ثبت نام لاتاری در گرگان

گرگان دیاری از تاریخ و طبیعت سفری به یاد ماندنی

همیشه به دنبال سفری متفاوت بوده ام سفری که هم تاریخ کهن را لمس کند و هم طبیعت بکر را به نمایش بگذارد. از این رو سفری به گرگان دیاری که در دل خود گنجینه ای از تاریخ و طبیعت را جای داده به ذهنم خطور کرد.

گرگان شهری که از گذشته های دور با نام «هزاره» در دل تاریخ ایران زمین حک شده است از شهرستان های واقع در استان گلستان است.

گرگان با جاده های سرسبز باغات چای و مناظر زیبا ی طبیعی در دل هر مسافری عشق و افسون ایجاد می کند. چشم اندازی که در آن کوه های مرتفع و پوشیده از جنگل با دشت های سبز و زمین های کشاورزی همراه شده و رود های خروشان با آسمان آبی آمیخته است.

روایت گرگان از قله کوه تا عمق جنگل

من به دنبال آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر بودم. اولین مقصد من قلعه میدان گرگان بود. این قلعه با دفاع های مستحکم و بقایای ساخت و ساز های قدیمی تاریخ حکومتی را به من نشان می داد. از آن بلندی می شد شهر را با تمام زیبایی اش مشاهده کرد.

پارک ملی گلستان بهشت طبیعت و زیبایی

از آنجا به پارک ملی گلستان رفتم پارک ملی مشهور ایران و منطقه ای حفاظت شده با پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی. راه رفتن در بین درختان بلند شنیدن آواز پرندگان و تماشای حیات وحش احساس با طبیعت بودن را به من هدیه داد.

مزار شاه رخش راز و اسرار در دل تاریخ

در یکی از روز ها به مزار شاه رخش رفتم مکانی که با آثار قدیمی خود تاریخ اسطوره ای این منطقه را به نمایش می گذارد. راز و اسرار این محل و روایت های مختلف در مورد آن در ذهنم ماندگار شد.

تجربه ی چای طعم گرگان

طعم و بوی چای گرگان از آن چیزهایی است که حتما باید تجربه کنید. بازدید از باغات چای و دیدن چگونگی برداشت چای و تهیه ی آن از جمله لحظات به یاد ماندنی سفر من بود.

نکات عملی برای یک سفر به یاد ماندنی به گرگان

برای سفر به گرگان به نکات زیر توجه کنید:

  • بهترین زمان برای سفر: بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به گرگان است.
  • مسیر های دسترسی: گرگان به وسیله ی جاده و هواپیما قابل دسترسی است.
  • اقامت: گرگان هتل های خوب و زیادی دارد.
  • غذا: از طعم غذاهای بومی گرگان مانند آش ترش قیمه نخود و باقلاقاتوق لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

  • آیا می توان در گرگان اسکی کرد؟ بله. در محدوده شهر گرگان پيست اسکی وجود ندارد. ولی در نزدیکی شهر گرگان در منطقه ی خوش آب و هوا ی آزاد شهر پيست اسکی النگ واقع شده که در فصل زمستان مورد استقبال توریست ها قرار می گیرد.
  • بهترین محل برای خرید سوغات در گرگان کجا است؟ بازار گرگان مکانی عالی برای خرید سوغات مانند چای عسل مربا و لبنیات است.
  • چه لباس هایی برای سفر به گرگان مناسب است؟ به دلیل وجود آب و هوای متفاوت در فصول مختلف لباس های مناسب با هر فصل را به همراه داشته باشید.

نتیجه گیری

سفر من به گرگان تجربه ی فراموش نشدنی بود. من از تاریخ این شهر زیبا و طبیعت بکر و شگفت انگیزش لذت بردم. اگر به دنبال سفر با طعم تاریخ و طبیعت هستید گرگان را به شما پیشنهاد می کنم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا