بلیط قطار تهران آنکارا

تهران-آنکارا یک سفر با قطار!

تهران

همیشه به سفر با قطار علاقه داشتم. اون حس آرامش و تماشای منظره هایی که از پنجره میگذرن تو هیچ وسیله نقلیه دیگه ای قابل مقایسه نیست. چند وقت پیش بالاخره فرصتش رو پیدا کردم که با قطار به آنکارا سفر کنم. یه سفر فوق العاده با تجربه های جدید و حرف های خیلی زیاد که حالا میخوام با شما به اشتراک بگذارم.

تهران

از تهران تا آنکارا یک ماجراجویی ریلی

تهران

از ایستگاه راه آهن تهران با شور و شوق سوار قطار شدم. اولین چیزی که به چشمم اومد اتاق خواب با فضای دلباز و سرویس بهداشتی مستقل بود. هر اتاق دو تخت دو نفره داشت که با پرده از هم جدا میشدن.

اولین شب در قطار بود و میتونستم از پنجره به منظره زیبا و ناشناخته ای که خارج از قطار بود نگاه کنم. میدونستم که این سفر با سفر با ماشین خیلی متفاوت و تجربه جدیدی قراره باشه.

خاطره نگاه از پنجره قطار

صبح که از خواب بیدار شدم از پنجره به منظره خیره شدم. درختان کاج و منظره های زیبا و سبز تخت شمال که از قطار گذر میکردن حس شگفت انگیزی به من میدادن. درست مثل یه فیلم هر لحظه جدید و ناشناخته بود. سفر با قطار به من فرصت میداد که به جای رانندگی به اطراف خودم نگاه کنم.

غذا و چای در قطار

یکی از نکات جذاب سفر با قطار امکان استفاده از غذا و نوشیدنی در قطار بود. غذا در قطار خیلی خوشمزه بود. من چند بار از غذاهای گرم و محبوب قطار استفاده کردم. همچنین می تونستم در کافی شاپ قطار چای و قهوه با کیفیت بالا رو در کنار منظره های زیبا نوش جان کنم.

ملاقات با مسافران دیگه

در طول سفر با مسافران دیگه هم صحبت کردم. با مرد مسنی که از استانبول به تهران می رفت با یه خانواده جوان که برای مسافرت به آنکارا رفته بودن و با چند توریست خارجی که از زیبایی ایران و قطار تعریف میکردن. صحبت کردن با مسافران دیگه و شنیدن داستان های زندگی اونها باعث شد که سفر برای من خیلی پربارتر و ممتع تر باشه.

نکاتی برای سفر با قطار به آنکارا

اگر شما هم به سفر با قطار علاقه دارید مطمئن باشید که سفر با قطار تهران به آنکارا یه تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

نکاتی برای سفر با قطار به آنکارا:

  • خرید بلیط : بلیط قطار تهران به آنکارا رو می تونید به صورت آنلاین یا از دفاتر فروش بلیط قطار خریداری کنید. بهتر است بلیط خودتون رو قبل از سفر رزرو کنید خصوصا اگر در فصل های پربازدید می خواین سفر کنید.
  • انتخاب کلاس : قطار تهران به آنکارا کلاس های مختلفی داره. کلاس اول فضای دلباز و امکانات بهتری داره در حالی که کلاس دو فضای کوچکتر و امکانات کمتری داره. انتخاب کلاس به بودجه و سلیقه شما بستگی داره.
  • چمدان : بهتر است چمدان خودتون رو برای سفر با قطار به اندازه کافی بسته بندی کنید چون فضای اتاق قطار محدوده. همچنین باید به وزن چمدان خودتون توجه داشته باشید زیرا قطار برای هر مسافر محدودیت وزن چمدان داره.
  • اسناد : قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که تمامی اسناد لازم برای سفر به ترکیه رو دارید. این اسناد شامل گذرنامه ویزای ترکیه بلیط قطار و بیمه سفر میشه.
  • ارز : بهتر است قبل از سفر ارز ترکیه رو تهیه کنید. در ایستگاه قطار آنکارا میتونید ارز ترکیه رو با قیمت مطلوب تبدیل کنید.
  • پوشاک : به دلیل وجود محدودیت فضای چمدان بهتر است لباس های لازم رو برای سفر با قطار انتخاب کنید. به خصوص در فصل های سرد بهتر است لباس گرم و راحت رو با خودتون ببرید.
  • بهداشت : در قطار بهداشت فردی مهم است. بهتر است دستمال کاغذی ضد عفونی کننده و ماسک رو با خودتون ببرید.
  • تلفن همراه : تلفن همراه برای ارتباط با خانواده و اطرافیان و همچنین برای استفاده از GPS در سفر خیلی مفید است. مطمئن باشید که قبل از سفر سیم کارت مناسب رو برای تلفن همراه خودتون تهیه کنید.
  • وسایل سرگرمی : کتاب موسیقی فیلم و یا هر نوع وسایل سرگرمی دیگه ای رو که به شما کمک میکنه در طول سفر وقت خودتون رو به بهترین شکل پر کنید با خودتون ببرید.

    آنکارا شهر تاریخ و فرهنگ

    بعد از سفر طولانی با قطار بالاخره به آنکارا رسیدم. آنکارا پایتخت ترکیه و یه شهر مدرن با تاریخ غنی است.

    جاذبه های گردشگری آنکارا:

  • قلعه آنکارا: قلعه آنکارا یه بنای باستانی و مهم در آنکارا است. این قلعه روی یه تپه قرار گرفته و نمای زیبایی از شهر رو به نمایش می ذاره. شما میتونید با پیاده روی از پایین تپه به قلعه برسید یا از تله کابین استفاده کنید.
  • موزه آناتولیایی: موزه آناتولیایی یه موزه بسیار مهم و زیبا در آنکارا است. این موزه مجموعه بسیار گسترده ای از آثار باستانی و هنری رو در خود جای داده است. از جمله آثار مهم این موزه میتوان به تابلوهای فرسکو مجسمه ها و سفال های قدیمی اشاره کرد.
  • موزه آتاتورک: موزه آتاتورک در کاخ مستقل به زندگی و فعالیت های مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار ترکیه جدید اختصاص داده شده است. این موزه عکس ها نوشته ها و آثار شخصی آتاتورک رو به نمایش گذاشته است.
  • مقبره آتاتورک: مقبره آتاتورک در یه محوطه بسیار زیبا قرار گرفته و از جمله مکان های مهم و محبوب در آنکارا است. هر روز از سال بسیاری از گردشگران و اهالی آنکارا به این مقبره برای ادای احترام به آتاتورک میدان میدن.
  • موزه علوم و فناوری ترکیه: موزه علوم و فناوری ترکیه یه موزه بسیار جالب برای علاقه مندان به علوم و فناوری است. این موزه مجموعه بسیار گسترده ای از آثار علمی و فناوری رو در خود جای داده است. از جمله این آثار میتونید به موشک هواپیما و ماشین های قدیمی اشاره کنید.

    تجربه سفر با قطار تهران به آنکارا

    سفر با قطار تهران به آنکارا یه تجربه بسیار فراموش نشدنی برای من بود. این سفر به من فرصت داد که با فرهنگ و تاریخ ایران و ترکیه آشنا بشم با مسافران دیگه صحبت کنم و از منظره های زیبا و ناشناخته لذت ببرم. اگر شما هم به سفر با قطار علاقه دارید مطمئن باشید که سفر با قطار تهران به آنکارا یه تجربه بسیار خاص و شگفت انگیز برای شما خواهد بود.

پرسش و پاسخ

  • چگونه بلیط قطار تهران به آنکارا رو تهیه کنم؟

    شما میتونید بلیط قطار تهران به آنکارا رو به صورت آنلاین از سایت های فروش بلیط قطار یا از دفاتر فروش بلیط قطار در ایران و ترکیه خریداری کنید. بهتر است بلیط خودتون رو قبل از سفر رزرو کنید خصوصا اگر در فصل های پربازدید می خواین سفر کنید.

  • آیا در قطار سرویس غذا ارائه میشه؟

    بله در قطار تهران به آنکارا سرویس غذا ارائه میشه. غذاهای گرم و محبوب در قطار سرو میشه و می تونید با قیمت معقول غذا رو در قطار نوش جان کنید.

  • چه مدارک و اسناد برای سفر با قطار به آنکارا لازم است؟

    برای سفر با قطار به آنکارا گذرنامه ویزای ترکیه بلیط قطار و بیمه سفر لازم است. بهتر است قبل از سفر مطمئن بشید که تمام مدارک لازم رو دارید.

نتیجه گیری

سفر با قطار تهران به آنکارا یه تجربه فوق العاده شگفت انگیز و فراموش نشدنی است. این سفر به شما فرصت میده که با فرهنگ و تاریخ ایران و ترکیه آشنا بشید از منظره های زیبا و ناشناخته لذت ببرید و با مسافران دیگه صحبت کنید. اگر به دنبال یه سفر جدید و خاص هستید سفر با قطار تهران به آنکارا رو حتما در لیست سفرهای خودتون قرار بدید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا