اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

تفاوت اکشن بلاک و شادوبن اینستاگرام چیست؟

یکی از محدودیت‌های اینستاگرام، شادوبن است که توسط اینستاگرام بر روی پست هایی اعمال می‌شود که قوانینش را رعایت نمی‌کنند. از جمله این قوانین می‌توان به استفاده کردن از هشتگ‌های شکسته، عدم رعایت سقف فعالیت روزانه در اینستاگرام و همچنین رفتارهای شبیه ربات اشاره کرد که می‌توانند باعث شادوبن شوند، به همین علت باید در صدر کارهای یک اینستاگرامر حرفه‌ای باشد.

شادوبن اینستاگرام چیست و چگونه رفع می‌شود؟

تمام شبکه‌های اجتماعی موجود قوانین مختص به خود را دارند که اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست که در صورت عدم رعایت این قواعد و قوانین ممکن است اکانت غیر فعال و یا پست شما بلاک شود.
یکی از محدودیت‌هایی که اینستاگرام اعمال می‌کند شادوبن است که برای پست‌هایی که از هشتگ خاصی استفاده می‌کنند یا رفتاری غیر عادی بروز می‌دهند، رخ می‌دهد.

علت شادوبن در اینستاگرام چیست؟

دلایل مختلفی برای شادوبن شدن در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از هشتگ‌هایی که اینستاگرام آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است که معمولاً هم دارای محتوای نامناسبی هستند.
  • استفاده از روش‌های اشتباهی مانند هزینه برای افزایش فالوور که عمدتاً هستند.
  • استفاده‌ی بیش از اندازه از هشتگ‌های شبیه به هم
  • بی‌توجهی به قواعد و قوانینی که اینستاگرام برای فعالیت و به خصوص انتشار پست و استوری در این شبکه تعیین کرده است.
  • فعالیت بیش از اندازه در اینستاگرام به این معنی که از سقف روزانه فعالیت در اینستاگرام تجاوز کنید. برای مثال اگر سقف فالو کردن مجاز در اینستاگرام 100 نفر باشد، اگر بیش از این اندازه‌ی تعیین شده افراد مختلف را فالو کنید و این کار را چندین بار تکرار کنید، با محدودیت‌های اینستاگرام مواجه خواهید شد.

تفاوت اکشن بلاک و شادوبن چیست؟

حالا که با شادوبن آشنا شدیم بهتر است در مورد تفاوت‌های آن با اکشن بلاک صحبت کنیم. در اکشن بلاک، فعالیت‌هایی مثل لایک، کامنت و فالو به مدت چند روز با محدودیت مواجه می‌شوند و با پیامی از طریق اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شوید. اما در شادوبن علاوه بر اینکه پیج شما آنطور که باید دیده نمی‌شود، هیچ پیامی هم از اینستاگرام در این مورد دریافت نمی‌کنید.

روش رفع شادوبن اینستاگرام

برای اینکه از شادوبن خارج شویم باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا باید هشتگ یا هشتگ‌هایی را که باعث بوجود آمدن این مشکل شدند پیدا و آن‌ها را از تمامی پست ‌ها حذف کنید و همچنین در پست‌های بعدی هم از این هشتگ‌ها استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که حتی در کامنت‌های زیر پست هم این هشتگ‌ها وجود نداشته باشند.
  • در مرحله بعدی هشتگ‌های شبیه به هم و تکراری را هم از کپشن و هم از کامنت‌های زیر پست به طور کامل پاک کنید.
  • اگر از برنامه و یا نرم افزار خاصی برای کنترل اکانت اینستاگرام‌تان استفاده می‌کنید، حتما اکانت‌تان را از آن‌ها حذف کنید.
  • فعالیت‌های روزانه خود در اینستاگرام را محدود کنید. بعنوان مثال اگر روزانه 100 نفر را دنبال می‌کردید برای مدتی این کار را انجام ندهید تا برای اینستاگرام ربات شناخته نشده و رفتارتان مشکوک بنطر نباید.
  • و در آخر هم حتما مشکل‌تان را به اینستاگرام گزارش دهید تا هر چه زودتر از شادوبن خلاص شوید. برای پیام دادن به اینستاگرام باید به بخش setting=>help=>Report a problem بروید و مشکل‌تان را در قالب پیامی شرح داده و برای اینستاگرام ارسال کنید.

دلایل اینستاگرام برای اکشن بلاک چیست؟

دلایل اکشن بلاک در اینستاگرام به طور قطعی مشخص نیست؛ اما با توجه به فعالیت و عملکرد کاربرانی که از سوی اینستاگرام با اکشن بلاک مواجه شده‌اند، می‌توان موارد زیر را از دلایل اکشن بلاک دانست.

  1. فعالیت ناگهانی زیاد

اگر شما به طور ناگهانی و در مدت زمان کمتر از یک ساعت، تعداد زیادی پست را لایک کنید با اکشن بلاک در اینستاگرام مواجه خواهید شد. با توجه به قوانین اینستاگرام تعداد مجاز لایک در هر ساعت تا سقف 350 می‌باشد؛ اما بازهم پیشنهاد ما به شما این است که در هر ساعت بیش از 200 تا 250 پست را لایک نکنید.

  1. اقدام به فالو و آنفالو کردن تعداد زیادی از پیج‌ها

معمولا کاربران واقعی به یکباره تعداد زیادی از افراد را فالو یا آنفالو نمی‌کنند و هنگامی که این عمل از شما سر بزند با فرض اینکه ربات هستید اکشن بلاک می‌شوید.

بسیاری از کاربران علی‌رغم اینکه فالو و آنفالو کردن روش خوبی برای جذب فالوور نیست از آن اسفاده می‌کنند و با پیغام اکشن بلاک اینستاگرام مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، با توجه به منابع مختلف تعداد مجاز فالو در هر ساعت برای اکانت‌های جدید بین 20 تا 30 و برای اکانت‌های قدیمی تا سقف 60 پیج می‌باشد.

  1. رفتار و محتوا تکراری

عده‌ای برای جذب فالوور و نشان دادن پیج خود به دیگران، اقدام به گذاشتن کامنت‌های تکراری زیر پست‌ها می‌کنند و یا یک پست تکراری را در چندین اکانت مختلف منتشر می‌کنند و در نهایت توسط اینستاگرام اکشن بلاک می‌شوند. 

4.استفاده از ربات‌های جذب فالوور و لایک

با توجه به نکات گفته شده، هرگونه رفتاری که باعث شود از سوی اینستاگرام ربات شناسایی شوید به ضرر شما خواهد بود. این ربات‌ها معمولا لایک خودکار، کامنت خودکار و فالو و آنفالو را بدون محدودیت انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید از این ربات‌ها استفاده کنید بهتر است رباتی را انتخاب کنید که فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد و فعالیت‌های آن را به گونه‌ای محدود کنید تا بیشتر شبیه به یک انسان شود.

  1. ریپورت شدن از طرف تعداد زیادی از کاربران

اگر محتوای پیج و یا نوع رفتار و فعالیت شما غیر اخلاقی باشد و یا سبب آزار و ناراحتی فالوورهای شما شود، فالوورها می‌توانند شما را ریپورت کنند. این ریپورت شدن باعث می‌شود تا از طرف اینستاگرام، اکشن بلاک شوید.

  1. ورود زیاد به اکانت با IP های متفاوت

اگر شما دفعات زیادی با IP متفاوت وارد اکانت خود شوید، هوش مصنوعی اینستاگرام تشخیص می‌دهد که پیج شما هک شده و آن را اکشن بلاک می‌کند. در نتیجه با فیلترشکن روشن وارد اینستاگرام خود نشوید! عواقب این کار با خودتان.

7.انتشار بی رویه‌ی پست و یا عدم فعالیت در پیج

برخی از کاربران پس از ساخت اکانت خود و ورود به اینستاگرام فعالیتی ندارند، در نتیجه در اولین روزها با اکشن بلاک در اینستاگرام رو به رو می‌شوند! توصیه می‌شود برای جلوگیری از این موضوع در روزهای ابتدایی، چندین پست در پیج خود منتشر کنید. البته با فاصله‌ی زمانی مناسب؛ درغیراینصورت احتمال اینکه اینستاگرام شما را ربات شناسایی کند زیاد است.

  1. ناقص بودن اطلاعات پروفایل

تکمیل کردن پروفایل از کارهایی است که باید همان ابتدای ساخت اکانت خود انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر واقعی بشناسد و از اکشن بلاک اکانت شما جلوگیری شود. پس نام، عکس پروفایل، بیو و… را حتما تکمیل کنید. برای جذب بیشتر فالوور سعی کنید تا بیو پیج خود را جذاب بنویسید.  

  1. گذاشتن لینک سایت در بیو با دامنه‌ی تحریم شده

در بخش بیو اینستاگرام به شما اجازه داده می‌شود که یک لینک قرار بدهید. به گفته‌ی برخی منابع، قرار دادن لینک وب سایت هایی با دامنه IR و حتی گاها انواع لینک ها از جمله کانال تلگرام و… میتواند باعث اکشن بلاک در اینستاگرام شود. می‌توانید برای قرار دادن لینک در بیو، از وب سایت های کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

10.نقض قوانین کپی رایت

یکی دیگر از دلایل اکشن بلاک در اینستاگرام نقض قوانین کپی رایت است. در صورتی که محتوای کپی تولید کنید و قوانین کپی رایت را نقض کنید اینستاگرام شما را با اکشن بلاک مجازات می‌کند.

انواع مختلف اکشن بلاک

اکشن بلاک دائمی

بدترین نوع اکشن بلاک، اکشن بلاک دائمی یا برای مدتی طولانی است که رفع آن کمی سخت است. در این حالت معمولا دسترسی خودتان به اکانت هم قطع می‌شود.

اکشن بلاک موقت

اگر از یک عمل زیاد استفاده کنید احتمالا اکشن بلاک موقت خواهید شد و معمولا به مدت 24 ساعت طول خواهد کشید.

اکشن بلاک تاریخ دار

مشابه اکشن بلاک موقت است با این تفاوت که به شما تاریخ و ساعت می‌دهد و اعلام می‌کند که تا آن زمان بلاک هستید. اگر در این مدت باز هم قوانین را نقض کنید ممکن است این زمان افزایش یابد.

از کجا بفهمیم شدوبن شده‌ایم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه این است که یک پست با هشتگ های غیر معروف در صفحه ی خود قرار دهید. سپس با اکانت‌هایی که شما را دنبال نمی‌کنند هشتگ‌ها را سرچ کنید. اگر پست‌های شما با سرچ و جستجوی هشتگ‌ها نمایش داده نشود یعنی از سوی اینستاگرام شدوبن شده‌اید.

دلایل شدوبن شدن چیست؟

بسیاری از دلایل شدوبن شدن در اینستاگرام مشابه اکشن بلاک است. از جمله فعالیت‌های بی‌رویه مانند لایک و کامنت زیاد، فالو و آنفالو کردن‌های زیاد، استفاده از ربات‌ها، استفاده از محتوای تکراری. تقریبا می‌توان گفت تمام دلایلی که برای اکشن بلاک در اینستاگرام بررسی کردیم می‌تواند موجب شدوبن شدن هم بشود. با این تفاوت که عامل دیگری در شدوبن شدن نیز تاثیر دارد. مهم ترین عامل شدوبن عبارت است از:

استفاده‌ی نادرست از هشتگ‌ها

وقتی شما از هشتگ‌هایی که توسط اینستاگرام ممنوع شده‌اند یا هشتگ‌هایی که به موضوع محتوای شما ربطی ندارند استفاده می‌کنید، سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های استفاده شده نیز باطل شود. توجه داشته باشد که سقف تعداد مجاز برای استفاده از هشتگ 30 عدد زیر هر پست می‌باشد.

منبع: Buy Instagram followers

نمایش بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا