وب سایت شما در مورد شما چه می گوید؟

بله، من با شما صحبت می کنم. اگر مطمئن نیستید که چگونه به سوال من پاسخ دهید، سریع نگاه کنید.

من منتظر می مانم …

خب چی فکر می کنی؟ آیا شما آن را دوست دارید؟ گرافیکش عالیه؟ آیا همه چیز با فلش یا ویدیو جاز شده است؟ ناامید شدی؟ شاید نیاز به به روز رسانی سایت داشته باشید. یا (لعنت!) آیا آنقدر آهسته بارگذاری شده بود که تسلیم شدی و بلافاصله پیش من برگشتی؟

من دانشجوی وب‌سایت‌ها و همه چیزهای دیجیتال هستم، بنابراین نظرات زیادی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، دارم. من اغلب از آنچه متخصصان اجازه می دهند آنها را به صورت آنلاین نمایندگی کنند شگفت زده می شوم. از سایت‌های قدیمی گرفته تا سایت‌هایی که خواندن آن‌ها غیرممکن است، به نظر می‌رسد که گاهی اوقات مردم (و شرکت‌ها) فراموش می‌کنند که سایت آن‌ها 24×7 برای همه دنیا در دسترس است.

و سپس سایت هایی هستند که حتی فعال نیستند. برخی از آنها همیشه “به زودی” “و برخی دیگر برای همیشه به روز می شوند. من یک مشاور بازاریابی را می شناسم که سایتش “در دست ساخت” برای هفته ها.

یا پروژه بازسازی ابعاد حماسی به خود گرفته است، یا این مشاور خاص تصمیم گرفته است که یک سایت در اولویت نیست.

در مورد آن چه فکر می کنید؟

وب سایت ها چنین هستند بر فراز

اینکه وب‌سایت‌ها شروع به استفاده از سایر ابزارهای آنلاین کرده‌اند، واقعاً تعجب‌آور نیست. همانطور که رسانه های اجتماعی تکامل یافته اند، همه ما باید چیزهای بیشتری را دنبال کنیم. وبلاگ ها توییتر. صفحات فیس بوک، پروفایل های لینکدین. ممکن است برخی از شما چنان شیفته رسانه های اجتماعی شده باشید که به این نتیجه رسیده باشید که وب سایت ها دیگر اهمیتی ندارند. می گویی: «به وبلاگ من برو.

اگر فقط یک وبلاگ یا صفحه فیس بوک دارید، به احتمال زیاد فرصت را از دست داده اید. مردم برای اطلاع از یک شرکت به وب سایت ها نگاه می کنند. یک وب‌سایت خوب نقش مهمی را در زمین ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که شما در مورد چه چیزی هستید، ارزش، پیشنهادات، خدمات و ویژگی‌های شما. می توان از آن برای گرفتن سرنخ ها، پذیرش سفارش، ارائه به روز رسانی یا توزیع اطلاعات استفاده کرد.

وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها ثابت تر هستند که بخشی از ارزش آنهاست. در دریایی از تغییرات مداوم، وب سایت شما می تواند ثبات، تداوم و قابلیت اطمینان را نشان دهد. از آن برای تعریف کسب و کار خود استفاده کنید، اجازه دهید به عنوان پایه ای برای ایجاد حضور آنلاین خود با سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال عمل کند.

اگر سایتی درآمدزایی نداشته باشد، چه فایده ای دارد؟

شاید شما معتقد باشید، همانطور که استاد مشاور دکتر. آلن وایس این کار را می کند، که یک وب سایت هیچ کسب و کار جدیدی برای شما به ارمغان نمی آورد.

موضع آلن این است که حداقل برای مشاوران، وب سایت یک آزمون اعتبار است، نه ابزار تولید سرنخ.*

بنابراین اگر در حال جمع‌آوری سرنخ یا بستن کسب‌وکار نیستید، آیا به یک سایت نیاز دارید؟ مطمئناً انجام می دهید. باز هم آن عامل اعتبار است. مانند کارآفرینی که از هات میل یا یاهو به جای آدرس ایمیل شرکتی استفاده می کند، کسب و کار بدون وب سایت فقط یک سرگرمی است.

در واقع من تا حدی با آلن موافقم و بیشتر به این دلیل که گفته های او نشان می دهد که مخاطبان خود را می شناسد و نیازهای آنها را می شناسد. این کلید یک سایت موثر است.

آیا می دانید مشتریان و مشتریان بالقوه شما به چه چیزی نیاز دارند؟ وقتی شما را آنلاین جستجو می کنند چه انتظاری دارند؟ آیا تحویل می دهید یا کوتاهی می کنید؟

چه چیزی آن را خوب می کند؟

من به تازگی اولین دور داوری خود را برای مسابقه سالانه WebAwards انجمن بازاریابی وب به پایان رساندم. امسال سومین سالی است که من به عنوان قاضی کار می کنم، و دیدن اینکه چگونه استفاده تجاری از وب سایت ها در چند سال گذشته تغییر کرده است، واقعاً جالب است.

در طول زمان، سایت‌هایی را دیده‌ام که بدون محتوای زیاد روی Flash تمرکز می‌کنند، سایت‌هایی که با دکمه‌ها یا لینک‌های «خرید این» در همه جا شلوغ شده‌اند، و سایت‌هایی که متن‌های بارگذاری شده با کلمات کلیدی زیادی دارند که درک واقعیت سایت دشوار است. هدف است.

من همچنین چند سایت بسیار خوب را دیده ام. اینها مواردی هستند که مستقیماً به نیت کاربر متوسل می شوند، نه به نفس مالک. قالب ممکن است متفاوت باشد، اما واضح است که طراحان و توسعه دهندگان پشت سر آنها (و همچنین مدیرانی که تلاش های خود را هدایت می کنند) زمان صرف کرده اند تا در مورد کاربر فکر کنند. اینها سایت هایی هستند که می توانید از آنها یاد بگیرید.

اگر می خواهید وب سایت شما به خوبی نماینده شما و شرکت شما باشد، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • طراحی هنوز مهم است. درسته. مردم وب سایت های جذاب بصری را دوست دارند. این بدان معنا نیست که سایت های بسیار زشتی وجود ندارند که بسیار مؤثر باشند. وجود دارد. (برای اینکه دلیل آن را بیاموزید به گلوله بعدی مراجعه کنید.) در کل، طراحی وب سایت شما باید تمیز و ساده و دارای گرافیک، تصاویر و رنگ هایی باشد که مکمل برند شما باشد.

    هنر واقعی در طراحی وب سایت، استفاده از مواد، مفاهیم و محتوای پیچیده در بسته بندی آن به گونه ای است که از نظر بصری جذاب و شهودی باشد.

  • بازدیدکنندگان حکومت می کنند. مهم نیست که می خواهید با سایت خود چه کار کنید، باید به خاطر داشته باشید که “این به شما مربوط نیست!” مطمئناً، فهرستی از نکات کلیدی برای بیان یا اطلاعاتی که می خواهید در وب سایت خود به اشتراک بگذارید، خواهید داشت. فقط مخاطب را در نظر داشته باشید.

    به این فکر کنید که چه کسی از سایت شما بازدید خواهد کرد. چرا می آیند؟ آنها می خواهند چه کاری را انجام دهند؟ آیا می‌توانید این نیاز را برآورده کنید و برای افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، به راحتی به آنچه نیاز دارند کمک کنید؟ اگر می توانید، حتی یک سایت زشت نیز می تواند موفقیت آمیز باشد.

    تنها کسری از ثانیه طول می کشد تا بازدیدکنندگان سایت با یک کلیک ماوس به “نه” رای دهند. اگر نرخ پرش خود را کشف کردید (کاربرانی که وارد سایت شما می شوند و فوراً آن را ترک می کنند) علامت را از دست داده اید.

  • قابلیت استفاده بر همه چیز غلبه می کند. تجربه کاربری می تواند به معنای تمام تفاوت بین یک سایت موفق و سایتی باشد که بدون ترافیک از بین می رود. مخاطبان خود را درک کنید، و سایتی بسازید که به افراد کمک کند تا آنچه را که برای آن آمده اند به انجام برسانند.

    ثبت سفارشات آنلاین؟ دانلود کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید؟ برنامه ریزی یک جلسه؟ ابزارهای مناسب را برای بدون درز کردن این عملکردها برای کاربران دریافت کنید. خودتان آنها را آزمایش کنید و از دیگرانی که با سایت شما آشنایی ندارند نیز بخواهید همین کار را انجام دهند. بازخورد جمع آوری کنید و از آن برای بهتر کردن سایت خود استفاده کنید.

    همچنین به یاد داشته باشید که همه افراد به یک اندازه از هوش اینترنتی یا توانایی فیزیکی برخوردار نیستند. بسیاری از مردم کور رنگ، کم بینا هستند، یا به سادگی با کارهای آنلاین ناآشنا هستند. با متن روشن در پس‌زمینه‌های تیره یا تصاویر با حداقل کنتراست، کار را برای این افراد سخت‌تر نکنید.

  • سئو یک ابزار است نه یک هدف. از ساخت لینک گرفته تا کلمات کلیدی، اگر تکنیکی وجود داشته باشد که به عنوان مفید برای سئو منتشر شده باشد، شخصی در آن زیاده روی کرده است. کپی خود را بنویسید و سایت خود را برای کاربران طراحی کنید نه موتورهای جستجو. اگر رای دهندگان خود را خوشحال کنید، آنها بارها و بارها برمی گردند و ربات های جستجو نیز دنبال خواهند شد.

    از چه چیزی اجتناب کنیم؟ لیست طولانی کلمات کلیدی، کپی وب که شبیه پایان نامه به نظر می رسد و ویدیوها در همه جا بدون متن توصیفی می توانند برای کاربران غیرفعال باشند.

بیایید به بازدیدی که در ابتدای این پست از سایت خود داشتید برگردیم. آیا اکنون آن را در نور دیگری می بینید؟ آیا پیامی که پروژه‌های سایت شما انجام می‌دهد، منعکس کننده چهره واقعی شما یا بهترین چهره یا تجارت شما است؟ اگر نه، وقت آن است که مشغول شوید.

*دکتر. آلن ویس، کتاب مقدس مشاوره2011 (ص 58)

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا