برترین های کسب و کارلوازم خانگی

تهیه نان سیر در ماکروفر

نان سیر از میان وعده‌ها و پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است که میل کردن آن برای تمامی اعضای خانواده جذاب خواهد بود. این نان خوش طعم و مقوی طرفداران زیادی دارد و از انواع مواد غذایی برای پخت و آماده سازی آن استفاده می‌شود‌. شما می‌توانید برای پختن نان سیر از ماهیتابه، ساندویچ ساز، فر یا مایکروویو بهره بگیرید. در ادامه با طرز تهیه نان سیر همراه شما هستیم‌‌.

نان سیر
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 15 دقیقه
میزان سختی کم

نان سیر چیست؟

در یک تعریف کلی نان سیر، خوراکی خوش طعم است که از چهار ترکیب اساسی یعنی نان، سیر، پنیر پیتزا و روغن زیتون تهیه می‌شود‌. بسته به سلیقه و طبع غذایی افراد می‌توان مواد غذایی دیگری را نیز به مواد گفته شده، اضافه نمود. اگر به پیشینه پخت نان سیر نگاهی بیندازیم؛ می‌توان اظهار کرد که این غذا نخستین بار در ایتالیا یا روم باستان طبخ شده است. نان سیر علاوه بر طعم بی‌نظیر و مزه خوشایند، به دلیل بهره‌مندی از مواد مغذی ارزش غذایی بالایی دارد. نان سیر به عنوان یکی از بهترین غذاهای فست فودی در میان ایرانیان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر از نان سبوس‌دار برای تهیه نان سیر استفاده شود، فیبر و ریز مغذی‌ها، خواص استفاده از این غذا را افزایش خواهند داد. روغن زیتون به عنوان یک روغن گیاهی برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است و سیر علاوه بر تنظیم فشار خون باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و ریسک بروز حملات قلبی را کاهش می‌دهد. ارائه خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ در اصفهان  با تضمین کیفیت و قیمت مناسب برای مشتریان انجام می‌شود . با این حساب به نظر می‌رسد که بتوان از نان سیر به عنوان یک خوراک کامل یا یک میان وعده مقوی استفاده نمود. همچنین این غذای سبک و خوشمزه، در کنار سالاد یا حتی سوپ نیز می‌تواند به عنوان یک مکمل، سرو شود.

نان سیر با خمیر پیتزا

از این خوراک به عنوان پیش غذا یا یک غذای کامل استفاده می‌شود و مواد غذایی زیادی ممکن است در طبخ این غذا دخیل باشند. طرز تهیه نان سیر ساده فرایندی ساده را دنبال می‌کند و شما می‌توانید به سرعت نان سیر خوش طعم و مطابق میل خود را با مواد در دسترس تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه  نان سیر رستورانی را به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم و مواد لازم برای تهیه این نوع فست فود را ذکر خواهیم کرد. مواد لازم برای تهیه نان سیر ساده مواد لازم برای تهیه این میان وعده خوشمزه به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خمیر پیتزای بزرگ 1 عدد
سیر 4 عدد
کره 50 گرم
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن نصف قاشق چای خوری
پنیر پیتزا به میزان دلخواه

نکته: در نظر داشته باشید که استفاده از سیر تازه در تهیه نان سیر، بسیار اهمیت دارد. از این روی پیشنهاد می‌کنیم که از روش به خوبی مطلع شده تا بتوانید همیشه در منزل سیر تازه داشته و در تهیه این غذا و دیگر غذاهایی که به سیر نیاز دارند، استفاده کنید. طرز تهیه نان سیر رستورانی فوری مرحله به مرحله برای دنبال کردن طرز تهیه نان سیر فوری و خوشمزه مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: سیرها را بشویید، پوست آن‌ها را بگیرید و با قسمت ریز رنده به خوبی رنده کنید.
  • مرحله دوم: ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار داده و کره را داخل آن بیندازید. سیرها را داخل ماهیتابه تفت بدهید و پس از مدتی نمک، فلفل و آویشن را به آن‌ها بیفزایید. تا زمانی که عطر سیر پخش شود، به تفت دادن آن‌ها ادامه دهید. (نیازی به سرخ کردن کامل سیرها نیست)
  • مرحله سوم: روغن زیتون را به خوبی روی خمیر پیتزا ریخته و تمام قسمت‌های خمیر را با روغن بپوشانید. سپس مواد داخل ماهیتابه را به خوبی بر روی خمیر پخش کنید.
  • مرحله چهارم: پنیر پیتزا را به مواد روی خمیر اضافه کنید و آن را با فویل نازک بپوشانید‌. مواد داخل فویل را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید تا به خوبی پخته شود‌‌. بعد از پخته شدن نان سیر و خروج آن از فویل می‌توانید این خوراک خوش طعم را جعفری یا پیازچه خرد شده تزئین کنید.

نان سیر با خمیر خانگی

اگر می‌خواهید پخت خمیر پیتزای مورد استفاده در نان سیر را خودتان به عهده بگیرید، می‌توانید برای درست کردن نان سیر ساده از مواد و تکنیک‌های زیر استفاده کنید. مواد اولیه لازم برای تهیه نان سیر با خمیر برای تهیه این نان خوشمزه و خوش عطر و بو با خمیر، این مواد را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد قنادی 2 پیمانه
خمیر مایه فوری 2/1 قاشق چای خوری
نمک ۲/1 قاشق چای خوری
شکر 2/1 قاشق چای خوری
روغن زیتون 1 قاشق غذا خوری
سیر 6 حبه
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
جعفری (برای تزئین غذا) به مقدار لازم

دستور تهیه نان سیر فست فودی با خمیر مراحل زیر را برای پخت نان سیر با خمیر، در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: آرد قنادی را داخل ظرفی با ابعاد مناسب طی دو مرحله الک کنید و سپس خمیر مایه، نمک و شکر را به آرد اضافه نمایید. برای اینکه مواد داخل ظرف به خوبی با هم مخلوط شوند از یک همزن دستی استفاده کنید.
  • مرحله دوم: روغن زیتون را به محتویات ظرف اضافه کرده و خیلی خوب هم بزنید. ۳ تا ۴ پیمانه آب نیمه گرم را به ترکیبات داخل ظرف بیفزایید و با دست مخلوط کنید تا خمیری یک دست تهیه شود. برای نرم و لطیف شدن خمیر، آن را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید.
  • مرحله سوم: خمیر نرم شده را جمع کرده و از آن گلوله‌ای بزرگ بسازید. گلوله خمیر را داخل ظرفی گود قرار داده و آن را با سلفون یا پارچه‌ای تمیز بپوشانید. اجازه بدهید تا خمیر در دمای محیط حدود ۱ تا ۲ ساعت استراحت کرده و حجم بگیرد.
  • مرحله چهارم: سیرها را به اندازه‌های ریز رنده کنید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم اجاق قرار داده و کره را داخل آن بیندازید. بعد از ذوب شدن کره سیر را به آن اضافه کنید و با نمک کمی تفت بدهید.
  • مرحله پنجم: خمیر حجم گرفته را ورز دهید تا پف آن گرفته شود. آن را نصف کنید و هر یک از قسمت‌ها را با وردنه باز کنید. خمیر پهن شده را روی سینی پیتزا قرار داده و مواد ماهیتابه را روی تمام قسمت‌های آن بریزید.
  • مرحله ششم: فر را روشن کنید تا با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم شود. بعد از گرم شدن فر پنیر پیتزا را روی مواد خمیر بریزید و خمیر را داخل فر قرار دهید.
  • مرحله هفتم: جعفری‌های شسته شده را ساطوری خرد کنید و بعد از ۱۰ دقیقه نان سیر آماده شده را از فر خارج کنید. جعفری‌های تازه و خرد شده را روی نان بریزید و سپس نان را به ابعاد دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه نان سیر با نان باگت

برای طرز تهیه نان سیر با باگت، موادی که در مراحل قبل گفته شدند را آماده و کرده و به جای خمیر پیتزا از نان باگت برای طبخ نان سیر استفاده کنید. البته شما می‌توانید با یاد گرفتن نحوه تهیه ، نان مورد نیاز این غذا را نیز خود در منزل آماده کنید. مراحل پخت نان سیر با باگت به شرح زیر است:

  • مرحله اول: کره را داخل ماهیتابه بر روی شعله ملایم اجاق گاز ذوب کرده و سیر رنده شده یا له شده یک تا دو دقیقه در کره با نمک، فلفل و آویشن تفت دهید.
  • مرحله دوم: نان باگت را به صورت رولتی برش زده و مقداری روغن زیتون روی آن بمالید. مواد موجود در ماهیتابه را روی باگت‌ها پخش کنید و پنیر پیتزا و جعفری‌های خرد شده را به آن بیفزایید.
  • مرحله سوم: فر را از قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و نان‌ها را تا زمان طلایی شدن نان باگت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. (می‌توانید یک لیوان آب داخل فر قرار دهید تا رطوبت مانع از خشک شدن نان‌ها شود)

طرز تهیه نان سیر با تست

در این قسمت از مقاله با آموزش طرز تهیه نان سیر با ساندویچ ساز همراه شما هستیم و مراحل پخت نان سیر با تست به وسیله ساندویچ ساز را توضیح می‌دهیم.‌ برای تهیه این نوع نان سیر نیز از موادی که در دستور پخت نان سیر ساده آماده شده بود استفاده کرده و نان تست را جایگزین خمیر می‌کنیم.  برای درست کردن نان سیر با تست، این مراحل را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: ماهیتابه را روی شعله‌ای با حرارت ملایم قرار داده و کره را داخل آن ذوب کنید. روغن زیتون، سیر رنده شده، آویشن، فلفل و نمک را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.
  • مرحله دوم: مواد آماده شده را روی نان تست بمالید، پنیر پیتزا را به آن‌ها اضافه کنید، یک عدد نان تست دیگر روی مواد بگذارید و آن را داخل ساندوچ ساز قرار دهید.
  • مرحله سوم: بعد از طلایی شدن نان‌ها و آب شدن پنیر میانی، نان‌های سیر را از ساندویچ ساز خارج کرده، با جعفری تزئین کنید و با سس دلخواه سرو نمایید.

نکته: به علاوه اگر مایل باشید، می‌توانید با دنبال کردن ، این نان را نیز خود در منزل آماده کرده و از صفر تا 100 غذای شما، خانگی باشد.

نان سیر، نانی با عطر و طعم فراوان…

نان سیر از انواع خوراک‌های خوش طعم و عطر است که می‌توان آن را به عنوان پیش غذا، میان وعده و شام سبک طبخ کرد‌. دستورالعمل‌هایی که در خلال این مقاله برای تهیه و پخت انواع نان سیر معرفی شد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و به آسان‌ترین روش، نان سیر دلخواه خود را با استفاده از مواد ساده و در دسترس آماده کنید. البته، اگر به هر دلیلی تمایل نداشتید که در خانه این نان را تهیه کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، لازم است وارد قسمت شده و مورد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا