آشنایی با ایالت واشنگتن (washington) آمریکا

واشنگتن: جایی که کوه ها به آسمان می رسند و اقیانوس نفس می کشد

آمریکا

"تو میتونی یه صبح رو روی شن های گرم ساحل اقیانوس آرام شروع کنی بعدش یه پیاده روی در جنگل های سرسبز و پر از درخت کاج داشته باشی و عصر رو با تماشای غروب خورشید روی قله کوه رینیر به پایان برسوني."

آمریکا

این جمله می تونه خلاصه ای از سفر به واشنگتن باشه ایالتی که از هر طرف سرشار از زیبایی ها و شگفتی های طبیعت تاریخ و فرهنگه. اگر به دنبال یه سفر پر از هیجان و تجربه های جدید هستید واشنگتن باید حتما تو لیست مقصدهای شما باشه.

آمریکا

طبیعت بکر و بی نظیر: از ساحل تا قله

واشنگتن یه ایالت متنوعه که از کوه های پوشیده از برف تا سواحل شنی و جنگل های انبوه رو در خود جای داده.

مونت رینیر بلندترین قله در ایالت واشنگتن با زیبایی بی نظیرش هر مسافری رو به وجد میاره. این کوه آتشفشانی که به "مروارید تاجگذاری" معروفه مقصدی محبوب برای کوهنوردان و عاشقان طبیعته. من خودم یه بار با یه گروه از دوستان یه سفر دو روزه به پایگاه کوه رینیر داشتم. هوای پاک و خنک کوه و منظره حیرت انگیز اطراف حس طراوت و انرژی تازه ای بهمون داد.

دریای سالتون نیز یه مکانی عالی برای آفتاب گیری شنا و قایق سواری هست.

جنگل ملی اولمپیک هم یه جای عالی برای کوهنوردی و پیاده روی هست که در آن می توانید از گیاهان و حیوانات منحصر به فرد منطقه لذت ببرید.

اما اگه طرفدار آب و هوای معتدل هستید می تونید به سواحل اقیانوس آرام سفر کنید. این سواحل با موج های بلند شن های نرم و محیط آرامش بخشش مکانی آیده آل برای استراحت و تفریح هستن.

تنگه سان خوان با جاده زیبا و آبشارهای شگفت انگیز و پارک ایالتی مونت ورون با آبشارهای زیبا و پیست اسکی مناسب برای علاقمندان به ماجراجویی هست.

در واشنگتن میتونید با انوع حیوانات وحشی هم مواجه بشید. خرس گریزلی گرگ گوزن و عقاب طلایی از جمله این حیوانات هستن.

شهر سیاتل: یه شهر پر از زندگی و جذابیت

سیاتل بزرگترین شهر ایالت واشنگتن و شهری پر از زندگی و جذابیت هست. این شهر که به عنوان "شهر زمرد" هم شناخته میشه با معماری مدرن فرهنگ غنی و مناظر زیبا خود هر سال میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهانه.

منطقه ی پی یر 39 که با مغازه های خاص و رستوران های عالی خود معروفه یه جای عالی برای خرید و غذا خوردن هست. اما اگه دنبال سرگرمی هستید می تونید از موزه علم و صنعت یا موزه هنر سیاتل بازدید کنید. موزه فضا هم برای علاقمندان به فضا مکانی جذابه.

با پیاده روی در منطقه کپیتل هیل میتونید از ساختمان کاپیتول ایالت واشنگتن بازدید کنید و از منظره زیبای شهر لذت ببرید.

قلب سیاتل با خیابان اول و خیابان پایینی هم مکانی عالی برای خرید و غذا خوردن هست. در این منطقه میتونید از مغازه های طراحان و رستوران های عالی بازدید کنید و از فضای شاد و پر جنب و جوش این منطقه لذت ببرید.

مارکت هم یه بازار پر از زندگی و رنگی رنگیه که می تونید در آن از محصولات محلی و دست سازها بازدید کنید.

مرکز خرید سایمون هم یه مرکز خرید بزرگ با مغازه های معروف جهانی هست که میتونید از آن بازدید کنید.

تجربه های فراموش نشدنی: از کوهنوردی تا سفر با کشتی

واشنگتن مملو از تجربه های فراموش نشدنی برای هر سلیقه ای هست. علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری شهر سیاتل میتونید در واشنگتن به فعالیت های متنوعی هم بپردازید.

  • کوهنوردی: واشنگتن مکانی آیده آل برای کوهنوردی هست و با وجود قله های بلند و جنگل های سرسبز هر کوهنوردی رو به خود جذب میکنه.
  • اسکی و اسنوبورد: در زمستان میتونید از پیست های اسکی و اسنوبورد واشنگتن لذت ببرید و از هوای پاک و سفید زمستانی لذت ببرید.
  • قایق سواری: دریاچه های زیبا و اقیانوس آرام در واشنگتن مکانی آیده آل برای قایق سواری و ماهیگیری هستن.
  • سفر با کشتی: میتونید با کشتی از سواحل زیبای واشنگتن بازدید کنید و از منظره حیرت انگیز اقیانوس آرام لذت ببرید.
  • طبیعت گردی: واشنگتن مملو از جنگل های سرسبز و پارک های زیبا هست که می تونید با پیاده روی و دوچرخه سواری از آن ها بازدید کنید.

نکاتی برای سفر به واشنگتن:

  • بهترین زمان برای سفر به واشنگتن ماه های بهار و پاییز هست.
  • هزینه سفر به واشنگتن بستگی به نوع سفر و اقامت شما داره.
  • برای اجاره ماشین نیاز به گواهینامه رانندگی بین المللی دارید.
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد واشنگتن می تونید به وب سایت official tourism واشنگتن مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  • آیا در واشنگتن میتونم با دلار پرداخت کنم؟

بله در واشنگتن میتونید با دلار پرداخت کنید.

  • آیا واشنگتن ایالت ایمنیه؟

واشنگتن به طور کلی ایالت ایمنی هست اما مثل هر ایالت دیگه ای احتیاط لازم هست.

  • بهترین مکان برای خرید سوغات در واشنگتن کجاست؟

منطقه پی یر 39 در سیاتل مکانی عالی برای خرید سوغات هست. همچنین میتونید از بازار مارکت هم بازدید کنید و محصولات محلی و دست سازها رو خریداری کنید.

نتیجه گیری:

واشنگتن یه ایالت زیبا و منحصر به فرد با طبیعت بکر شهر های شلوغ و فرهنگ غنی هست. اگر به دنبال یه سفر پر از هیجان و تجربه های جدید هستید واشنگتن مکانی آیده آل برای شماست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا