برترین های کسب و کارخانواده

برای تربیت بدنی دانشگاه چی بپوشیم؟

بسیاری از افراد تفاوت بین محل کار، دانشگاه و مهمانی را به درستی نمی‌دانند یا اهمیتی به آن نمی‌دهند. اگر در جامعه نگاه کنیم تعداد زیادی از دانشجویان را خواهیم دید که لباس‌های اختصاصی برای دانشگاه ندارند و همان لباس بیرون و مهمانی را در دانشگاه نیز به تن می‌کنند. این دید و نگرش باعث شده تا در دانشگاه‌ها تعداد زیادی از افراد با مدل‌های لباس مختلف مشاهده کنیم که هیچ کدام همانند یک دانشجو نیستند!

دانشجو وظیفه‌ی درس خواندن و فراگیری دانش را بر عهده دارد و این دلیل بر آن نیست که بتوان با هر تیپ و مدل لباسی وارد دانشگاه شد. اگرچه در دانشگاه‌های ایران، فرم مخصوصی استفاده نمی‌شود اما مقررات سنگینی برای جلوگیری از پوشیدن لباس‌های باز و غیر متعارف وجود دارد. این که تا چه حد دانشجویان به این موارد دقت می‌کنند و به دنبال دور زدن عوامل و مسئولین حراست دانشگاه هستند، بستگی به نگرش و دید آن‌ها به دانشگاه دارد.

برای ازمون عملی تربیت بدنی چه لباسی بپوشیم | برای باشگاه چی بپوشم

مانتو یا تی‌شرت مناسب برای دانشگاه

یکی از مواردی که اغلب خانم‌ها در دانشگاه می‌پوشند، مانتو و برای مردان تی‌شرت یا پیراهن است. استفاده از مانتو‌های جلو باز در دانشگاه بسیار غیر متعارف است و اغلب دانشجویان ترجیح می‌دهند تا مانتو با فرم‌های ساده بپوشند. مانتو‌های باز، پر‌زرق و برق و حتی با رنگ‌های بسیار زننده در دانشگاه توصیه نمی‌شود و همواره با خانم‌ها توصیه می‌شود که این نوع لباس را در محیط دانشگاه نپوشند. با این که این طرز لباس پوشیدن در دانشگاه اغلب مورد تمسخر دیگر دانشجویان قرار می‌گیرد اما هنوز هم افرادی هستند که تفاوت‌ها را درک نکرده و اشتباهات بسیار رایجی را انجام می‌دهند.

خریدن پوشیدن مانتو‌های ساده و نسبتا بلند و و حتی خرید پیراهن زنانه بلند دانشجویی می‌تواند بهترین گزینه برای خانم‌ها باشد که مسلما باید با یک مقنعه در رنگ‌های مختلف یا تیره ست شود. برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند تا برای جلوگیری از سادگی از رنگ‌های مختلف مقنعه استفاده کنند که البته رنگ‌های زننده و بسیار روشن در بین آن دیده نمی‌شود.

مردان نیز باید مقرراتی را برای پوشیدن لباس در دانشگاه رعایت کنند. اغلب آقایان پوشیدن تی‌شرت را به پیراهن ترجیح می‌دهند. پوشیدن تی‌شرت‌های عجیب و غریب در اشکال مختلفی که حاوی متن‌های مختلف هستند در دانشگاه توصیه نمی‌شود. همچنین اگر در قوانین دانشگاه دقت کنیم خواهیم دید که استفاده از تی‌شرت‌های رنگ روشن همانند صورتی و نارنجی برای مردان منع شده است که کمتر به آن توجه می‌شود.

اگر در مقاطع مختلف دانشگاه مقایسه‌ای انجام دهیم، خواهیم دید که با بالا رفتن مقاطع دانشگاه، پوشش لباس از اسپرت به رسمی و ساده تبدیل شده است. این ویژگی و تناسب را می‌توان به سن افراد نسبت داد که هر چه سن بالاتر رود، هیجانات جوانی کاهش یافته و پوشش‌های متعارفی جایگزین آن می‌شود.

کفش مناسب دانشگاه

یکی از سوالاتی که همواره برای دانشجویان مطرح می‌شود این است که برای دانشگاه چه کفشی بپوشیم؟ این موارد برای خانم‌ها و آقایان تفاوت‌های زیادی دارد. خانم‌ها به پوشیدن کفش‌های اسپرت و ساده بیشتر از کفش‌های پاشنه‌دار مناسب مهمانی روی می‌آورند. کفش‌های پاشنه‌دار چندان متعارف برای دانشگاه نیستند و پیشنهاد می‌شود تا در دانشگاه از کفش‌های ورزشی و نسبتا پاشنه تخت استفاده نمود. دانشگاه محلی برای شور و هیجان جوانی به شمار می‌رود و راه رفتن با یک کفش مهمانی در دانشگاه بسیار خنده‌دار است.

مسلما به دلیل راه رفتن زیاد در دانشگاه برای ورود به کلاس‌های مختلف بهتر است از کفش‌هایی استفاده نمود که پا تحمل ساعت‌های زیاد راه رفتن را داشته باشد و آسیب کمتری به آن وارد شود.

آقایان اما انتخابی راحت‌تر برای کفش مناسب دانشگاه دارند و می‌توانند از بین کفش‌های رسمی و اسپرت انتخاب کنند. این که با چه تیپی از لباس چه کفشی پوشیده شود نیز سوال برانگیز است. پوشیدن کفش‌های اسپرت و نیمه رسمی با یک تی‌شرت و شلوار جین مناسب‌ترین نوع تیپ در دانشگاه به حساب می‌آید. اما برخی ترجیح می‌دهند تا کت و شلوار و یک کت تک را با کفش رسمی استفاده کنند.

شلوار مناسب دانشگاه

سوالات زیادی ذهن یک دانشجو را در استفاده از تیپ مناسب پر کرده است. نوع شلوار مورد استفاده می‌تواند بسته به نوع کفش و حتی تی‌شرت یا مانتو انتخاب شود. امروزه شاهد آن هستیم که در دانشگاه‌ها، اغلب دانشجویان از شلوار‌های جین و کتان بیشتر استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانیم که حتی در انتخاب شلوار جین و کتان نیز باید قوانینی را رعایت کرد.

حتما تا کنون نام شلوار‌های زخمی را شنیده‌اید که در بازار فروش آن بسیار زیاد است. اما آیا می‌توان شلوار‌های زخمی را در دانشگاه پوشید. پاسخ این سوال کاملا مشخص است و استفاده از این نوع شلوار‌ها در دانشگاه‌های مختلف غیر‌قانونی به حساب می‌آید. همچنین شلوار‌های 90 سانتی که برای خانم‌ها به فروش می‌رسد در دانشگاه غیر معمول بوده و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

لباس های دانشگاه و حراست دانشگاه !!

برخی از افراد تصور می‌کنند که در دانشگاه‌ها می‌توانند هر نوع لباسی را بپوشند اما این تفکر با آنچه که قوانین و عرف مشخص می‌کند، تفاوت‌های زیادی دارد. اگر می‌خواهید مورد تمسخر دیگران قرار نگیرید و یا از سوی مقامات و حراست دانشگاه مواخذه نشوید، بهتر است از تیپ‌های متعارف برای ورود به دانشگاه استفاده کنید.

بار‌ها در دانشگاه شاهد بوده‌ایم که حراست دانشگاه افراد را مورد بازخواست قرار می‌دهد که بچگونه در دانشگاه خوش تیپ و خوش پوش باشیم؟ این سوال خیلی از دانشجوها خصوصا ترم اولی ها اسـت، حالا کـه فصل تحصیل و دانشگاه آغاز شده میخواهیم بشما بگوییم تا چگونه خوش لباس و خوش پوش باشید. برای اینکار لازم نیست لباسهای برند و گران بخرید، بلکه باید اصولی را رعایت کنید کـه مـا در ادامه بشما می‌گوییم و آن رابا قوانین دانشگاه تان هماهنگ کنید، با پارس ناز همراه باشید.

نحوه‌ي پوشش شـما در دانشگاه اهمیت زیادی دارد. از یک طرف، دانشگاه سالن مد نیست کـه بخواهید لباس‌هاي عجیب غریبی بپوشید. باید ساده و دانشجویی و متناسب با محیط آکادمیک باشید. اما از طرف دیگر تعداد زیادی از روابط و دوستی‌هاي شـما در همین دوران شکل میگیرد؛ پس باید خوش‌پوش باشید و لباسی بپوشید کـه بـه نحوی معرف شخصیت شـما نیز باشد.

مصادیق پوشش (مجاز و غیر مجاز) دانشجویان

1- پوشش در دانشگاه

1- پوشش مختص محیط آموزشی دانشگاه (کلاس‌ها، سفرهای مطالعاتی، اردو، سلف، داخل سرویس‌ها و ….)

1-1- لباس

1-1-1- لباس‌ها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس‌های سایر محیط‌ها نظیر جشن‌ها، محیط‌های تفریحی ورزشی، استراحت و… متفاوت و به دور از مدهای افراطی باشد.

1-1-2- رنگ لباس‌ها باید متعادل بوده، تند و زننده نباشد و موجب جلب توجه نگردد.

1-1-3- لباس‌های مورد استفاده در دانشگاه‌ باید از مصادیق لباس‌های غیرمجاز نباشد.

1-2- کفش و جوراب

1-2-1- کفش‌ها باید ساده و در خور شأن و منزلت دانشگاه باشد.

1-2-2- کفش‌های صندل و دمپایی، پاشنه‌های خیلی بلند (بالای 5 سانتی متر)، پوتین‌های بلند (تا زانو) در صورتی که با شلوار کوتاه پوشیده شود و کفش‌هایی‌که در مهمانی‌ها و مجالس ویژه استفاده می‌گردد، نباید پوشیده شود.

1-2-3- پوشیدن جوراب ضخیم در محیط‌های آموزشی لازم می‌باشد.

1-2-4- رنگ جوراب‌ها و کفش‌ها باید متعادل بوده، تند و زننده نباشد.

1-3- جواهرات و زیورآلات

جواهرات و زیورآلات مورد استفاده در محیط آموزشی باید از مصادیق مجاز (مانند حلقه ازدواج، ساعت و …) باشد.

1-4- مواد معطر

استفاده از مواد معطر ملایم مجاز است.

1-5- آرایش و ترکیب ظاهری

1-5-1- بهداشت و پاکیزگی فردی، شرط لازم برای دانشجویان می‌باشد.

1-5-2- آرایش‌هایی‌که جنبه زیبایی، جلب توجه دیگران را دارد در محیط‌ آموزشی ممنوع می‌باشد. (مثل استفاده از پروتز و ژل برای پسران و لوازم آرایشی صورت برای دختران)

1-5-3- طول ناخن‌ها باید مناسب باشد. استفاده از لاک، ناخن مصنوعی و جواهرات ناخن ممنوع می‌باشد.

1-5-4- آرایش و پیرایش موها باید مناسب با شأن دانشگاه باشد.

2- پوشش مختص بخش‌های بالینی و حرفه‌ای و آزمایشگاهی

2-1- پوشیدن لباس فرم در بخش‌های بالینی و حرفه‌ای ضروری و لازم می‌باشد.

2-2- پوشیدن لباس‌های فرم خیلی تنگ و یا خیلی‌گشاد مجاز نمی‌باشد.

2-3- ضخامت لباس‌های فرم باید به‌گونه‌ای باشد که از ورای آن لباس‌های زیر جلوه‌نمایی ننماید. ( از پوشیدن لباس‌های رکابی و حلقه‌ای که قسمتی از بدن مشخص می‌شود باید خودداری گردد.)

2-4- لباس‌ها باید تمیز و مرتب باشد، بالاخص لباس‌هایی که در محیط بیمارستان و یا …. استفاده می‌گردد.

2- 5- پوشیدن جوراب با ضخامت مناسب، کفش با پاشنه مناسب ضروری است.

2-6-  استفاده‌ از جواهرات و زیورآلات مورد استفاده در محیط‌های بالینی، کارآموزی و کارورزی می‌بایست از مصادیق جواهرات و زیورآلات مجاز باشد.

2-7- استفاده از عطر و ادکلن با بوهای تند در بخش‌های بالینی ممنوع می‌باشد.

2-8- آرایش صورت و بلندی ناخن‌ها در بخش‌های بالینی و تشخیص ممنوع می‌باشد.

ماده 2- مصادیق البسه، متعلقات وابسته به البسه و … (غیرمجاز)

1- مصادیق غیرمجاز برای دختران دانشجو

استفاده از کلاه بدون مقنعه ممنوع می‌باشد.

1-2- نپوشاندن کامل موی سر، گردن، سینه و هرجای دیگر بدن بجز صورت و دستها تا مچ (مانند استفاده از روسری‌های نازک و کوتاه، استفاده از جوراب نازک و….)

1-3- استفاده از دامن ممنوع می‌باشد بجز افرادخاص (بیمار، باردار)

1-4- استفاده از شلوارهای چسبان و کوتاه و شلوارهایی‌که تعمداً پاره یا وصله داشته باشد ممنوع می‌باشد.

1-5- استفاده از طلا و جواهرات که مستلزم سوراخ‌کردن قسمتی از بدن بجز گوشواره (نظیر بینی، زبان، ابرو و …) مجاز نیست.

1-6- بلند بودن ناخن (بیش از حد معمول) استفاده از ناخن مصنوعی، استفاده از جواهرات ناخن یا طرح‌های هنری روی ناخن، استفاده از لاک ناخن در محیط آموزشی ممنوع می‌باشد.

1-7- استفاده از جواهرات و زیورآلات غیرمعمول (مانند استفاده از پازیت (زنجیر پا) و انگشتر در پا و نگین‌های دندان و …).

1-8- آرایش صورت و مو به‌ طور غیرمتعارف (مثل تاتوکردن، بافتن مو، درست‌کردن مو بصورت تیغ تیغی و …).

1-9- مانتوهای نامناسب (مانند: مانتوهای کوتاه بالاتر از زانو، مانتوهای بلند دارای چاک بالاتر از زانو، مانتوهای تنگ و چسبان، کت و پیراهن مردانه که حجم بدن کاملاً مشخص باشد، مانتوهایی با رنگ زننده، تند و ….).

1-10- چادرهای نامناسب مانند چادرهای نازک و توری.

2- مصادیق غیرمجاز برای پسران دانشجو

2-1- استفاده از کراوات و پاپیون از هر نوع.

2-2- استفاده از البسه زنانه، شلوارهای کوتاه، چسبان، تنگ، نازک و شلوارهایی که تعمداً پاره و وصله داشته باشند.

2-3- استفاده از زیورآلات، گردن‌بند، زنجیر، مچ‌بند، دست‌بند، گوشواره، لاک و انگشتر طلا (به استثنای حلقه ازدواج).

2-4- استفاده از رنگ‌ها و آرایش‌های مو بصورت تند و زننده (مش‌کردن، فرکردن، بافتن و …)، بلند بودن مو بیش از حد معمول بطوری‌که از یقه لباس پایین‌تر بیاید و… ممنوع می‌باشد.

2-5- استفاده ازکلاه ورزشی، کلاه‌های نامتناسب با محیط دانشگاه.

2-6- برداشتن ابرو، تاتوکردن و رنگ‌کردن.

2-7- لباس‌های اندامی مردانه، تنگ و چسبان آستین خیلی‌کوتاه مانند حلقه‌ای، یا رکابی و…

3- مصادیق غیرمجاز برای دختران و پسران دانشجو

3-1- مچ‌بندهای (دست و پا) غیرمتعارف که دارای نقوش زننده علایم گروه‌های ضداسلام، ضدانقلاب، ضداخلاق و یا رنگ‌دار، پولک‌دار، چراغ‌دار، قفل‌دار، زنجیردار و … می‌باشند.

3-2- استفاده از پیشانی‌بند، شال، دستمال‌گردن، کمربند، انگشتر وکیف‌هایی که ‌دارای نقوش و نوشته‌هایی با حروف لاتین و زننده و یا دارای علامت گروه‌های ضداسلام، ضدانقلاب و ضداخلاق باشند.

3-3- استفاده از لباس‌هایی که روی آن تصاویر زن، عبارات عاشقانه، مبتذل، الفاظ رکیک، تصاویر فکاهی، پوچ و بی معنا، شعارهای قومی، نژادی، آرم و نشانه‌های ضد اسلام، ضد انقلاب، ضد اخلاق و گروه‌های ضد اسلام، ضد انقلاب، ضد اخلاق و گروه‌های خاص حاوی تبلیغات تجاری که براساس هنجارهای اجتماعی می‌توانند زننده یا توهین‌آمیز تلقی شوند یا محیط آموزشی را خصمانه سازند ممنوع است.

3-4- در نواحی قابل رؤیت بدن نباید خالکوبی وجود داشته باشد و در صورت وجود، حتی الامکان باید پوشیده شوند.

3-5- استفاده از لباس‌ها و آرم‌هایی که متعلق به گروه‌های خاص انحرافی از جمله رپ، هوی و … می‌باشند.

3-6- تاتو صورت (لب، ابرو و چشم)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا