بهترین کشور اروپا برای مهاجرت

کجا باید رفت؟ راهنمای سفر به بهترین کشور اروپا برای مهاجرت!

مهاجرت

شاید شما هم مثل من بارها از خودتان پرسیده باشید "کجا باید رفت؟" من خودم عاشق سفر هستم. هیجان کشف کردن فرهنگ های جدید به زبان های مختلف صحبت کردن و دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی همیشه من رو به وجد میاره. اما یه جورایی از یه نقطه به بعد سفر برای من تبدیل به یه سوال بزرگتر شد "کجا باید زندگی کنم؟"

مهاجرت

تصمیم گرفتم یه سفر طولانی به اروپا برم تا ببینم کدوم کشور میتونه بهشت من باشه. از لندن گرفته تا پاریس از رم گرفته تا برلین من عاشق هر کدوم از این شهرها شدم. اما به طور اتفاقی به یه کشور خاص کشیده شدم جایی که با همه ی معیارهای من جور بود. جایی که علاوه بر زیبایی و هیجان حس آرامش و امنیت رو هم به من داد.

مهاجرت

پرتغال: مروارید پنهان اروپا

پرتغال این کشور زیبا با آفتاب داغ و سواحل بکر یه مروارید پنهان در دریای مدیترانه هست. احساس می کردم این کشور منتظره تا من پرده از رازهای زیبایی اش بردارم.

اولین بار که به پرتغال رسیدم محو زیبایی لیسبون شدم. یه شهر فراوان از قلعه های تاریخی کلیساهای با شکوه و کافه های دنج. من دوست داشتم در خیابان های کوچک لیسبون پیاده روی کنم و از طعم لذت بخش "پاستل د ناتا" در کافه های سنتی لذت ببرم. در کنار همه اینها فستیوال های شاد و رنگی پرتغال هم من رو عاشق خودشون کرد. همیشه یه فستیوال و جشن در این کشور برگذار میشه از موسیقی فادو تا جشن های مذهبی همیشه یه جو مفرح و شاد در پرتغال وجود داره.

زندگی در پرتغال رویایی با امکانات واقعی

با اینکه پرتغال یه کشور اقتصادی در حال رشد هست اما کیفیت زندگی در این کشور واقعا بالا هست. هزینه زندگی در پرتغال نسبت به کشورهای اروپایی دیگه پایینتر هست. علاوه بر این پرتغال سیستم بهداشت و آموزش عالی و امنیت بالایی داره.

یک تجربه ی شخصی

من در شهر پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال زندگی می کنم. پورتو با کوچه های باریک و سنتی اش یه شهر زیبا و شاد هست. من هر روز از زندگی در این شهر لذت می برم. هوای خوب مردم مهربان و طبیعت زیبا من رو به خودشون علاقه مند کرده.

چطور به پرتغال مهاجرت کنم؟

  • مهاجرت به پرتغال می تونه به چند روش انجام بشه:
    • ویزای طلایی: با خرید ملک یا سرمایه گذاری در پرتغال می تونید ویزای طلایی دریافت کنید.
    • ویزای کاری: با پیدا کردن کار در پرتغال می تونید ویزای کاری دریافت کنید.
    • ویزای تحصیلی: با تحصیل در دانشگاه های پرتغال می تونید ویزای تحصیلی دریافت کنید.
    • ویزای خانوادگی: اگر خانواده ای در پرتغال دارید می تونید ویزای خانوادگی دریافت کنید.
    • ویزای آزادی سفر: با این ویزا می تونید به پرتغال مهاجرت کنید و بدون نیاز به کار یا تحصیل در این کشور زندگی کنید.

نکات عمل برای مهاجرت به پرتغال

  • قبل از هر چیز به صورت قانونی اقدام کنید و به قوانین و مقررات مهاجرتی پرتغال توجه کنید.
  • قبل از مهاجرت به پرتغال مطالعه کنید و خودتون رو با فرهنگ و زبان پرتغال آشنا کنید.
  • قبل از مهاجرت به پرتغال با موسسات مهاجرتی مورد اعتماد مشورت کنید.
  • قبل از مهاجرت به پرتغال هزینه زندگی در این کشور رو تحقیق کنید.

سوال و پاسخ

آیا برای زندگی در پرتغال نیاز به زبان پرتغالی دارم؟

نه لزوما. در شهرهای بزرگ پرتغال مثل لیسبون و پورتو انگلیسی به طور گسترده صحبت میشه اما یادگیری زبان پرتغالی می تونه به شما در ارتباط با مردم محلی و درک فرهنگ پرتغال کمک بسیاری کنه.

آیا برای زندگی در پرتغال نیاز به مجوز کار دارم؟

بله اگر می خواهید در پرتغال کار کنید نیاز به مجوز کار دارید. برای دریافت مجوز کار نیاز به پیدا کردن کار در پرتغال دارید.

آیا هزینه زندگی در پرتغال بالا هست؟

هزینه زندگی در پرتغال نسبت به کشورهای اروپایی دیگه پایینتر هست اما بستگی به سبک زندگی و شهر انتخاب شده داره.

نتیجه گیری

پرتغال با طبیعت زیبا فرهنگ غنی و مردم مهربان اش یه گزینه ی عالی برای مهاجرت هست. اگر دنبال یه کشور با کیفیت زندگی بالا هزینه زندگی معقول و امنیت بالا هستید پرتغال می تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. فقط به یاد داشته باشید که مهاجرت یه تصمیم بزرگ هست و نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دقیق داره.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا