مبانی بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر واقعاً می خواهید بتوانید ترافیک بیشتری (مشتریان بالقوه) به وب سایت خود هدایت کنید، می توانید گاهی اوقات سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید. یکی از کارهایی که ممکن است لازم باشد انجام دهید این است که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مردم واقعاً به آنچه در وب سایت خود ارائه می دهید علاقه مند شوند. زمانی که اصول اولیه را درک کردید، معمولاً می توان این کار را به سرعت انجام داد.

یوتیوب مکانی عالی برای شما برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی است. ویدیوها بسیار محبوب هستند و نه تنها یکی از محبوب ترین وب سایت ها در اینترنت است، بلکه دومین موتور جستجوی بزرگ در اینترنت است. اگر ویدیو دارید یا می‌توانید خودتان آن‌ها را بسازید، می‌توانید آن‌ها را در این سایت قرار دهید و سریع‌تر ترافیک دریافت کنید. شما هنوز هم باید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید، مانند سایر بهینه سازی موتورهای جستجو، اما ارزش آن را دارد.

فیس بوک صدها میلیون عضو دارد که به نظر کاملاً دیوانه کننده سیستم است. اگر بتوانید یک حساب کاربری در فیس بوک راه اندازی کنید و افراد را به دوستان خود در سیستم تبدیل کنید، از میزان ترافیکی که می توانید به آن وارد کنید شگفت زده خواهید شد. دسترسی به شبکه های مختلف در فیس بوک می تواند به شما در یافتن این دوستان کمک کند.

در نهایت، توییتر می‌تواند به روش‌های مختلفی به شما کمک کند تا به مردم در مقیاس وسیع دسترسی پیدا کنید، با مشتریان و سایر صاحبان مشاغل (احتمالاً شرکای JV) در اینترنت ارتباط برقرار کنید. بازار شما و ترافیک زیادی به وب‌سایت شما بیاورد. توییتر قطعا یکی از شبکه های اجتماعی است که نباید از آن غافل شد.

موثرترین استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که بر روی 3 یا 4 شبکه اجتماعی مرتبط با تجارت خود تمرکز کنید تا بتوانید در آنجا حضور گسترده ای ایجاد کنید. بازاریابی اجتماعی می تواند زمان بر باشد، بنابراین باید مطمئن شوید که از زمان خود به خوبی استفاده می کنید و آن را بیش از حد پخش نمی کنید.

بهترین راه برای انجام بازاریابی اجتماعی این است که «یک جامعه باشید، نه یک بازار» و تمرکز بر ایجاد روابط با دیگران از طریق تعامل واقعی با آنها و کمک به آنها با محتوای عالی. این هم باعث ایجاد اعتماد می شود و هم به شما و آنچه ارائه می دهید علاقه مند می شود، که آنها را با نگرشی جالب و خوشایند به سایت شما باز می گرداند.

سپس بیشترین پاسخی که به دنبال آن است این است که آنها وارد وب سایت فروش شما شوند، جایی که با ارائه محتوای مفیدتر به آنها، علاوه بر خدمات با طراحی خوب، ارتباط خود را با آنها ادامه خواهید داد. این به معنای فروش محصولات و/یا خدمات و سود برای کسب و کار شما بدون نیاز به فروش سخت است.

به طور خلاصه این بازاریابی اجتماعی موثر است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا