راهنمای کامل سئو – قسمت 1

همه آنچه باید در مورد کلمات کلیدی بدانید!

از زمانی که سئو به عنوان یک زمینه مناسب مطرح شده است، کارشناسان بر این باورند که تنها پدیده مهمی که بر رتبه بندی و سرویس های یک وب سایت تأثیر می گذارد «کلمات کلیدی» است. صفحات زیر یک تجزیه و تحلیل عمیق کامل در مورد کلمات کلیدی و پاسخ ها از چند پاسخ بسیار ابتدایی تا پیچیده را پوشش می دهد. دانستن اینکه کلمات کلیدی چیست و چقدر اهمیت دارند اولین قدم در سئو است.

کلمات کلیدی چیست؟

هر کسی که حتی اندکی با بهینه سازی موتورهای جستجو مرتبط باشد، اصطلاح “کلمات کلیدی” را شنیده است. این مهمترین عامل در هنگام نوشتن محتوای یک وب سایت یا تنظیم متا تگ ها و عنوان صفحه است. کلمات کلیدی اساساً کلماتی هستند که انتظار می رود توسط یک کاربر معمولی اینترنت برای جستجوی چیزی وارد شود، وظیفه تیم سئو این است که چنین کلماتی را شناسایی کرده و سپس از آنها در محتوای وب سایت، عنوان صفحات و جاهای دیگر به روش مناسب استفاده کند.

چه فایده ای دارد؟

بنابراین کلمات کلیدی چگونه کمک می کنند؟ پاسخ ساده است، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو! و AltaVista الگوریتم هایی دارند که برای نمایش نتایج در هنگام ورود طراحی شده اند. نتایج نشان داده شده توسط این موتورهای جستجو بر اساس ارتباط محتوا است، با این حال هیچ وسیله ای وجود ندارد که بتوان محتوا یا صفحه را به طور کامل بررسی کرد، بنابراین از الگوها برای یافتن کلمات کلیدی خاص در آن صفحه مرتبط با جستجوی انجام شده استفاده می شود.

به این ترتیب موتور جستجو در مورد ارتباط یک صفحه خاص با آن محتوا تصمیم می گیرد.

بر اساس تحقیقات، اکثریت جستجوگران اینترنتی، 3 تا 5 نتیجه برتر را مرتبط ترین آنها می دانند و مهم نیست که چقدر وب سایت شما با آن جستجو مرتبط است، اگر در لیست برتر نباشد، همه چیز بیهوده است. چگونه در صفحه اول قرار بگیریم؟ پاسخ از قبل شناخته شده است، کلمات کلیدی.

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی مهمترین چیز است، شما باید بسیار مراقب باشید که از چه کلمات کلیدی در متن خود استفاده می کنید. ابزارهای زیادی در وب وجود دارد که به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی کمک می کند، اما من توصیه می کنم خدماتی را که وب سایت/شرکت شما ارائه می دهد فهرست کنید و سپس آن خدمات را در وب جستجو کنید.

ورودی هایی که وارد می کنید دقیق ترین کلمات کلیدی برای کار شما هستند! تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک JOE متوسط ​​تبدیل شوید و سپس درخواست هایی را که برای آن سرویس خاص انجام داده اید لیست کنید، پس از انجام این کار می توانید از هر وب سایت تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند “Google Adwords” یا “Niche Bot Classic” استفاده کنید. وب سایت ها کلمات کلیدی شما را بهبود می بخشند و بر اساس ورودی های شما، موارد جدید را پیشنهاد می کنند.

هنگامی که همه این کلمات کلیدی را فهرست کردید، سپس رقابت بازار روی آنها را بررسی می کنید، این کار با تایپ کلمات کلیدی در موتور جستجو (ترجیح گوگل) انجام می شود و سپس یادداشت کنید که چند نتیجه در مقابل آن نمایش داده شده است. اعداد بزرگتر نشان می دهد که کلمه کلیدی بسیار رقابتی است در حالی که اعداد کمتر نشان می دهد که کلمه کلیدی اغلب برای آن جستجو نمی شود، انتخاب کلمات کلیدی کم اما قوی بسیار مهم است.

اصطلاحات پایه:

در زیر چند اصطلاح مهم آورده شده است، بدون دانستن آنها در درک روش هایی که بعداً در مورد آنها صحبت خواهم کرد، مشکل خواهید داشت.

چگالی کلمه کلیدی:

این تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک صفحه در مقایسه با سایر کلمات ظاهر می شود، توصیه متخصص سئو برای حفظ تراکم کلمه کلیدی 1 تا 3٪.

پر کردن کلمات کلیدی:

پر کردن کلمات کلیدی به عنوان یک عمل غیراخلاقی در نظر گرفته می شود، به این معنی که محتوای وب سایت شما و سایر برچسب ها مانند “متا تگ” به شدت مملو از کلمات کلیدی است و می تواند وب سایت شما را به ممنوعیت دائمی برساند.

عنوان صفحه:

عنوانی است که در بالای هر صفحه وب سایت شما نمایش داده می شود. این عنوان با استفاده از نوعی ترکیب کلمات کلیدی ساخته شده است.

برچسب توضیحات:

این تگ برای توصیف خدمات/شرکت شما در چند کلمه استفاده می شود. این اطلاعات همراه با نام وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

عبارات کلیدی:

استفاده از ترکیبی از دو یا چند کلمه کلیدی برای ایجاد چیزی که ما آن را “عبارت کلیدواژه” می نامیم، معمول است، این به شکل گیری جملات صحیح و معنی دار کمک می کند.

رتبه صفحه:

این یکی از اقدامات تقریبی است که از طریق آن می توانید محبوبیت یک پیوند را بررسی کنید. رتبه صفحه هیچ تاثیری روی سرورها ندارد. این فقط روشی است که توسط آن گوگل تأیید می کند که صفحه وب دارای برخی لینک های ورودی با کیفیت به آن است.

SERP:

صفحه نتایج موتور جستجو فهرستی از صفحه ای است که توسط یک موتور جستجو در برابر درخواست کاربر بازگردانده شده است.

پرس و جو:

Query جستجویی است که کاربر برای یافتن اطلاعات انجام می دهد.

پیاده سازی کلمات کلیدی – راه مناسب!

نکته ای که همیشه باید در نظر داشت این است که وب سایت و محتوای موجود در آن برای کاربران یعنی انسان ها است، شما باید بسیار مراقب باشید که محتوای وب شما برای کاربران نوشته شده باشد نه برای موتورهای جستجو. تراکم کلمات کلیدی در کیفیت برای حفظ کیفیت محتوای شما حیاتی است، در واقع این عنصر اندازه گیری واقعی است که بین کلمه کلیدی و طبیعی بودن محتوا تعادل ایجاد می کند.

کلمات کلیدی ای که انتخاب کرده اید باید در سراسر وب سایت پراکنده باشند، اگر چند صفحه از وب سایت شما به شدت پر از کلمات کلیدی باشد و تعداد کمی از آن خالی باشد، مطمئناً کار بدی انجام داده اید و موتورهای جستجو ممکن است رتبه صفحه شما را کاهش دهند.

از میان کلمات کلیدی انتخاب شده، یکی را انتخاب کنید که قصد دارید بیشتر به آن توجه کنید و سپس مطمئن شوید که آن کلمه خاص بیشتر تکرار شده است.

همانطور که در مقاله قبلی من ذکر شد، عنوان و برچسب توضیحات بسیار مهم هستند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از کلمات کلیدی بیشتری در کاشی استفاده کنید، اما پس از آن تمرین خوب این است که به جای ترکیبی صرف از کلمات کلیدی، یک جمله مناسب بسازید. من این را با کمک یک مثال توضیح خواهم داد.

عنوان وب سایتی که برنامه های فیس بوک را ارائه می دهد:

“Facebook Guru-Facebook Application-Widget-Connect Developer-Facebook-Bebo-Friendster Applications Development-Developers-Service Company”

این بدترین حالت ممکن است، نگاه کردن به عنوان فقط یک تصور بسیار منفی ایجاد می کند، مدیر وب سایت عنوان را «کلمه کلیدی هجوم آورده است» و در نتیجه تصادفی و کند به نظر می رسد.

در اینجا عنوان دیگری از یک شرکت مشابه وجود دارد:

“توسعه دهندگان اپلیکیشن فیس بوک – ارائه توسعه اپلیکیشن فیس بوک”

فقط با ظاهر آن یک نمای کلی از وب سایت به دست می آورید، این شرکت یک شرکت توسعه برنامه کاربردی فیس بوک است و آنها ادعا می کنند که مربیان آن هستند. توجه داشته باشید که اگرچه مثال اول کلمات کلیدی زیادی داشت، اما عنوان چندان معنی نداشت و پیامی را ارائه نمی کرد و مهمتر از همه تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی واحد (اما قوی) نبود.

نتیجه

بهینه سازی موتورهای جستجو یک هنر است و برای رشد وب سایت ها مهم است که بر کلمات کلیدی صحیح تمرکز کنند. ما به زودی با موارد بیشتری باز خواهیم گشت و در بخش بعدی خود درباره بهینه سازی موتورهای جستجو و تکنیک هایی برای بهبود ترافیک وب سایت بحث خواهیم کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا