برترین های کسب و کارپزشکی

از کجا بفهمیم زاویه فک داریم؟

زاویه سازی فک با جراحی یکی از روش‌های بسیار موثر در زیبایی صورت است. زاویه سازی فک تاثیر زیادی روی چهره دارد و هم خانم‌ها و هم آقایان از این روش زیبایی استفاده می‌کنند. زمانی که صورت زاویه دار شده و چانه کشیده می‌شود، چهره جوان‌تر دیده شده و بینی باریک‌تر به نظر می‌رسد. اگر شما هم قصد انجام عمل زاویه سازی فک را دارید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه عمل جراحی زاویه سازی صورت چگونه است؟ مزایا و معایب آن چیست و ممکن است چه عوارضی ایجاد کند؟ این عمل چه تفاوتی با کانتورینگ صورت دارد ؟چه نکاتی را باید قبل و بعد از جراحی رعایت کرد تا عوارض عمل به حداقل برسد؟

زاویه سازی فک با جراحی چیست؟

اگر می‌خواهید زیبایی چهره شما بیشتر شود، عمل جراحی زاویه سازی فک یکی از بهترین گزینه‌ها است. از کجا بفهمیم زاویه فک داریم؟ قبل از هر تصمیمی با پزشک مشورت کنید تا زاویه فک شما را مشخص کند. بهتر است فیلم کانتورینگ صورت قبل و بعد بیماران را نیز مشاهده کنید. برای زاویه سازی فک گزینه‌های مختلف جراحی و غیرجراحی وجود دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر خوبی روی صورت داشته باشند. برای تغییر شکل فک و چانه می‌توان این جراحی را انجام داد. از این طریق زاویه سازی فک دائمی بوده و نیازی به تمدید ندارد. بسیاری از زیبا جویان از این روش زیبایی رضایت داشته‌اند. معمولا این جراحی طی ۲ تا ۵ ساعت انجام می‌شود و بعد از چند هفته می‌توانید نتایج را به راحتی مشاهده کنید.

تعیین شکل و فرم صورت

دانستن و درک شکل صورت به دلایل متعددی مهم است، مثلا موقع انتخاب مدل مو، انتخاب عینک آفتابی و یا آرایش صورت. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با فهمیدن ابعاد صورت کنید تصمیم بگیرید روی کدام نواحی صورتتان می‌خواهید تمرکز کنید.

چطور شکل یا فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟ مراحل زیر را انجام دهید تا ببینید صورت شما چه شکلی است:

گونه ها: از بالای گونه از شروع برجستگی گونه یک سمت شروع کنید و تا سمت دیگراندازه‌گیری را  ادامه دهید.

استخوان فک: از نوک چونه تا زیر گوش جایی که فک به سمت بالا دارای زاویه می شود را اندازه بگیرید، ضرب در دو (2) کنید.

پیشانی: متر را بر انتهای کمان ابرو (نقطه بالایی آن) قرار دهید و تا انتهای کمان دیگر بکشید. اندازه را یادداشت کنید..

درازای صورت: از وسط رستنگاه مو تا نوک چانه خود را اندازه گیری کنید.

این 4 عدد را یادداشت کنید. توجه کنید کدام اندازه بیشتر است و با توجه به مطالب زیر شکل صورت خود را تعیین کنید.

صورت گرد(round):

  • استخوان گونه و طول صورت یک اندازه است.
  • از پیشانی و فک بزرگتر هستند که البته آن ها هم اندازه هستند.
  • زوایای صورت و فک نرم و ملایم است.

صورت مربع(Square):

  • تمام اندازه ها تقریبا یکسان است.
  • خط فک، مربع و زاویه دار است و زوایای صورت تند هستند.
  • پهنای گونه ها و پیشانی تقریبا یک اندازه است، پهنای خط فک و پیشانی نیز یکی است.
  • پهن ترین بخش صورت گونه ها است.

صورت مستطیل یا کشیده (Rectangular or Oblong):

  • طول صورت زیاد است و بیشتر از عرض آن است.
  • پیشانی و خط فک در ظاهر تقریبا یک اندازه هستند.
  • چانه برجسته است.

صورت مستطیل یا کشیده (Rectangular or Oblong):

  • طول صورت زیاد است و بیشتر از عرض آن است.
  • پیشانی و خط فک در ظاهر تقریبا یک اندازه هستند.
  • چانه برجسته است.

صورت مثلث (Triangular):

  • گونه‌های برجسته و فک باریک ویژگی اصلی صورت‌های مثلثی هستند.
  • اندازه پیشانی و گونه‌ها بیشتر است.
  • چانه باریک است و به یک نقطه می رسد.

صورت لوزی یا الماسی(Diamond):

  • شکل صورت الماسی ورژن با زوایای تندتر صورت بیضی است. به طور معمول،
  • استخوان‌های گونه ها بلند هستند و فاصله بین آنها کمی بیشتر از طول پیشانی است.
  • چانه نیز باریک تر و نوک تیزتر است
  • وعرض پیشانی به سمت مرکز کمتر می‌شود.

   صورت قلبی(Heart):

  • از ویژگی‌های چهره‌های قلبی شکل، خط موی مرکز پیشانی است. علاوه بر این،
  • اندازه گونه پهن ترین بخش صورت است و بعد از آن عرض پیشانی.
  • چانه باریک است.
  • کاربرد زاویه سازی فک با جراحی

کاربرد زاویه سازی فک با جراحی

عمل زاویه سازی فک برای مشخص کردن فک و کشیده شدن چانه انجام می‌شود. برای تغییر شکل فک ممکن است جراح مقداری از استخوان را بتراشد. این جراحی دو کاربرد اصلی دارد. گاهی جراح اندازه فک را کاهش داده تا خط فک صاف‌تر شود و صورت باریک‌تر به نظر بیاید. در برخی مواقع هم استخوان فک خیلی کوچک بوده و جراح باید از پروتز برای افزایش حجم در امتداد فک استفاده کند. اگر چانه زیادی عقب باشد یا خط فک ضعیف باشد، پزشک از پروتز برای زاویه سازی استفاده می‌کند. گاهی جراح لازم می‌داند که در این جراحی دندان‌ها و فک را تراز کند. در این شرایط جراح زیبایی با متخصص ارتودنسی مشورت کرده تا مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، کراس بایت یا اپن بایت برطرف شود.

عمل زاویه فک مردان

امروزه بسیاری از مردان سراغ عمل جراحی زاویه سازی فک می‌روند. زاویه سازی فک در آقایان باعث افزایش جذابیت چهره شده و خط فک و چانه آنها را بهتر نشان می‌دهد. معمولا فک زاویه دار ظاهر مردانه‌تری داشته و به همین دلیل آقایان به انجام این جراحی تمایل دارند.

زاویه سازی فک با جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی فک با جراحی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ظاهر فک بهتری داشته باشند و خط فک آنها دیده شود. این روش به خوش‌فرم شدن صورت کمک می‌کند. اگر چانه خیلی کوچکی دارید و چانه شما عقب است، می‌توانید این جراحی را انجام دهید. همچنین برای افرادی که دچار افتادگی پوست در قسمت پایین صورت هستند و غبغب دارند، این روش مناسب بوده و با برداشتن چربی و پوست اضافی خط فک مشخص می‌شود.

زاویه سازی فک با جراحی برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای انجام این جراحی باید از سلامت کامل برخوردار باشید. از آنجایی که عمل زاویه سازی فک روش درمانی نبوده و فقط جنبه زیبایی دارد، اگر دچار مشکلاتی مانند بیماری قلبی باشید، نمی‌توانید این جراحی را انجام دهید اما روش‌های دیگری مانند زاویه سازی صورت با نخ نیز وجود دارد. همچنین این روش برای افراد چاق مناسب نیست. زیرا چاقی باعث از بین رفتن خط فک و افتادگی پوست و چربی می‌شود. ابتدا باید شخص وزن خود را پایین بیاورد و سپس برای زاویه سازی فک اقدام کند.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زاویه فک

  1. ازانجام فعالیت‌های جسمی سنگین، ورزش شدید و خسته کننده در هفته اول بعد از تزریق بپرهیزید.
  2. به موقع داروهای تجویزی پزشک را مصرف کنید.
  3. از قرار گرفتن در معرض خورشید بپرهیزید.
  4. از کمپرس سرد استفاده کنید.
  5. تا ۴ ساعت بعد تزریق از آرایش کردن بپرهیزید.
  6. از هرگونه فشار به صورت و فک که ممکن است باعث جابه‌جا شدن ژل و تغییر فرم فک شود بپرهیزید.
  7. آب فراوان بنوشید.

نحوه انجام زاویه سازی فک با جراحی

زاویه سازی صورت چگونه است؟ زاویه سازی فک با جراحی تکنیک‌های مختلفی دارد. پزشک با توجه به نوع مشکل و سن بیمار ممکن است از هر یک از این تکنیک‌ها یا ترکیب آنها استفاده کند. این تکنیک‌ها به شرح زیر هستند.

لیفت صورت و گردن: لیفت صورت چیست و چگونه انجام میشود؟ اگر پوست قسمت پایین صورت و گردن دچار افتادگی شده باشد، با این روش جراحی می‌توان خط فک را مشخص کرد. در بیماران با سن بالا معمولا این تکنیک انجام می‌شود. در جراحی لیفت صورت جراح پوست، عضلات شل و چربی اضافی را از این ناحیه برمی‌دارد. نتایج این جراحی تا سال‌ها باقی می‌ماند.

    بزرگ کردن چانه: اگر مشکل اصلی کوچک و عقب بودن چانه باشد، جراح باید این جراحی را انجام دهد. برش کوچکی داخل دهان ایجاد شده و پروتز سیلیکونی در جای مناسب قرار می‌گیرد. این پروتز شبیه به استخوان واقعی به نظر می‌رسد. پروتز باید روی استخوان فک بیمار قالب‌گیری شود.

    لیپوساکشن گردن: اگر چربی زیر چانه و فک زیاد باشد، برای زاویه سازی باید لیپوساکشن انجام شود. با برداشتن چربی گردن خطوط پنهان فک که از قبل داشتید، دوباره ظاهر می‌شود. برای انجام این جراحی باید ابتدا به وزن ایده‌آل برسید و پوست سفت و کشسان باشد. این روش به تنهایی زاویه سازی فک انجام نمی‌دهد. به همین دلیل معمولا جراح آن را با روش‌های دیگر ترکیب می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا