تحصیل در ترکیه پزشکی

ترکیه سرزمین فرصت های پزشکی!

پزشک | پزشکی

همیشه دوست داشتم یه سفری پر از چالش و هیجان تجربه کنم یه سفری که فقط یه سفر معمولی نباشه بلکه یه اتفاق مهم و تاثیرگذار در زندگیم باشه. و بالاخره این اتفاق افتاد! سفرم به ترکیه سرزمین عثمانی و فرصت های پزشکی!

پزشک | پزشکی

اگه شما هم مثل من به دنبال یک تحصیل بین المللی با کیفیت بالا و با هزینه مناسب هستید ترکیه میتونه گزینه ی ایده آلی باشه. تصور کنید در حال قدم زدن در کوچه های باریک استانبول هستید و صدای اذان از مساجد بزرگ به گوش می رسد. یا حین مطالعه در دانشگاه طعم باورنکردنی قهوه ترک را حس میکنید. یا در کنار دریای نیلگون آنتالیا خستگی تحصیل را از ذهنتان دور میکنید.

پزشک | پزشکی

اما فقط شروع ماجراجویی است. دانشگاه های ترکیه با معیارهای بالا و تجهیزات مدرن جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند. تحصیل در این دانشگاه ها به شما فرصت میدهد که در یک فضای بین المللی با اساتید برجسته و دانشجویان از کشورهای مختلف به تحصیل پردازید.

چطور راهی ترکیه بشم؟

اولین قدم انتخاب رشته مورد علاقه ست. ترکیه رشته های پزشکی با کیفیت عالی ارائه میده. از طب عمومی تا رشته های تخصصی مثل جراحی قلب چشم و … همه و همه با تجهیزات پیشرفته و اساتید با تجربه در دانشگاه های ترکیه موجود هستند.

بعد از انتخاب رشته نوبت به انتخاب دانشگاه مناسب می رسد. دانشگاه های معتبر ترکیه مثل دانشگاه استانبول دانشگاه آنکارا دانشگاه هاچتپ و … در تمام رشته های پزشکی جایگاه عالی دارند. البته دانشگاه های دیگری هم هستند که در رشته های مختلف برتری خاص خود را دارند.

بعد از انتخاب دانشگاه نوبت به تهیه مدارک لازم برای ثبت نام است. شرایط ثبت نام در هر دانشگاه متفاوت است. اما به طور کلی نیاز به مدرک دیپلم مدرک آزمون YÖS مدرک زبان ترکی یا انگلیسی و مدارک مالی هست.

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل در ترکیه مزایای بسیاری دارد. هزینه تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی خیلی کمتر است. کیفیت تحصیل هم در ترکیه به شدت بالا است. دانشگاه های ترکیه با معیارهای جهانی به آموزش دانشجویان میدهد.

اما این همه ماجرا نیست. ترکیه با فرهنگ غنی و تاریخ کهن تجربه ی جذاب و فراموش نشدنی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. شما میتوانید از بازارهای شلوغ استانبول تا مناظر زیبای آنتالیا همه جای این کشور را بگردید.

تجربیات شخصی من از تحصیل در ترکیه

من در دانشگاه استانبول رشته پزشکی را انتخاب کردم. اول از همه میخواستم با فرهنگ ترک آشنا بشم. علاوه بر این دانشگاه استانبول جزو بهترین دانشگاه های ترکیه و جهان است.

در دانشگاه با دانشجویان از کشورهای مختلف آشنا شدم. دانشجویان بین المللی فضای دانشگاه را خیلی پویا و شاد کردند. از اساتید با تجربه اطلاعات جدید و ارزشمندی را یاد گرفتم.

در ترکیه با طعم غذای ترک عاشق غذا شدم. از کباب ترک تا باقلوا هر چیزی که در ترکیه خوردم بی نظیر بود.

توصیه هایی برای تحصیل در ترکیه

اگه شما هم به تحصیل در ترکیه فکر میکنید این نکات را در نظر بگیرید:

  • انتخاب رشته و دانشگاه: اول از همه رشته مورد علاقه و دانشگاه مناسب را انتخاب کنید.
  • آشنایی با شرایط ثبت نام: شرایط ثبت نام در هر دانشگاه متفاوت است. از قبل به طور کامل با شرایط ثبت نام آشنا شوید.
  • یادگیری زبان ترکی: یادگیری زبان ترکی به شما کمک میکند که در ترکیه با سهولت بیشتر به زندگی و تحصیل خود ادامه دهید.
  • آماده سازی مدارک مالی: مدارک مالی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است. از قبل مدارک مالی لازم را آماده کنید.
  • تحقیق در مورد هزینه زندگی: هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است. اما قبل از رفتن به ترکیه در مورد هزینه زندگی تحقیق کنید.
  • آشنایی با فرهنگ ترک: آشنایی با فرهنگ ترک به شما کمک میکند که در ترکیه به راحتی با محیط جدید خو بگیرید.
  • انتخاب محل زندگی: در انتخاب محل زندگی به معیارهای خود مثل هزینه اجاره نزدیکی به دانشگاه و … توجه کنید.
  • ایجاد ارتباط با دانشجویان ایرانی: ایجاد ارتباط با دانشجویان ایرانی در ترکیه به شما کمک میکند که در شروع تحصیل به راحتی با محیط جدید خو بگیرید.

نتیجه گیری

تحصیل در ترکیه یک تجربه ی فراموش نشدنی است. ترکیه با فرهنگ غنی دانشگاه های معتبر و هزینه تحصیل مناسب فرصت های بسیاری را در زمینه ی تحصیل پزشکی در اختیار دانشجویان قرار میدهد. اگر شما هم به دنبال یک تحصیل بین المللی با کیفیت بالا و با هزینه مناسب هستید ترکیه می تواند گزینه ی ایده آلی برای شما باشد.

پرسش و پاسخ

1. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی خیلی کمتر است. اما هزینه تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است.

2. برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای ثبت نام در هر دانشگاه متفاوت است. اما به طور کلی نیاز به مدرک دیپلم مدرک آزمون YÖS مدرک زبان ترکی یا انگلیسی و مدارک مالی هست.

3. کدام دانشگاه های ترکیه در رشته ی پزشکی معتبر هستند؟

دانشگاه های معتبر ترکیه مثل دانشگاه استانبول دانشگاه آنکارا دانشگاه هاچتپ و … در تمام رشته های پزشکی جایگاه عالی دارند. البته دانشگاه های دیگری هم هستند که در رشته های مختلف برتری خاص خود را دارند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا