فناوری اطلاعات

اپل برندگان جوایز طراحی 2024 را معرفی کرد

اپل امروز فهرست اپلیکیشن ها و بازی هایی که برنده ی طراحی 2024 این شرکت شده اند را منتشر کرد. اگرچه انتظار می رفت که این برندگان در جریان مراسم دو روز دیگر اپل یعنی WWDC 2024 معرفی شوند، اما این اتفاق این بار زودتر رخ داد. برندگان امسال شامل توسعه دهندگانی از سراسر جهان هستند که با ارائه ی تجربیات خلاقانه و زیبا از طریق توسعه ی اپلیکیشن هایشان انتخاب شدند. نام 14 اپلیکیشن و بازی در این فهرست دیده می شود که در هفت دسته بندی مختلف قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

لذت و سرگرمی

آیفون | اپل - Apple

در دسته بندی لذت و سرگرمی که شامل مجموعه ای از برنامه ها و بازی هایی است که با بهره گیری از فناوری های اپل تجربه های به یادماندنی، جذاب و رضایت بخشی را ارائه می دهند، اپلیکیشن حوزه سلامت Bears Gratitude به عنوان برنده اعلام شده است. این اپلیکیشن روش های ساده برای تشویق و پذیرش تفکر صادقانه در انسان ها را معرفی می کند و توانسته تجربه ای متفاوت و دلپذیر را در زمینه سلامت و شکرگزاری فراهم آورد.

در این بخش همچنین بازی NYT Games به عنوان برنده اعلام شده که دربرگیرنده عناوین متعلق به نیویورک تایمز است و این شرکت قصد دارد که عناوین جدیدتری نیز به آن اضافه کند.

اپل

دربرگیری

اپل

برندگان این دسته بندی با حمایت از افراد با زمینه ها، توانایی ها و زبان های مختلف تجربه ای عالی برای همه فراهم می کنند. اپلیکیشن برنده در این بخش oko نام دارد که برای افراد با اختلالات بینایی طراحی شده و با استفاده از بازخوردهای لمسی و صوتی و همچنین بهره گیری از فناوری های VoiceOver و Dynamic Type اپل به کاربران خود در مورد وضعیت چراغ های راهنمایی هشدار می دهد. این اپلیکیشن با طراحی هوشمندانه و کاربردی خود، تجربه ای ایمن و کارآمد را برای افراد دارای اختلال بینایی فراهم می کند.

بازی Crayola Adventures نیز در این بخش برنده اعلام شده است. این بازی، یک بازی ماجراجویی رنگارنگ است که طیف گسترده ای از گزینه های ساخت اجسام مختلف را به کاربران ارائه می دهد. همچنین این بازی محدودیت سنی خاصی ندارد.

نوآوری

در این دسته بندی، اپلیکیشن Procreate Dreams به عنوان بهترین برنامه انتخاب شده است. این ابزار حرفه ای و جذاب برای طراحی به کاربران امکان می دهد انیمیشن های دوبعدی خلق کنند. یکی از ویژگی های برجسته این اپلیکیشن، پشتیبانی از اپل پنسل است که به کاربران اجازه می دهد خلاقیت های خود را به طور زنده و پویا به نمایش بگذارند.

بازی Lost in Play نیز در دسته بندی نوآوری موفق به کسب جایزه شده است. این عنوان با شخصیت های جذاب و مینی گیم های سرگرم کننده اش، یک بازی ماجراجویی هیجان انگیز است که تخیلات دوران کودکی را با پازل های چالش برانگیز به بازیکنان ارائه می دهد.

تعامل

برندگان این دسته بندی، با ارائه رابط های بصری و کنترل های ساده که به طور کامل برای پلتفرم های خود طراحی شده اند، متمایز می شوند. Crouton، یکی از فینالیست های این دسته به عنوان برنده انتخاب شده است. این اپلیکیشن با رابط کاربری جذاب و ساده خود دستورهای آشپزی و موارد دیگر را به کاربران ارائه می دهد.

بازی برنده این بخش نیز Rytmos نام دارد که بازیکنان را به چالش می کشد تا پازل های مختلفی را حل کنند. Rytmos با ترکیب خلاقانه ای از پازل و موسیقی، تجربه ای منحصربه فرد و جذاب را برای کاربران فراهم می کند و از محبوبیت خوبی نیز در اپ استور برخوردار است.

144,400,000 تومان

تاثیر اجتماعی

برنامه و بازی برنده این دسته بندی اپل زندگی افراد را به شیوه ای معنی دار بهبود می بخشند. در این همین زمینه اپلیکیشن Gentler Streak Fitness Tracker برنده اعلام شده که دارای سیستم های یادآوری مثبت و انگیزشی است که تاثیرات مثبتی بر آمادگی جسمانی و سلامت روانی کاربران دارد. علاوه بر این، به کاربران کمک می کند تا فعالیت های ورزشی، استراحت و وضعیت تندرستی خود را به طور دقیق پیگیری کنند.

بازی The Wreck که در این بخش از سوی اپل برنده اعلام شده، در اصل یک رمان تصویری است. این داستان دیوانگی نویسنده ای را روایت می کند که ناگهان به بیمارستانی فراخوانده می شود تا تصمیم مهمی بگیرد که می تواند زندگی خانواده اش را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. این عنوان به طور اساسی یک داستان تعاملی است که بازیکنان باید با انتخاب های خود گیم پلی را پیش ببرند.

بصری و گرافیک

در دسته جذاب «بصری و گرافیک» که اپلیکیشن ها و بازی های دارای رابط کاربری چشم نواز و کاربردی انتخاب می شوند، اپلیکیشن Rooms به عنوان برنده معرفی شده است. این اپلیکیشن سرگرم کننده به کاربران امکان می دهد تا اتاق های خالی را بر اساس سلیقه خود طراحی کنند. جذابیت این اپلیکیشن حتی از تصاویر آن نیز قابل تشخیص است. جزئیات لذت بخش بسیاری در فرآیند طراحی اتاق ها وجود دارد و جلوه های صوتی نیز به شکلی بی نظیر استفاده شده اند تا تجربه کاربری را به اوج برسانند.

بازی Lies of P نیز در این دسته بندی به عنوان برنده از سوی اپل انتخاب شده، یک بازی ماجراجویی تخیلی و ترسناک است که داستان کلاسیک پینوکیو را روایت می کند.

محاسبات فضایی

امسال برای اولین بار دسته بندی جدیدی به نام «محاسبات فضایی» (Spatial Computing) به مسابقه طراحی اپل اضافه شده که شامل اپلیکیشن ها و بازی های هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو می شود. در این دسته بندی، اپلیکیشن djay pro -DJ App & AI Mixer به عنوان برنده انتخاب شد. این اپلیکیشن با استفاده از فناوری های پیشرفته، تجربه ای بی نظیر از ترکیب موسیقی و دی جی را در محیط واقعیت ترکیبی فراهم می کند.

در نهایت نیز باید به بازی Blackbox به عنوان برنده این دسته بندی اشاره کنیم که با ارائه چالش های فکری و خلاقانه، تجربه ای منحصربه فرد و سرگرم کننده ای را در محیط واقعیت ترکیبی فراهم می کند و پازل ها و ایستراگ های (Easter Egg) خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

منبع: Apple

46,699,000

تومان

89,250,000

تومان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا