آشنایی با ایالت تنسی (tennessee) آمریکا

تنسی: جایی که موسیقی زندگی می کند

آمریکا

همیشه فکر می کردم تنسی فقط یه ایالت پر از کوه و رودخونه است اما وقتی برای اولین بار پای به خاک این ایالت گذاشتم فهمیدم که چقدر اشتباه می کردم. تنسی نه تنها طبیعت فوق العاده ای داره بلکه یه فرهنگ غنی و یه تاریخ پرماجرا رو هم در دل خودش جای داده.

آمریکا

تنسی پر از کنتراست های جذابیه. از کوه های غول پیکر Smoky Mountains که با طبیعت بکر و هوای تازه انتظار شما رو می کشه تا شهر نَش ویل با موسیقی زنده و ریتم های تند و تیز که هر شنونده ای رو جذب می کنه.

آمریکا

با من بیا تا یه سفر مجازی به تنسی داشته باشیم و با هم از جاذبه های این ایالت بی نظیر لذت ببریم.

تنسی ایالت کوه ها و موسیقی

اولین چیزی که تو تنسی به چشم می آد طبیعت بکر و زیبای این ایالت هست. کوه های بلند و پوشیده از جنگل های انبوه که انگار از دل زمین سر برآورده اند هر بیننده ای رو مسحور خودشون می کنن. به خصوص Smoky Mountains که یه پارک ملی با چشم اندازهای حیرت انگیزه و تنوع زیستی فوق العاده ای داره.

اگه به طبیعت علاقه مندید میتونید در این کوه ها پیاده روی کنید کوهنوردی کنید قایق سواری کنید یا حتی از روی آبشارهای بلند و خروشان این کوه ها پایین بپرید. هر کدوم از این فعالیت ها تجربه های فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آرن.

اما تنسی فقط یه ایالت کوهستانی نیست. این ایالت پر از رودخونه ها و دریاچه های زیباست که به شما اجازه می دهن تا از قایق سواری ماهیگیری شنا و سایر فعالیت های آبی لذت ببرید.

رودخانه Tennessee River از مهمترین رودخانه های این ایالت هست که از طبیعت بکر این منطقه عبور می کنه و مناظری فوق العاده رو ایجاد کرده. همچنین می تونید از دریاچه Kentucky Lake که یکی از بزرگترین دریاچه های صنعتی جهانه و در جنوب ایالت تنسی قرار داره بازدید کنید.

اما تنسی فقط یه بهشت برای علاقه مندان به طبیعت نیست این ایالت قلب موسیقی آمریکا هم هست. شهر نَش ویل با لقب "Music City" خانه موسیقی کانتری و بلوز هست.

در هر گوشه از این شهر میتونید موسیقی زنده بشنوید و از برنامه های موسیقی در باشگاه ها و سالن های کنسرت لذت ببرید. علاوه بر موسیقی کانتری نَش ویل همچنین خانه موسیقی بلوز جاز و گاسپل هم هست.

اگه به موسیقی علاقه دارید و می خواید با فرهنگ موسیقی ایالت تنسی آشنا بشید حتماً از The Country Music Hall of Fame and Museum Ryman Auditorium و Grand Ole Opry بازدید کنید.

غذاهای محلی تنسی: یه سفر به طعم های جنوب

وقتی در تنسی هستید حتماً باید غذاهای محلی این ایالت رو تجربه کنید. تنسی در زمینه غذا هم مثل موسیقی اش ارزش های فرهنگی و طعم غنی رو با هم ترکیب کرده.

"Barbecue" یا "کباب تنسی" از محبوب ترین غذاهای این ایالت هست که با سس های خاص و روغن ذرت تهیه میشه.

"Hot Chicken" هم یکی دیگه از غذاهای مهم این ایالت هست که با فلفل تند و سس مخصوص تهیه میشه.

"Fried Green Tomatoes" "Mac and Cheese" و "Sweet Tea" هم از دیگر غذاهای محلی این ایالت هستند که باید در سفر خود به تنسی آنها رو تجربه کنید.

در سفر خود به تنسی از بازارهای محلی و رستوران های کوچک و خانوادگی برای تجربه غذاهای محلی بازدید کنید.

تنسی تاریخ و فرهنگ

تنسی یه تاریخ غنی و پرماجرا داره. از جنگ انقلاب آمریکا تا جنبش حقوق مدنی این ایالت نقش مهمی در تاریخ آمریکا ایفا کرده.

میتونید از موزه های مختلف این ایالت برای آشنایی با تاریخ آن بازدید کنید. مانند Tennessee State Museum و National Civil Rights Museum که در شهر ممفیس قرار داره و به جنبش حقوق مدنی در آمریکا اختصاص داره.

همچنین می تونید از محل های تاریخی مانند Andrew Jackson’s Hermitage که خانه رئیس جمهور هشتم آمریکا بوده و در شهر نش ویل قرار داره بازدید کنید.

تنسی همچنین با شهر ممفیس زادگاه ملک الویس پرسلی ارتباط تنگاتنگی داره و میتونید از Graceland خانه الویس بازدید کنید و با زندگینامه و موسیقی این خواننده افسانه ای آشنا بشید.

از سفر خود به تنسی برای آشنایی با فرهنگ این ایالت استفاده کنید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

نکات عملی برای سفر به تنسی

بهترین زمان برای سفر به تنسی بهار و پاییز هست. در این فصل ها هوا مطلوب هست و میتونید از طبیعت زیبا و پوشش گیاهی شگفت انگیز این ایالت لذت ببرید.

برای سفر به تنسی می تونید از هواپیما قطار یا اتومبیل استفاده کنید.

اگر با اتومبیل سفر می کنید به طبیعت زیبا و پیچ و خم های محدوده Smoky Mountains توجه کنید و با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

در سفر خود به تنسی لباس های راحت و مناسب با آب و هوای ایالت را با خود ببرید.

حتماً یه نقشه یا اپلیکیشن مسیریابی با خود ببرید و قبل از سفر مکان های دیدنی و فعالیت هایی که می خواید انجام دهید رو برنامه ریزی کنید.

همچنین قبل از سفر هواشناسی این منطقه رو بررسی کنید و با خود لباس مناسب برای آب و هوای مختلف ببرید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین جاذبه های گردشگری تنسی کجاها هستند؟

Smoky Mountains National Park Nashville Memphis Graceland The Country Music Hall of Fame and Museum Ryman Auditorium و Grand Ole Opry از جمله جاذبه های گردشگری مهم این ایالت هستند.

2. چه نوع غذایی در تنسی محبوب هست؟

"Barbecue" یا "کباب تنسی" "Hot Chicken" "Fried Green Tomatoes" "Mac and Cheese" و "Sweet Tea" از جمله غذاهای محبوب این ایالت هستند.

3. چه زمان مناسبی برای سفر به تنسی هست؟

بهترین زمان برای سفر به تنسی بهار و پاییز هست.

نتیجه گیری

تنسی یه ایالت زیبا و پراز کنتراست هست که با طبیعت بکر موسیقی زنده غذاهای لذیذ تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فردش تجربه ای فراموش نشدنی رو برای مسافران به ارمغان می آره.

اگه به دنبال سفر یه ایالت با طبیعت زیبا موسیقی زنده غذاهای لذیذ و تاریخ غنی هستید حتماً تنسی رو در برنامه سفر خود قرار دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا