برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

جاهای دیدنی روستای زیارت

جاهای دیدنی روستای زیارت گرگان به همراه عکس و آدرس آن قدر زیاد است که اگر بخواهید حسابی گشت و گذار کنید باید وقت بگذارید و چندین برنامه چند روزه در نظر بگیرید. شما برای خوش گذرانی در روستای زیارت گرگان باید به فکر باشید تا بتوانید با خیال آسوده به گشت و گذار یپردازید.در روستای زیارت گرگان اقامتگاه و ویلا ارزان به وفور پیدا می شود. برای اجاره ویلا در زیارت بهتر است از سایت های معتبر کمک بگیرید.

آبشار دوقلوی زیارت

از گرگان که به سمت جنوب این شهر حرکت کنید، پس از گذر از پارک جنگلی ناهارخوران به ابتدای جاده روستای زیارت خواهید رسید. این جاده شما را در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی که در اطراف خود دارد در نهایت به روستای زیارت می‌رساند و با ادامه مسیر و پس از طی چند کیلومتر به نزدیکی آبشار زیارت گلستان می‌رسید.

مسیر دسترسی به خود آبشار خاکی و دارای شیب ملایم می باشد اما قابلیت حرکت ماشین دارد. اگر اهل پیاده روی و کوهنوردی هستید ماشین خود را در داخل روستای زیارت پارک کنید و خود را در دل جاده زیبا رها کنید.

تمام مسیر رسیدن به جاده بسیار زیباست و پر از درختان سرسبز و همچنین رودخانه ای که به لطف باران های زیاد خروشان شده است و تمام مسیر را می توانید با صدای زیبای آب طی کنید. البته اگر از این جاده زیبا خوشتان آمد می توانید به جای اجاره ویلا در روستای زیارت , خونه های سنتی در جاده آبشار زیارت را برای اقامت انتخاب کنید.

مسیر جاده آبشار زیارت بسیار زیبا و جادویی است و شما حتما دوست دارید اقامت داشته باشید و از تماشای طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید پس به سراغ بروید و کلی خوش گذرانی کنین.
آبشار روستای زیارت | آبشار زیارت گرگان

چشمه آبگرم زیارت

آبگرم روستای زیارت در حاشیه جنوبی روستای زیارت (در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان) در مجاورت امامزاده روستای زیارت به نام امامزاده عبدالله قرار دارد.سکنه روستای زیارت از قدیم آبگرم را با نام «گرماند اُو» و گرماب می‌خواندند واین تنها چشمه آبگرم در استان گلستان می باشد.

امامزاده عبدالله زیارت

خیلی‌ها فکر می‌کنند اسم روستای زیارت به خاطر وجود همین امامزاده، زیارت شده. امامزاده عبدلله از نوادگان امام موسی بن جعفر بوده و به خاطر وجود چشمه در نزدیکی‌اش قسمت‌هایی از آن خراب شده است. نزدیک امامزاده، قبرستانی هم وجود دارد.

اگر دوست دارید که در نزدیکی چشمه آبگرم و امامزاده باشید می توانید برای اجاره ویلا در زیارت از ساختمان های مجاور آن که تبدیل به ویلا و سوئیت شده اند استفاده کنید .

خانه های سنتی روستای زیارت

خانه هایی قدیمی روستای زیارت به طور سنتی ساخته شده است به طوریکه بنا را ابتدا کرسی چینی می کنند و کف خانه ها را نیم تا یک متر از سطح زمین ارتفاع می دهند. در بیشتر خانه های قدیمیروستای زیارت حیاط را به طور مستقل مشاهده نخواهید کرد و بافت روستا تقریبا به صورت پلکانی می شود.به این صورت که مانند روستای تاریخی و معروف ماسوله، حیاط خانه‌‌ها قسمتی از معابر یا بام خانه جلویی را شکل می دهد.

شما هم دوست دارید وقتی وارد شهری می شوید به دنبال خانه های سنتی و بناهای قدیمی هستید حتما مقاله را بخوانید چرا که شهر گرگان دارای سومین بافت تاریخی کشور می باشد.

قله زبله زیارت

قله زبله یکی از قله های زیبایی است که از جاذبه های دیدنی گرگان می باشد. این قله در شرق روستای زیارت واقع شده و مشرف بر روستا می باشد که روستای زیارت در مسافت ده کیلومتری شهر گرگان واقع شده است.

کسانی که اهل کوهنوردی هستند می توانند برای اقامت اجاره ویلا در زیارت را انتخاب کنند و شب را در آنجا سپری کنند و صبح زود برای دیدن طبیعت زیبا از ویلا حرکت کنند.

کوه تاورنراب زیارت

این کوه در جنوب شهر گرگان و در بالای سر روستایی به نام « زیارت » قرار دارد. فاصله روستای زیارت از شهر در حدود ۱۰ کیلومتر است.

طبیعت سردانسر زیارت

سردانسر از کوه های اطراف روستای زیارت و در جنوب غرب این روستا و یکی از طبیعت های بکر استان گلستان می باشد که باید از وسط روستای زیارت به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن حرکت کنیم تا به دشت زیبا و سبز برسیم.

پیک نیک و عکاسی

عکاسی و پیکنیک در میان مردم ایران بسیار رواج دارد. شما می توانید در میان جنگل اطراف و یا در کنار آبشار زیبای زیارت لوازم یک پیک نیک خانوادگی را با خود به همراه ببرید ودر میانروستای زیارت و طبیعت زیبا از دیدن مناظر و هوای پاک لذت ببرید. البته درهمین لحظه می توانید دوربین خود را روشن کنید و تمام خاطره ها و مناظر زیبا را در قاب تصاویر بگجانید.

اگر اهل عکاسی هستید می توانید در هنگام اجاره ویلا در زیارت , ویلاهایی را انتخاب نمایید که دارای تراس های بزرگ با ویوی جنگلی باشد تا شما بتوانید حتی در زمان حضوردر ویلا ازتماشای طبیعت و عکاسی لذت ببرید.

غذاهای محلی روستای زیارت

درروستای زیارت به دلیل وجود محصولات ارگانیک و طبیعی اکثر غذاهای محلی دارای عطر و طعم خوبی دارند و شما میتوانید با خیال آسوده نوش جان کنید اما غذای اصیل این روستا ماش کدو می باشد و مناسب فصل سرد است. ماش پلو، آش ماش و قلیه ی کدو با ماش از دیگر غذاهای محلی این منطقه میباشد.

اگر اهل آشپزی نیستید می توانید در هنگام اجاره ویلا در زیارت , ویلاهایی را انتخاب کنید که در نزدیکی رستوران باشد تا بتوانید انواع غذاها را سفارش دهید و یا با زمان کمتری به رستوران برای خوردن غذا تشریف ببرید.

در این نوشته از زیبایی‌های یکی دیگر از مناطق خاص شمال ایران برایتان گفتیم. شما هم تجربه سفر به استان گلستان را دارید؟ گرگان را خوب گشته‌اید؟ اگر زیارت یا را دیده‌اید حتما می دانید من از چه بهشتی صحبت می کنم.

سوغات و صنایع دستی زیارت

سوغات روستای زیارت شامل انواع زیرانداز از جمله جاجیم و گَبه، پوشاک سنتی زیارت، پارچه‌های دست بافت، عسل، لبنیات و نان محلی است. در ارتفاعات روستای زیارت افراد زیادی به زنبورداری مشغول هستند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران روستاهای آن است. در هر جغرافیایی از ایران روستاهای بی‌شماری با طبیعتی زیبا و خاص منطقه وجود دارند که قطب گردشگری آن خطه به حساب می آیند و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. یکی از این روستاهای توریستی که در شمال شرق کشورمان و در استان گلستان قرار دارد، روستای زیارت است که جزو به حساب می‌آید.

روستای زیارت هم محل ییلاق و تفرجگاه اهالی استان گلستان و ساکنان گرگان است و هم قطب گردشگری این استان. روستای زیارت که در دامنه شمالی رشته کوه‌های البرز و در درون دره‌ای در مجاورت خاصه رود قرار گرفته به دلیل اقیلم خاص خود در اغلب ایام سال دارای آب و هوایی معتدل است و همین موضوع آن را به مکانی برای ییلاق تبدیل کرده است.

چرا بازدید از روستا و آبشار زیارت گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟

روستای زیارت روستایی تاریخی است که قدمت آن طبق اسناد موجود در وقف‌نامه‌ها به ۹۸۹ هجری قمری می‌رسد. از جمله آثار تاریخی باقی مانده در روستا بنای امامزاده عبدالله است که مکانی مذهبی تاریخی به حساب می‌آید

. علاوه بر این، رودخانه خاصه رود، آبشار دو قلوی انزوان (زیارت)، جول دره یا آبشار خلی دره، چشمه آبگرم، پارک جنگلی ناهارخوران، آرامگاه باباقنبر، فرصت خرید محصولات غذایی و لبنی زیارت، فرصت چادر زدن در دل طبیعت و …. از دیگر جاذبه‌های گردشگری هستند که می‌توانند فرصتی عالی برای یک تفریح کوتاه مدت را برای شما فراهم کنند.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری روستا و آبشار زیارت گرگان

یکی از جاذبه‌های زیبای شهر گرگان پارک ناهارخوران است. اگر به این شهر و به پارک ناهارخوران رفتید بعد از پیاده روی در این پارک چنگلی زیبا می‌توانید جاده پارک را با ماشین ادامه دهید تا در انتهای جاده و به روستای زیبای زیارت برسید. روستای زیارت از یک طرف به جنگل‌های ناهارخوران و ارتفاعات بندسر در شمال می‌رسد و از طرف دیگر یعنی از جنوب به کوهستان جنگلی زیارت و آبشار آن منتهی می‌شود.

این روستا همچنین از طرف غرب به منطقه کوهستانی ادیم، مازوکش و کمر سر و از سمت شرق به ارتفاعات خال دره می‌رسد. در روستای زیارت باغداری و دامداری و کشاورزی پابه‌پای هم رونق دارند و باعث درآمدزایی مردم روستا می‌شوند. لبنیات این روستا به دلیل وجود دامداری غنی زبانزد و معروف است.

احتمالاً نام پنیر زیارت به گوشتان خورده، این پنیر که حالا نام آن تبدیل به برند یک نوع پنیر شده به این روستا تعلق دارد.همچنین، جنگل‌های این منطقه از گونه‌های مختلف گیاهی مانند ممرز، راش، افرا، توسکا، ملچ و بلوط، درخت‌های سوزنی برگ و… انباشته شده و سرسبزی بی‌نظیری به مناظر اطراف روستا داده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای زیارت آبشار زیارت است.

این آبشار در پنج کیلومتری جنوب روستا و در مسیر یکی از شاخه‌های فرعی خاصه رود، در ارتفاعی در حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاع آن به ۱۶ متر می‌رسد. ارتفاع آبشار باعث شده که در حین ریزش آب قطرات آن در هوا پخش شده و موجب طراوت و خنکی هوای اطراف آبشار شود. این آبشار دوقلو ست و در كنار آبشار اصلي يك آبشار كوچك نیز وجود دارد.

چگونه به روستا و آبشار زیارت گرگان برویم؟
روستای زیارت، از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان و در انتهای جاده ناهارخوران قرار دارد. این روستا تنها ۱۲ کیلومتر از انتهای جنوبی پارک ناهارخوران فاصله دارد و نزدیکی آن به گرگان باعث شده که یکی از محبوب‌ترین ییلاق‌های اهالی گرگان و مسافران آن باشد. اگر از تهران راهی این منطقه می‌شوید، را می‌توانید از سفرمارکت تهیه کنید.

فاصله روستای زیارت تا گرگان در حدود ۱۸ کیلومتر است. برای رسیدن به روستای زیارت کافی ست در گرگان به سراغ بلوار ناهارخوران بروید و در انتهای بلوار به پارک ناهارخوران برسید. جاده پر پیچ و خم و زیبای کوهستانی-جنگلی پارک را که تا انتها ادامه دهید به روستای زیارت می‌رسید. آبشار زیارت به فاصله ۵ کیلومتری جنوب روستا و در فاصله ۱۱ کیلومتری جنوب ناهار خوران قرار دارد.

برای رسیدن به آبشار زیارت کافی ست در روستای زیارت به سمت امامزاده عبدالله بروید و بعد از امامزاده در حدود پنج کیلومتر مسیر خاکی پیش رو را با ماشین طی کنید. این مسیر یکی از زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی را پیش چشم شما خواهد آورد. از دیدن مناظر لذت ببرید تا به محل پارک خوردوها در انتهای جاده برسید. پس ۲۰۰ متر پیاده روی به دره‌ای زیبا می‌رسید که در انتهای آن آبشار دو قلوی زیارت قرار دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به روستا و آبشار زیارت گرگان

پارک ناهارخوران: اگر به روستای زیارت و گرگان سفر کردید به هیچ عنوان پیاده‌روی در را که یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی کشورمان است، از دست ندهید.
امام‌زاده عبدالله: بقعه امامزاده عبدالله که یکی از قدیمی‌ترین بناهای این روستاست هم محلی ست برای زیارت و هم محلی دیدنی با چشم‌اندازی زیبا و فرح‌بخش. بسیاری معتقدند نام این روستا از همین بقعه گرفته شده و به عنوان محلی برای زیارت شناخته می‌شده است.
چشمه آب گرم: در نزدیکی امامزاده عبدالله چشمه‌ آبگرمی قرار دارد که در قدیم گرماندو خوانده می‌شد. در این چشمه آبگم امکان استحمام و استفاده از خواص معدنی آب گرم برای مسافران فراهم شده و می‌توانید بخشی از برنامه سفر خود را به بازدید از امامزاده عبدالله و آب‌درمانی بپردازید.

نمایش بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا