اسکاگوِی (skagway) سفر به گذشته های طلایی

اسکاگوِی: سفری به گذشته های طلایی

سفر | طلا

سفر | طلا

هر وقت به یک سفر می رم حس می کنم دارم یه فصل جدید از زندگیمو می نویسم. هرجا که می رم یه جورایی با تاریخ فرهنگ و طبیعت اون مکان آشنا می شم و تجربه های جدیدی به دست می آرم. اما گاهی یه مکان اتفاقات مختلفی رو در خودش جذب می کنه و یه حس عجیبی به آدم میده. اسکاگوِی شهری در آلاسکا همین حس رو به من داد.

اسکاگوِی یه شهر کوچیک و قشنگ با تاریخچه ای غنی هستش. این شهر در دهه ۱۸۹۰ میلادی در اوج تب طلا در آلاسکا به عنوان محل عبور برای معدنکاران طلا شهرت پیدا کرد. معدنکاران از سراسر جهان به این شهر سرازیر شدند و اسکاگوِی به سرعت رشد کرد و با معماریش تلفیقی از سبک ویکتوریایی و غرب وحشی به یه شهر پر شور و هیجان تبدیل شد.

سفر | طلا

به یاد روزهای طلایی

اولین چیزی که تو اسکاگوِی توجه من رو به خودش جذب کرد خیابون پر پیچ و خم Main Street بود. این خیابون که مهم ترین خیابون اسکاگوِی به حساب می آد مملو از ساختمان های قدیمی و زیبا هستش که خیلی از اون ها هنوز به همان سبک قدیمی حفظ شدن. این ساختمان ها را که می بینی یه جورایی زمان به عقب برمی گرده و خود رو تو میون انبوهی از معدنکاران طلا که با چشم انتظار به یافتن ثروت خواب و خوراک رو فراموش کردن تصور می کنی.

موزه معدن طلا "کلونداک" (Klondike Gold Rush National Historical Park) که تو همین خیابون قرار داره از جذاب ترین مکان های این شهر هستش. در این موزه به طور جامع تاریخ تب طلا و تاثیراتش رو روایت می کنه. با بازدید از این موزه می تونی با زندگی معدنکاران طلا چالش های آن ها شرایط سخت کار و زندگی در این مناطق وسایل و ابزار مورد استفاده آن ها و همچنین با حوادث فاجعه بار مانند بیماری و مرگ و میر در این مناطق آشنا بشی.

قایق های بخار و طبیعت زیبا

مهم ترین راه برای رسیدن به اسکاگوِی سوار شدن به قایق های بخار هستش. این قایق ها از سیاتل ونکوور و جونز اینلت به اسکاگوِی حرکت می کنند و یه سفر جذاب و خاطره انگیز رو ارائه می دن. من با یه قایق بخار به اسکاگوِی رسیدم. در طول مسیر منظره های زیبا و بکر از طبیعت آلاسکا از جمله کوه های برف پوش و دریاچه های آبی با هوای تازه و پاک به چشم من نزدیک بود. با سوار شدن روی قایق بخار خود رو در یه سفر به گذشته احساس می کنی گذشته ای که در آن معدنکاران طلا به دنبال کشف طلای جدید بودند.

سفری با قطار

یکی دیگه از تجربه های منحصر به فرد در اسکاگوِی سوار شدن به قطار "وایت پاس" (White Pass & Yukon Route Railway) بود. این قطار مسافران رو از اسکاگوِی به سمت رشته کوه وایت پاس می بره و منظره های شگفت انگیزی از کوه های برف پوش جنگل های سرسبز و دره های عمیق رو به نمایش می ذاره. این قطار در اوایل قرن بیستم برای انتقال معدنکاران طلا و مواد معدنی ساخت شده بود و در حقیقت مهم ترین عنصر در رشد اقتصادی اسکاگوِی به حساب می اومد.

نکات عملی

برای سفر به اسکاگوِی بهتر هستش که هوا رو مناسب انتخاب کنید و بهتره در فصل تابستان به این شهر سفر کنید زیرا در این فصل هوا خنک و مطبوع هستش و می تونید از فعالیت های در فضای باز مانند کوهنوردی قایقرانی و ماهیگیری لذت ببرید. همچنین بهتر هستش که لباس گرم و ضد آب همراه خود داشته باشید زیرا هوا در آلاسکا حتی در تابستان هم می تونه سرد باشه.

پرسش و پاسخ

1. آیا اسکاگوِی فقط برای علاقه مندان به تاریخ جذاب هستش؟

نه اسکاگوِی برای هر کسی که علاقه مند به طبیعت زیبا کوهنوردی قایقرانی ماهیگیری و تجربه های جدید هستش جذاب هستش.

2. بهترین زمان برای سفر به اسکاگوِی چه زمانی هستش؟

بهترین زمان برای سفر به اسکاگوِی فصل تابستان هستش زیرا در این فصل هوا خنک و مطبوع هستش و می تونید از فعالیت های در فضای باز لذت ببرید.

3. آیا اسکاگوِی محل مناسبی برای سفر خانوادگی هستش؟

بله اسکاگوِی با محل های جذاب برای تمام اعضای خانواده مثل موزه معدن طلا قایق های بخار قطار "وایت پاس" و طبیعت زیبا مکان مناسبی برای سفر خانوادگی هستش.

نتیجه گیری

اسکاگوِی یه شهر زیبا با تاریخچه ای غنی یه مکان بی نظیر برای تجربه گذشته و طبیعت آلاسکا هستش. سفر به اسکاگوِی یه سفر خاطره انگیز و پرهیجان برای هر کسی هستش. من مطمئنم که از سفر به این شهر لذت خواهید برد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا