ایالت های کانادا

سفر به سرزمین هزار رنگ: ایالت های کانادا از دریای اطلس تا اقیانوس آرام

کانادا

همیشه دوست داشتم به کشوری سفر کنم که در آن هم هوای تمیز و آسمان صاف باشد و هم انسان ها مغرور و با طبعی آرام و مهربان زندگی کنند . کشوری که در هر فصل رنگ جدیدی به خود بگیرد و با طبیعتی بکر و شگفت انگیز انسان را مبهوت خود کند . دنیای رویایی من کشور کانادا بود . کشوری با ده ایالت و سه مناطق حکومتی که هر کدام دنیایی از زیبایی را در خود جای داده است . با من همراه شوید تا به همراه هم سفر به ایالت های کانادا را آغاز کنیم و با این کشور آشنا شویم .

کانادا

سفر به ایالت های شرقی: از کوه ها و جنگل ها تا سواحل

کانادا

اولین مقصد ما ایالت نوا اسکوشیا با آب و هوای معتدل و منظره های زیبا همچون یک مروارید در ساحل دریای اطلس می درخشد . سواحل شنی سفید جنگل های سرسبز و قلعه های قدیمی این ایالت را به یک مکان مناسب برای علاقه مندان به تاریخ طبیعت و سفر های آرام تبدیل کرده است . شهر هالیفکس مرکز این ایالت با بنای یادبودی مذهبی و جاذبه های تاریخی محل استقرار کشتی تایتانیک نیز بوده است .

بعد از نوا اسکوشیا به سمت شمال شرقی به ایالت نیوبرانزویک با جنگل های بکر و روستاهای کوچک و دنج سفر می کنیم . در این ایالت می توان به دنبال ماجراجویی در طبیعت رفت و از فعالیت هایی مثل پیاده روی کوهنوردی و قایقرانی لذت برد . شهر فری دریک تون مرکز این ایالت محل استقرار بزرگترین پارک ملی نیوبرانزویک است .

ایالت کبک با زبان فرانسوی و فرهنگ غنی خود به صورت یک ایالت منحصر به فرد در کانادا خودنمایی می کند . مونت رئال مرکز این ایالت با موزه های متعدد مراکز خرید شیک و فضای هنری یک شهری با طراوت و پویا است . شهر کبک با معماری قدیمی خود ما را به دوران گذشته می برد .

ایالت انتاریو با جمعیت زیاد و صنعتی و اقتصادی مکان استقرار پایتخت کانادا شهر اتاوا است . در این ایالت می توان به تفرجگاه های ملی سواحل دریاچه ونتوریا و شهر تورنتو مرکز تجاری و فرهنگی کانادا سفر کرد .

در قلب کانادا: سفر به ایالت های مرکزی

بعد از سفر به ایالت های شرقی به سمت قلب کانادا حرکت می کنیم . ایالت منیتوبا با دریاچه های بزرگ و دشت های چمنزار یک ایالت زیبا با طبیعت بکر است . شهر وینی پگ مرکز این ایالت با موزه های متعدد و مراکز هنری محل زندگی بسیاری از هنرمندان و خلاقان است .

ایالت ساسکاچوان با زمین های کشاورزی و چمنزار های بزرگ مکانی مناسب برای علاقه مندان به طبیعت و کشاورزی است . شهر ساسکاتون مرکز این ایالت با دانشگاه های متعدد محل استقرار بسیاری از دانشجویان و محققان است .

ایالت آلبرتا با کوه های راک مکان مناسب برای علاقه مندان به کوهنوردی و اسکی است . شهر کلگری مرکز این ایالت با استادیوم هاکی و مراکز ورزشی محل برگزاری بسیاری از رویداد های ورزشی است . شهر ادمونتون با باغ وحش بزرگ و موزه های متعدد محل زندگی بسیاری از علاقه مندان به حیوانات و فرهنگ است .

ایالت های غربی کانادا: از جنگل های بارانی تا کوه های برف پوش

ایالت بریتیش کلمبیا با جنگل های بارانی کوه های برف پوش و سواحل زیبا یک ایالت شگفت انگیز با طبیعت بکر است . شهر ونکوور مرکز این ایالت با بنای یادبود های مذهبی مراکز خرید شیک و فضای هنری یک شهری با طراوت و پویا است .

ایالت آلبرتا با جنگل های بکر و کوه های برف پوش یک ایالت زیبا با طبیعت بکر است . شهر کلگری مرکز این ایالت با استادیوم هاکی و مراکز ورزشی محل برگزاری بسیاری از رویداد های ورزشی است .

ایالت ساسکاچوان با زمین های کشاورزی و چمنزار های بزرگ مکانی مناسب برای علاقه مندان به طبیعت و کشاورزی است . شهر ساسکاتون مرکز این ایالت با دانشگاه های متعدد محل استقرار بسیاری از دانشجویان و محققان است .

نکات مهم برای سفر به کانادا

برای سفر به کانادا مواردی را باید در نظر گرفت :

  1. ویزای کانادا : برای سفر به کانادا نیاز به ویزای کانادا دارید .
  2. هزینه سفر : هزینه سفر به کانادا بستگی به مدت سفر نوع اقامت و نحوه سفر شما دارد .
  3. زبان : زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است .
  4. آب و هوا : کانادا کشوری با آب و هوای متفاوت است .
  5. واحد پولی : واحد پولی کانادا دلار کانادایی است .

تجربه های من از سفر به کانادا

در سفر به کانادا من از مهربانی و آرامش مردم این کشور طبیعت بکر و شگفت انگیز و فرهنگ غنی این کشور لذت بردم . همچنین از سفر به شهر های مختلف کانادا مثل مونت رئال تورنتو ونکوور و هالیفکس لذت بردم .

پرسش و پاسخ

1. بهترین فصل برای سفر به کانادا چه فصلی است ؟

بهترین فصل برای سفر به کانادا بستگی به علاقه شما دارد . اگر علاقه مند به طبیعت و مناظر رنگارنگ هستید فصل پاییز بهترین زمان برای سفر است . اگر علاقه مند به اسکی و کوهنوردی هستید فصل زمستان بهترین زمان برای سفر است .

2. چه مواردی را برای سفر به کانادا نیاز دارم ؟

برای سفر به کانادا به ویزای کانادا بلیط هواپیما اقامت و پول نیاز دارید .

3. بهترین طعام های کانادایی کدام است ؟

بهترین طعام های کانادایی شامل پوتین نان چای پنکیک و ماهی و چیپس است .

نتیجه گیری

سفر به کانادا سفر به کشوری با طبیعت بکر و شگفت انگیز مردم مهربان و آرام و فرهنگ غنی است . اگر به دنبال سفر به کشوری با طبیعت زیبا فرهنگ غنی و مردم مهربان هستید سفر به کانادا را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید .

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا