بهترین کشور جهان ۲۰۲۳

به دنبال بهشت روی زمین؟ سفری به بهترین کشور دنیا در سال 2023

تصورش را بکنید: غروب آفتاب طلایی که به آرامی در دل اقیانوس آرام فرو می رود نسیم ملایم و خنک ساحل شنی سفید و درختان نخل که سایه لطیف خود را بر روی شما می اندازند. چشم تان به آب زلال و شفافی می افتد که به رنگ فیروزه ای می درخشد و دل تان می خواهد برای همیشه در این لحظه آرام و لذت بخش غرق شوید.

این تصویری است که هنگام صحبت از بهترین کشور دنیا در ذهنتان تداعی می شود. اما کدام کشور می تواند این حس ناب را در شما ایجاد کند؟

در دنیای امروز هر کشوری با جذابیت های منحصر به فرد خود شما را به سفری فراموش نشدنی دعوت می کند. اما امسال پورتوریکو جزیره گنج در دریای کارائیب با همه زیبایی های طبیعی و فرهنگی اش جایگاه بهترین کشور دنیا را از آن خود کرده است.

پورتوریکو: جایی که فرهنگ و طبیعت در هم می آمیزند

پورتوریکو جزیره ای در دریای کارائیب است که با قدمتی غنی و تاریخ پرفراز و نشیب امروزه به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیا تبدیل شده است. با شنیدن نام پورتوریکو تصویری از ساحل های بکر آبشارهای خروشان و جنگل های انبوه در ذهنتان تداعی می شود. اما پورتوریکو چیزی فراتر از طبیعت خیره کننده اش است.

عشق به طبیعت:

پورتوریکو بهشت طبیعت گردان است. در این جزیره شما با انواع گیاهان و جانوران استوایی روبرو می شوید. از جنگل های بارانی لوکوئیتو با پوشش گیاهی انبوه گرفته تا رودخانه های زیرزمینی Rio Camuy با غارهای شگفت انگیز پورتوریکو پر از شگفتی های طبیعی است.

ساحل های رویایی:

ساحل های پورتوریکو بهشتی برای علاقه مندان به آفتاب و دریا است. ساحل فلمنکو در شهر Fajardo ساحل Luquillo با شن های سفید و آب فیروزه ای و ساحل Jobos با موج های مناسب برای سرفینگ از جمله ساحل های محبوب این جزیره هستند.

تاریخ پرفراز و نشیب:

پورتوریکو گذشته ای غنی و پرفراز و نشیب دارد. از زمان استعمار اسپانیا تا نبرد برای استقلال این جزیره شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده است. موزه ها و بناهای تاریخی پورتوریکو از جمله قلعه سان فیلیپه دل مورو و قلعه سان خوزه به شما چشم اندازی کامل از تاریخ این جزیره ارائه می دهند.

فرهنگ موزیک و رقص:

موسیقی و رقص در پورتوریکو جریان خونی این جزیره است. موسیقی سالسا و مبو و رقص های پومپا و پلسینا از جمله نمادهای فرهنگی پورتوریکو هستند. در شام ها و جشن ها در پورتوریکو شما با صدای موسیقی و رقص های شور آفرین روبرو می شوید.

غذاهای خوشمزه:

غذاهای پورتوریکو ترکیبی از فرهنگ اسپانیایی آفریقایی و بومی جزیره است. موفونگو (موز پخته شده با روغن و سیر) آروز (برنج با لوبیا) و اسپاگتی (نوعی ساندویچ با گوشت خوک و سس) از جمله غذاهای محبوب در پورتوریکو هستند.

تجربه های فراموش نشدنی:

پورتوریکو تجربه های فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می آورد. از غواصی در آب های شفاف کارائیب و کوهنوردی در جنگل های انبوه تا تماشای ستاره های درخشان در آسمان شب و شرکت در جشن ها و رویدادهای فرهنگی پورتوریکو هر آنچه که برای یک سفر فراموش نشدنی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

رازهای پنهان پورتوریکو:

پورتوریکو مملو از رازهای پنهان است. مکان های زیبایی وجود دارند که در کتاب های راهنما نیز آورده نشده اند. از جمله این مکان ها می توان به حمام های طبیعی در شهر ریو گرانده و جنگل های مُخفی در شهر اویرو اشاره کرد. این مکان ها احساس یک ماجراجویی را به شما منتقل می کنند.

نکات مهم برای سفر به پورتوریکو:

  • بهترین زمان برای سفر به پورتوریکو بین ماه های نوامبر تا آوریل است. در این مدت هوا خشک و مطلوب است.
  • زبان رسمی پورتوریکو اسپانیایی است. با این حال انگلیسی در اکثر مکان های گردشگری متداول است.
  • ارز رسمی پورتوریکو دلار آمریکایی است.
  • برای سفر به پورتوریکو به ویزای آمریکایی نیاز است.
  • هتل های متعددی با قیمت های مختلف در پورتوریکو وجود دارند. برای انتخاب هتل مناسب با بودجه خود به سایت های رزرو هتل مراجعه کنید.
  • در پورتوریکو از طبیعت لذت ببرید. پیاده روی در جنگل ها شنا در ساحل ها و تماشای حیات وحش از جمله فعالیت های محبوب در این جزیره هستند.

سوالات متداول:

1. بهترین شهر برای اقامت در پورتوریکو کدام است؟

سان  خوان  پایتخت  پورتوریکو  شهری  زیبا  و  شلوغ  است  که  مملو  از  مکان های  دیدنی  و  تجربه های  فراموش نشدنی  است.   اما  شهرهای  کوچک تر  مانند  Fajardo  و  Vieques  نیز  با  ساحل های  بکر  و  طبیعت  خیره کننده  خود  برای  علاقه مندان  به  آرامش  و  طبیعت  مناسب  هستند.

2. بهترین فعالیت در پورتوریکو کدام است؟

با  وجود  طبیعت  زیبا  فرهنگ  غنی  و  غذاهای  خوشمزه  در  پورتوریکو  انتخاب  بهترین  فعالیت  بسیار  مشکل  است.  اما  غواصی  در  آب  های  شفاف  کارائیب  و  تماشای  حیات  وحش  در  جنگل های  انبوه  از  جمله  تجربه های  فراموش نشدنی  در  پورتوریکو  هستند.

3. برای سفر به پورتوریکو چه لباس هایی باید بپوشیم؟

با  وجود  آب  و  هوای  گرم  و  مرطوب  در  پورتوریکو  لباس های  سبک  و  نخی  مناسب  هستند.  بهتر  است  لباس های  آفتابی  و  کفش های  راحت  نیز  با  خود  ببرید.

نتیجه گیری:

پورتوریکو جزیره ای زیبا و مملو از شگفتی است که با طبیعت خیره کننده خود تاریخ غنی و فرهنگ شاد و شور آفرین تجربه های فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه و فراموش نشدنی هستید پورتوریکو انتخاب مناسبی برای شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا