برترین های کسب و کارخانواده

بهترین روش شستن کفش ورزشی

در برخورد اول، کفش توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. بر اساس تحقیقات 60 درصد از مردم دنیا در 10 ثانیه اول برخورد با شما شخصیت‌تان را در ذهن خود تصور می‌کنند که کفش شما نیز در این تصورات بی‌تاثیر نیست!قیمت کفش بسکتبال، کفش کتانی شما اهمیتی ندارد. در واقع یک کفش بسکتبال، کفش اسپرت کثیف گران قیمت هیچ زیبایی و ارزشی ندارد، با این حال کفش تمیز (حتی اگر ساده باشد) جلوه زیباتر و جذاب‌تری خواهد داشت. پس همین حالا دست به کار شوید و کفش‌های کثیف‌تان را از جاکفشی خارج کنید و فکری به حال تمیز کردنشان کنید.

کفش کتانی را در ماشین لباسشویی قرار دهید

ممکن است اولین تصوری که از شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی دارید، خراب شدن و آسیب به کفش باشد. اگر کفش کتانی پارچه‌ای و مقاومی دارید، نگرانی را از خود دور کنید و آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.با این حال توصیه می‌کنیم پیش از شستشوی کفش، بند کفش را جدا کنید تا حین چرخش ماشین لباسشویی بند کفش پاره نشود.

در صورتی که کفش اسپرت‌تان ظریف است، آن را در ماشین لباسشویی قرا ندهید و راهکارهای دیگری را به منظور تمیز کردن کفش به کار ببرید.اگر کفش‌ اسپرت‌تان رنگی است، ممکن است در ماشین لباسشویی کیفیت رنگ خود را از دست بدهد و پس از شستشوی کهنه به نظر برسد.همچنین امکان پاره شدن کفش کتانی در حین شستشو وجود دارد. در این صورت پیش از شستشوی کفش در ماشین لباسشویی، نکات قابل توجه را رعایت کنید تا کفش سالم بماند و تمیزتر از قبل شود.

The best way to wash sports shoes

کفش کتانی را با جوش شیرین و مسواک تمیز کنید

یکی از راهکارهای شستشوی کفش اسپرت که این روزها مورد استقبال قرار گرفته، استفاده از جوش شیرین و مسواک است. این راه حل تاثیر موثری در تمیز کردن کفش‌های سفید نیز دارد.ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک ظرف بریزید، سپس نصف یک قاشق چای خوری پودر ماشین لباسشویی را به همراه یک قاشق غذا خوری آب به درون ظرف اضافه کنید. ترکیب آب، جوش شیرین و پودر لباسشویی را خوب مخلوط کنید تا خمیر شوید. (نکته: این ترکیب نباید آبکی شود!)

در مرحله بعد این ترکیب را روی کفش کثیف بمالید، سپس یک روز صبر کنید تا خمیر جوش شیرین روی کفش خشک شود. پس از یک روز خمیر را به نرمی با یک مسواک کاملا تمیز از کفش پاک کنید. همچنین در این مرحله می‌توانید از مقداری آب به منظور تمیز کردن کفش نیز استفاده کنید.توجه داشته باشید این راهکار مناسب کفش‌ اسپرت پارچه‌ای همچون کانورس است. علاوه بر این خمیر جوش شیرین و پودر لباسشویی کفش‌های سفید را تمیزتر می‌کند. همچنین این ترکیب برای تمیز کردن بند کفش نیز روش مناسبی است.

کفش اسپرت را با دست بشویید

اگر به شستن کفش اسپرت با ماشین لباسشویی اطمینان ندارید، از روش سنتی استفاده کنید و کفش را با دست بشویید.در این روش می‌توانید کفش کتانی را درون آب ولرم قرار دهید، سپس مقداری پودر پاک‌کننده لباس داخل آب اضافه کنید. پس از چند دقیقه که کفش کاملا خیس شد، آن را با یک مسواک تمیز کنید.

همچنین می‌توانید کفش را با یک پارچه نخی تمیز کنید.به منظور خشک کردن، کفش تمیز را در هوای آزاد یا در برابر نور خورشید قرار دهید. البته ممکن است یک روز طول بکشد تا کفش خشک شود، با این حال امن‌ترین روش خشک کردن کفش اسپرت آفتاب و هوای آزاد است.

چرا کفش کتانی را به خشکشویی بسپاریم؟

کفش کتانی از چند لایه تشکیل شده و بعضی از این کفش‌های اسپرت پارچه و دوخت ظریفی دارند. همچنین بعضی از کفش‌های کتانی بند ندارند و چسبی هستند که در حین شستشو خاصیت چسبی بودن خود را از دست می‌دهند.بعضی از کفش‌های کتانی قیمت بالایی دارند که ممکن است یک شستشوی غیرحرفه‌ای به کیفیت کفش اسپرت آسیب برساند و موجب پارگی کفش شوید.

در این صورت توصیه می‌کنیم کفش کتانی و اسپرت خود را به یک یا شهرستان قابل بسپارید و خیال خود را راحت کنید. کارشناسان خشکشویی راهکار لکه گیری و تمیز کردن کفش را به خوبی می‌شناسند و کفش‌هایتان را مانند روز اول به شما تحویل می‌دهندیک جفت کفش ورزشی مورد علاقه تان سرانجام کثیف می شود. این برای بهترین لوازم ما هم اتفاق می افتد.سوال چگونگی شستن کفش ورزشی است؟ خبر خوب این است که بطور قطع می توانید کفش ورزشی خود را بشویید. در این مطلب آلبا اسپورت بهترین روش ها برای شستشو و بهداشت کفش ورزشی را می خوانید.

روش صحیح شستن کفش ورزشی

اگر مانند بیشتر ورزشکاران هستید و نمی خواهید کفش های تمرین شما کثیف باشد، می توانید آنها را در خانه بشویید، خواه با دست باشد یا در ماشین لباسشویی. لطفا توجه داشته باشید که باید از بیش از حد شستن کفش خودداری کنید. به طور خاص، شما باید از ماشین لباسشویی به ندرت استفاده کنید.

برای شستن کفش ورزشی خود با دست به چند چیز نیاز خواهید داشت:

  • شستشوی اولیه(خیساندن)
  • صابون یا مایع لباسشویی
  • یک برس نرم
  • روزنامه
  • یک سینک بزرگ یا طشت لباسشویی

شستشوی کفش گلی و کثیف

اگر مانند اکثر دوندگان هستید ، نمی توانید در مقابل دویدن در جاده های جنگلی مقاومت کنید و کفشتان گلی می شود. شاید شما خوش شانس باشید و یک جفت کفش اضافه در کمد خود دارید ، اما همه کفش زاپاس ندارند.اگر کفش مخصوص دویدن شما کثیف و گلی شده، امکان تمیز کردن آنها وجود دارد. حتی اگر وسوسه شده اید که آنها را در سطل زباله پرتاب کنید ، در برابر این کار مقاومت کنید!

می توانید با قرار دادن کفش های گلی داخل یک کیسه پلاستیکی از ساک ورزشی و ماشین خود در مقابل کثیف شدن محافظت کنید.بلافاصله بعد از رسیدن به خانه آنها را از پلاستیک خارج کنید! اگر آنها را برای مدت طولانی در کیسه بگذارید، ممکن است شستن آن غیر ممکن شود.هنگامی که کفش را به خانه می آورید ، آنها را با شلنگ، با آب سرد شستشو دهید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که آنها را در ماشین لباسشویی بگذارید ، ابتدا این روش را امتحان کنید. حیرت می کنید که کفش گلی و کثیف شما با یک شستشو آب ساده تمیز می شوند.

احتمالاً می خواهید بند کفش را بیرون بیاورید . اینها را می توان بدون هیچ مشکلی بشویید. اگر به ویژه خیلی کثیف هستند ، به یاد داشته باشید که بند کفش نو برای جایگزینی، ارزان قیمت هستند.کفی کفش را بردارید تا مطمئن شوید هر چیزی را که در زیر آن قرار گرفته اند تمیز می شود.

مکان هایی که با گل لک شده است را می توانید با یک شوینده ملایم و یک برس تمیز کننده نرم مانند یک مسواک، تمیز کنید.بعد از اینکه آنها را خوب شستید ، داخل کفش را با روزنامه پر کنید. بعد از گذشت یک ساعت یا بیشتر ، کاغذها را برداشته و با کاغذ تازه جایگزین کنید. آنها را بمدت یک شب بگذارید تا کامل خشک شوند.

شستن کفش ورزشی با دست

قطعاً کفش را می توان با دست شست. سینک بزرگ یا طشت لباسشویی مکانی عالی برای شستن کفش های شما است! می توانید روی آنها آب گرم بریزید و از یک اسپری تمیز کننده استفاده کنید. همچنین می توانید برای صاف کردن بیشتر آنها از مقداری مایع لباسشویی استفاده کنید.اگر تمیز کردن لکه ها دشوار است ، می توانید از یک برس نرم مانند روشی که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید. هنگامی که کفش های خود را بی نقص تمیز کردید ، از همان روش گذاشتن روزنامه درون کفش استفاده کنید تا به خشک شدن آنها کمک کنید. وقتی کفش را یک شب کنار بگذارید ، روزنامه همه آب را جذب می کند.

می توانید کفش ها را در خارج از خانه در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند ، اما از قرار دادن آنها در نور مستقیم خورشید خودداری کنید. قرار دادن آنها در زیر آفتاب داغ می تواند باعث کوچک شدن و یا نادرست شدن شکل ظاهری کفش ورزشی شما شود.همچنین ، مهم نیست که چطور کفشهای خود را بشویید ، هرگز نباید آنها را در خشک کن قرار دهید.

آیا شستن کفش در ماشین لباسشویی درست است؟

اگر تصمیم دارید کفش خود را در ماشین لباسشویی بشویید،نکته مهم این است که شب قبل از شستن مقداری جوش شیرین را درون آنها بپاشید. قرار دادن 2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین در کفش به از بین بردن بو و خوشبو کردن آنها کمک می کند. صبح ، کافی است کفش ها را برگردانید و آن را خالی کنید.

هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی می توانید بند کفش را داخل آن بگذارید یا آنها را جدا کنید. اگر آنها خیلی کثیف هستند ، ممکن است بخواهید آنها را بیرون بیاورید و کمی آنها را تمیز کنید.قبل گذاشتن در ماشین لباسشویی از اسپری تمیز کننده روی کفش های خود استفاده کنید و کمی با برس آنها را پاک کنید.

شستن کفش در ماشین لباسشویی باید در یک چرخه ملایم در آب سرد یا گرم (نه داغ) شسته شوند. علاوه بر آن ، شما باید آنها را همراه با برخی از الیاف نرم بشویید تا بیش از حد با دیواره لباسشویی تماس نداشته باشند. حوله ها یک انتخاب عالی هستند و ما پنج یا شش عدد از آنها را توصیه می کنیم.مایع های لباسشویی برای شستن کفش بهتر عمل می کنند.

به دلیل صرفه جویی در وقت و استفاده از ماشین لباسشویی به این معنی نیست که می توانید از خشک کن استفاده کنید! شما هرگز نباید کفش خود را در خشک کن قرار دهید. یکی دیگر از وسایلی که برخی از ورزشکاران برای خشک کردن کفش ورزشی از آن استفاده می کنند سشوار است ، اما این روش هم گزینه ضعیفی محسوب می شود. قرار دادن گرما بر روی کفش می تواند باعث کوچک شدن یا از بین رفتن شکل ظاهری آنها شود.

رفع بوی بد کفش ورزشی

اگر کفش شما کثیف نیست اما بوی بدی می دهد ، چند نکته برای رفع آن وجود دارد. ابتدا باید بلافاصله پس از تمرین کفش خود را از پا خارج کنید. پیاده روی می تواند باعث ایجاد عرق پا شود و همین امر باعث بوجود آمدن بو بد میشود. اگر بلافاصله کفش های خود را درآورید ممکن است به کاهش آن کمک کند.مطمئن شوید که از جوراب تمیز و بدون پنبه استفاده می کنید تا از بوی بد پا جلوگیری کنید.اگرچه خوشبو کننده های زیادی در بازار وجود دارد ، اما بسیاری از افراد کمی جوش شیرین هنگام تمرین در کفش می پاشند.در آخر اینکه ، اگر بوی بد از بین نرود اما کفش از نظر ظاهری مناسب است ، سعی کنید کفی ها را تعویض کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا