برترین های کسب و کارپزشکی

تفاوت آب قلیایی با آب معدنی چیست؟

تفاوت بین آب قلیایی و آب معدنی چیست؟ تحقیق در مورد پروژه آب قلیایی از سال 1394 در بخش تحقیق و توسعه شرکت خوش نوشان مشرق زمین آغاز شد. آب قلیایی یا آب غنی شده با هیدروژن یکی از انواع محصولات در صنعت آب آشامیدنی جهانی است که به دلیل فواید آن در بهبود متابولیسم بدن و کمک به حفظ سلامت انسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آب قلیایی دارای PH بین 8 تا 9 است که حاصل تفکیک املاح معدنی با بارهای مختلف در آب است.

با افزایش آگاهی مردم از اثرات زیست محیطی آب معدنی بطری شده، مردم به نوشیدن آب تصفیه شده و سالم علاقه مند شده و به دنبال فروشگاه آنلاین آب هستند. بسیاری از مردم ممکن است ندانند کدام گزینه برای خوردن سالم تر و ایمن تر است و کدام یک خوشمزه تر است. با این حال، هنگام انتخاب بین آب معدنی و آب تصفیه شده، باید عواملی را در نظر گرفت.

این کار با یونیزاسیون آب تصفیه شده و جداسازی آنیون ها و کاتیون ها از یکدیگر انجام می شود. برای این کار به دستگاهی نیاز است که این شرایط را ایجاد کند که مکانیسم عملکرد آن شامل ایجاد جریان الکتریکی در صفحه جداکننده و جداسازی بارهای مختلف از یکدیگر است. محصول این دستگاه دو نوع آب قلیایی و آب اسیدی می باشد. آب قلیایی با pH بین 8 تا 9 برای آشامیدن و از آب اسیدی آن در صنایع آرایشی و بهداشتی و تولید محلول های شستشوی صورت استفاده می شود.

مفتخریم اعلام کنیم که این دستگاه با تلاش مهندسان و کارشناسان شرکت لوکساب و برای اولین بار در ایران ساخته شده و موفق به اخذ مجوز تولید و تاییدیه از اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی گردیده است.همانطور که گفته شد PH آب قلیایی بین 8 تا 9 می باشد که در محدوده استاندارد (ویژگی های آب آشامیدنی بسته بندی شده) و مورد تایید سازمان استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی می باشد.

مولد آب قلیایی چگونه کار می کند؟

عملکرد دستگاه به این صورت است که یون های هیدروکسید با بار منفی در ساختار آب قلیایی ظاهر شده و میزان عناصر معدنی مختلف تغییر می کند. در نتیجه آنیون ها و فلزات سنگین باقی مانده در آب دوباره کاهش می یابد و باعث تغییر در متابولیسم بدن و بروز بیماری های مختلف مانند نیترات، سولفات و کلر می شود. علاوه بر این، افزایش جذب اکسیژن و افزایش میزان املاح معدنی مفید و همچنین بهبود طعم آب از دیگر فواید آن است.

آب قلیایی از کجا بخریم | چرا ph آب جاری قلیایی است

معروف ترین چشمه های آب قلیایی جهان

چشمه زمزم در عربستان سعودی، نوردناو در آلمان، هیتا تنریوسوی در ژاپن، تلکوت در مکزیک. زندگی شهری استفاده گسترده از آب چشمه قلیایی را محدود کرد و دانشمندان را مجبور به تولید آبی با خواص مشابه کرد.
بررسی تفاوت بین آب قلیایی و آب معدنی و آب آشامیدنی:
برای درک بهتر مزایای آب آشامیدنی قلیایی نسبت به آب آشامیدنی معمولی، تغییرات عناصر معدنی و ویژگی های این دو محصول را بررسی کردیم.برای تعیین میزان تغییرات معدنی در فرآیند تصفیه، زمانی که آب یونیزه می شود، مقدار مواد معدنی موجود در نمونه های آب خام، آب آشامیدنی معمولی و آب قلیایی را بررسی کردیم که نتایج به شرح زیر گزارش می شود. از یک سری تولید تهیه شد. با عبور آب خام از تصفیه خانه شرکت خوش نوشان مشرق زمین، آب آشامیدنی با TDS 112 میلی گرم در لیتر تولید و پس از انتقال و عبور از دستگاه یونیزر، آب قلیایی با PH برابر 8 به دست می آید.

اندازه گیری نمک های معدنی محلول در نمونه ها با دستگاه فتومتر برند PRIMELAB در آزمایشگاه خوش نوشان مشرق زمین انجام شد.

نیترات و سولفات در آب آشامیدنی.
خطر اصلی نیترات در آب آشامیدنی زمانی رخ می دهد که شکل نیترات در دستگاه گوارش به نیتریت تبدیل شود. نیتریت آهن موجود در هموگلوبین گلبول های قرمز را اکسید می کند که در نهایت باعث می شود آهن قادر به حمل اکسیژن نباشد. این بیماری را متهموگلوبینمی می نامند (برخی آن را به عنوان سندرم نوزاد آبی می شناسند).

در غیاب اکسیژن، سلول های بدن ممکن است بمیرند یا پوست ممکن است آبی شود. در سال 1962، انجمن بهداشت عمومی آمریکا حد نیترات در آب آشامیدنی را 10 میلی گرم در لیتر نیتروژن (50 میلی گرم در لیتر به عنوان نیترات) تعیین کرد.این استاندارد برای حفاظت از سلامت کودکان بر اساس دانش موجود ایجاد شده است. یکی دیگر از عوامل بالقوه خطرناک برای افراد دیگر به واکنش های فردی و دریافت نیتریت ها و نیترات ها از هر منبعی بستگی دارد. در برخی مناطق آب شهری با فاضلاب مخلوط می شود و میزان نیترات آب از حد مجاز فراتر می رود، به همین دلیل استفاده از آب آشامیدنی با حداقل نیترات و کنترل عوارض آن بر بدن انسان بسیار مهم است.

امروزه میزان نیترات در آب آشامیدنی بسیار مهم است و بسیاری از شرکت های تولید کننده آب شرب سعی در کاهش آن داشته اند (نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در سیستم تصفیه خانه است) و بر این اساس شعارهای تبلیغاتی خود را بیان می کنند. نیترات نیز یکی از عوامل موثر در سختی دائمی آب است و اکسیداسیون سلول ها را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

همانطور که در جدول آنالیز مواد معدنی ارائه شده است، میزان نیترات در آب قلیایی نسبت به آب معمولی کاهش چشمگیری داشته است. سولفات باعث ایجاد رسوب و طعم تلخ در آب می شود و مانند نیترات عنصری موثر در سختی دائمی است که در آب قلیایی کاهش می یابد.در آب قلیایی، فلوراید، کلر، فسفات، سولفات و فلزات سنگین مانند یون‌های سرب و آرسنیک کاهش می‌یابد و در نتیجه آب سالم‌تر، سبک‌تر و مطبوع‌تر به دست می‌آید که همچنین سرشار از نمک‌های معدنی قابل جذب است.
قلیاییت کل
قلیائیت کل به دلیل افزایش یون هیدروکسید افزایش یافته است. در حضور یون هیدروکسید، بی کربنات ها به کربنات تبدیل می شوند. در نتیجه قلیایی بودن آب قلیایی از نوع هیدروکسید کربناتی است. در نتیجه با کاهش بی کربنات ها با کاهش رسوبات این آب مواجه خواهیم شد. در ضمن زمانی که قلیاییت کل از سختی کل بیشتر شود تمام سختی آب به صورت موقت سختی می شود و سختی دائمی به طور کامل از بین می رود. با افزایش یون کلسیم، سختی موقت آب اندکی افزایش می یابد و به 126 تا 133 میلی گرم در لیتر می رسد.

کلسیم
کلسیم جزء اصلی استخوان ها است و بدن نیاز به جذب تقریباً 1 گرم کلسیم در روز دارد. با توجه به اینکه بیشتر غذایی که در طول روز مصرف می کنیم آب است، واضح است که دلیلی بر اهمیت کلسیم در آب آشامیدنی وجود ندارد. کلسیم موجود در آب آشامیدنی قابل جذب است، بنابراین آب می تواند نقش مهمی در تامین کلسیم لازم داشته باشد. برای بدن کندکلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن است و علاوه بر سلامت استخوان ها در انقباض عضلات نیز بسیار مهم است.

کلسیم نقش بسیار مهمی در بدن دارد و بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن به وجود کلسیم بستگی دارد.

برخی از عملکردهای کلسیم در بدن عبارتند از:

ضربان قلب را تنظیم می کند

بی خوابی را کاهش می دهد

در متابولیسم آهن بدن موثر است

در تنظیم کار سیستم عصبی بدن به ویژه در انتقال محرک ها نقش اساسی دارد. کلسیم عامل استحکام استخوان است. غذای نوجوانان قبل از بلوغ باید حاوی مقدار کافی کلسیم باشد تا استخوان های آنها تراکم کافی پیدا کند و در سنین بالا دچار پوکی استخوان نشوند. برای عملکرد ماهیچه ها ضروری است و تا زمانی که کلسیم وجود نداشته باشد حرکت امکان پذیر نیست. انتقال پیام های عصبی از طریق یون های کلسیم انجام می شود. کلسیم در یکی از مراحل انعقاد خون دخالت می کند.

چرا از کمبود کلسیم رنج می بریم؟

زندگی مدرن، سبک تغذیه نادرست، کاهش دریافت کلسیم در رژیم غذایی، جذب کم کلسیم و از سوی دیگر دفع زیاد کلسیم به دلیل مصرف غذاهای اسیدی باعث می شود. اتفاق افتاده است که بیش از 90 درصد مردم ایران مشکل کمبود کلسیم دارند.سن ابتلا به پوکی استخوان در کشور به دلیل کمبود کلسیم به کمتر از 30 سال رسیده است

متاسفانه مصرف مواد غذایی کلسیم دار در جامعه مانند سبزیجات و لبنیات روز به روز در حال کاهش است. سموم شیمیایی و نیترات های موجود در سبزیجات و از سوی دیگر نگهدارنده های شیمیایی موجود در لبنیات نیز جذب کلسیم را کاهش می دهند. اما مشکل اصلی مصرف زیاد غذاهای اسیدی است. فست فودها و نوشابه های گازدار بسیار اسیدی هستند و تجمع زیاد اسید در بدن عوارض جبران ناپذیری دارد. به همین دلیل بدن سعی می کند از کلسیم موجود در استخوان ها برای خنثی سازی این اسید استفاده کند که در نهایت منجر به تخریب استخوان می شود.

چگونه با کمبود کلسیم مقابله کنیم؟

اگر امروز سبک زندگی خود را تغییر ندهیم، مطمئناً در آینده باید هزینه بیشتری بپردازیم. یکی از راه های مقابله با کمبود کلسیم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. پزشکان توصیه می کنند که هر فرد روزانه 2 لیوان شیر بنوشد.
ویتامین D نیز یکی از مهم ترین عوامل جذب کلسیم در بدن است. خوشبختانه بدن انسان می تواند ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق استفاده از نور تامین کند.

به همین دلیل توصیه می کنیم پیاده روی روزانه خود را به میزان معقولی افزایش دهید.تجربه نشان داده است که جذب کلسیم در سبزیجات غنی از کلسیم مانند کلم، کرفس و اسفناج سریعتر از محصولات لبنی است. جذب کلسیم به صورت املاح نامحلول بسیار کم است و در بدن رسوب می کند. به همین دلیل مصرف کلسیم را به همراه ویتامین C توصیه می کنند تا محلول شود.

چرا کلسیم موجود در آب آشامیدنی مفید است؟

همانطور که توضیح داده شد، میزان کلسیم جذب شده از شیر و آب غنی شده یکسان است. البته باید توجه داشت که کلسیم موجود در آب می تواند به صورت یون حل شود. سال‌هاست که محققان سعی کرده‌اند مکمل‌های مختلفی برای تهیه آب غنی‌شده تولید کنند. آب با کلسیم بالا در مقایسه با آب کم کلسیم خطر پوکی استخوان حاد را متوقف می کند. در مطالعه ای توسط Meunier و همکاران (2005)، 180 زن یائسه به مدت 6 ماه به طور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که میزان پوکی استخوان در گروهی که آب غنی شده با کلسیم مصرف می‌کردند نسبت به گروهی که آب معمولی مصرف می‌کردند کاهش یافت. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که جذب و استفاده از کلسیم توسط بدن از طریق آب احتمالاً مشابه جذب و استفاده از کلسیم توسط بدن از طریق غذا است.محققان دانشگاه لایبنیتز آلمان سه نوع مکمل آب معدنی، شیر و کلسیم را مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کلسیم در آب قلیایی مانند کلسیم شیر جذب می شود. همانطور که در جدول تجزیه و تحلیل ترکیب ارائه شده است، مقدار کلسیم در آب قلیایی در مقایسه با آب آشامیدنی معمولی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

منیزیم: پس از کلسیم، منیزیم مهمترین ماده معدنی بدن انسان است. حدود 60 درصد منیزیم بدن در استخوان ها یافت می شود و از این نظر اهمیت مصرف منیزیم برای بدن کمتر از کلسیم نیست. منیزیم در تولید انرژی در سلول ها نقش دارد و واکنش های بیوشیمیایی را فعال می کند که کالری ها را به انرژی تبدیل می کند. به همین دلیل منیزیم عنصر انرژی بدن محسوب می شود.

منیزیم نقش تعیین کننده ای در خون دارد و با حفظ تعادل الکترولیت در بدن، خطر ابتلا به فشار خون بالا را کنترل می کند. همچنین می تواند به عنوان یک ملین در درمان یبوست موثر باشد. منیزیم عنصری است که در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد و به عملکرد صحیح عضلات، اعصاب و قلب کمک می کند.

خطرات کمبود منیزیم چیست؟

خستگی دائمی و طولانی مدت یکی از علائم کمبود منیزیم است.کمبود منیزیم با تغییرات عصبی مانند گیجی، از دست دادن حافظه، تحریک پذیری، ناتوانی در تمرکز همراه است، کمبود شدید منیزیم باعث مشکلات حاد عصبی مانند توهم، هذیان و دوبینی می شود. منیزیم نقش مهمی در مبارزه با التهاب در بدن دارد و نشان داده شده است که با افسردگی مرتبط است. با این حال، کارآزمایی های بالینی کمی اثربخشی مکمل های منیزیم را تایید کرده اند.

مطالعات مرکز تحقیقات بالینی دانشگاه ورمونت در ایالات متحده نشان داده است که مصرف مکمل های منیزیم راهی ارزان، سریع و ایمن برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​است. با وجود اهمیت حیاتی منیزیم برای بدن، نقش آن در سلامت بدن گاهی نادیده گرفته می شود. متاسفانه آمار دقیقی از افراد مبتلا به کمبود منیزیم در ایران وجود ندارد. آمارهای جهانی نشان می دهد که بیش از 80 درصد از جمعیت ایالات متحده در این ریزمغذی اصلی کمبود دارند. بدون شک این رقم در ایران بسیار بیشتر است و این کمبود در نهایت می تواند برای کل جامعه مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند.

فواید مصرف منیزیم در بدن:

جلوگیری از تصلب شرایین

از حملات قلبی و سکته جلوگیری کنید

فشار خون پایین

کاهش چربی زرد (کلسترول) و تری گلیسیرید در خون.

اصلاح بی نظمی ریتم قلب

حمله حاد آسم را متوقف کنید

کاهش نیاز به انسولین در دیابت

از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنید

درمان بیماری کرون

درمان صدای ناشی از کم شنوایی

بهبود بینایی در صورت ابتلا به گلوکوم

کاهش گرفتگی عضلات، خستگی، افسردگی و احتباس مایعات مرتبط با قاعدگی

سطح انرژی طبیعی بدن را حفظ و تجدید می کند

بهبود کیفیت خواب
آب غنی شده با منیزیم و کلسیم نه تنها می تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند، بلکه در بسیاری از مطالعات اخیر حتی به عنوان یک درمان موثر برای کاهش عوارض یبوست، پوکی استخوان، مشکلات قلبی عروقی و متابولیک مانند دیابت شناخته شده است. است.منیزیم و کلسیم به طور معمول در آب آشامیدنی به شکل املاح غیر قابل جذب یافت می شوند که سختی آب نامیده می شود. اما آب قلیایی حاوی منیزیم و کلسیم (غنی شده) است که می تواند به عنوان یون های محلول و قابل جذب در آب آشامیدنی استفاده شود.

آب قلیایی با کاهش املاح مضر مانند نیترات ها و سولفات ها و حذف بی کربنات ها و افزایش یون های هیدروکسید و همچنین جذب اکسیژن بیشتر و جذب املاح معدنی مورد نیاز بدن، می تواند تجربیات جدیدی از نوشیدن آب دلپذیر و سالم را به افراد بدهد.

چرا نوشیدن آب قلیایی بسیار توصیه می شود؟

زندگی روی زمین کاملاً به عنصر آب بستگی دارد، بدن همه موجودات زنده عمدتاً از آب تشکیل شده است. بین 70 تا 90 درصد کل مواد آلی آب است. واکنش های شیمیایی در همه موجودات در محیط های آبی صورت می گیرد. خوب است آبی که می نوشیم برای بدنمان مفید و سالم باشد.

PH بدن نوزاد انسان در بدو تولد برابر با 7.4 است. ما برای حفظ سلامت خود به این PH نیاز داریم. این PH در نتیجه عوامل مختلفی مانند فعالیت، تعریق، استرس، خستگی، هضم غذا، تغذیه ناکافی تغییر می کند که برای ما کلید پیدایش بیماری های مختلف است.حال اگر بتوانیم این کاهش PH را با مصرف روزانه آب خود جبران کنیم و اسیدیته بدن را کاهش دهیم، می توانیم آن آب را آب حیات بنامیم. آبی که با توجه به سبک زندگی و رژیم غذایی انسان امروزی می تواند برای حفظ سلامتی بسیار موثر و مفید باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا