ارتفاع برج ایفل

برج ایفل: سفری به قلب پاریس

همیشه به این فکر می کردم که برج ایفل چه حسی داره چه طعمی داره؟ با هر بار دیدن عکس هایش این سوال تو ذهنم می چرخید انگار می خواستم خودم حس لمس کردن اون فلز سرد و برجسته رو تجربه کنم. تا اینکه بالاخره 机会来了 یه سفر یهویی به پاریس! اگه شما هم مثل من یه عاشق سفرید حالا با من با برج ایفل آشنا بشید و تجربه من رو از نزدیک حس کنید.

اولین دیدار: طلوع خورشید بر فراز پاریس

هنوز خواب از سرم پریده بود که از هتل زدم بیرون. هوای خنک صبحگاهی صورتم رو نوازش می کرد و صدای مرغ ها و ماشین ها تو گوشم پیچیده بود. تو کوچه های باریک پاریس قدم زدم و کم کم به برج ایفل نزدیک تر می شدم. از دور که برج رو دیدم انگار قلبم تندتر می زد همون احساسی که هر بار تو عکس ها دیدم اما این بار خیلی واقعی تر بود.

از در ورودی که وارد شدم یه دنیای جدید باز شد. شلوغی افراد و صدای خنده هاشون و بوی قهوه و کروسان تو هوا پیچیده بود. انگار همه شون مثل من منتظر بودن تا از نزدیک این شاهکار رو ببینن.

برج ایفل در اوایل صبح خیلی زیبا تر و آرام تر بود. آفتاب با آرامش بین ساختمون های پاریس راه خودش رو باز می کرد و برج رو به رنگ طلایی در می آورد. همون جا ایستادم و به شکل شکل برج خیره شدم. یه ساختار فولادی غیر قابل باور که به نظر من نماد قدرت و زیبایی بود. انگار هر چه بیشتر بهش خیره می شدم بیشتر با راز و رمز این شاهکار آشنا می شدم.

بالا رفتن: تجربه ای فراموش نشدنی

اولین مسیر رو با پله های مارپیچ طی کردم. هر پله که بالاتر می رفتم دیدم به پاریس گسترده تر می شد. صدای شلوغی کوچه ها کمتر و صدای باد بیشتر شنیده می شد. تو راه چند تا از سازه های برج رو از نزدیک دیدم و انگار هر چه بیشتر بالا می رفتم حسی از شکوه و عظمت بیشتر تو وجودم به وجود می آمد.

بعد از طی کردن پله ها از آسانسور برای رسیدن به طبقه بالاتر استفاده کردم. تو آسانسور با چند نفر از کشورهای مختلف همراه شدم و با هم در مورد برج ایفل و پاریس صحبت کردیم. هر کسی به زبان خودش از زیبایی برج می گفت و انگار هر کدام حسی خاص از این ساختار فولادی داشت.

وقتی به طبقه بالاتر رسیدم انگار به یه دنیای دیگه وارد شدم. پاریس در زیر پام مثل یه تابلوی نقاشی زیبا کشیده شده بود. ساختمون های قرمز رنگ با سقف های شیروانی و رودخانه سن که مثل یه نوار نقره ای از وسط شهر عبور می کرد منظره جذابی رو به وجود آورده بود.

رازهای برج ایفل

برج  ایفل  یه  ساختار  فولادی  با  324  متر  ارتفاع  هست  و  از  سه  طبقه  تشکیل  شده  که  هر  طبقه  از  اون  تجربه  خاص  خودش  رو  داره.  این  برج  در  سال  1889  به  مناسبت  نمایشگاه  جهانی  پاریس  ساخته  شد  و  در  اون  زمان  خیلی  مورد  انتقاد  قرار  گرفت.  خیلی  از  مردم  برج  رو  زیبا  نمیدونستن  و  اونا  این  ساختار  رو  یه  نقطه  منفی  برای  شهر  پاریس  میدونستن  . 

ولی برج ایفل در طول زمان به یه نماد برای شهر پاریس و کل فرانسه تبدیل شد. این ساختار فولادی تو فیلم ها کتاب ها و آهنگ ها خاطره انگیز شد و هر سال ملايين گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این شاهکار فولادی به پاریس سفر می کنن.

با گسترش شهر پاریس برج ایفل از یه محل دور از شهر به قلب شهر تبدیل شد و تو بین ساختمون های بلند و شلوغ پاریس خودش رو نمایان می کنه.

نکات عملی برای سفر به برج ایفل

اگه  می خواین  به  برج  ایفل  برید  حتما  باید  از  قبل  بلیط  خریداری  کنید.  به  خصوص  اگه  می خواین  از  آسانسور  استفاده  کنید.  تو  سایت  رسمی  برج  ایفل    می تونید  بلیط  خودتون  رو  برای  هر  سه  طبقه  و  در  هر  ساعتی  که  می خواین  رزرو  کنید. 

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل اوایل صبح یا غروب هست که شلوغی کمتری وجود داره و می تونید از طبیعت و هوای خوب پاریس لذت ببرید.

به یاد داشته باشید برج ایفل یه محل پر از شلوغی هست و مخصوصا در فصل گردشگری خیلی شلوغ تر می شه. پس برای انتظار در صف و راه رفتن در بین جمعیت آماده باشید.

پاسخ به چند سوال متداول

  • بهترین راه برای رسیدن به برج ایفل چی هست؟

    بهترین راه برای رسیدن به برج ایفل استفاده از مترو هست که خط ۹ مترو مستقیما به ایستگاه برج ایفل می رسه. همینطور می تونید با اتوبوس یا تاکسی نیز به برج ایفل برسید.

  • از بالای برج ایفل چه چیزهایی رو می تونیم ببینیم؟

    از بالای برج ایفل میتونید تمام شهر پاریس رو ببینید از ساختمون های قرمز رنگ پاریس تا رودخانه سن و باغ های زیبا و موزه لوور که در فاصله دوری از برج قرار داره.

  • آیا می تونیم تو برج ایفل غذا بخوریم؟

    بله تو برج ایفل چند تا رستوران و کافه وجود داره که می تونید از طعم غذاها و منظره زیبای پاریس لذت ببرید.

تجربه من از برج ایفل

در نهایت تجربه من از برج ایفل یه تجربه فراموش نشدنی بود. من با دیدن برج ایفل و طی کردن طبقه های اون حسی از عظمت و زیبایی رو تجربه کردم. این ساختار فولادی در خاطره من برای همیشه ماندگار شد.

اگه شما هم یک عاشق سفر هستید حتما برای دیدن برج ایفل به پاریس سفر کنید. تجربه شما هم مثل تجربه من یه تجربه فراموش نشدنی خواهد بود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا