آیا مجارستان ویزا میخواهد

مجارستان: بهشتِ اروپاییِ بدون ویزا!

همیشه از سفر کردن به اروپا رویایی داشتم؛ بویژه اینکه از بچگی عاشق شنیدن داستان هایی درباره قلعه های قرون وسطایی خیابان های سنگ فرش و معماری های باشکوه بودم. اما به نظر می رسید این رویا خیلی دور از دسترسه. تا اینکه از "بدون ویزا بودن مجارستان برای ایرانی ها" مطلع شدم!

حسِ کشفِ یک دنیای جدید مثل برقِ یه لامپ روشن شد! اتفاقاً همون زمان هم بود که دوستِ قدیمیم "مهدی" از مطالعهِ رشتهِ معماری خسته شده بود و دنبال یک سفرِ انرژی بخش بود. با هم تصمیم گرفتیم برای سفر به مجارستان اقدام کنیم. این سفر برای هر دومون یک تجربهِ فراموش نشدنی بود که تا ابد در ذهن مون جاودان شد.

سفری با طعمِ تاریخ و فرهنگ

فرودگاهِ بوداپست ما رو با هوایِ خنک و آفتابیِ پاییزی استقبال کرد. اولین چیزی که به چشم اومد رنگ های زیبا و گرم بوداپست بود. ساختمان های کهنه و زیبا با رنگ هایی مثل قرمزِ آجری زردِ طلایی و سبزِ زمردی یه جور هنرِ معماری بودند.

بوداپست خیلی جذاب بود! شهر با دو بخش "بودا" و "پست" توسط رودخانهِ "دانوب" به دو قسمت تقسیم شده بود. طرفِ "بودا" با قلعه ها و کلیسای های کلاسیک و طرفِ "پست" با ساختمان های مدرن و شیک یه آمیخته بی نظیر از تاریخ و جدید بودند.

من و مهدی همیشه طرفدار پیاده روی هستیم و بوداپست با کوچه ها و خیابان های زیبا و منظره های شگفت انگیز محلِ عالی برای پیاده روی بود. ما خیلی از محل های دیدنی بوداپست مثل "قلعهِ بودا" "پارلمانِ مجارستان" "میدان قهرمانان" و "پلِ زنجیره" رو پیاده دیدیم.

"رومن" راهنمای غیرِ رسمی ما

در "بودا" یک کافهِ کوچک با دکوراسیون سنتی "کافهِ پازل" انتخاب ما برای صبحانه بود. اولین باری بود که با "رومن" یک نوجوانِ مجارستانی که دفتر کافه رو مدیریت می کرد آشنا شدیم. "رومن" به زبانِ انگلیسی خیلی خوب صحبت می کرد و از شهر و تاریخ مجارستان اطلاعاتِ خوبی داشت.

"رومن" مثل یک راهنمای غیرِ رسمی ما رو با جاذبه های مخفی شهر آشنا کرد. "رومن" ما رو به کوچه های باریک و مرموز "بودا" برد و از داستان های غم انگیز و شگفت انگیز مجارستان برای ما گفت. ما همیشه "رومن" رو با لبخند و احساسِ خوب ملاقات می کردیم و از سفر با او خیلی لذت می بردیم.

بوداپست شهر هزاران چهره

بوداپست یه شهرِ پر از موزهِ بینظیر بود. موزه "تاریخِ مجارستان" موزه "هنر مجارستان" موزه "ملی مجارستان" و موزه "موزهِ فوتبالِ مجارستان" فقط چند نمونه از موزه های بسیار زیاد بوداپست بودند.

"موزهِ ملی مجارستان" با کلکسیونِ بزرگ از مجسمه ها نقاشی ها و آثارِ هنری یک جذبهِ تاریخی و هنری بسیار ارزشمند بود.

"موزهِ فوتبالِ مجارستان" هم برای علاقه مندان به فوتبال یک محلِ دیدنی و هیجان انگیز بود.

"کلیسای ماتیاس" با گنبد زیبای و رنگ های شاد و "کلیسای بودا" با منظرهِ شگفت انگیز دو نمونه از هزاران کلیسای زیبا و حیرت انگیز بوداپست بودند.

سفر با "تراموای قرمز"

"تراموای قرمز" نمادی از بوداپست یک تجربهِ فراموش نشدنی برای ما بود. ما با سوار شدن به "تراموای قرمز" از خیابان ها و میدان های شهر با سرعتِ آهسته لذت بردیم و منظره های زیبا رو به چشم دیدیم.

"تراموای قرمز" یک طریقهِ ارزان و دلچسب برای گَشت و گذار در بوداپست بود. ما همیشه از "تراموای قرمز" برای رفت و آمد بین محل های دیدنی شهر استفاده می کردیم و از سفر با اون لذت می بردیم.

غذاها دسرها و آهنگ های مجارستانی

غذاهای مجارستانی مثل خود مجارستان یه آمیخته بی نظیر از طعم ها و عطرها بودند. ما از "گوشت خوک با سس ترش" "سوپ "گولاش" "فلفل پر شده با گوشت" و "قارچ خورشت" لذت بردیم.

"دسرهای مجارستانی" مثل "دونات با شکلات" "کیک بادام" و "کیک هویج" هم یه تجربهِ خوشمزه و فراموش نشدنی بود.

در شب "آهنگ های مجارستانی" در کافه ها و رستوران ها فضا رو به یه جشن با طعمِ محلی تبدیل می کرد. ما در کافه ها و رستوران ها با گوش دادن به "آهنگ های مجارستانی" از محیطِ صمیمانه و شاد مجارستان لذت بردیم.

مجارستان با غمِ "معشوق بی وفا"

در مجارستان غم "معشوق بی وفا" مثل یه ملودیِ غمگین در هوا پیچیده بود. "معشوق بی وفا" داستان غمگینِ عشقی است که در دل مجارستان یه جاودان ِ احساس رو ایجاد کرده است.

ما از "کلیسای ماتیاس" که در داستان "معشوق بی وفا" محلِ عشق و غم بود بازدید کردیم و داستان رو از زبان "رومن" شنیدیم.

"معشوق بی وفا" در مجارستان نمادی از عشقِ بیمار و غمِ جاودانه است.

هزینهِ سفر به مجارستان

مجارستان یک کشور ارزان برای سفر است. ما برای سفر به مجارستان با قیمتِ مناسب یه هتلِ خوب غذا و دیدنی های شهر رو تجربه کردیم.

ارزان بودن مجارستان یه مزیت بزرگ برای سفر به اون کشور است. ما با هزینهِ معقول از تمام جاذبه های مجارستان لذت بردیم.

نکاتِ مهم برای سفر به مجارستان

  • انگلیسی زبان مناسب برای ارتباط با مردمِ مجارستان است. ما از انگلیسی برای ارتباط با "رومن" پرسنلِ هتل و فروشگاه ها استفاده کردیم.
  • "فورینت" واحدِ پول مجارستان است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه ها و رویدادهای مجارستان "سایتِ گردشگری مجارستان" رو ملاحظه کنید.
  • "بوداپست کارت" یه کارت با مزایای مختلف مثل ورود رایگان به برخی از جاذبه ها و حمل و نقل رایگان در شهر است. ما از "بوداپست کارت" برای کاهش هزینه سفر و استفاده از امکانات شهر استفاده کردیم.
  • برای حمل و نقل "اتوبوس مترو و تراموا" بهترین گزینه ها هستند. ما از "اتوبوس مترو و تراموا" برای رفت و آمد بین محل های دیدنی شهر استفاده کردیم.

پرسش و پاسخ

1. آیا برای سفر به مجارستان به ویزای نیاز داریم؟

  • خیر مجارستان برای ایرانی ها بدون ویزا است و شما می توانید با پاسپورت معتبر برای حداکثر 90 روز به مجارستان سفر کنید.

2. چه زبان مناسب برای ارتباط با مردمِ مجارستان است؟

  • زبانِ مجارستانی زبانِ رسمی مجارستان است اما انگلیسی به طور گسترده در شهرهای توریستی استفاده می شود.

3. بهترین زمان برای سفر به مجارستان چه زمانی است؟

  • بهتر است که در فصلِ بهار و پاییز برای سفر به مجارستان اقدام کنید زیرا هوا مطبوع و شلوغی کمتر است.

نتیجه گیری

سفر ما به مجارستان یه تجربهِ فراموش نشدنی پر از عشق و غم هنر و تاریخ بود.

مجارستان با طعمِ تاریخ فرهنگ و آهنگ های محلی یه مکانی بی نظیر برای سفر است.

بدون ویزا بودن مجارستان برای ایرانی ها یک فرصتِ عالی برای تجربهِ سفر به اروپا است.

با مطالعه اطلاعات مناسب و برنامه ریزی خوب می توانید از سفر به مجارستان لذت ببرید و خاطراتِ فراموش نشدنی رو ایجاد کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا