ایرانیان مقیم هاوایی

جزیره رویاها بهشت ایرانی ها در هاوایی

ایران

ایران

همیشه به دنبال یه بهشت گمشده بودیم. یه جایی که بتونیم از شر دغدغه های روزمره فرار کنیم و غرق در طبیعت بکر و هوای آرامش بخش بشیم. تا اینکه چشممون به هاوایی افتاد؛ یه مجموعه جزیره سحرآمیز که انگار از دل داستان ها بیرون اومده. اما چیزی که ما رو بیشتر به خودش جذب کرد حضور ایرانی های زیادی بود که در این جزیره با فرهنگ و زبان خودشون زندگی می کردند.

ایران

ما تصمیم گرفتیم یه سفر به هاوایی داشته باشیم و تجربه زندگی در این بهشت رو با ایرانی هایی که در اون زندگی می کردند به اشتراک بگذاریم.

گشت و گذار در جزیره اواهو

اولین مقصد ما جزیره اواهو بود. این جزیره با مناطق گردشگری فوق العاده زیبایی مثل وایکی بیچ و پرل هاربر معروف هست. اولین چیزی که توجه ما رو جذب کرد ساحل وایکی بیچ بود. آب آبی کریستالی و شن سفید و نرم این ساحل انگار از داستان ها بیرون اومده بود. در حالی که در شن سفید ساحل قدم می زدیم موج های آرام اقیانوس آرام رو به چشم می دیدیم و هوای گرم و مرطوب هاوایی رو احساس می کردیم.

اما وایکی بیچ تنها جاذبه اواهو نیست. ما به پرل هاربر هم رفتیم و از تاریخ و فرهنگ این مکان با اهمیت مطلع شدیم. این مکان با موزه های زیاد و کشتی مشهور آریزونای غرق شده یادآور حمله ناگهانی ژاپنی ها به آمریکا در جنگ جهانی دوم است. در حالی که در این مکان قدم می زدیم انگار در تاریخ غوطه ور شدیم و به زندگی افرادی که در این مکان زندگی می کردند فکر می کردیم.

چشم اندازی از قله دیاموند هد

برای تجربه یک منظره فراموش نشدنی از اواهو به قله دیاموند هد رفتیم. این قله با ارتفاع ۷۶۰ متر بهترین مکان برای چشم اندازی از ساحل وایکی بیچ و شهر هونولولو هست. ما با کوهنوردی به قله رسیدیم و از چشم انداز فوق العاده این مکان لذت بردیم. در حالی که در قله ایستاده بودیم احساس کرده بودیم که تمامی جزیره در پای ما قرار گرفته.

آشنایی با زندگی ایرانیان مقیم هاوایی

در طول سفر ما با ایرانی های زیادی که در هاوایی زندگی می کردند ملاقات کردیم. این ایرانی ها از دلایل مختلف مثل تحصیل کار و یا علاقه به زندگی در هاوایی به این جزیره مهاجرت کرده بودند. آنها با خلق و خوی خوبی ما رو به خانه های خودشون دعوت کردند و تجربه زندگی در هاوایی رو با ما به اشتراک گذاشتند.

از گفتگو با این افراد فهمیدیم که زندگی در هاوایی با وجود مزایای زیادی مثل طبیعت زیبا و هوای خوب چالش هایی هم دارد. یکی از چالش های اصلی هزینه زندگی بالای این جزیره هست. اما ایرانی های مقیم هاوایی با انرژی و اشتیاق در این جزیره زندگی می کنند و از هر لحظه ی آن لذت می برند.

نکات مهم برای سفر به هاوایی

اگر شما هم به سفر به هاوایی فکر می کنید چند نکته رو به یاد داشته باشید:

  • بهترین زمان برای سفر به هاوایی فصل بهار و پاییز است. در این زمان هوا مطبوع و بارندگی کم است.
  • برای سفر به هاوایی حتما به ویزای آمریکا نیاز دارید.
  • هاوایی یک جزیره گران قیمت است. برای یک سفر کامل به بودجه کافی نیاز دارید.
  • از غذاهای محلی هاوایی مثل پوک و کالوا پوی لذت ببرید.
  • حتما از ساحل های زیبا و طبیعت بکر هاوایی لذت ببرید.
  • با مردم محلی هاوایی با احترام و دوستی رفتار کنید.
  • برای آشنایی با فرهنگ محلی هاوایی به موزه های این جزیره سر بزنید.
  • برای کوهنوردی در هاوایی حتما لباس و وسایل مناسب را با خود ببرید.

نتیجه گیری

سفر ما به هاوایی تجربه ی فراموش نشدنی بود. ما از طبیعت زیبا فرهنگ غنی و مردم مهربان این جزیره لذت بردیم. اگر به دنبال یه سفر فراموش نشدنی و پر از ماجراجویی هستید حتما به هاوایی سفر کنید.

سوال و پاسخ

1. بهترین جزیره برای سفر به هاوایی کدام است؟

بهتر  است  بسته  به  علاقه  و  بودجه    جزیره  مناسب  را  انتخاب  کنید.  جزیره  اواهو  با  مناطق  گردشگری  زیادی  مثل  وایکی  بیچ  و  پرل  هاربر  معروف  است.  جزیره  ماویی  با  ساحل  های  زیبا  و  کوهنوردی  جذاب    مکان  مناسبی  برای  علاقه  مندان  به  طبیعت  است.  جزیره  هاوایی  با  آتشفشان  های  فعال  و  طبیعت  وحشی    مکانی  مناسب  برای  ماجراجویی  است.

2. هزینه سفر به هاوایی چقدر است؟

هزینه  سفر  به  هاوایی  بستگی  به  زمان  سفر  نوع  اقامت  و  نوع  فعالیت  ها  دارد.  به  طور  کلی  هاوایی  یک  جزیره  گران  قیمت  است.  اما  با  برنامه  ریزی  مناسب  و  استفاده  از  خدمات  ارزان  تر    می  توان  هزینه  سفر  را  کاهش  داد.

3. چه زبان هایی در هاوایی گفته می شود؟

زبان  رسمی  هاوایی  انگلیسی  است.  اما  در  برخی  مناطق    زبان  هاوایی  هم  گفته  می شود.  اکثر  مردم  هاوایی  انگلیسی  را  به  خوبی  تکلم  می کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا