بازرگانیبرترین های کسب و کار

بیمارستان دامپزشکی | هر آنچه که باید قبل از مراجعه به دامپزشکی بدانید!

بیمارستان دامپزشکی بهترین انتخاب برای ویزیت و رسیدگی به‌سلامت حیوانات خانگی است زیرا در این مراکز تمامی خدمات مورد نیاز مربوط به حیوانات ارائه می‌شود. اگر شما از گربه، سگ، پرنده، خرگوش و یا هر حیوان خانگی دیگری نگهداری می‌کنید، می‌توانید از خدمات این مراکز استفاده کنید، البته قبل از مراجعه بهتر است به چند نکته کلیدی مهم توجه کنید تا بتوانید، بهترین خدمات را دریافت نمایید.

تهران | زمین

یکی از نکات مهم که تاثیر مستقیمی در سلامت حیوان خانگی شما دارد، تخصصی بودن ویزیت توسط دامپزشک متخصص در همان حوزه است به عنوان مثال اگر برای ویزیت پرنده خود به بیمارستان دامپزشکی مراجعه می‌کنید، باید ویزیت، حتما توسط دامپزشک متخصص انجام شود. یکی از مراکز تخصصی در تهران که ویزیت حیوانات به‌صورت تخصصی انجام می‌شود، بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور است.

تهران | زمین

تفاوت بیمارستان دامپزشکی با کلینیک دامپزشکی چیست؟

کلینیک های دامپزشکی معمولا فضای کوچکی دارند و به طور کلی شامل، یک اتاق معاینه، یک اتاق جراحی، میز پذیرش و سالن انتظار است اما بیمارستآن‌های دامپزشکی به دلیل فضا و امکانات، تمامی خدمات مربوط به سلامت حیوانات را ارائه می‌کنند که به عنوان مثال می‌توان به سونوگرافی، سی تی اسکن و رادیولوژی اشاره کرد.

همچنین بیمارستآن‌های دامپزشکی شامل بخش‌های مختلفی هستند که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش جراحی:

  1. جراحی‌های مربوط به ستون فقرات
  2. شکستگی اندام‌ها
  3. ارتوپدی
  4. برداشت انگشت اضافی
  5. جراحی مربوط به دستگاه ادراری
  6. برداشت تومورهای پستانی و عقیم سازی

بخش داخلی:

  1. چشم پزشکی
  2. دندانپزشکی
  3. انجام واکسیناسیون
  4. ارائه گواهی سلامت حیوانات
  5. کاشت میکروچیپ
  6. درمان بیماری‌های انگلی
  7. ویزیت تخصصی

تصویربرداری تشخیصی:

  1. رادیولوژی رنگی و معمولی
  2. اکوکاردیوگرافی
  3. سونوگرافی معمولی، رنگی و دو بعدی

بخش آزمایشگاه:

  1. آزمایش خون با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال مخصوص حیوانات
  2. انجام آزمایش‌های مربوط به انگل، ادرار، پاتولوژی، میکروب و قارچ
  3. اندازه گیری و چکاپ تمامی فاکتورهای خونی توسط دستگاه‌های مخصوص حیوانات

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بیمارستان دامپزشکی علاوه بر بخش‌های ذکر شده، خدمات دیگری نیز ارائه می‌کند اما در این بخش صرفا به مهم ترین بخش‌های یک بیمارستان دامپزشکی اشاره شد.

تهران | زمین

چه مواقعی باید به دامپزشکی مراجعه کنیم؟

سلامت حیوانات اهمیت فراوانی دارد زیرا آن‌ها عضوی از یک خانواده به حساب می‌آیند به همین دلیل بهتر است که به صورت دوره‌ای برای بررسی وضعیت سلامتی‌شان به دامپزشکی مراجعه کنید؛ اما در بسیاری از مواقع مراجعه به دامپزشکی یک امر ضروری به حساب می‌آید و عدم مراجعه به موقع می‌تواند، باعث ایجاد مشکلات فراوانی شود. به همین دلیل در صورت مشاهده یکی از موارد زیر به سرعت به دامپزشکی مراجعه کنید.

  • در صورت مشاهده در تغییر نوع نشستن یا راه رفتن
  • در صورت مشاهده علائم در گوش، چشم و یا سایر اندام‌ها
  • بی‌اشتهایی و یا بی‌حالی مداوم
  • استفراغ یا اسهال مداوم
  • باز نگه داشتن دهان و یا تغییر در نوع تنفس
  • مشاهده آلرژی یا حساسیت

چه مواردی در ویزیت حیوانات انجام می‌شود؟

در هنگام ویزیت حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی باید تمامی موارد مهم در سلامت حیوانات به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد که از مهم ترین این موارد می‌توان به گوش دادن صدای قلب و بررسی وضعیت تنفس حیوانات، بررسی پوست و مو، بررسی وضعیت سلامت دندان‌ها، لمس بدن پت، مشاهده داخل گوش حیوانات و … اشاره کرد. البته این نکته را در نظر بگیرید که موارد گفته شده برای تمامی حیوانات خانگی، یکسان نیست و ممکن است در هنگام ویزیت بر اساس نظر پزشک، این موارد بیشتر یا کمتر شود.

تفاوت هزینه کلینیک دامپزشکی با بیمارستان دامپزشکی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه‌های مراجعه به بیمارستان دامپزشکی بالاتر از کلینیک دامپزشکی است اما در واقع این باور درست نیست زیرا تفاوت خاصی از لحاظ هزینه وجود ندارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ویزیت، جراحی و بسیاری از موارد دیگر در دامپزشکی‌ها، متفاوت است اما لزوما هزینه‌های استفاده از بیمارستان دامپزشکی بالاتر از کلینیک نیست به همین دلیل بر اساس نیاز و شرایط حیوان دلبندتان تصمیم گیری کنید.

نکته 1: در ضمن برای این‌که بیمارستان دامپزشکی مناسب و غیر مناسب را بتوانید از یکدیگر تشخیص دهید، می‌توانید رضایت مشتریان و مراجعه‌کنندگان را مورد بررسی قرار دهید، چراکه در هر زمینه‌ای رضایت مشتریان نشانه‌ای از خوب و یا بد بودن آن مجموعه را نشان می‌دهد.

نکته 2: برای انتخاب بیمارستان دامپزشکی، حتما به رفتار پرسنل دقت فرمایید، زیرا بیمارستانی که خدمات درمانی خوبی ارائه دهد قطعا باید از پرسنل خوبی نیز بهره‌مند باشد، در غیر این صورت به‌درستی و باحوصله پاسخگوی شما نخواهند بود و این امر سبب آزار شما خواهد شد.

نظافت

حیواناتی که در بیمارستان دامپزشکی حضور دارند اغلب صاحبانشان به دلیل بیماری آن‌ها را نزد پزشک برده‌اند، حال تصور کنید اگر در این محیط نظافت رعایت نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعا شاهد سرایت بیماری به دیگر حیوانات خواهیم بود. حتی اگر حیوانتان را برای ویزیت‌های دوره‌ای نزد دامپزشک برده‌اید و بیماری خواصی نداشته باشد ممکن است با حضور در محیط ناسالم به بیماری مبتلا شود.

سخن پایانی:

سلامت حیوانات اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل قبل از مراجعه به دامپزشکی، در رابطه با آن مجموعه پرس و جو کنید تا بتوانید از بهترین گزینه استفاده کنید. یک مرکز دامپزشکی باید کاملا استریل و پاکیزه باشد، تمامی امکانات و تجهیزات مربوط به‌سلامتی حیوانات را داشته باشد، از پزشکان متخصص استفاده کند و رفتار پرسنل با مراجعه کنندگان مناسب باشد.

همچنین بهتر است که بیمارستان دامپزشکی که قصد مراجعه به آن را دارید، شبانه روزی باشد زیرا در بسیاری از شرایط ممکن است که حال حیوان خانگیتان در نیمه‌های شب بد شود و نیاز به دکتر و ویزیت فوری حیوان باشد، در این شرایط فقط بیمارستان‌های دامپزشکی شبانه روزی می‌توانند به کمک شما بیاید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا