بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

رویای آمریکایی شغل رویایی!

آمریکا | مهاجرت

آمریکا | مهاجرت

تو یه روز گرم تابستون وسط یه صف طولانی در فرودگاه بین المللی JFK بودم که یهو یه فکر عجیب اومد تو ذهنم: "آخه این همه آدم چه طور یهو تصمیم به مهاجرت به آمریکا گرفتن؟" شاید بگید این سوال خیلی ساده و دم دستیه ولی خب من تا اون لحظه فقط از دور به مهاجرت فکر می کردم و هرگز به طور جدی بهش فکر نکرده بودم.

آمریکا | مهاجرت

میدونین آدم وقتی یه جا یه مدت طولانی زندگی می کنه یه جور وابستگی به اونجا پیدا می کنه به آدم هاش به کوچه پس کوچه هاش حتی به بوی خاکش. ولی یهو این فکر که من هم ممکنه یه روز با یه چمدون کوچیک یه زندگی جدید رو در یه کشور جدید شروع کنم یه حس هیجان و اضطراب عجیبی تو وجودم ایجاد کرد.

آمریکا | مهاجرت

همون موقع بود که تصمیم گرفتم یه لیست از مشاغلی که برای مهاجرت به آمریکا شانس بیشتری دارن درست کنم. می خواستم بدونم چه شغل هایی در آمریکا بیشتر مورد نیازند و چه مهارت هایی برای ورود به این بازار کار پر رقابت لازمه.

قهرمانان داستان: مشاغل پرطرفدار در آمریکا

با یه جستجوی ساده توی اینترنت متوجه شدم شغل های زیادی هستند که برای مهاجرت به آمریکا گزینه های مناسبی هستند. می تونم چند نمونه رو به شما معرفی کنم.

1. مهندسان و متخصصان فناوری: بازار کار آمریکا برای مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات به خصوص در زمینه های توسعه نرم افزار هوش مصنوعی و داده های بزرگ (Big Data) خیلی خوبه. همیشه شاهد رشد و پیشرفت این زمینه ها در آمریکا هستیم.

2. پزشکان و پرستاران: با افزایش جمعیت و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی تقاضا برای پزشکان و پرستاران در آمریکا خیلی زیاد شده . مخصوصا متخصصان در رشته های مانند کاردین (Cardiologist) جراح (Surgeon) و پرستار (Nurse Practitioner).

3. معلمین و اساتید: آمریکا همیشه به دنبال معلمین و اساتید با کвалификация بالا برای آموزش در دانشگاه ها و مدارس بوده . شرایط مناسب برای زندگی و کار در این زمینه موجب شده که استقبال از آمریکا برای این قشر هم زیاد باشه.

4. مدیران و کارشناسان کسب و کار: مدیران و کارشناسان با تجربه و مهارت در زمینه های بازاریابی مدیریت مالی و … همیشه در آمریکا مورد نیاز بوده و هستند.

5. صنایع خلاقانه: در کشور آمریکا صنایع خلاقانه مثل طراحی هنر فیلم سازی و … در سال های اخیر رشد چشمگیری داشتند . اگر شما در این زمینه ها مهارت و تجربه دارید مهاجرت به آمریکا میتونه برای شما گزینه مناسبی باشه.

راهنمای گام به گام برای رسیدن به رویای آمریکایی

حالا که با چند تا از شغل های پرطرفدار در آمریکا آشنا شدید وقت اون رسیده که به جزئیات این مهاجرت بپردازیم . اولین قدم برنامه ریزی هست. برای رسیدن به هدف باید با یه برنامه ریزی منظم قدم به قدم پیش بریم .

  1. شناسایی شغل هدف: اول از همه باید به این سوال جواب بدیم که چه شغلی مناسب ما هست و چه مهارت های خاصی برای آن شغل لازم داریم .

  2. آموزش و کسب مهارت: در مرحله بعد باید به ارتقا دانش و مهارت در زمینه شغل هدف خودمون بپردازیم . این میتونه شامل ادامه تحصیل گذراندن دوره های آموزشی و یا کسب تجربه در زمینه شغل هدف باشه.

  3. آمادگی برای آزمون های مهاجرتی: بعد از آموزش و کسب مهارت باید برای آزمون های مهاجرتی آماده بشیم . این آزمون ها شامل آزمون زبان انگلیسی آزمون مهارت و آزمون مهاجرتی هستند . موفقیت در این آزمون ها میتونه راه شما برای مهاجرت به آمریکا را هموار تر کنه .

  4. تعیین مسیر مهاجرت: قبل از هر چیز باید نوع ویزای مناسب خودمون رو تعیین کنیم . ویزای کار ویزای تحصیلی و … هر کدوم شرایط و مراحل خاص خودشون رو دارند.

  5. ارائه مدارک و انجام مراحل اداری: بعد از انتخاب ویزای مناسب باید مدارک لازم رو آماده کنیم و آنها رو برای دولت آمریکا ارسال کنیم . مدارک لازم برای هر نوع ویزای مختلف هستند.

مهاجرت به آمریکا: تجربه ای فراموش نشدنی

مهاجرت به آمریکا یه تجربه فراموش نشدنی هست . یه جور ماجراجویی که آدم رو به خودش به توانایی هاش و به اهدافش آشنا تر میکنه.

مقایسه زندگی در ایران با آمریکا: طبیعیه که زندگی در آمریکا با زندگی در ایران خیلی متفاوته . از لحاظ فرهنگی اجتماعی اقتصادی و … . یکی از مهم ترین تفاوت ها در سبک زندگی هست . در آمریکا مردم به دنبال یه سبک زندگی آرام منظم و پر از امکانات هستند.

توصیه های عملی: چند نکته مهم رو برای مهاجرت به آمریکا به شما می گم . اول با مطالعه و آمادگی کامل این مسیر رو شروع کنید . دوم زبان انگلیسی خودتون رو تقویت کنید . سوم اطلاعات کافی در مورد شغل هدف خودتون جمع آوری کنید . و آخرین نکته با اعتماد به نفس و انگیزه به دنبال رویاهاتون باشید .

پرسش و پاسخ

1. هزینه مهاجرت به آمریکا چقدر هست؟

هزینه مهاجرت به آمریکا به عوامل متعددی از جمله نوع ویزای مکان مهاجرت هزینه زندگی هزینه تحصیل و … بستگی داره.

2. چه مدارکی برای مهاجرت به آمریکا لازم هست؟

مدارک لازم برای مهاجرت به آمریکا بستگی به نوع ویزای شما دارد. اما به طور کلی شامل مدارک هویتی مدارک تحصیلی مدارک شغلی مدارک مالی مدارک پزشکی و … هستند.

3. چگونه میتونم ویزای مهاجرتی برای آمریکا بگیرم؟

برای گرفتن ویزای مهاجرتی برای آمریکا باید شرایط و مراحل خاص هر نوع ویزای رو مطالعه کنید و در مراحل قانونی آن شرکت کنید.

نتیجه گیری: یه زندگی جدید در سرزمین رویای !

مهاجرت به آمریکا یه تصمیم مهم و سرنوشت ساز هست . با برنامه ریزی و آمادگی مناسب میتونید این رویا رو به واقعیت تبدیل کنید .

اما فراموش نکنید مهاجرت فقط یه شروع جدید هست . مهم ترین نکته انعطاف پذیری آداب و رسوم جدید رو یاد گرفتن و آشنایی با فرهنگ جدید هست.

موفقیت و شادی برای شما در این سفر جدید !

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا