آشنایی با ایالت اوهایو (ohio) آمریکا

سفر به دلِ آمریکا: ایالت اوهایو

آمریکا

می دونید همیشه یه حس عجیبی نسبت به آمریکا داشتم؛ یه ترکیب از حس کنجکاوی و یه ذره دلتنگی برای دنیایی که توی فیلم ها می دیدم. تا اینکه بالاخره فرصت سفر به آمریکا برام فراهم شد و ایالت اوهایو رو برای اولین مقصد انتخاب کردم. چرا اوهایو؟ خب باید بگم که اوهایو یه ایالت سرسبز و پر از تاریخچه و فرهنگه. به علاوه اوهایو دروازه ورودی به منطقه "مید وست" آمریکا محسوب میشه جایی که می تونید طعم واقعی زندگی آمریکایی رو تجربه کنید.

آمریکا

قصه شروع میشه از شهر کلین

آمریکا

اولین توقفم تو کلین یه شهر بزرگ و پر جنب و جوش با معماری خاص و ترکیبی از گذشته و حال بود. کلین "شهر فولاد" آمریکا محسوب میشه و میشه گفت تاریخچه صنعتی این ایالت از همین جا شروع میشه. من یه روز رو به گشت و گذار تو محله های قدیمی کلین گذروندم و با ساختمون های آجر و چوبی محله های قدیمی و ساختمون های جدید و مدرن مرکز شهر مواجه شدم.

موسیقی و تاریخ جای خودشون رو تو اوهایو دارن

یکی از زیباترین تجربه هام تو اوهایو رفتن به "موزه هال او فیم راک اند رول" در شهر کلین بود. این موزه در یه ساختمون قدیمی و زیبا قرار داره و موزه ای عظیم و پر از حافظه ی موسیقی راک و رول در جهان محسوب میشه. تو این موزه تو با تاریخچه این سبک موسیقی و ابزار موسیقی و لباس هنرمندان مشهور راک و رول آشنا میشی.

رویاهای کودکی و شهر کولمبوس

اما اوهایو فقط راک و رول نیست. شهر کولمبوس پایتخت اوهایو یه شهر زیبا و پر از انرژی با موزه های بسیار زیبا و جذاب و پارك های بسیار زیبا و فراوان است. من تو کولمبوس از موزه هنر و موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی بازدید کردم و خیلی از موزه هنر لذت بردم و از مجموعه هنر مدرن اون خیلی خوشم اومد.

دنیای حیوانات در اوهایو

اما اوهایو فقط شهر نیست. من تو اوهایو از باغ وحش "کلمبوس زوو" بازدید کردم و از دیدن حیوانات و فضای طبیعی این باغ وحش خیلی لذت بردم. کلمبوس زوو یکی از باغ وحش های معروف و زیبا تو ایالت متحده است. میشه گفت تو این باغ وحش همه جور حیوانی رو میشه دید و از فضای آرام و طبیعی اون لذت برد.

انعکاس تاریخ در اوهایو

یکی از مهم ترین مواردی که تو اوهایو من رو بشدت جذب کرد بازدید از "موزه تاریخ اوهایو" بود. این موزه در شهر کلمبوس قرار داره و تو این موزه با تاریخچه و فرهنگ ایالت اوهایو و تمدن بومی آمریکا تو این منطقه آشنا میشی. این موزه پر از اشیاء و اسناد تاریخی است و من واقعا از بازدید از اون لذت بردم.

راه هایی برای لذت بردن از طبیعت

اوهایو فقط شهر و موزه نیست بلکه یه ایالت سرسبز و زیبا با طبیعت زیبا و فراوان است. من تو اوهایو از "پارک ملی کوه کوه " و "پارک ملی " بازدید کردم. طبیعت زیبا و بکر این پارک ها من رو حیرت زده کرد و من ساعت ها رو در این پارک ها به گشت و گذار گذروندم.

چطور با اوهایو آشنا بشیم

یکی از بهترین راه های آشنایی با اوهایو سفر به "موزه تاریخ طبیعی " تو شهر کلمبوس است. تو این موزه با طبیعت و حیات وحش ایالت اوهایو آشنا میشی و از دیدن حیوانات و گیاهان این منطقه لذت می بری.

نکات عملی برای سفر به اوهایو

  • بهترین فصل برای سفر به اوهایو بهار و پاییز است که هوا ملایم و طبیعت زیبا است.
  • برای گشت و گذار تو شهر ها میتونید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید و برای سفر به مناطق دوردست نیاز به ماشین دارید.
  • اوهایو ایالت ارزانی است و هزینه سفر به اون ارزون تر از شهر های بزرگ تر است.
  • اوهایو ایالت امن و آرامی است و میشه با خیال راحت سفر کرد.
  • در اوهایو غذای محلی و سنتی بسیار لذیذ است و حتما از تجربه کردن غذای محلی غافل نشید.
  • اوهایو ایالت پر از جشن و رویداد است و میتونید تو سفر خود در یکی از این جشن ها شرکت کنید.
  • تو اوهایو حتما از "پارک ملی " و "پارک ملی کوه کوه" و "باغ وحش " بازدید کنید.
  • تو شهر کلین حتما از "موزه هال او فیم راک اند رول" بازدید کنید و تو شهر کلمبوس حتما از "موزه تاریخ طبیعی " و "باغ گیاه شناسی" بازدید کنید.

نتیجه گیری

اوهایو یه ایالت زیبا و پر از تاریخچه و فرهنگ است. تو اوهایو میتونید از طبیعت زیبا و بکر موزه های بسیار جذاب و شهر های پر از انرژی لذت ببرید. من واقعا از سفر به اوهایو لذت بردم و مطمئن هستم که شما هم از سفر به این ایالت زیبا لذت خواهید برد.

سوال و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به اوهایو کدام فصل است؟

بهترین فصل برای سفر به اوهایو بهار و پاییز است که هوا ملایم و طبیعت زیبا است.

2. چه طوری میتونم در اوهایو به گشت و گذار بپردازم؟

برای گشت و گذار تو شهر ها میتونید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید و برای سفر به مناطق دوردست نیاز به ماشین دارید.

3. تو اوهایو از کجا بازدید کنم؟

تو اوهایو حتما از "پارک ملی " و "پارک ملی کوه کوه" و "باغ وحش " بازدید کنید. تو شهر کلین حتما از "موزه هال او فیم راک اند رول" بازدید کنید و تو شهر کلمبوس حتما از "موزه تاریخ طبیعی " و "باغ گیاه شناسی" بازدید کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا