آشنایی با ایالت نیوجرسی (new Jersey) آمریکا

نیوجرسی: گنجینه ای پنهان در ساحل شرقی!

آمریکا

همیشه فکر می کردم نیوجرسی فقط یه ایالت کوچیکه که بین نیویورک و فیلادلفیا قایم شده. اما وقتی برای اولین بار پام رو به خاک این ایالت گذاشتم دنیایی از شگفتی رو تجربه کردم. نیوجرسی یه گنجینه پنهان در ساحل شرقی آمریکاست که یه دنیا زیبایی هیجان و جذابیت رو در خودش جای داده. با من همراه باشید تا از این گنجینه پنهان و زیبایی هایش بگم!

آمریکا

ساحل تفریح و شادی:

آمریکا

اولین تصویری که از نیوجرسی توی ذهنم نقش بست ساحل بود. ساحل های نیوجرسی مثل یه نوار نقره ای در امتداد اقیانوس اطلس کشیده شده و صدای امواج بوی نمک و ماسه داغ آدم رو به دنیای دیگری می برد. یه صبح تابستانی خودمون رو به ساحل آتلانتیک سیتی رسوندیم. آتلانتیک سیتی با اون هتل های مجلل مغازه های شیک و ساحل شنی یه شهر ساحلی پر جنب و جوشه که به بازی های قمار هم معروفه.

اما نیوجرسی تنها به آتلانتیک سیتی منتهی نمیشه. ساحل Point Pleasant Beach یه ساحل آرام و خانوادگی با دریاچه قشنگ و فضای یخچالی برای سوارکاری در تابستان است. اگر به دنبال موج سواری هستید ساحل Long Beach Island با موج های بلندش مکانی عالی برای این کار است. و اگر به دنبال تجربه طبیعت و کوهنوردی هستید پارک state of Delaware Water Gap با منظره های کوهستانی و جنگلی انتظارتون رو به واقعیت تبدیل میکنه.

تاریخ فرهنگ و موزه ها:

نیوجرسی تنها ساحل نیست. این ایالت یه تاریخ غنی و فرهنگ مختلف داره. شهر Princeton با دانشگاه معروف Princeton و ساختمان های قدیمی یه نمونه از این تاریخ است. میتونید از خانه البرت انیشتین بازدید کنید یا در خیابان Nassau Street قدم بزنید و از کافه های زیبا و مغازه های منحصر به فرد لذت ببرید.

شهر Newark پایتخت نیوجرسی با موزه های متعدد و فرهنگ غنی خود انتظار شما رو از یه شهر کوچک تغییر میده. موزه نیوجرسی یه موزه تاریخ و فرهنگ نیوجرسی است که از قدیم ترین اکتشافات تا تاریخ معاصر این ایالت رو به نمایش گذاشته.

اگر به دنبال موزه های علمی هستید موزه علوم Liberty State Park یه انتخاب عالی با نمایشگاه های علمی و فناوری است.

مزه های نیوجرسی:

هیچ سفری بدون چشیدن غذاهای محلی کامل نیست. نیوجرسی یه مطبخ مختلف و جذاب داره. یه مزه از غذاهای دریایی طبیعی در Cape May چشیدیم که حس واقعی از طراوت دریا رو به ما منتقل کرد. Hot dogs و pizza دو غذا محبوب نیوجرسی هستند که در هر گوشه از این ایالت پیدا میشن. و حتما Taylor ham رو هم فراموش نکنید! یه نوع سوسیس که در صبحانه با نان و تخم مرغ سرو میشه.

تجربیات منحصر به فرد:

نیوجرسی یه دنیا تجربه منحصر به فرد و جذاب رو برای شما آماده کرده. یه روز تو Six Flags Great Adventure با هیجان سرسره ها و بازی ها وقت گذروندیم. در پارک state of Delaware Water Gap با پیاده روی در طبیعت و کوهنوردی یه روز فراموش نشدنی رو تجربه کردیم. و در مزرعه Berry picking یه تجربه شاد و خوشمزه از چیدن میوه های فصل رو داشتیم.

نکات عملی و توصیه ها:

  • بهترین فصل برای سفر به نیوجرسی فصل تابستان است که ساحل و طبیعت زیباتر و هوا گرمتر است.
  • اگر میخواهید از ساحل لذت ببرید حتما کرم ضد آفتاب کلاه و عینک آفتابی همراه خود داشته باشید.
  • نیوجرسی با اتوبوس قطار و هواپیما قابل دسترسی است. اما رانندگی در نیوجرسی نیاز به حوصله و توجه زیادی داره.
  • نیوجرسی یه ایالت غنی از فرهنگ و تاریخ است پس حتما از موزه ها و جاذبه های تاریخی نیز بازدید کنید.
  • نیوجرسی هم شهرهای پر جنب و جوش و هم مناطق آرام و طبیعی زیادی داره. پس حتما قبل از سفر مناطق مورد علاقه خود رو بررسی کنید.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین زمان برای سفر به نیوجرسی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به نیوجرسی فصل تابستان است که ساحل و طبیعت زیباتر و هوا گرمتر است. اما اگر به دنبال سفر ارزانتر و کم جمعیت تر هستید فصل پاییز و بهار نیز انتخاب های خوبی هستند.

2. چه نوع لباس برای سفر به نیوجرسی مناسب است؟

نیوجرسی یه ایالت مختلف است و لباس مناسب بسته به مکان و فعالیت شما متفاوت است. برای سفر به ساحل لباس سبک و راحتی مانند شورت تی شرت و ساندل مناسب است. و برای بازدید از موزه ها و جاذبه های تاریخی لباس رسمی تر مانند شلوار و پیراهن مناسب است.

3. آیا نیوجرسی برای کودکان هم مناسب است؟

بله نیوجرسی یه ایالت خانوادگی است و مناطق زیادی برای تفریح و سرگرمی کودکان وجود داره. ساحل Point Pleasant Beach Six Flags Great Adventure و مزرعه Berry picking تنها چند مثال از این مناطق هستند.

نتیجه گیری نهایی:

نیوجرسی یه ایالت زیبا غنی و جذاب است که برای هر نوع سفر و هر نوع طبعی مناسب است. از ساحل و طبیعت زیبا تا تاریخ و فرهنگ غنی نیوجرسی یه گنجینه پنهان در ساحل شرقی آمریکاست که انتظارات شما رو به واقعیت تبدیل میکنه. پس اگر به دنبال سفر به یه مکان جدید و فراموش نشدنی هستید نیوجرسی رو در لیست سفر خود قرار دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا