فناوری اطلاعات

اپل از سیستم عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده تر و جذاب تر بررسی اپل ویژن پرو؛ جذاب تر از چیزی که فکرش را می کردیم

اپل به تازگی و در جریان رویداد WWDC 2024 خود از سیستم عامل visionOS 2 مخصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

46,699,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZDA تک سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - نات اکتیو ریفربیش پارت نامبر F

89,250,000

تومان

بعد از مدت ها انتظار، وقتی اپل از ویژن پرو به عنوان نخستین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد، نقص های نرم افزاری زیادی در آن دیده شد. در نسخه ی اول سیستم عامل visionOS، اتفاق بزرگ خاصی را شاهد نبودیم، اما اپل با عرضه ی نسخه ی دوم این سیستم عامل نشان داده که برنامه های بزرگی برای هدست خود در سر دارد.

visionOS 2 تغییرات زیادی را به ویژن پرو می آورد. از جمله این تغییرات می توان به سیستم ژست ها اشاره کرد که باعث می شود انجام یک سری از کارها بسیار ساده تر از قبل باشد. همچنین حالا ویژن پرو به لطف این سیستم عامل جدید می تواند از کتاب خانه تصاویر دوبعدی شما، تصاویر فضایی بسازد.

حالت Travel Mode هم در سیستم عامل visionOS 2 ارتقا پیدا کرده و حالا در قطار هم کار می کند. پیش تر این قابلیت فقط در هواپیما کار می کرد. همچنین اپل ویژن پرو حالا برای اولین بار می تواند با میکروفون کار کند.

سیستم عامل visionOS 2؛ آپدیت بزرگی که همه چیز را ساده تر می کند

سیستم عامل visionOS 2

علاوه بر این ها، حالا در سیستم عامل visionOS 2 قابلیت صفحه نمایش مجازی مک با رزولوشن و کیفیت به مراتب بیشتر از قبل، ارتقا پیدا کرده است. نسل جدید صفحه نمایش مجازی مک از صفحه های مجازی بزرگتر و با وضوح بالاتر پشتیبانی می کند و گزینه ای برای صفحه نمایش فوق عریض ارائه می دهد.

از جمله دیگر قابلیت های جذابی که به لطف سیستم عامل visionOS 2 به هدست ویژن پرو اضافه شده، پشتیبانی از ماوس است که ناوبری و گشت و گذار در منوهای مختلف سیستم عامل visionOS 2 را به کار بسیار جذاب تر و ساده تری تبدیل می کند. اپل همچنین مجموعه ای از APIها را برای توسعه دهندگان تدارک دیده، از جمله TableTopKit که به توسعه دهندگان کمک می کند بازی ها و اپ هایی که روی صفحه تخت ویژن پرو اجرا می شوند را راحت تر طراحی کنند.

با اعلام رسمی اپل، ویژن پرو به عنوان اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است در هشت کشور دیگر هم در دسترس قرار بگیرد. این هشت کشور که شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلستان، چین، ژاپن و سنگاپور می شوند، از ماه بعد می توانند به صورت رسمی به ویژن پرو دسترسی داشته باشند. جالب اینجاست که این محصول در بازار کشور ما در دسترس قرار دارد.

سیستم عامل visionOS 2 به صورت یک آپدیت رایگان برای کاربران هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در دسترس قرار خواهد گرفت. عرضه ی آن هم از اواخر امسال آغاز خواهد شد اما تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: MacRumors

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا