امکانات کشور ژاپن

با من به سرزمین طلوع خورشید سفر کن!

اپ | مک

همیشه تصور می کردم ژاپن مثل یک نقاشی رنگارنگ و پر از جزئیاتِ شگفت انگیزه. هر بار که عکس های این کشور رو می دیدم ذوق می کردم و دلم می خواست توی اون کوچه های باریکِ پر از فانوس های قرمز توی اون بازارهای شلوغ با مغازه های سنتی توی اون باغ های zen با سکوت و آرامش بی نظیرشون قدم بزنم و عطر چای سبز رو حس کنم.

اپ | مک

حالا که بعد از یه سفر پر از تجربه و خاطره به ژاپن برگشتم می خوام شما رو هم به دنیای شگفت انگیز این کشور ببرم. می خوام با هم مزه سوشی رو توی بهترین رستوران های توکیو بچشیم با قطارهای سریع السیر از بین کوه های سرسبز بگذریم در ساحل های شنی قدم بزنیم و با فرهنگ و آداب و رسوم عجیب و غریب مردم ژاپن آشنا بشیم.

اپ | مک

دنیای شگفت انگیز توکیو

توکیو پایتخت ژاپن مثل یه قلب تپنده و پرانرژی که در هر ثانیه در حال حرکت و تغییر است. با قدم گذاشتن در خیابان های توکیو یه حس هیجان و کنجکاوی توی وجودتون احساس می کنید.

میدان شینجوکو یکی از بزرگترین و شلوغ ترین میدان های دنیاست که هر لحظه پر از آدم های با عجله و تابلوهای نورانی و ساختمان های بلند و ماشین های در حال عبور است. توی این میدان می تونید از ساختمان های مدرن تا معابد باستانی رو ببینید.

خیابان Shibuya Crossing هم همیشه شلوغ و پر از توریسته. در این تقاطع معروف هزاران نفر هر چند دقیقه از همه جهات عبور می کنند و چشم انداز جالبی را ایجاد می کنند.

موزه ملی توکیو یه فرصت عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ژاپن است. توی این موزه می تونید آثار هنری و اشیای باستانی را از دوره های مختلف ببینید.

خیابان Akihabara معروف به پایتخت anime و manga ژاپن است. این خیابان پر از فروشگاه هایی است که انواع مانگا anime بازی های ویدیویی و محصولات الکترونیکی را می فروشند.

منطقه Asakusa هم یه منطقه قدیمی با معابد و بازارهای سنتی است. در این منطقه می تونید با فضای قدیمی و سنتی ژاپن آشنا بشید و کافه های محلی با چای سبز را تجربه کنید.

از توکیو تا کوه فوجی

از توکیو با قطارهای سریع السیر به سمت کوه فوجی حرکت می کنیم. کوه فوجی مشهورترین کوه ژاپن و یه نماد زیبا و منحصر به فرد از این کشور است.

قطار سرعتش زیاده و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت از میان مناظر سبز و کوهستانی می گذره. در مسیر قطار می تونید مزارع برنج جنگل های سرسبز و رودخانه های خروشان را ببینید.

کوه فوجی یه کوه آتشفشانی است که در فصل تابستان پر از توریسته. می تونید با ماشین کابلی به قله کوه صعود کنید و از منظره زیبای هوای صاف و هوا و منظره بکر و جذاب لذت ببرید.

دنیای زیبای گیشاها

کیوتو یه شهر زیبا و قدیمی با معابد باستانی و باغ های zen است. کیوتو هم پایتخت فرهنگی ژاپن است و به دلیل وجود گیشاها معروفه.

گیشاها زنانی هستند که در هنر و تخصص های سنتی ژاپنی مثل موسیقی رقص و آداب و رسوم سنتی تخصص دارند و برای سرگرمی و آرامش مهمانان خدمت می کنند.

اگر می خواهید با فرهنگ گیشاها آشنا بشید می تونید به یک مراسم چای سنتی یا یک نمایش رقص سنتی در یک خانه گیشا شرکت کنید.

یک سفر به آرامش

در ژاپن می تونید با فضای آرام و سکوت در باغ های zen آشنا بشید. باغ های zen با سنگ ها چوب و آب طراحی شده اند و هدف از آن ها ایجاد آرامش و تفکر است.

باغ کینکاکو-جی معروف به معبد طلایی یکی از زیباترین باغ های zen ژاپن است. این باغ با ساختمان طلایی و انعکاس آن در آب منظره فوق العاده زیبایی را ایجاد می کند.

باغ ریوآن-جی هم یکی از مشهورترین باغ های zen ژاپن است. این باغ با سنگ ها و خاک طراحی شده است و به شما کمک می کند تا به آرامش و تفکر برسید.

تجربه غذاهای ژاپنی

غذا یکی از مهم ترین جنبه های فرهنگی ژاپن است. غذاهای ژاپنی با توجه به تازگی مواد اولیه و ارائه شیک آن ها معروف هستند.

سوشی یکی از مشهورترین غذاهای ژاپنی است. سوشی از برنج سرکه شده و انواع ماهی و سبزیجات تهیه می شود. می تونید سوشی را در رستوران های معروف و در بازارهای محلی بچشید.

Ramen هم یک غذا محبوب ژاپنی است. Ramen از نودل سوپ و انواع مواد اضافی مثل گوشت خوک و سبزیجات تهیه می شود.

Tempura یکی دیگر از غذاهای محبوب ژاپنی است. Tempura از میگو و سبزیجات که در آرد و تخم مرغ پوشانده شده و در روغن داغ سرخ شده تهیه می شود.

نکاتی برای سفر به ژاپن

  • ویزای ژاپن : اگر مایل به سفر به ژاپن هستید حتما ویزای لازم را از سفارت ژاپن در کشور خود دریافت کنید.
  • زبان ژاپنی : زبان ژاپنی زبانی متفاوت از زبان های اروپایی است و یافتن افرادی که به زبان های دیگر تسلط داشته باشند ممکن است چالش برانگیز باشد. اگر به زبان ژاپنی تسلط ندارید حتما از برنامه های ترجمه یا راهنمایی استفاده کنید.
  • محدوده بودجه : ژاپن کشور گران قیمت است. به طور کلی برای سفر به ژاپن به بودجه زیادی نیاز دارید. قبل از سفر به ژاپن حتما بودجه خود را برنامه ریزی کنید.
  • مناسب ترین زمان سفر : بهترین زمان برای سفر به ژاپن اواخر بهار و اوایل پاییز است.
  • قطارهای سریع السیر : قطارهای سریع السیر ژاپن یکی از بهترین راه ها برای سفر بین شهرهای ژاپن است. قطارهای ژاپنی سریع امن و منظم هستند.

پرسش و پاسخ

1. چه نوع لباس برای سفر به ژاپن مناسب است؟

ژاپن کشوری با آب و هوای معتدل است و آب و هوای آن به طور کلی خوشایند است. به طور کلی مناسب ترین لباس برای سفر به ژاپن لباس های راحتی و با کیفیت است. در فصل تابستان لباس های نخی و سبک و در فصل زمستان لباس های گرم و ضخیم را با خود ببرید.

2. چه غذاهایی در ژاپن مناسب برای غذا خوردن هستند؟

غذاهای ژاپنی با توجه به تازگی و طعم بی نظیر خود معروف هستند. سوشی Ramen Tempura Okonomiyaki و Yakitori از جمله غذاهای محبوب ژاپنی هستند. می تونید این غذاها را در رستوران های محلی یا بازارهای محلی بچشید.

3. چه نوع سوغاتی از ژاپن می تونیم تهیه کنیم؟

ژاپن پر از سوغاتی های جذاب است. از جمله سوغاتی های معروف ژاپن می تونیم به چای سبز سرامیک ابریشم مانگا anime و محصولات الکترونیکی اشاره کنیم.

نتیجه گیری

سفر به ژاپن یه تجربه فراموش نشدنی است. می تونید از شهرهای مدرن و شلوغ تا مناظر طبیعی زیبا و معابد باستانی را ببینید و با فرهنگ و آداب و رسوم عجیب و غریب مردم ژاپن آشنا بشید. اگر به دنبال یه سفر پر از هیجان تجربه و خاطره هستید حتما سفر به ژاپن رو در برنامه خود قرار بدید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا