بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل

سفری به قلب ایتالیا: بهترین شهر برای تحصیل

تو هم مثل من یه حس خاص به ایتالیا داری؟ یه جاذبه ی عجیب و غریب که از یه نگاه ساده به یه کافه ی دنج در رم یه مجسمه ی باشکوه در فلورانس یا یه قایقِ رنگارنگ در ونیز شروع میشه و تموم نمیشه؟ من که عاشق این حس و حال ایتالیایی هستم و این علاقه ی عمیق یه روزی منو به فکر افتاد که اگه یه بار دیگه فرصتی برای یه سفر طولانی پیدا کنم حتما باید یه دوره ی تحصیلی در ایتالیا رو تجربه کنم.

همیشه یه سوال تو ذهنم بود: کجا میتونستم بهترین تجربه ی تحصیلی رو در ایتالیا داشته باشم؟

اولین قدم یه تحقیق مفصل در مورد شهرهای مختلف ایتالیا بود. دانشگاه های شهرهای بزرگی مثل رم و میلان اسم و رسمشون توی دنیای آکادمیک شناخته شده بود. اما چیزی که منو جذب میکرد یه چیزی فراتر از دانشگاه بود. من دنبال یه شهر با یه حس و حال خاص یه فرهنگ غنی و یه زندگی متنوع و جذاب بودم.

بعد از یه هفته جستجو در اینترنت یه لیست کوتاه از شهرهای مناسب برای تحصیل در ایتالیا تهیه کردم. ولی واقعا چطور می تونستم انتخاب نهایی رو انجام بدم؟ با خودم گفتم من به دنبال یه شهر مناسب برای زندگی ام و نه فقط برای تحصیل. یه شهر که بتونه حس واقعی ایتالیا رو به من ببخشه.

فلورانس: زیبایی هنر و تاریخ

فلورانس با اون تاریخ غنی معماری ناب و هنر فراوان مثل یه مغناطیس منو به سمت خودش کشوند. تصور کنید: پیمودن کوچه های باریک و سنگی فلورانس در زیر نور گرم آفتاب تماشای پل پونتِ وکیو روی رودخانه ی آرنو و قدم زدن بین مجسمه های میکل آنژ و تابلوهای لئوناردو دا وینچی در گالری اوفیزی همه با یه فنجان کافه ی معطر ایتالیایی.

فلورانس مکانی عالی برای علاقمندان به هنر تاریخ و فرهنگ است. دانشگاه فلورانس هم جزو بهترین دانشگاه های ایتالیا محسوب میشه و رشته های هنر تاریخ و طراحی رو در این دانشگاه بسیار محبوب هستند.

ولی فلورانس فقط یه شهر موزه نیست. زندگی شبانه ی شاد و پر شور کافه ها و رستوران های متنوع مغازه های هنری و بازارهای بسیار رنگارنگ فلورانس رو به یه شهر مناسب برای زندگی تبدیل کرده.

روم: تاریخ کافه و زندگی

روم شهر عجیبی هست. تاریخ و فرهنگ این شهر از هر چیزی که بتونید تصور کنید غنی تر هست. کولوسئوم فروم روم و شهر واتیکان فقط چند نمونه از جاذبه های بسیار قدیمی و با ارزش این شهر هستند.

روم با وجود همه جاذبه های تاریخی یه شهر پر شور و هیجان هم هست. زندگی شبانه ی رم با کافه ها و رستوران های بسیار متنوع و مناسب برای هر سلیقه و budge یه تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

دانشگاه لا سابینزا روم جزو دانشگاه های بزرگ و معتبر ایتالیا هست و رشته هایی مثل حقوق اقتصاد تاریخ و زبان رو در این دانشگاه میتونید مطالعه کنید.

میلان: مد تجارت و موج جدید

مایلان یه شهر خاص با یه حس و حال جدید و شیک هست. این شهر معروف به مد و تجارت هست و مرکز بسیاری از برند های لوکس ایتالیایی هم در مایلان واقع شده.

مایلان شهری خلاق پویا و پر از انرژی هست. در این شهر مطمئنا با سبک زندگی جدید مغازه های بسیار شیک گالری های هنری و موزه های معاصر رو تجربه خواهید کرد.

دانشگاه مایلان هم یکی از دانشگاه های بزرگ و مشهور ایتالیا هست و رشته هایی مثل مد اقتصاد طراحی و مهندسی رو در این دانشگاه ارائه میده.

انتخاب نهایی

بعد از مطالعه ی همه این شهرها تصمیم گیری برای من بسیار سخت بود. فلورانس با زیبایی و هنر روم با تاریخ و کافه ها و مایلان با مد و موج جدید هر کدام جاذبه های خاص خودشون رو دارند.

در نهایت علاقه من به تاریخ و فرهنگ روم منو به این شهر جذاب کشوند. من میتونم به طور حتم بگم که روم یه تجربه ی فراموش نشدنی رو برای من ساخت.

نکات مهم برای تحصیل در ایتالیا

  • انتخاب رشته: قبل از انتخاب شهر مناسب به رشته ی تحصیلی خودتون هم فکر کنید. دانشگاه های هر شهر رشته های مختلفی رو ارائه میدند.
  • هزینه ها: هزینه ی زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا با هم تفاوت دارد. رم و مایلان هزینه ی زندگی بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند.
  • زبان: اگر زبان ایتالیایی رو نمی دونید یاد گرفتن زبان اولین قدم برای زندگی و تحصیل در ایتالیا هست.
  • دانشگاه: دانشگاه مناسب رو بر اساس رشته ی خودتون و اعتبار دانشگاه انتخاب کنید.
  • ویزای دانشجویی: قبل از سفر به ایتالیا حتما برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
  • اطلاعات more: برای اطلاعات more و up-to-date میتونید به سایت های دانشگاه ها وزارت آموزش و پرورش ایتالیا و سایت های مطمئن دیگه مراجعه کنید.

نتیجه گیری

تحصیل در ایتالیا تجربه ی فراموش نشدنی برای هر دانشجویی هست. شهر مناسب رو بر اساس علاقه ها و اهداف خودتون انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

1. چه شرایطی برای تحصیل در ایتالیا لازم هست؟

برای تحصیل در ایتالیا نیاز به ویزای دانشجویی دیپلم و مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی دارید. همچنین نیاز به ثبت نام در دانشگاه و پرداخت شهریه هم خواهید داشت.

2. چه رشته هایی در ایتالیا محبوب هستند؟

رشته های محبوب در ایتالیا شامل مد هنر تاریخ زبان مهندسی و تجارت هستند.

3. چه مدارک و اقداماتی برای ویزای دانشجویی لازم هست؟

برای اطلاعات کامل درباره ی ویزای دانشجویی ایتالیا میتونید به سایت سفارت ایتالیا در کشور خودتون مراجعه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا