برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

تاریخچه و پیدایش ایسیو

ایسیو (ecu) چیست؟

در توضیح ایسیو (ecu) باید گفت که این قطعه در حقیقت مغز یک ماشین است. خودروهای مدرن و جدید در حقیقت کامپیوترهایی هستند که برنامه‌ریزی شده و حرکت می‌کنند.

به عبارت دیگر خودروها کامپیوترهای چرخ‌داری هستند که برای عملکرد صحیح، باید تمامی قسمت‌های آنبه درستی کار کنند. ای سی یو قطعه‌ای است که از یک برد الکترونیکی، چندین مدار پیچیده، قاب محافظ، پردازنده و حافظه تشکیل شده است.

این قطعه با نام کامپیوتر ماشین نیز شناخته می‌شود و وظیفه کنترل و هماهنگی قسمت‌های مختلفی از خودرو مانند چراغ‌ها، برف پاک کن، قفل درب‌ها و سایر قسمت‌های مربوطه را برعهده دارد.

لازم به ذکر است که قیمت ایسیو با توجه به نرخ ارز تعیین میشود و برای خرید ایسیو میتونید به قیمت دلار توجه ویژه ای داشته باشید.

این واحد الکترونیکی دارای یک تراشه اختصاصی است که به محض اتصال به برق، سیستم عاملی که برای کارکرد خودش نیاز است را اجرا می‌کند. سپس سایر قسمت‌ها را راه اندازی می‌کند. سپس با سنسور و عملگرها ارتباط برقرار نموده تا بتواند اطلاعات خام مورد نیاز خود را از آن‌ها دریافت کند.

همان طور که می‌دانید خودروسازان به صورت مرتب، خودروهای خود را آپدیت و بروز می‌کنند و به آن‌ها آپشن‌هایی اضافه می‌کنند.

این بدان معنی است که با افزودن هر آپشن، باید نرم افزار و و گاهی سخت افزار ایسیو نیز به روز شود تا توانایی پشتیبانی و اجرای آن آپشن را به دست آورد.

پس می‌توان گفت که ایسیو (ECU) عضو جدایی ناپذیر در صنعت خودرو سازی است.

ECU | Ecu کدام کشور است

آیا ماشین بدون کامپیوتر (ecu) روشن می‌شود؟

بسیاری از افراد بر این باورند که کامپیوتر خودرو نقش مغز را دارد. فرماندهی به بسیاری از قسمت‌های خودرو برعهده واحد کنترل الکترونیکی است.

یک فرد را در نظر بگیرید، حال این سوال پیش می‌آید که اگر مغز این فرد را از او بگیرند آیا قادر است حرکت کند و زندگی خود ادامه دهد؟ جواب این مسئله به خوبی روشن است. خودرو نیز بدون ایسیو عملا یک جسم آهنین است که هیچ کارایی ندارد.

تاریخچه پیدایش ایسیو و سیستم انژکتور

با پیدایش سیستم انژکتوری و اضافه شدن یکسری از مزایا به خودروهای مدرن، باید قطعه‌ای طراحی می‌شد تا کنترل و هماهنگی این حجم از عملگرها را انجام می‌داد.

حدود صد سال پیش ایده سیستم انژکتور و استفاده از ایسیو مطرح شد. کمپانی مرسدس بنز اولین خودروهای خود را با این سیستم روانه بازار کرد که با استقبال خوبی روبه رو شد. شرکت بنز اولین ایسیو را برروی خودرو sl300 نصب و راه اندازی کرد.

تست و بررسی ecu با استفاده از تستر ecu

گاهی اوقات ecu دچار مشکل می‌شود و امکان انتقال خودرو به مرکز عیب‌یابی نیست و یا هزینه‌ی زیادی برای شما خواهد داشت. در این صورت بهتر است ایسیو را از روی خودرو باز کرده و تنها خود یونیت را به تعمیرگاه ببرید.

تست و بررسی ecu با استفاده از تستر ایسیو انجام می‌شود. در حقیقت دستگاه تست ایسیو یک محیط شبیه سازی شده است. با اتصال ایسیو به دستگاه تستر، این امکان فراهم می‌شود که تمامی عیب‌های ای سی یو پیدا شده و رفع ایراد شود.

امروزه با استفاده از هوش مصنوعی، برنامه نویسی و دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری از کارها به صورت شبیه سازی و رباتیک انجام می‌شوند و انسان دخالت زیادی در آن ندارد.

منبع : مجله سلامتی ایران

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا