جمعه بازار وان ترکیه

هوای جمعه بازار وان عطر زندگی

بازار

تا حالا شده از اون کوچه پس کوچه های باریک و پر از رنگ و بوی بازار قدیمی رد بشید؟ از بین ردیف های شلوغ مغازه های پر از جنس های رنگارنگ و عجیب و غریب راهتون رو باز کنید؟ حالا تصور کنید همه اینها در کنار دریاچه ای آبی و خیره کننده قرار گرفته باشه و صدای غلغله بازار با نوای قوهای سفید دریاچه هم آوازه بشه. بله اینجاست که جمعه بازار وان عطر زندگی رو به مشامتون میرسونه!

بازار

از وقتی به وان رسیدیم دلمون برای یه روز خرید و کشف آداب و رسوم ترکیه تنگ شده بود. جمعه بازار وان هم یکی از بهترین فرصت های ما برای تجربه کردن این حس بود.

بازار

شروع راه با طعم چای

اولین روز صبح جمعه با عطر چای و صبحانه ی سنتی ترکی روز رو شروع کردیم. با صدای خنده و حرف های خانواده به سمت مرکز شهر وان حرکت کردیم. هر چقدر به جمعه بازار نزدیک تر میشدیم شور و حال بیشتر و هوایی گرم تر احساس میشد.

در پیچ و خم جمعه بازار

از خیابان اصلی که وارد جمعه بازار شدیم دنیای جدیدی به چشممون نمایان شد. هر طرف رو که نگاه میکردیم مغازه های رنگارنگ صنایع دستی زیبا لباس های بومی و غذاهای خوشمزه به چشم می خورد.

در میان شلوغی و همهمه بوی ادویه و سبزیجات فضای بازار رو پر کرده بود. حس زندگی و شادابی در هر گوشه بازار احساس میشد.

از **فرش** تا مغازه های عتیقه**

فروشندگان با صبر و حوصله کالاهای خودشون رو به مشتریان معرفی میکردن. در بین فروشگاه ها فرش های دستباف با نقش و نگارهای زیبا جذابیت خاصی داشتن. سفال های منبت کاری شده و آلات موسیقی سنتی نیز از جمله کالاهایی بودن که چشم هر بیننده ای رو نوازش میکردن.

در قسمت قدیمی بازار مغازه هایی با آثار عتیقه و کالاهای کمیاب چشم رو می گیرن. سکه های قدیمی ظروف چینی و آثار هنری از جمله کالاهایی بودن که در این مغازه ها به فروش می رسید.

طعم **غذاهای خیابانی**

غذاهای خیابانی در جمعه بازار وان تجربه بی نظیری رو ارائه میدن. از کباب و سیخ کباب گرفته تا ساندویچ و پیتزا با انواع سس و ادویه طعمی منحصر به فرد دارن. دونر کباب یکی از محبوب ترین غذاهای این بازار بود که با سس ماست و ترشی سرو میشه.

نوشیدنی های ترکی مثل چای و قهوه نیز در گوشه و کنار بازار به فروش می رسید. شیرینی های ترکی با انواع شکلات و نان های سنتی از جمله کالاهایی بودن که در این بخش از بازار وجود داشت.

همراه با مردم

یکی از نکات جالب در جمعه بازار وان همراهی با مردم محلی و احساس حرارت و مهمان نوازی اونها بود. فروشندگان با صمیمیت کالاهای خودشون رو معرفی میکردن و از صحبت کردن با ما لذت می بردن.

در میان شلوغی و همهمه موشک و بادکنک فروشان موسیقی سنتی و کودکان شاد فضای بازار رو گرم تر میکردن.

تجربه خرید و مذاکره

تجربه خرید در جمعه بازار تجربه خاصی رو ارائه میده. مذاکره با فروشندگان تعیین قیمت و خرید به صرفه از جمله نکاتی بود که ما در این بازار تجربه کردیم. انتخاب کالا از بین تنوع زیاد نیز از جمله چالش های جذاب این بازار بود.

راهنمایی برای خرید در جمعه بازار وان

  • زمان مناسب برای بازدید: صبح جمعه بهترین زمان برای بازدید از این بازار است.
  • لباس مناسب: لباس راحتی و کفش قوی برای گشت و گذار در بازار ضروری است.
  • توان چانه زنی: چانه زنی از جمله نکات مهم در خرید از این بازار است.
  • بودجه در نظر گرفته شود: قیمت کالاها در این بازار متفاوت است و نیاز به بودجه بندی داره.
  • سایبان و کرم ضد آفتاب برای محافظت در برابر آفتاب ضروری است.
  • کیف پول یا کیف دستی برای نگهداری وسایل ارزشمند و پول ضروری است.
  • آب معدنی و تنقلات برای هیدراته ماندن ضروری است.

جمعه بازار وان تجربه فراموش نشدنی

بازدید از جمعه بازار وان تجربه فراموش نشدنی رو برای ما به ارمغان آورد. شلوغی و همهمه رنگ و بوی خنده و شادی و معماری سنتی از جمله نکاتی بودن که این بازار رو برای ما خاص کرده بود.

تجربه خرید و مذاکره با مردم محلی و چشیدن طعم غذاهای خیابانی از جمله لحظاتی بود که در ذهنمون میمونه.

سوالات متداول

1. بهترین زمان برای بازدید از جمعه بازار وان چه زمانی است؟

بهترین  زمان  برای  بازدید  از  این  بازار  **صبح  جمعه**  است.  

2. چه نوع کالاهایی در جمعه بازار وان به فروش می رسد؟

در  این  بازار  انواع  **لباس**    **صنایع  دستی**    **فرش**    **سفال**    **آلات  موسیقی**   و  **غذاهای  خیابانی**    به  فروش  می رسد.  

3. هزینه بازدید از جمعه بازار وان چقدر است؟

بازدید  از  این  بازار  **رایگان**  است.  

نتیجه گیری

بازدید از جمعه بازار وان تجربه جذاب و فراموش نشدنی رو برای هر گردشگری به ارمغان می آورد. شلوغی و همهمه رنگ و بوی کالاهای خاص غذاهای خوشمزه و مهمان نوازی مردم از جمله نکاتی است که این بازار رو به یک مقصد گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا