس گرفتن اين برنامه از من بوده است. فضاي حاكم بر شبكه صداي آمريكا آكنده از تبعيض و فساد اداري بود و من در يك جلسه كه با مسئولان ارشد صداي آمريكا داشتم اين مورد را به آنها گفتم. سوء مديريت در بخش فارسي صداي آمريكا سبب شده است تا وضعيت كنوني اين شبكه مانند فضاي حاكم بر ادارات شوروي سابق شود. مديران سطوح بالاي مديريتي در صداي آمريكا به من قول دادند كه به خاطر اظهارات من هيچ انتقام جويي از من صورت نگيرد اما مديران بخش فارسي از جمله رامين عسگرد تحمل اين انتقادات را نداشتند.»

جالب آنجاست که مدیر شبکه جم نیز که خود نیز کارنامه سوال برانگیزی دارد در نامهای دست به افشاگری درباره مدیران این شبکه زده و از سانسور حرف‌هایش در این شبکه خبر داده است. فروردین سال 86 یکی دیگر از اتفاقات جنجالی این شبکه رخ داده و مجری صدای آمریکا در مصاحبه تلفنی با ریگی او را رهبر جنبش مقاومت مردم ایران خطاب کرد!

من و تو

آبان سال 89 شبکهای روی ایر رفت که خیلی زود به عنوان یکی از مهاجمان پر قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای به ایران شناخته شد. در روزهای اولیه تاسیس من و تو این شبکه در حالی که اکثر ساعت کنداکتور برنامه‌هایش خالی بود با راه‌اندازی آکادمی‌موسيقي راه یک ساله را در عرض یک ماه طی کرد و توانست مخاطبان زیادي را به سمت خود جذب کند. در ابتدا حساسیت‌ها روی این شبکه آنچنان نبود اما پس از آکادمی‌ و شروع برنامه‌های تازه این شبکه خط فکری آن مشخص شد. شبکه من و تو که دقیقا از همان اصول و ترفندهای حرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی استفاده می‌کند با مطالعه روي خلأ‌هاي برنامهسازي در داخل كشور نيروي خود را بر پوشش اين حفره‌ها قرار داده است.

من و تو انرژی خود را روی برنامه‌های اینترتیمنت و سرگرمی‌گذاشت و به عنوان مکمل شبکه بیبی‌سي فارسی درآمد. در برنامه‌های این شبکه از نشان دادن مستقیم روابط بی بند و بار و شکستن افراطي هنجارهای اجتماعی مانند شبکه‌های فارسیوان و جم خبری نیست و همه چیز در لایه‌های زیرین دنبال می‌شود. شبكه من و تو زيركانه مي‌كوشد اعتماد مخاطبانش را به عنوان يك شبكه خانوادگي مفرح كسب كند. در هیچ کدام از برنامه‌های این شبکه سبک دیگر زندگی به صورت مستقیم تبلیغ نمی‌شود اما برنامه‌هایی مانند بفرمایید شام، من و تو پلاس و آکادمی‌موسيقي و… نوعي ديگر از سبك زندگي و در تعارض كامل با آن چيزي كه در رسانه‌هاي رسمي ما عرضه مي‌شود تبليغ مي‌شود.

موسيقي پاپ، سينماي روز، مجري‌هاي جوان و خوش لباس ،نمايش جاذبه‌هاي زندگي مدرن و غربي و نمايش هدفدار از نوستالژي‌هاي دهه 50 مهمات اين شبكه براي تاثيرگذاري بر طبقه متوسط هستند اما نكته جالب بال و پر گرفتن تدريجي برنامه‌هاي سياسي از اتاق خبر گرفته تا تك برنامه‌هاي مرتبط با تاريخ سياسي و اقتصاد سياسي است…. اتاق خبر من و تو به صورت تدریجی از سایه بیرون آمد و با خط فکری خاص و نیم نگاهی به سلطنتطلبان جهت‌گيري خودش را نشان داد.

در مستندهای تاريخي این شبکه نيز با چشم پوشی بر بخش‌های عمدهای از واقعیت‌ها، تصویری دلخواه از مدیران سلطنت طلب این شبکه از روایت‌های تاریخی را به نمایش گذاشت. این شبکه سلسله مصاحبه‌هایی با خوانندگان مطرح لس‌آنجلسی هم انجام داد و محور تمامی این گفتوگو‌ها مضامین سیاسی و زندگي در به اصطلاح تبعيد بود… شنیده شده با آرام شدن فضای سیاسی ایران این شبکه قصد دارد در شش ماهه دوم سال تمرکز خود را روی همان برنامه‌های سرگرم کننده بگذارد. این مجموعه تلویزیونی در ۲۸ اکتبر سال ۲۰۱۰ در لندن توسط کیوان و مرجان عباسی که زن و شوهر هستند راه‌اندازی شد. کیوان عباسی فرزند دوم فریبرز عباسی است که مالکیت و مدیریت تلویزیون پارس در آمریکا و شبکه غیر اخلاقی Hostlertv در کانادا را بر عهده داشت.

کیوان عباسی مدتی مدیریت شبکه سیاسی فارسی‌زبان آزادی را برعهده داشت که افرادی مانند رضا فاضلی و بهروز صوراسرافیل نیز در آن حضور داشتند. فاضلی و صوراسرافیل بعدها به دلیل اختلافاتی که بین کیوان عباسی و آنها به وجود آمد، از این شبکه جدا شدند. شبکه آزادی بعد از مدتی به دلیل ضعف محتوا و پایین بودن کیفیت و عدم جذب مخاطب تعطیل شد. بعد از مدتی کیوان کار خود را در فضای اینترنت شروع و شبکه «ببین‌تی‌وی» را راه‌اندازی کرد.

این شبکه که فقط از طریق اینترنت قابل رویت بود با همکاری رها اعتمادی (بنی‌اعتماد)، تیام بصیر و تعدادی چند از دوستان آنها تا مدتی فعاليت داشت و توانست مخاطب خاص خود را جذب کند اما به دلایل مختلف این کار نیز به سرانجام نرسید و بعد از مدتی ببین‌تی‌وی نیز تعطیل شد. چند سال بعد او شبکه من و تو را که گفته می‌شود با بودجهای در حدود 40 میلیون دلار که از سوی دولت انگلیس تامین می‌شد راه‌اندازی کرد.

فارسی وان

در زمانی که شبکه‌های ماهواره‌ای تمام تمرکز خود را بر پخش برنامه‌های سیاسی و موزیک گذاشته بودند ناگهان شبکه​ای از راه رسید که تصیم گرفت خلأ وجود فیلم و سریال در شبکه‌های ماهواره‌ای را پر کند. تا پیش از این شبکه ام‌بی‌سی پرشیا با پخش فیلم با زیرنویس فارسی بخشی از این مخاطبان را از آن خودش کرده بود اما فارسی وان با تمرکز بر دوبله سریال‌ها و فیلم‌ها مخاطبان زیادی را به سمت خود روانه ساخت. این شبکه اما بر خلاف ام‌بی‌سی پرشیا پخش سریال‌های درجه 2 و 3 را دستور کار خود قرار داد و ساختارشکنی در زمینه روابط اجتماعی شاه بیت تمامی برنامه‌های این شبکه بود. فارسیوان این هنجارشکنی را قدم به قدم انجام داد.

این شبکه هر چه جلوتر رفت نمایش سریال‌های دارای مثلث و مربع‌های عشقی، روابط زنان و مردان متاهل و فرزندان نامشروع در آن پررنگ و پررنگتر شد. دوبله‌های این شبکه در ابتدا بسیار ضعيف بودند و در افغانستان انجام می‌شد اما پس از مدتی بر مهارت دوبلورهای آن نیز افزوده شد. گفته می‌شود پس از انتقاداتی که به دوبله این شبکه وارد شد شبکه ماهواره‌ای جم اقدام به دوبله فیلم‌های این شبکه کرد که پس از بروز اختلافات شدید بین مدیران جم و فارسی‌وان این همکاری قطع شد. فارسی‌وان حاصل سرمایه‌گذاری مشترک گروه موبی و کمپانی نیوز کورپوریشن است.

گروه موبی در سال ۲۰۰۲ توسط سعد محسنی، استرالیایی افغان‌تبار و خواهر و دو برادرش تاسیس شد و کمپانی نیوز کورپوریشن متعلق به فردي به نام روبرت مرداك – امپراتور رسانهاي – است كه چهارمين مرد ثروتمند آسياست. روبرت مرداك داراي 60 شبكه تلويزيوني به 13 زبان مختلف است، كه روزانه حداقل 300 ميليون مخاطب را به خود جلب مي‌كند. همين طور مسئوليت 100 روزنامه و مجله معتبر؛ همچون ديليتلگراف، والاستريت ژورنال، تايمز، سانديتايمز، نيويوركپست و نيز شبكه‌هاي خبري معروفي؛ همچون فاكس، فاكسنيوز و اسكاينيوز و سايت‌هايي همچون «ماي اسپيس» بر عهده اين فرد است. 10 میلیون دلار رقمی است که گفته می‌شود برای راه‌اندازی این شبکه هزینه شده و شبکه زمزمه نیز از دیگر شبکه‌های متعلق به این امپراتوری است.

شبکه فارسیوان بسیار پیچیده عمل می‌کند. در ظاهر هیچ نشانی از مخالفت با آموزه‌های ارزشی و دینی نشان نمی‌دهد و حتی برای مناسبت‌های خاص مذهبی هم پیام تبریک و تسلیت می‌دهد اما سریال‌های نشان داده شده در این شبکه چیز دیگری را نشان می‌دهد. از سینا ولیالله به عنوان یکی از تهیه کنندگان و مدیران اصلی فارسیوان نام برده می‌شود و در کنار او سارا رهبری به عنوان معتمد مرداک به عنوان مسئول خرید سریال و هماهنگی برای دوبله در شبکه فارسی وان مشغول به کار است.

جم

شبکه جم در سال 86 فعالیت خود را با تمرکز بر موسیقی و کلیپ آغار کرد و به عنوان رقیب اصلی شبکه پی‌ام‌سی درآمد اما پس از مدتی سبک کاری خود را به سرگرمی‌ و سپس سریال تغییر داد. از سعید کریمیان به عنوان موسس و مدیر اصلی شبکه جم نام برده می‌شود. او در سال 77 در رادیو صدای ایران در لس‌آنجلس شروع به کار کرد و به این ترتیب اولین فعالیت رسانهای او رقم خورد.

او پس از حدود دو سال فعالیت در این رادیو از آن جا نقل مکان کرد و چند سالی را در شبکه‌های مختلف لس‌آنجلسی سپری کرد. پس از آن بود که برادران کریمیان تصمیم گرفتند برای تجارت به دوبی نقل مکان کنند و از این طریق روابط زیادی با افراد درون کشور پیدا کردند. سعید کریمیان با ارتباطات داخلی خود، سهامدار اصلی سه شرکت بزرگ در تهران به نام‌های آپولونیا کالج، دبلیو آیپی و گروه طلايی آسیا شد و از آن‌ها شعبه‌هایی در کشورهای دیگر تاسیس کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا کریمیان این شبكه را از سال ۲۰۰۶ میلادی با شعار «جم همه شما را دوست دارد» راه‌اندازی کند و به عنوان یكی از شبكه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی‌عمومی» (General Entertainment and Music Group) با محتوای برنامه‌هایی نظیر فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی، مستندهای تلویزیونی، برنامه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های سرگرم‌كننده جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

«گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» دفاتری در شهرهای دوبی، لندن، كوالالامپور و لس‌آنجلس دارد و عمده فعالیت خود را بر تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها قرار داد. در واقع شبکه من و تو نسخه بزرگتر و حرفه‌ایتر از این شبکه است و شبکه جم جزو اولین شبکه‌های ماهواره‌های بود که اساس كار خود را بر سبک زندگی گذاشت. با روی کار آمدن شبکه فارسی وان رابطه این شبکه با جم نیز بسیار مساعد شد و سارا رهبری به عنوان مهره کلیدی فارسی وان به صورت همزمان در شبکه جم نیز مشغول به کار شد و حتی گفته می‌شود مرداک نیز بخشی از سهام جم را خریداری کرد. در عوض مدیر این شبکه به نیروهای فارسی وان قول داده بود که با ارتباطات خود امکان تردد آنها به داخل کشور را فراهم کند.

این شبکه پس از چند سال فعالیت در زمینه موسیقی و سرگرمی، کانال دیگری برای پخش سریال راه‌اندازی کرد که بر خلاف فارسیوان که از فیلم‌های آمریکای لاتین استفاده می‌کرد پخش فیلم‌های ترکیهای را در دستور کار خود قرار داد. عشق ممنوع، ازل، عشق و جزا، حریم سلطان، عمر گل لاله و… از جمله سریال‌هایی بودند که مخاطبان بی‌شماری را جذب کردند و نام شبکه «جممووی» را بر سر زبان‌ها انداخت. همه این اتفاقات سبب شد تا شبکه جم ناگهان رشد کند و تعداد شبکه‌های خود را به 10 شبکه افزایش داد اما مدتی بعد با بروز اختلافات شدید میان سارا رهبری و سعید کریمیان همه چیز نقش بر آب شد. سارا رهبری از شبکه جم بیرون آمد و با این اتفاق تعداد کانال‌های این شبکه و کیفیت برنامه‌های آن نیز کاهش چشمگیری پیدا کرد.

مدیر شبکه جم از آن دسته افرادی بود که تلاش می‌کرد چراغ خاموش حرکت کند اما در یکی، دو سال اخیر افشاگری‌های زیادی در صفحه فیسبوک این فرد و مدیران شبکه فارسیوان به وجود آمد و باعث شد تا سویه‌های دیگری از هویت این افراد آشکار شود.

شبکه AAA

شبکه AAA یکی از نوظهورترین شبکه‌هاي ماهواره‌ای است که مدتی است با دو کانال AAA music و AAA family اقدام به فعالیت می‌کند. این شبکه دقیقا رویه چند سال گذشته جم را طی می‌کند و با ایجاد دو شبکه در حوزه موسیقی و سریال اقدام به فعالیت می‌کند. در مورد مدیران و گردانندگان این شبکه هنوز اطلاعات کاملی در دسترس نیست و گمانهزنی‌های زیادی درباره آن صورت گرفته است.

در اوایل کار این شبکه بسیاری آن را متعلق به مدیریت جم می‌دانستند و نکته جالب آن جا بود که شبکه AAA اعلام کرد در نظر دارد ادامه سریال عمر گل لاله که به صورت نیمهکاره از جم پخش شده بود را پخش کند! پس از آن بود که شبکه جم نسبت به این اقدام معترض شد و شواهد از مدیریت متفاوت این دو شبکه خبر داد. برخی هم این شبکه را وابسته به شرکت king records می‌دانند.

این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از رقیبان سرسخت شرکت آونگ قرار گرفته و بسیاری از کلیپ‌های خوانندگان لس‌آنجلسی توسط این شرکت ساخته می‌شود. رقابت این دو شرکت به حدی شده که کلیپ‌های ساخته شده توسط آونگ تنها از شبکه پی‌ام‌سی پخش می‌شود و کلیپ‌های ساخته شده توسط کینگ رکوردز تنها توسط شبکه AAA music.

مرجع : هفت صبح


در نوشتار جدید فیگار جدول پخش سریال های ترکیه برای شما تهیه شده است. برای آشنایی با سریال ترکی جدید 2023 و سریال ترکی جدید 2022 همراه باشید.

در این نوشتار به معرفی جدیدترین سریال های ترکی 2023 و زمان پخش سریال های 2022 ترکیه خواهیم پرداخت. با اشاره به اسامی سریال های ترکیه ای جدید لیستی از سریال های کمدی ترکی و یا عاشقانه، پلیسی، روانشناختی و انواع مختلف سریال را تهیه نموده‌ایم. سریال ترکی کمدی و سریال عاشقانه، از ژانرهای محبوب مابین ایرانیان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترکی 2022

بهترین سریال های ترکی 2022

جدول پخش سریال های ترکیه

جدول پخش سریال های ترکیه

مخاطبان سریالهای ترکی جدید در پی دانستن زمان پخش سریال های ترکیه 2022 هستند. به این صورت می‌توانند هر شب در کنار خانواده، به تماشای سریال تلویزیونی ترکی جدید بنشینند.

البته با شرط دانستن زبان ترکی؛ در صورت عدم آشنایی با زبان ترکی نیز، می‌توانید از کانال تلگرام فیگار، سریال های در حال پخش ترکیه ۲۰۲۱ که دوبله‌شده‌اند را دانلود نمایید. همچنین با سریال های ترکی در حال پخش 2022 آشنا شوید.

زمان پخش سریال های ترکیه 2022

سریال های ترکی در حال پخش ۲۰۲۲ در واقع همان سریال های تابستانی هستند، که هنوز خاتمه نیافته و منتشر می‌شوند. ترکیه شبکه‌های بسیاری دارد و هر شبکه تقریبا هر سه روز هفته سریال جدیدی را به نمایش می‌گذارد.

شبکه‌های:

  • Show TV
  • Kanal D
  • Star TV
  • Fox TV
  • TRT1
  • atv
  • TV8

نمونه‌هایی از کانال‌های محبوب ترکیه هستند. در ادامه جدول پخش شبکه fox ترکیه و دیگر شبکه‌ها را برای شما همراهان عزیز لیست نموده‌ایم. در ادامه معرفی جدول پخش سریال‌های ترکیه همراه ما باشید.

Show TV

Gelsin Hayat Bildiği Gibi

سریال های ترکی در حال پخش 2022
  • نام فارسی: هرچی میخواد بشه
  • زمان پخش: هر پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Show TV
  • کارگردان: Altan Dönmez
  • ستارگان:
    • Ertan Saban
    • Özge Özberk
    • Devrim Özkan
  • ژانر: درام

Baba

زمان پخش سریال های ترکیه 2022
  • نام فارسی: بابا
  • زمان پخش: سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰
  • کانال پخش: Show TV
  • کارگردان: چاعری بایراک
  • ستارگان: هالوک بیلگینر، تولگا ساریتاش، بریل پوزام
  • ژانر: درام

این سریال در قسمت 30 تمام خواهد شد.

هالوک بیلگینر که چندی پیش در سریال شخصیت ایفای نقش نموده و جایزه دریافت کرده بود، این بار با کاراکتری بسیار متفاوت در سریال ترکیه ای ۲۰۲۲ “بابا” هنرنمایی می‌کند.

این سریال بر روی تغییر ناگهانی در زندگی فروتنانه خانواده ساروهانلی که در یکی از شهرهای آناتولی زندگی می‌کنند، تمرکز خواهد کرد. در این سریال زندگی خانواده‌ای را می‌بینیم که پس از یک سانحه هوایی متزلزل شده‌اند. همراهی شما تا انتهای مطلب جدول پخش سریال‌های ترکیه موجب دلگرمی ما خواهد شد. حتما نظرات خود را در رابطه با این مقاله، با ما به اشتراک بگذارید.

Güldür Güldür Show

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: خندوانه شو
  • زمان پخش:  هر شنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Show TV
  • کارگردان: Meltem Bozoflu
  • ستارگان:
    • Ali Sunal
    • Alper Kul
    • Doğa Rutkay
    • Onur Buldu
  • ژانر: تئاتر کمدی

Kızılcık Şerbeti

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: شربت زغال اخته / حفظ آبرو
  • زمان پخش:  هر جمعه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Show TV
  • ستارگان: سیلا ترک اوغلو، دوعوکان گونگور
  • ژانر: درام

Kanal D

O Kız

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: آن دختر
  • زمان پخش: هر چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: اورلم گون‌هان
  • ستارگان: ارکان پتک‌کایا، سزین آکباش اوغوللاری
  • ژانر: درام

Yargı

قضاوت
  • نام فارسی: قضاوت
  • زمان پخش: هر یکشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: Ali Bilgin
  • ستارگان:
    • Pınar Deniz
    • Kaan Urgancıoğlu
  • ژانر: درام، پلیسی، جنایی، معمایی روانشناسی

Üç Kız Kardeş

بهترین سریال ترکی
  • نام فارسی: سه خواهر
  • زمان پخش: سه شنبه‌ها ساعت 20:30
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: ادا تک‌سوز
  • ستارگان: اجلال آیدین، رها اوزجان، اوزگو کایا، آلمیلا آدا
  • ژانر: درام

Camdaki Kız

سریال های در حال پخش ترکیه
  • نام فارسی: دختر پشت پنجره
  • زمان پخش: پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: ندیم گوچ
  • ستارگان: بورجو بیریجیک، فیاض شریف‌اوغلو، انیس آریکان، سلما ارگچ
  • ژانر: درام، اجتماعی، روانشناختی

Aşk ve Umut

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: عشق و امید
  • زمان پخش: هر جمعه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: Gürsel Ates
  • ستارگان:
    • Hakan Dinçkol
    • Oguzhan Karbi
    • Eda Baslamisli
  • ژانر: درام

Arka Sokaklar

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: خیابان های پشتی (فصل ۱۷)
  • زمان پخش: هر جمعه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Kanal D
  • کارگردان: Orhan Oğuz
  • ستارگان:
    • Zafer Ergin
    • Özgür Ozan
    • İlker İnanoğlu
  • ژانر: درام، کمدی، پلیسی

Star TV

Çöp Adam

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: آدمک
  • زمان پخش: چهارشنبه شب‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • ستارگان: انگین آلتان دوزیاتان، الچین سانگو، صدف آوجی
  • ژانر: درام

Gecenin Ucunda

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: در پایان شب
  • زمان پخش: سه‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • ستارگان:
    • Neslihan Atagül
    • Kadir Dogulu
    • Sarp Levendoglu
  • ژانر: درام

Yali Çapkini

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: چشم چران عمارت
  • زمان پخش: جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • ستارگان:
    • Afra Saraçoğlu
    • Mert Ramazan Demir
    • Çetin Tekindor
  • ژانر: درام

Alelade Show

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: نمایش معمولی
  • زمان پخش: شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • مجری: دوعو دمیرکول
  • ژانر: برنامه کمدی تاک شو

Ibo Show

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: برنامه ایبو
  • زمان پخش: هر چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • مجری: ابراهیم تاتلیسس
  • ژانر: برنامه موزیک

Çok Güzel Hareketler

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: حرکت‌های بسیار زیبا
  • زمان پخش: هر یکشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: Star TV
  • کارگردان: ییلماز اردوعان
  • ستارگان: ییلماز اردوعان، فاطما تزجان،عارف گول‌اوغلو، اجم سنا باییر، اسر یننلر
  • ژانر: تئاتر کمدی

FOX TV

Dokuz Oğuz

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: نه پسر
  • زمان پخش: به زودی …
  • کانال پخش: FOX TV
  • ستارگان: کوبیلای آکا، یاسمین آلن
  • ژانر: جنگی

Taçsız Prenses

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: پرنسس بدون تاج
  • زمان پخش: به زودی …
  • کانال پخش: FOX TV
  • ستارگان: اسماعیل حاجی‌اوغلو، سمیه آی‌دوغان، مصطفی کیران تپه، یاغمور تانری سون
  • ژانر: درام

Hayatımın Şansı

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: شانس زندگیم
  • زمان پخش: چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • ستارگان: علیجان یوجه‌سوی، شفانور گل، ارکان آوجی
  • ژانر: درام

Bir Peri Masalı

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: داستان یک پری
  • زمان پخش: سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • ستارگان: آلینا بوز، امیر تکین
  • ژانر: درام

Kazanan Restoran

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: روستوران برنده
  • زمان پخش: هر پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • مجری: ایلکر آیریک
  • ژانر: مسابقه

 

İbrahim Selim ile Bu Gece

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: امشب با ابراهیم سلیم
  • زمان پخش: هر شنبه ساعت ۰۰:۳۰ نیمه شب
  • کانال پخش: FOX TV
  • مجری: ابراهیم سلیم
  • ژانر: گفت و گو

Tozlu Yaka

جدول پخش شبکه fox ترکیه

در قسمت 26 پایان خواهد یافت.

  • نام فارسی: یقه خاکی
  • زمان پخش: هر یکشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • کارگردان: Semih Bağcı
  • ستارگان:
    • Emre Kınay
    • Dolunay Soysert
    • Tayanç Ayaydın
  • ژانر: درام

Yasak Elma

سریال های ترکیه ای خیانت
  • نام فارسی: سیب ممنوعه
  • زمان پخش: دوشنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰
  • کانال پخش: fox tv
  • کارگردان: اجه اردک کوچ‌اوغلو
  • ستارگان: ادا اجه، اجه دیزدار، تالات بولوت، شوال سام
  • ژانر: درام، عاشقانه

İyilik

ریتینگ سریال های ترکی
  • نام فارسی: خوبی
  • زمان پخش: هر جمعه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • کارگردان: Murat Öztürk
  • ستارگان:
    • Hatice Şendil
    • İsmail Demirci
    • Sera Kutlubey
  • ژانر: درام

Darmaduman

جدول پخش سریال های ترکیه

در قسمت نهم خاتمه خواهد یافت.

  • نام فارسی: آشفته
  • زمان پخش: هر پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: FOX TV
  • کارگردان: دنیز یورولمازر
  • ستارگان: مرت یازیجی‌اوغلو، آسلیهان مالبورا، هافسانور سانجاکتوتان، نجیپ ممیلی
  • ژانر: درام

TRT1

Barbaros Hayrettin

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: بارباروس خیرالدین: فرمان سلطان
  • زمان پخش: جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: شبکه TRT 1
  • ستارگان: تولگاهان ساییشمان، تیمور آجار، ملیسا دونگل
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، تاریخی

Kasaba Doktoru

سریالهای جدید ترکی
  • نام فارسی: پزشک دهکده
  • زمان پخش: چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT 1
  • ستارگان: اوزان آک‌بابا، هازال سوباشی، دنیز جان آکتاش
  • ژانر: عاشقانه، درام، پزشکی

Yürek Çikmazi

سریالهای جدید ترکی
  • نام فارسی: بن بست دل
  • زمان پخش: سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT 1
  • ستارگان: آیچا بینگول، آلپ نوروز، ایرم حلواجی‌اوغلو، مسعود آک‌اوستا
  • ژانر: درام

Gönül Dağı

سریالهای جدید ترکی
  • نام فارسی: کوه دل
  • زمان پخش: شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT 1
  • کارگردان: یحیی سامان‌جی
  • ستارگان: برک اتان، گلسم علی، علی دوشونکالکار، فریده سانجار
  • ژانر: عاشقانه، خانوادگی

Mükemmel Eşleşme

سریال های 2022 ترکیه
  • نام فارسی: تناسب فوق العاده
  • زمان پخش: هر چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT1
  • کارگردان: Emre Kavuk
  • ستارگان:
    • Ahmet Kayakesen
    • Gizem Sevim
  • ژانر: درام

Balkan Ninnisi

ریتینگ سریال های ترکی
  • نام فارسی: لالایی بالکان
  • زمان پخش: هر سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT1
  • کارگردان: Serdar Akar
  • ستارگان:
    • Erdal Özyagcilar
    • Özlem Türkad
    • Emre Bey
  • ژانر: درام، عاشقانه

Alparslan: Büyük Selçuklu

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: آلپ ارسلان
  • زمان پخش: هردوشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TRT1
  • ستارگان: باریش آردوچ
  • ژانر: اکشن، جنگی، درام، تاریخی

Barbaros: Akdeniz’in Kılıcı

جدول پخش شبکه fox ترکیه

فصل دوم این سریال با نام “بارباروس خیرالدین: فرمان سلطان” پخش خواهد شد. 

  • نام فارسی: بارباروس‌ها: شمشیر مدیترانه
  • زمان پخش: پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: شبکه TRT 1
  • کارگردان: دوعان امید کاراجا
  • ستارگان: انگین آلتان دوزیاتان، اولاش تونا آس‌تپه
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، تاریخی

موضوع سریال در رابطه با اولین ملوان پاشا در امپراتوری عثمانی است. داستان زندگی ملوان معروف دریاها، بارباروس حیدرالدین پاشا و برادران او، موضوع اصلی سریال است. بارباروس حیدرالدین ظفرهای بسیاری در جنگ‌هایش داشته است. بارباروس ملقب به ریش طلایی بود. بزرگترین حامی رئیس اوروچ، که بر تمام سواحل مدیترانه تسلط داشت، برادرش بارباروس بود.

Tozkoparan İskender

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: اسکندر تیرانداز
  • زمان پخش: یکشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰
  • کانال پخش: TRT1
  • کارگردان: بورا انور
  • ستارگان: چاعان افه آک، گوکهان آتالای، دنیز ارایواز
  • ژانر: فانتزی، ماجرایی

atv

Ben Bu Cihana Sığmazam

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی:  من در این دنیا نمی‌گنجم
  • زمان پخش: هر سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: atv
  • کارگردان: انور تان
  • ستارگان: اوکتای کارینارجا، ابرو اوزکان، پلین آکیل
  • ژانر: اکشن،‌ دراما

Bir Küçük Gün Işığı

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: کمی روشنایی روز
  • زمان پخش: هر دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: atv
  • ستارگان: سرای کایا، برک اوکتای، اسرا درمانجی‌اوغلو
  • ژانر: درام

Aldatmak

جدول پخش سریال‌های ترکیه
  • نام فارسی: فریب دادن
  • زمان پخش: پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: atv
  • کارگردان: مورات ساراچ‌اوغلو
  • ستارگان: واحده پرچین، ارجان کسال، مصطفی اعورلو
  • ژانر: درام

Kardeşlerim

سریال تلویزیونی ترکی جدید

دانلود سریال خواهران برادران دوبله فارسی + زمان پخش از شبکه جم سریز

  • نام فارسی: سریال خواهر و برادرانم
  • زمان پخش: شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰
  • کانال پخش: atv
  • کارگردان: سرکان بیرینجی
  • ستارگان: جلیل نالچاکان، هالیت اوزگور ساری، جونیت مته، آهو یاعتو
  • ژانر: درام،‌ عاشقانه

Kuruluş: Osman

سریالهای ترکی جدید
  • نام فارسی: قیام عثمان
  • زمان پخش: چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: atv
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • ستارگان: بوراک اوزچیویت، اوزگه تورر، تامر یعیت، رغیب ساواش
  • ژانر: تاریخی، ماجرایی، اکشن، درام، اسلامی

TV8

Sıfırıncı Gün

جدول پخش سریال های ترکیه
  • نام فارسی: روز صفر
  • زمان پخش: (از هفتم دی‌ماه) چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TV8
  • ستارگان: انگین اوزترک، آیبوکه پوسات، داملا جولبای، برک جانکات
  • ژانر: درام، پلیسی

Yazgı

بهترین سریال ترکی
  • نام فارسی: مادر عزیزم
  • زمان پخش: دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۳:۳۰
  • کانال پخش: TV8
  • ستارگان: دریا کورتولوش، ملیح اوزکایا
  • ژانر: درام

Tuzak

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: تله
  • زمان پخش: پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰
  • کانال پخش: TV8
  • ستارگان:
    • آکین آکین‌اوزو
    • بنسو سورال
    • رضا کوجااوغلو
  • ژانر: درام

Kanal7

Emanet

جدیدترین سریال های ترکی
  • نام فارسی: امانت
  • زمان پخش: از دوشنبه شب تا جمعه ساعت ۱۹:۰۰
  • کانال پخش: Kanal7
  • ستارگان: خلیل ابراهیم جیحان
  • ژانر: درام

Yemin

بهترین سریال ترکی
  • نام فارسی: سوگند
  • زمان پخش: جمعه‌ها ساعت ۲۱:۴۵، شنبه و یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰
  • کانال پخش: Kanal7
  • کارگردان: هاکان ارسلان، ریحان پکار
  • ستارگان: اوزگه یاعیز، گوکبرک دمیرجی
  • ژانر: سریال آبکی

مطالب مرتبط:

  • بیوگرافی بازیگران سریال ترکی خواهران و برادران (Kardeşlerim) + [خلاصه داستان]
  • بهترین سریال های ترکی مدرسه ای و تینیجری + [2023 تا 2021 و تمام دوران]
  • سریال های ترکیه ای خیانت با موضوع نامردی که توصیه نمی‌شوند [+تمام دوران]


جم تی وی یکی از شبکه‌ های قدیمی ماهواره است که از گذشته تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی پخش می‌کرده. در این مقاله از پلازا به معرفی برترین سریال های شبکه جم می‌پردازیم.

در سال 2006 میلادی (1385 ه.ش) برای اولین بار شبکه جم ‌تی وی (GEM TV) به دست سعید کریمیان تاسیس شد. ابتدا جم فقط یک شبکه بود که عمدتا سریال‌های ترکی پخش می‌کرد. اما رفته رفته با پیشرفت این شبکه تعداد کانال‌ها و زیرشاخه‌‌های آن  بیشتر شد. در این مطلب به معرفی لیست بهترین سریال جم تیوی به همراه نمرات آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) آن‌ها می‌پردازیم‌. شبکه جم تقریبا در کل جهان از طریق ماهواره به زبان‌های فارسی، ترکی (آذری)، کردی و عربی پخش می‌شود. گروه جم (GEM Group) شامل 23 شبکه می‌شود که ما به معرفی برترین سریال های شبکه جم می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

لیست شبکه های جم تی وی

در این بخش به معرفی تمام شبکه های جم تی وی و زیر مجموعه‌های آن‌ها که کلا 39 شبکه هستند، می‌پردازیم.

  • جم تی وی 
  • جم تی وی پلاس
  • جم آز
  • جم کمدی
  • جم فود
  • جم کیدز
  • جم مدیکال
  • جم میوزیک
  • جم سریز
  • جم سریز پلاس
  • جم ترک
  • مدرن اکونومی
  • ریور
  • ریور پلاس
  • ۲۴ بیتس
  • جم جونیور
  • جم کلاسیک
  • جم کرد
  • جم عربی
  • اونیکس
  • روبیکس
  • میفا
  • جم تراول
  • جم بالیوود
  • جم آکادمی
  • جم اکشن
  • جم کره
  • جم دراما
  • جم دراما پلاس
  • جم فیلم
  • جم کریپتو
  • جم لتینو
  • جم فیت
  • میفا پلاس
  • جم نیچر
  • مکس
  • جم اسپورت
  • جم می
  • جم مووی

معرفی برترین سریال های شبکه جم

در این‌ قسمت قصد داریم برترین سریالهای GEMTV که تاکنون از این شبکه پخش شده‌اند را برای شما معرفی کنیم. شما برای دیدن سریال های بیشتر می‌توانید به این مقاله نیز مراجعه کنید.

توجه: این رده بندی صرفا براساس پر مخاطب بودن سریال‌هاست و تمامی امتیازها مجزا ذکر شده است.

1. سریال ایزل (Ezel) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2009
  • کارگردان: اولوچ بایراکتار (Uluç Bayraktar)
  • ژانر: جنایی، درام، هیجانی، روانشناختی
  • بازیگران: کنعان ایمیرزالی‌اوغلو، جانسو دره و هالوک بیلگینر
  • امتیاز IMDb: نمره 8.7 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 71

یکی از بهترین سریال های جم تی وی ایزل است. ایزل به روایت زندگی پر فراز و نشیب مردی می‌پردازد که توسط عشق و رفقایش نارو خورده و در پی انتقام است. سریال ایزل اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو الکساندر دوماست. ایزل جز مجموعه برترین سریال های شبکه gem tv قدیمی محسوب می‌شود.

2. فاطما گل (Fatmagül’ün Suçu Ne) از برترین سریال های شبکه جم

سریال های شبکه ماهواره ای جم تی وی / برترین سریال های شبکه gem tv

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: هیلال سارال (Hilal Saral)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: برن سات، انگین اکیورک و سدا گوون
  • امتیاز IMDb: نمره 6 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 80

فاطما گل از بهترین سریال های جم تی وی است که به داستان زنی مورد تعرض قرار گرفته می‌پردازد. هجوم افکار پوسیده به زنی که هیچ‌کار خطایی نکرده این سریال را به یکی از برترین سریال های شبکه gem tv تبدیل می‌کند.

3. عشق اجاره ای (Kiralık Aşk) از برترین سریال های شبکه جم

بهترین سریال شبکه جم تیوی / محبوب ترین سریال های شبکه های جم

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردانان: متین بالک‌اغلو (Metin Balekoğlu)، باریش یوش (Barış Yöş) و شنول سونمز (Şenol Sönmez)
  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • بازیگران: الچین سانگو، باریش آردوچ و صالح بادمجی
  • امتیاز IMDb: نمره 7.4 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 69

از بهترین سریال های جم تی وی، سریال زیبای عشق اجاره ای است. عمر یک تاجر موفق و پولدار اما مغرور و دفنه دخترکی که باید بدهی‌های برادرش را پرداخت کند، است. دفنه برای پرداخت بدهی‌هایش باید عمر را عاشق خود کند و این آغاز بازی سرنوشت با این دو تن است. سریال عشق اجاره ای در لیست محبوب ترین سریال های شبکه های جم قرار گرفته بود و از آن بسیار استقبال شد.

4. عشق سیاه و سفید (Siyah Beyaz Aşk) از  برترین سریال های شبکه جم

لیست سریالهای شبکه GEMTV / لیست سریال های شبکه جم دراما ۱۴۰۰

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: یاسین اوسلو (Yasin Uslu)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: ابراهیم چلیک‌کول، بیرجه آکالای و محمد اوزونر
  • امتیاز IMDb: نمره 8.6 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 32

این سریال از بهترین سریال های جم تی وی، هم اکنون از شبکه جم‌دراما (GEM DRAMA) در حال پخش است. سریال عشق سیاه و سفید درباره زندگی یک پزشک حاذق به نام آسلی است که ناخواسته وارد بازی خلافکاری بزرگ و سنگ‌دل به نام فرهاد می‌شود. فرهاد ادعا می‌کند قلبی برای تپیدن در سینه ندارد و آسلی یک پزشک فوق العاده مهربان است، باید دید عاقبت عشق این دو چه خواهد شد. تماشای بهترین سریال جم تیوی، عشق سیاه و سفید را به شما توصیه می‌کنیم.

5. سیب ممنوعه (Yasak Elma) ؛ محبوب ترین سریال های شبکه های جم

سریال های جم تی وی سیب ممنوعه / محبوب ترین سریال های شبکه های جم

  • سال ساخت: 2018-2022
  • کارگردان: نسلیهان یشیلیورت (NeslihanYeşilyurt)
  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
  • بازیگران: شوال سام، ادا اجه و اردال اوزیاغجیلار
  • امتیاز IMDb: نمره 6.1 از 10
  • تعداد فصل: 5
  • تعداد قسمت ها: 137

از لیست بهترین سریال جم تیوی سیب ممنوعه جز مجموعه‌های پرطرفدار این شبکه است. سیب ممنوعه به روایت زندگی زنی به‌نام ییلدیز، ازدواج‌ها و موفقیت‌هایش می‌پردازد. سیب ممنوعه در لیست بهترین سریال جم تیوی قرار دارد و روزهای زوج ساعت 20:00 پخش می‌شود.

6. عروس استانبولی (Istanbullu Gelin) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: زینب گونای تان (Zeynep Günay Tan)
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • بازیگران: ازجان دنیز، آصلی انور و ایپک بیلگین
  • امتیاز IMDb: نمره 7 از 10
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمت ها: 87

یکی دیگر از آثار فهرست سریال های جم تی وی، مجموعه عروس استانبولی است. فاروک و ثریا باهم ازدواج می‌کنند در حالی که مادر فاروک از این کار بسیار ناراضی است. پس از ازدواج این زوج به خانه اجداد مادری فاروک می‌روند. ثریا تلاش می‌کند تا مادر شوهرش را راضی کند و مهر خود را در دلش بنشاند. این اثر از بهترین سریال های جم تی وی بسیار دیده شد.

7. حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردانان: یاغمور تایلان (Yagmur Taylan) و دورول تایلان (Durul Taylan)
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه
  • بازیگران: وحیده پرچین، خالد ارگنچ، مریم اوزرلی
  • امتیاز IMDb: نمره 6.9 از 10
  • تعداد فصل: 4
  • تعداد قسمت ها: 124

از بهترین سریال های جم تی وی، باید به سریال تاریخی حریم سلطان اشاره کنیم. سریال حریم سلطان درباره سلطنت عثمانی است. این سریال داستان زندگی شاه عثمانی را روایت می‌کند. اتفاقاتی که در حرم‌سرای شاه می‌افتند دیدنی هستند. با دانلود لیست بهترین سریال جم تیوی همراه ما باشید.

8. روزی روزگاری (Öyle Bir Geçer Zaman ki) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: زینب گونای تان (Zeynep Günay Tan)
  • ژانر: درام، عاشقانه، اکشن
  • بازیگران: ارکان پتک‌کایا، عایشه بینگل و فرح زینب عبدالله
  • امتیاز IMDb: نمره 7 از 10
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمت ها: 120

در این بخش از معرفی پر بیننده ترین سریال های شبکه جم سریز، مجموعه روزی روزگاری را به شما معرفی می‌کنیم. بازار روزی روزگاری در زمان خودش حسابی داغ بود. این بهترین سریال جم تیوی زندگی خانواده کاپیتان علی را نشان می‌دهد که خیانت او به همسرش، چگونه زندگی آنان را دستخوش تغییرات بزرگ‌ می‌کند. این اثر از سریال های شبکه ماهواره ای جم تی وی بود که بسیار طولانی و با کش و قوس‌های فراوان بود.

9. پرنده سحرخیز (Erkenci Kuş) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: چاغری بایراک (Çağrı Bayrak)
  • ژانر: درام، کمدی
  • بازیگران: سوکان یاشار، بیراند تونکا و دمت اوزدمیر
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 51

پرنده سحرخیز از بهترین سریال های جم تی وی است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. صنم روزی چند ساعت در مغازه پدرش کار می‌کند و باقی روز را به خواندن کتاب و خیال‌بافی می‌گذراند. پدر و مادرش نیز با دیدن وضعیتش او را شماتت می‌کنند و می‌گویند یا باید شوهر کند یا سرکار درستی برود. صنم شغل جدیدی را شروع می‌کند که او را به رویای دیرینش می‌رساند. این مجموعه از دسته سریال های جم تی وی انلاین نیز هست.

10. وطنم تویی (Vatanım Sensin) از برترین سریال های شبکه جم

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: یاغمور تایلان (Yagmur Taylan)، دورول تایلان (Durul Taylan) و بوراک ارلیل (Burak Arlıel)
  • ژانر: درام، تاریخی
  • بازیگران: خالد ارگنچ،برگزار کورل، اونور سایلاک
  • امتیاز IMDb: نمره 8.4 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 59

داستان این اثر از لیست بهترین سریال جم تیوی  درباره یک ژنرال ارتش ترک است. او که از سوی دوست و هم‌رزمش مورد خیانت قرار گرفته. به عنوان یک نفوذی وارد ارتش یونان می‌شود این در حالی است که همه او را خیانت‌کار می‌پندارند. وطنم تویی یکی از زیباترین سریال‌هایی بود که از جم‌ تی وی پخش شد.

11. عفت (İffet)

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: فاروق تبر (Faruk Teber)
  • ژانر: رمانتیک، درام
  • بازیگران: دنیز چاکر، ابراهیم چلیک‌کول، زحل اولجای
  • امتیاز IMDb: نمره 5.3 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 40

یکی از آثار لیست سریال های شبکه جم که مخاطبان زیادی داشت سریال عفت بود. اگرچه عفت داستان آن‌چنان خوش و خرمی ندارد اما جالب توجه خیل عظیم تماشاگران قرار گرفت. عفت دختری که در فقر زندگی می‌کند، عاشق کمیل می‌شود. اما کمیل به او تعرض می‌کند و او حامله می‌شود، این آغاز داستان تلخ عفت است. سریال عفت به دفعات زیاد از شبکه‌های مختلف پخش شد.

12. فضیلت خانوم (Mrs. Fazilet and Her Daughters)

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: مورات ساراچوغلو (Murat Saraçoğlu)
  • ژانر: درام، خانوادگی، عاشقانه
  • بازیگران: چاعلار ارطغرل، دنیز بایسال و نازان کسال
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 50

فضیلت خانم از بهترین سریال های جم تی وی از نگاه تماشاگران است. البته همیشه جذابیت یک سریال به موضوع هیجان انگیز آن نیست، گاهی اوقات فضای داستان بیشتر مخاطب را جذب می‌کند.

فضیلت خانم مادر مجردی که از هیچ فرصتی برای پولدار شدن چشم پوشی نمی‌کند، همیشه علاقمند به هل دادن دخترانش به دنیای افراد مرفه است. دختر بزرگ او خزان مخالف مادرش و یک مربی زیبایی اندام است. آشنایی خزان و سینان پسر ثروتمند یک خانواده، زندگی فضیلت و دخترانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

13. شجاع و زیبا (Cesur ve Güzel) از بهترین سریال های جم تی وی

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: علی بیلجین (Ali Bilgin)
  • ژانر: درام، عاشقانه، جنایی
  • بازیگران: کیوانچ تاتلیتوغ و طوبا بویوک‌ اوستون
  • امتیاز IMDb: نمره 7.5 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 32

جسور و زیبا در ایران به جسور و سوهان یا پاتریکس نیز معروف است. این سریال یکی از برترین سریال های شبکه جم محسوب می‌شود. داستان زندگی پسری را روایت می‌کند که در پی انتقام از مردی که زندگی او و خانواده‌اش را خراب کرده است. روزی او دختری را نجات می‌دهد که در حال سقوط با اسبش بود. پسر مجذوب دختر می‌شود اما خیلی زود می‌فهمد که این دختر، فرزند مردی است که او و خانواده‌اش را به خاک سیاه نشانده. تماشای این سریال عاشقانه و زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

14. استانبول ظالم (Zalim İstanbul)

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردانان: جودت مرجان (۱_۲۵)، گوکچن اوستا (۲۶-۳۲)، شنول سونمز (۳۷-)
  • ژانر: عاشقانه
  • بازیگران: شرما یانیک، آیسون اردوغان و سدا چاکر آووندوک
  • امتیاز IMDb: نمره 6.1 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 39

سحر زنی است که سه بچه دارد، آن‌چه که سحر و آگاه می‌گذرانند، داستان این سریال از سریال های برتر جم تی وی را تشکیل می‌دهد. استانبول ظالم یکی از سریال‌های پربیننده جم تی وی بود.

15. بازگشت به خانه (eve dönüş) از بهترین سریال های جم تی وی

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: عمر اوگور (Ömer Ugur)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: جانسل الچین، دلشاد چلبی و تاردو فلوردون
  • امتیاز IMDb: نمره 6 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 22

این سریال داستان زنی را روایت می‌کند که همسرش پس از عوض کردن چهره و هویتش به او خیانت کرده است. این سریال از بهترین سریال های جم تی وی  محسوب می‌شود که روایت و داستان جالبی دارد. مجموعه بازگشت به خانه از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت.

16. برگ ریزان (Yaprak Dökümü)

  • سال ساخت: 2006
  • کارگردان: مسعود ارسلان تکین (Mesude Erarslan Tekin)
  • ژانر: درام، خانوادگی
  • بازیگران: خلیل ارگون, گوون هوکنا، بنو ییل‌دیریملار
  • امتیاز IMDb: نمره 5.7 از 10
  • تعداد فصل: 5
  • تعداد قسمت ها: 174

این سریال از برترین سریالهای GEMTV درباره چالش‌های سفر به یک شهر بزرگ است. سریال حکومت به خانواده تکین می‌پردازد که چگونه پس از آمدن به شهر استانبول از یک‌دیگر کم کم جدا می‌شوند.

17. عشق ممنوع (Aşk-ı Memnu) از بهترین سریال های جم تی وی

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: هیلال سارال (Hilal Saral)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: برن سات، کیوانچ تاتلیتوغ و نباهت چهره
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 79

از برترین سریال های شبکه جم که هم مخاطبان زیادی داشت و در زمان خود با هزینه هنگفتی توسط جم‌ تی وی خریداری شده بود، سریال عشق ممنوع است. سریال عشق ممنوع راجع به سمر و مهند است که به طرز عجیب و پر خیانتی عاشق هم می‌شوند.

سمر زنی شوهر دار است که به دلیل دور شدن همسرش از او کم کم مجذوب مهند می‌شود. مهند نیز پسر جذاب و خوش‌گذرانی است که آن‌قدر جذب سمر می‌شود که اخلاقیات را کنار می‌گذارد. کم‌تر کسی است که این سریال را ندیده باشد. عشق ممنوع شاید در این لیست پرطرفدارترین سریال‌ها باشد.

18. کوزی گونی (Kuzey Güney) از بهترین سریال های جم تی وی

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: هیلال سارال (Hilal Saral)، ادا اوزتکین (Ada Öztekin) و نزاکت چوشکون سویچ (Nezaket Çoşkun Sevinç)
  • ژانر: درام
  • بازیگران: کیوانچ تاتلیتوغ، اویکو کارایل و بورا گولسوی
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8 از 10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 80

داستان این سریال از برترین سریال های شبکه جم است که در زمان خود طرفداران پر و پا قرصی داشت، از آن‌جا شروع می‌شود که کوزی و گونی دو برادر در حال اتومبیل سواری با یک عابر تصادف می‌کنند گونی پشت فرمان بوده اما کوزی  مسئولیت تصادف را برعهده می‌گیرد‌. پس 4 سال از زندان بیرون می‌آید و برادرش را می‌بیند که بسیار موفق شده و به او بی محلی می‌کند. کوزی گونی از سریال‌های زیبایی است که طرفداران فراوانی دارد.

19. حلقه (Halka) از بهترین سریال های جم تی وی

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: ولکان کجاتورک (Volkan Kocatürk)
  • ژانر: اکشن، درام
  • بازیگران: نازان کسال، سرکان چای‌اوغلو و هانده ارچل
  • امتیاز IMDb: نمره 9.2 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 19

داستان این سریال از بهترین سریال های جم تی وی درباره یک سازمان مافیایی است که افراد چون حلقه بهم متصل هستند. این افراد هرکس را که به قدرت زیاد برسد از راه برمی‌دارند. سریال حلقه شاید بهترین سریال این لیست باشد که چه از نظر کیفیت ساخت چه از نظر داستان و روایت در سطح بالایی قرار دارد.

20. نفوذی (İçerde)

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: اولوچ بایراکتار (Uluç Bayraktar)
  • ژانر: اکشن، سیاسی
  • بازیگران: چاعاتای اولوسوی، آراس بولوت اینملی و چتین تکیندور
  • امتیاز IMDb: نمره 8.3 از 10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 39

از سریال های برتر جم تی وی باید از نفوذی یاد کنیم‌. نفوذی درباره دو برادر به نام های سارپ و اوموت است که در کودکی از هم جدا می‌شوند. شرایط رشد این دک برادر به دلیل تفاوت های زیاد باعث آن می‌شود که یکی پلیس و دیگر خلافکار شود. از آن‌جایی که پدر آن دو به عنوان گماشته های یکی از بزرگترین مافیاهای ترکیه با نام‌ جلال دومان کار می‌کرد، جلال در کودکی یکی از دوقلوها را می‌دزدد تا پدر آن دو پس از دستگیری به او خیانت نکند. این دو برادر با یک دنیا تضاد اما به شکلی تقریبا یکسان روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

21. قضاوت (Yargı)

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: علی بیلگین (Ali Bilgin)
  • ژانر: درام
  • بازیگران: کان اورگانجی اوغلو، پینار دنیز و حسین آونی دانیال
  • امتیاز IMDb: نمره 8.5/10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 34

از برترین سریال های شبکه جم که به زودی از زیرشاخه آن ریور پخش خواهد شد سریال قضاوت است. این سریال محصول سال 2021 بود و پخش آن همین چند ماه پیش از شبکه Kanal D تمام شد. قضاوت داستان ایلگاز یک دادستان و سلین یک وکیل است که مجبور به همکاری با یک دیگر می‌شوند تا پرونده قتلی را حل کنند غافل از این‌که حل پرونده زندگی هردو آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده و باعث می‌شود تا راه زندگی هردو آنان تغییر کند.

22. خواهران و برادران (Kardeşlerim)

  • سال ساخت: 2021 تاکنون
  • کارگردان: سرکان بیرینجی (Serkan Birinci)
  • ژانر: خانوادگی، درام
  • بازیگران: جلیل نالجاکان، جونیت مته و فادیک سوین آتاسوی
  • امتیاز IMDb: نمره 6/10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 56

فیلم بعدی که لیست پخش سریال های جم تی وی دیده می‌شود و از بهترین سریال های جم تی وی نیز خواهد شد اثری جدید به نام خواهران و برادران است. این سریال چالش های درونی و خانوادگی را نشان می‌دهد و انتخاب خوبی برای کسانی که علاقمند به اتفاقات زندگی روزمره هستند، خواهد بود. داستان درباره چند خواهر و برادر است که بعد مرگ پدر و مادرشان باید پشت هم باشند و از پس چالش های زندگی بدون والدین بربیایند.

23. سریال اوچ کروش (Üç Kurus)

  • سال ساخت: 2021 – 2022
  • کارگردان: سینان اوزتورک (Sinan Ozturk)
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • بازیگران: اوراز کایگیلار اوغلو، اکین کوچ و اسلیهان مالبورا
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8/10
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت ها: 28

از سریال های ترکی شبکه جم سریز که مدتی است از این شبکه پخش می‌شود، اوچ کروش یا همان سریال سه سکه است. این اثر از برترین سریال های شبکه جم برای اولین بار از پاییز 2021 منتشر شد. سریال جمعا 28 قسمت است و فعلا فصل دوم آن ساخته نشده است. اوچ کروش درباره قاتلی سریالی است که در محله ای رومانیایی نشین حضور دارد یک پلیس شجاع با همکاری رئیس خلافکارهای محلی سعی در پیدا کردن این قاتل و دستگیری آن دارند.

24. روزگارانی در چوکوروآ (Bir Zamanlar Çukurova)

  • سال ساخت: 2018 – 2022
  • کارگردان: مورات سراچ اغلو (Murat Saraçoglu)
  • ژانر: درام
  • بازیگران: هیلال آلتینبیلک، مورات اونالمیش و اوگور گونش
  • امتیاز IMDb: نمره 5.3/10
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمت ها: 141

روزگارانی در چوکوروآ از جمله فیلم‌های همیشگی جم تی وی در سال های اخیز و جز لیست بهترین سریال جم تیوی است. پخش این سریال که از سال 2018 شروع شد و در اوایل تابستان 2022 طی 3 فصل به پایان خود رسید.

داستان بهترین سریال جم تیوی، روزگارانی در چکوروآ درباره دختر خیاطی به نام زلیخا است که دل به پسری فقیر به نام ییلماز می‌سپارد. برادر ناتنی زلیخا او را سر شرط و قمار می‌بازد و ییلماز مجبور به کشتن کسی که قصد تصاحب دختر را داشت می‌شود. آن‌ها به چکوروآ فرار می‌کنند اما ییلماز دستگیر و محکوم به اعدام می‌شود. در ملاقات خود با خان چکوروآ، دمیر، که به زلیخا تمایل پیدا کرده است، ییلماز از او می‌خواهد که مراقب دختر باشد. زلیخا و دمیر ازدواج می‌کنند اما پس از مدتی ییلماز از زندان آزاد می‌شود.

25. آخرین تابستان (Son Yaz)

  • سال ساخت: 2021 تاکنون
  • کارگردان: سمیح باگجی (Semih Bagci)
  • ژانر: درام
  • بازیگران: آلپرن دویماز، علی آتای و عارف پیسکین
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9/10
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت ها: 26

آخرین اثر از برترین سریال های شبکه جم این لیست را به سریال آخرین تابستان اختصاص می‌دهیم. این اثر از لیست بهترین سریال جم تیوی از سال 2021 از شبکه FOX پخش می‌شود و تاکنون پنج قسمت از فصل دوم آن نیز آمده است. اخبار جدیدی از ساخت قسمت ها و فصل های جدید نیست اما قطعا سریال ادامه خواهد داشت.

داستان درباره دادستان کمال‌گرایی  به نام سلیم است که پیشنهادی را دریافت می‌کند. پیشنهاد از جانب سلجوک تاسکین رئیس جنایتکاران سازمانی است که به دست سلیم به زندان فرستاده شد. پبشنهاد وسوسه کننده از این قرار است که سلجوک در پرونده دادستان شهادت خواهد داد، اما در مقابل از سلیم می‌خواهد که از پسرش محافظت کند.

جدول پخش سریال‌ های جم تی وی در حال حاضر

در این بخش به زمانبندی سریال های جم تی وی در شبکه های مختلف اشاره و شما را از بهترین سریال های کره ای جم تی وی نیز باخبر خواهیم کرد. ساعت سریال های جم تی وی را در این‌جا بیابید.

لیست پخش سریال های GEM TV

ردیف نام سریال زمان پخش
1 مستند های غذایی 18:00
2 پنت هاوس 19:00
3 سیب ممنوعه 20:00 روزهای زوج
4 شعله های آتش 20:00 روزهای فرد
5 فراتر از باور 21:00
6 امان از جوانی 22:00
7 اوچ کروش 23:00

لیست پخش سریال های GEM SERIES

ردیف نام سریال زمان پخش
1 صداقت سبز 20:00
2 اوچ کروش 21:00
3 نفوذ 22:00
4 روزگارانی در چکوراوا 23:00 روزهای جمعه، یک‌شنبه، سه شنبه
5 آخرین تابستان 23:00 روزهای زوج

لیست پخش سریال‌ های GEM DRAMA

ردیف نام سریال زمان پخش
1 پلیس جنایی نیویورک 20:00
2 اتاق قرمز 21:00
3 آقای ملکه 22:00
4 ماموران لس آنجلس 23:00

لیست پخش سریال های RIVER

ردیف نام سریال زمان پخش
1 دختران مک لود 12:00
2 روزگارانی در چکوراوا 13:00 زوج
3 آخرین تابستان 13:00 فرد
4 پلیس جنایی نیویورک 14:00
5 راهزنان 15:00

لیست پخش سریال های RUBIX

ردیف نام سریال زمان پخش
1 سواحل چساپیک 12:00
2 ملکه کی 13:00
3 عطر عشق 14:00
4 گودال 15:00

لیست پخش سریال‌ های GEM BOLLYWOOD

ردیف نام سریال زمان پخش
1 من عاشق تو هستم 17:00
2 رویای شیرین جوانی 18:00
3 مسابقه هالاک دیکالحا 19:00 روزهای فرد
4 ایندین آیدل فصل 13 19:00 روزهای زوج
5 به عشق تو سوگند 20:00 روزهای فرد
6 یک عشق یک جنون 20:00 روزهای زوج
7 این پیوند عاشقانه است 21:00 روزهای فرد
8 دنس دیوانه فصل 3 21:00 روزهای زوج
9 فیلم سینمایی 22:00 شنبه تا پنجشنبه

سخن پایانی

به پایان این مقاله از پلازا رسیدیم و در آن برترین سریال های شبکه جم را به شما معرفی کردیم. اگر چه این شبکه در طول سال‌های زیاد قطعا از این گلچین سریال‌های بیشتری پخش کرده است. همچنین در ادامه ساعت سریال های جم تی وی را برای شما قرار دادیم. به‌نظر شما جای کدام بهترین سریال جم تیوی در این لیست خالی است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی صمیمانه شما متشکریم.

سوالات متداول

محبوب ترین سریال های شبکه جم تی وی کدام ها هستند؟

محبوب ترین سریال‌ها ایزل، عشق ممنوع، عشق اجاره ای، فاطماگل و کوزی گونی هستند.

سریال سیب ممنوعه از کدام شبکه جم تی وی پخش می شود؟

سیب ممنوعه روزهای زوج در ساعت 20:00 و از شبکه جم تی وی پخش می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا