آشنایی با ایالت آلاباما (alabama) آمریکا

سفری به قلب جنوب: آشنایی با آلاباما

آمریکا

"آلاباما… ایالتِ موسیقیِ روح انگیزِ بلوز جاده های پر پیچ و خمِ پوشیده از درختان بلوط و داستان های کهنِ بومیان. "

آمریکا

این جمله ای بود که قبل از سفر به آلاباما در ذهنم تکرار می شد. همیشه دلم می خواست به جنوبِ آمریکا سفر کنم جایی که طعمِ تاریخ در هر گوشه و کنارِ خیابان حس می شود. آلاباما برای منِ مشتاقِ سفر مثل یک راز مرموز بود که با انبوهی از عطرِ بلوط صدایِ بلوز و خاطراتِ قدیمی آراسته شده بود.

آمریکا

این سفر نه تنها سفری به منظره های زیبا بود بلکه سفری به احساسات و تجربیات جدیدی بود که همچنان در ذهنم من ماندگار است.

چشم اندازهای پیمودنی: از کوهستان تا ساحل

آلاباما مثل یک تابلو نقاشیِ زیبا با طیف وسیعی از چشم اندازها چشم را مُسحور می کند. در غربِ این ایالت کوهستانِ آپالاچی با پیمایش های چالش برانگیز و چشم اندازهای بی نظیر منتظر ماجراجویان است. رودخانه ها و آبشارهای زیبا هم در این منطقه به چشم می خورند.

اما آلاباما تنها کوه نیست بلکه ساحل نیز دارد. در شرقِ آلاباما خط ساحلی شگفت انگیز با سواحل سفید آبِ آبی فیروزه ای و موج های ملایم جذب توجه می کند. ساحل پنسه کول (Pensacola) در غرب فلوریدا که با آلاباما هم مرز است با ساحل های مناسب برای استراحت و تفریح و فعالیت های آبی منتظر شما ست.

تجربه ای فراموش نشدنی: در سفر به آلاباما حتما وقت گذاشتن در شهرِ مُبِل (Mobile) را فراموش نکنید. مُبِل اولین پایتختِ آلاباما بود و امروزه با سواحلِ زیبا و بنادرِ شلوغ و موزه های تاریخِ غنی و کافه های دنج خود جذبِ توریست ها است.

چشیدن طعمِ جنوب

آلاباما فقط مناظر زیبا ندارد بلکه طعمِ جنوبِ آمریکا را هم با خود به همراه دارد. غذاهای خانگیِ جنوبی با طعم فلفل گوشت و سبزیجاتِ خوشمزه حسِ گرما و مهمان نوازی را به شما هدیه می دهد. "چیکن اند وافل" و "بیبی بِک ریب" از مهم ترین غذاهای جنوبی هستند که در رستوران های آلاباما به وفور پیدا می شود.

نکته: حتما "آلاباما ویِیتِ" (White Sauce) را در رستوران های محلی آلاباما بچشید! این سسِ سفیدِ معروف با طعم مُسحور کننده خود همه غذاها را خوشمزه تر می کند.

روح آلاباما: موزیک و تاریخ

آلاباما زادگاه موزیکِ بلوز و راک اند رول است. هنوز هم می توان صدای گیتارِ بلوز را در بارهای کوچک و جشن های محلی آلاباما شنید. اگر به موزیک علاقه مند هستید حتما از شهر "مَسَل" (Muscle Shoals) بازدید کنید. این شهر به عنوان "پایتختِ موزیک جنوبی" شناخته می شود و فضای موزیکِ قدیمی در آن هنوز حفظ شده است.

در خاطره های آلاباما گام بزنید

اما آلاباما تنها موزیک نیست بلکه تاریخ و فرهنگ هم دارد. آلاباما در طی قرن ها شاهد اتفاقات مهمی بوده است. برای آشنایی با این تاریخ غنی و پیچیده میتوانید از موزه های متعددی که در این ایالت وجود دارد بازدید کنید. موزه حقوق مدنیِ آلاباما در "مونتگومِری" (Montgomery) به شما کمک می کند تا با جنبشِ حقوق مدنیِ آمریکا و تاریخِ این ایالت در زمینه نژادپرستی و مبارزه با آن آشنا شوید.

توصیه های عملی:

  • بهترین فصل برای سفر به آلاباما بهار و پاییز است. در تابستان هوا خیلی گرم است و در زمستان احتمال بارندگی بالا است.
  • برای کوهنوردی و پیاده روی در کوهستانِ آپالاچی لباس مناسب و کفش کوهنوردی با خود ببرید.
  • برای ساحل گردی لباس سبک و کرم ضدآفتاب با خود ببرید.
  • برای سفر به آلاباما با ماشین میتوانید از "اینترستیت I-65" و "اینترستیت I-85" استفاده کنید.
  • برای پرواز به آلاباما میتوانید به فرودگاه بین المللیِ "هانتسویل" (Huntsville) و یا "مونتگومِری" (Montgomery) پرواز کنید.
  • از خرید "حیوانات وحشی" که به عنوان "سوغاتی" در خیابان ها به فروش می رسد خودداری کنید. این کار غیرقانونی و مُضر برای حیوانات است.

پرسش و پاسخ:

۱. بهترین شهر برای سفر به آلاباما کدام است؟
بهترین شهر برای سفر به آلاباما بستگی به علاقه و سلیقه شما دارد. اگر به تاریخ و موزه علاقه مند هستید مونتگومِری را انتخاب کنید. اگر به ساحل علاقه مند هستید مُبِل یا پنسه کول را انتخاب کنید. اگر به موزیک علاقه مند هستید مسل را انتخاب کنید.

۲. آیا در آلاباما میتوان به صورت رایگان اقامت داشت؟
بله در آلاباما میتوانید به صورت رایگان در "کمپ ها" اقامت داشته باشید. کمپ ها در مناطق طبیعی و جنگلی آلاباما وجود دارند و فضای مناسبی برای استراحت در طبیعت را فراهم می کنند.

۳. بهترین زمان برای سفر به آلاباما چه زمانی است؟
بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به آلاباما است. هوا در این فصل مُعتدل و مطبوع است.

نتیجه گیری:

آلاباما ایالتی با چشم اندازهای شگفت انگیز طعم فراموش نشدنی تاریخ غنی و فضای موزیک بی نظیر است. اگر به دنبال سفری پر از تجربه های جدید و کشف فرهنگ جنوب آمریکا هستید آلاباما انتخاب مناسبی برای شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا