بازرگانی

کیفیت آب در پروژه‌ها چگونه مشخص می‌شود همراه با مثال

دلایل اصلی کاهش کیفیت آب چیست؟

در گذشته به دلیل فعالیتهای انسانی و رشد جمعیت ، آلودگی آبهای سطحی افزایش یافته است. نمونه های آب از سه تصفیه خانه آب برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی رودخانه بزرگ زاب در اربیل عراق جمع آوری شد. پارامترهای کیفیت آب زیر که به عنوان شاخص اصلی انتخاب شده اند عبارتند از PH ، TDS ، رسانایی الکتریکی EC ، سختی کل (TH) ، Cl- ، F- ، Na + ، K + ، Ca 2+ ، Mg 2+ ، NO3 – ، SO42 – PO4-3 و غلظت هشت فلز سنگین (Fe ، Pb ، Hg ، Zn ، Cd ، Ni ، Ag ، Cu) غلظت فلزات در نمونه های آب توسط طیف سنجی جذب تعیین شد.

نتایج مطالعه نشان داد که کارایی تصفیه خانه سه فاز برای ETA ها: Efraz 1> Efraz 2> Efraz 3. بیشتر پارامترهای تحلیل شده در این مطالعه در دستورالعمل های WHO یا EPA برای آب آشامیدنی بوده است. کیفیت آب یک نگرانی جهانی در حال رشد است. آب آلوده و سرویس بهداشتی ناکافی هر دقیقه باعث کشته شدن دو کودک در سراسر جهان می شود. کیفیت آب با مجموعه ای از استانداردهای فیزیکی-شیمیایی و بیولوژیکی مرتبط است. علاقه به تجزیه و تحلیل آب به دلیل اهمیت آن برای همه موجودات زنده است.

طبق استانداردهای استرالیا ، آب آشامیدنی نباید حاوی مواد شیمیایی ، مواد معدنی یا میکروارگانیسم های مضر برای سلامتی انسان باشد. تحقیقات در مورد کیفیت آب به طور مداوم توسط محققان در سراسر جهان انجام می شود. در این تحقیق ، به دلیل وجود مواد شیمیایی در فاضلاب صنعتی و افزایش سرعت شهرنشینی ، نگرانی در مورد جنبه های شیمیایی کیفیت آب زیاد است.

مطالعه روی مقدار فلزات غیر معدنی و سنگین (Na ، Mg ، Fe ، Ni ، Co ، Cu ، Cd ، Pb و Zn) در دریاچه کالار کهر (Furhan ، 2005) نشان داد که غلظت عناصر مورد مطالعه در محدوده در طول دوره مطالعه در سایت های نمونه گیری ایمن است و دریاچه کالار کهر برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست. هدف از این مطالعه ارزیابی کیفیت آب رودخانه بزرگ زاب برای مصرف و آبیاری بود. علاوه بر این ، برای تعیین غلظت فیزیکی ، شیمیایی و فلزات ظریف محلول در آب آشامیدنی ، از سه (ETA) در یک زاب بزرگ در روستای افراز استفاده شد.

منبع :
https://atie-energy.com/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 19:59:19

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا