دو جزء اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو محتوا و پیوندها هستند.
“پادشاه محتوا” برای سال ها شعار بوده است (اکنون بسیاری می گویند “پادشاه نگهداری محتوا” اما من آن را رد می کنم). ایده این است که محتوا بسیار مهم است.
لینک بیلدینگ نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع، پیوندها “پول” شبکه جهانی وب هستند. این نقشه برای ربات های گوگل و خزنده های وب است. متأسفانه، طبق اطلاعات ما، هیچ ارزش نسبی واقعی برای هر پیوند اختصاص داده شده به آن وجود نداشت. در کنار این، بین متخصصان سئو در مورد لینک دادن به ارزش اتفاق نظر وجود دارد.
نمودار نردبان پیوندها در زیر از بالا به پایین، ارزش پیشنهادی همه پیوندهای ورودی را نشان می دهد. ارزش پیوندی که به محتوای صفحه شما اشاره می کند به دلیل توانایی آن در انتقال یک پیوند “آب” (منافع یا قدرت) به یک صفحه مهم است. اگر امیدوارید برای یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی به رتبه اول در موتورهای جستجوی اصلی برسید، برای دستیابی به هدف خود به پیوندهای “آب” جدی نیاز دارید – شاید جایگاه شماره 1 در SERP برای آن کلمه کلیدی. پایگاه هدف شما.
تلاش برای شناسایی این موضوع یک بحث مداوم است و انعطاف پذیر و منعطف باقی خواهد ماند. هنگامی که تغییراتی در الگوریتم گوگل ایجاد می کنید – مانند به روز رسانی محبوب پاندا – ارزش پیوند تغییر می کند. به طور کلی، لینکهای سایتهای دارای اعتبار بالا، پیوندهای «آب» بیشتری نسبت به سایتهای با کیفیت پایین، که به راحتی توسط اسپمرها کنترل میشوند، به شما میدهند.
پیوند پیوند – (این تخمین زده می شود و باید به عنوان یک راهنمای کلی استفاده شود)
ارزش بالا
صفحه ای که چندین لینک به آن اشاره دارد
پیوندهای دائمی: اخبار، مقالات منتشر شده
صفحات با رتبه بالا برای یک عنوان خاص یا کلمات کلیدی طولانی با موضوعی مشابه با صفحه هدف
محتوا PR4+ است
رتبه بالای ترافیک الکسا
مقالات بزرگ جهانی مانند DMOZ و Yahoo Directory رتبه صفحه بالایی دارند
تعدادی از صفحات با چند لینک خروجی که به سایت های دیگر اشاره می کنند
همه آنها برای دریافت پیوندهای دسترسی داوطلبانه از همان صنعت “طبیعی” بودند
.Edu and.Gov مقامات
مقدار متوسط
وبلاگ های خود میزبان برخلاف وبلاگ های رایگان
منابع وب سایت
پیوندهایی به مقالات لنگر متغیر از سایت های ضبط شده
پیوندهایی از قرار دادن صفحات در نزدیکی بالا یا عنوان
فیدهای RSS و رول وبلاگ
پیوندهایی از دامنه های ریشه در مقابل پیوندهای زیر دامنه ها یا زیر دامنه ها
وب سایت هایی با ترافیک وب سایت بالا یا اعتماد به دامنه از قبل ایجاد شده است
نشانیهای اینترنتی استاتیک یا محتوایی که دائماً در حال خزیدن هستند (مثلاً عنکبوتی).
پیوندهایی به و از وبسایتها/صفحات وب که در طول سالها منتشر شدهاند (مجوز به سایتهای قدیمیتر اعطا شده است)
صفحات روابط عمومی بالا که از هشتگ No-Follow استفاده نمی کنند (اگرچه تعداد افراد غیر دنبال کننده کاهش می یابد)
فهرست دایرکتوری تا زمانی که صفحه دارای کمترین تعداد پیوند باشد (لیست ممکن است بسته به مقدار پایین بیاید)
پیوندهای مرتبط از محتوای یک صفحه وب (متن یا مقالات اصلی)
پیوندهایی با محتوای اطراف مربوط به متن لنگر
پیوندهای مقاله لنگر غنی از کلمه
صفحات با موضوعات مکمل و مرتبط
پیوند به سایت های رسانه های اجتماعی – فیس بوک، لینکدین، توییتر – (ممکن است لیست ارزش آنها را افزایش دهد)
حوزههای منبع زیستی نویسنده (معمول در فهرست راهنمای مقالهها مانند EzineArticles)
حداقل ارزش
دایرکتوری های کم ارزش به دست آمده از آپلود دایرکتوری ها
وبلاگ ها و انجمن های رایگان
صفحات پویا
سایت های موضوعی غیر مرتبط
منبع صفحات با کمتر از 15 پیوند خارجی
پیوندهای پاورقی و نوار کناری
نشانکهای ورودی که در آن سایر کاربران صفحه شما را نشانک میکنند (سایتهای نشانکگذاری با کیفیت مانند Delicious، Reddit، StumbleUpon هنوز مهم هستند)
لینک های معکوس