بلغارستان ویزای شینگن می خواهد

بلغارستان: جایی که تاریخ و طبیعت در کنار هم می رقصند

همیشه دوست داشتم از آن دسته آدم هایی باشم که با کوله پشتی و یک نقشه راهی سفرهای دور و دراز می شوند. اما زندگی گاهی چیزهای دیگری را برای ما رقم می زند. چند سال پیش همراه با دوستم "آرش" که از اون دسته آدم های خوره سفره تصمیم گرفتیم یه سفر یه هفته ای به اروپای شرقی بریم. مقصد: بلغارستان!

اولش خیلی نگران بودیم که بلغارستان چه چیزی برای ارائه به ما داره مخصوصا با توجه به اینکه همیشه تصور می شد کشورهایی مثل مجارستان و چک جذاب تر باشند. اما بعد از اینکه یه هفته تو بلغارستان گشتیم واقعا عشق این کشور تو دلمون جا گرفت.

بلغارستان گنجینه ای از زیبایی ها

اولین چیزی که تو بلغارستان به چشم می آد طبیعت زیبا و متنوعشه. از کوه های مرتفع و جنگل های سرمه زار گرفته تا سواحل خلیج آرام و رودخانه های سرشار از زندگی. هر قسمت از بلغارستان داستان خودش رو به شما نقل می کنه.

من که شخصا به طبیعت علاقه خاصی دارم از کوه های ریلا و رودخانه آرژان که از وسط این کوه ها عبور می کنه خیلی لذت بردم. مخصوصا پیاده روی تو جنگل های ریلا و تماشای کوه های برف پوش که از دور پیدا بودن واقعا تجربه فراموش نشدنی بود. آرش هم که یه عاشق سواحل و دریا است سفر ما رو با سفر به سواحل طلایی و آرام دریای سیاه در شهر "وارنا" تمام کرد و با لذت در آفتاب و آب شنا کرد.

شهرهای پرشور و با تاریخ غنی

بلغارستان فقط طبیعت زیبا نیست. این کشور سرشار از تاریخ و فرهنگ هم هست. شهر صوفیا پایتخت بلغارستان یه شهر پرشور و زیباست با معماری متنوع و موزه های فوق العاده که داستان های دیرینه این کشور رو نقل می کنن. در صوفیا می تونید از کلیسای قدیمی "الکساندر نوسکی" که نمونه ای از معماری بیزانسی است بازدید کنید یا تو "میدان الکساندر نوسکی" که مرکز صوفیا است قدم بزنید و از موزه های متعدد این میدان دیدار کنید.

ما هم از سفر به شهر "پلوودیو" که دومین شهر بزرگ بلغارستان هست خیلی لذت بردیم. پلوودیو یه شهر بسیار قدیمی با بافت سنگی و خانه های قدیمی است که از دوران امپراتوری عثمانی به یادگار مونده. تو خیابان های باریک این شهر می تونید در میان کافه های دنج قدم بزنید و از معماری منحصر به فرد این شهر لذت ببرید.

بلغارستان و ویزای شینگن

یکی از مهم ترین موضوعات برای سفر به بلغارستان ویزای شینگن است. بلغارستان جزو کشورهای عضو حوزه شینگن است یعنی برای سفر به بلغارستان نیاز به ویزای شینگن دارید. ویزای شینگن یه ویزای چند کشوری است که به شما اجازه می ده به کشورهای عضو حوزه شینگن سفر کنید.

برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک لازم رو تهیه کنید و به سفارت کشور عضو حوزه شینگن در کشور خودتون ارجاع بدید. مهم ترین مدارکی که باید تهیه کنید شامل گذرنامه با اعتبار کافی فرم درخواست ویزا عکس شناسنامه ای بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

همچنین باید مدرکی برای اثبات تمکن مالی خودتون به سفارت ارائه کنید. بهتر است قبل از سفر با سفارت کشور عضو حوزه شینگن در کشور خودتون تماس بگیرید و از شرایط اخذ ویزا اطلاع کامل بدست بیارید.

راهنمایی های کاربردی برای سفر به بلغارستان

  • بهترین زمان برای سفر: بهترین زمان برای سفر به بلغارستان به هدف سفر شما بستگی داره. اگر به دنبال لذت بردن از سواحل و دریا هستید تابستان بهترین زمان برای سفر به بلغارستان است. اما اگر به دنبال سفر به کوه های ریلا و پیاده روی تو جنگل های سرمه زار هستید پاییز یا بهار بهترین فصل برای سفر به بلغارستان است.
  • اقامت: بلغارستان از لحاظ اقامت گزینه های متعددی رو در اختیار شما قرار می ده. از هتل های لوکس و گران قیمت گرفته تا هتل های ارزان و ساده و حتی خانه های اجاره ای به صورت روزانه. انتخاب شما بستگی به بودجه و سلیقه شما داره.
  • غذا: غذای بلغارستان هم مثل خودش تنوع زیادی داره. از سوپ ها و پیش غذاهای محلی گرفته تا غذاهای گوشتی و ماهی. مطمئنا تو سفر به بلغارستان از طعم غذاهای محلی بلغارستان لذت خواهید برد.
  • زبان: زبان رسمی بلغارستان بلغاری است اما خیلی از مردم بلغارستان به انگلیسی تسلط دارن. اما اگر شما قصد دارید در محله های گردشگری نیایید و به محله های محلی سفر کنید یاد گرفتن چند جمله بلغاری به شما کمک می کنه تا با مردم محلی ارتباط بهتری برقرار کنید.

نکاتی در مورد سفر به بلغارستان

  • در مقایسه با کشورهای اروپایی غربی قیمت ها در بلغارستان ارزان تر هست.
    • مردم بلغارستان خیلی مهربان و مشتاق هستند که به گردشگران کمک کنن.
    • در هنگام سفر به بلغارستان حتما توجه به قوانین و مقررات محلی را در نظر بگیرید.
    • استفاده از کارت های اعتباری در بلغارستان رایج است اما با این حال بهتر است مبلغ کمی پول نقد هم همراه خود داشته باشید.

نتیجه گیری:

سفر به بلغارستان تجربه فراموش نشدنی است و با طبیعت زیبا تاریخ غنی و مردم مهربانش مسافر رو به خودش عاشق می کنه. اگر به دنبال سفر به کشوری جدید با هزینه معقول هستید بلغارستان رو به شما پیشنهاد می کنم.

سوالات متداول

1. برای سفر به بلغارستان چقدر پول لازم دارم؟

هزینه سفر به بلغارستان بستگی به نوع سفر و سلیقه شما داره. اما به طور کلی می تونید با budge متوسط هزینه سفر به بلغارستان رو کنترل کنید.

2. آیا بلغارستان کشور امن و ایمنی است؟

بلغارستان کشور امن و ایمن است. اما مثل هر کشور دیگری نیاز است که اقدامات احتیاطی رو در نظر بگیرید و از محله های شلوغ و غیر امن دوری کنید.

3. چه جاذبه های گردشگری در بلغارستان وجود داره؟

بلغارستان سرشار از جاذبه های گردشگری است از جمله کوه های ریلا سواحل دریای سیاه شهر صوفیا شهر پلوودیو موزه های متعدد کلیسای های قدیمی و بسیار دیگه.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا