خنک کننده چیست؟ + بررسی جامع و تخصصی مهمترین نقایص مایع خنک کننده

نقص رادیاتور
به طور کلی ، یخچال و فریزرها ، که نمونه هایی از تجهیزات برودتی پرکاربرد هستند ، در یک چرخه تبرید متراکم کار می کنند. این مدل سیستم تهویه مطبوع با جذب و جذب گرما در مایع ، فرآیند های خنک کننده و خنک کننده را انجام می دهد. ظرفیت مناسب و کارایی فوق العاده بالا منجر به نصب و استفاده از کولر در سازه ها و ساختمانهای مختلف می شود.
اگرچه این دستگاه ها مزایای زیادی دارند ، اما هنوز باید در مورد آنها صحبت کنیم. معایب رادیاتورها از مزایای آنها نیست. بنابراین در این مقاله ، اصلی ترین نقص سخت افزاری ، کولر مورد بررسی است

CES | فناوری

شکل اصلی خنک کننده
1- هزینه نگهداری بالا
از جمله هزینه های تعمیر ، نگهداری و نگهداری نسبتاً زیاد ، از جمله شکل اصلی خنک کننده. به منظور بهبود کارایی و اثربخشی ، عملکرد منظم ، ماهانه و سالانه خدمات این دستگاه ها بسیار مهم است. به طور کلی ، هزینه و قیمت خدمات خنک کننده و نگهداری نسبتاً بالا و گران است.
مطالعات نشان داده است که هزینه سرویس و نگهداری هر پمپ خنک کننده حدود 80000 تومان است. در عین حال هزینه نگهداری کولر برای هر تن یخچال 12000 تومان برآورد شده است. در این راستا ، باید توجه داشت که تعرفه های مربوط به هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری خنک کننده ها سالانه به طور رسمی توسط اتحادیه های کارگری مربوطه اعلام می شود.
2- وزن زیاد
از طرف دیگر ، عیب رادیاتورها وزن بالای این دستگاه ها است. دستگاه های برودتی به دلیل ظرفیت بسیار بالا در ساختمان های بزرگ با مساحت زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور تولید تبرید و تولید هوای سرد ، از قطعات و لوازم جانبی متنوعی در بدنه اصلی کولر استفاده می شود.
این باعث افزایش وزن تجهیزات در مقایسه با سایر سیستم های HVAC می شود. یخچالهای جذبی بسیار سنگین تر از یخچالهای فشاری هستند. در همین راستا ، باید توجه داشت که تحت ظرفیت های مشابه ، وزن چیلر جذبی دو برابر مدل فشار برآورد می شود.
3- اندازه بزرگ
اندازه بزرگ ، بزرگ و حجم زیاد ممکن است مشکل دیگری باشد.عیب نقص رادیاتور فضای اضافی را اشغال می کند و از نصب چیلرها در سازه هایی با اندازه و اندازه محدود جلوگیری می کند.

بنابراین استفاده از کولر در مکانهایی که فضای محدودی دارند توصیه نمی شود.

بعلاوه ، فضای یخچال جذبی 40 تا 60 درصد بیشتر از یخچال تحت فشار است. علاوه بر این ، در مقایسه با مدل فشرده سازی ، چیلر جذب ارتفاع بالاتر فضای موجود بیشتری را در ساختار اشغال می کند.
4- تولید صدا در سطح بالا
این اجزای فنی و لوازم جانبی معمولاً در ساختار مبرد گنجانده می شوند کمپرسورهای ایمپالس ، دریچه های انبساط ، اواپراتورها و کندانسورها دیده می شوند. کمپرسورها و دمنده های نصب شده در این دستگاه ها با حداکثر توان و حداکثر توان هوا را تولید و توزیع می کنند و به همین دلیل در هنگام کار صدای نسبتاً بالایی تولید می کنند. این مشکل در ساختار کولر فشار بیشتر مشهود است. به جز سر و صدای زیاد ، لرزش و لرزش مدل فشار بیشتر از چیلر جذبی است.

5- نیاز به انجام عملیات زیرساختی
اندازه و وزن تجهیزات تبرید زیاد است ، بنابراین برای نصب و اجرای بهینه یک زیرساخت واقع در مکان بهینه مورد نیاز است. در غیر این صورت علاوه بر آسیب رساندن به فضای نصب ، کارایی و کارایی این دستگاه ها نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.به دلیل وزن زیاد چیلر جذبی ، ساختار اساسی جامد و ایمن این چیلر باید در فضای نصب در نظر گرفته شود.
6-زندگی کوتاه و کوتاه است
تجهیزات برودتی از طراحی ، قطعات و فناوری ساده و محدودی برخوردار است. استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساده باعث کاهش عمر اجزا و قطعات تجهیزات می شود. علاوه بر این ، تجهیزات و مواد مصرفی مورد استفاده در ساختار خنک کننده نیز تحت تأثیر عوامل محیطی ، معرفهای شیمیایی و نوسانات دما قرار دارند. بنابراین ، انجام تعمیر و نگهداری منظم روی این تجهیزات بسیار مهم است.
7- دامنه قیمت بالا
در مقایسه با سایر سیستم های تهویه مطبوع ، هزینه زیاد یکی دیگر از مشکلات نقص تعداد رادیاتورها است. در این رابطه باید توجه داشت که کولرهای جذبی گرانتر از کولرهای فشاری با ظرفیت های مشابه هستند.

هزینه کولر مستقیم جذب شعله دو برابر قیمت نهایی کولر فشار است.

از مشاوران رایگان در مرکز دات کام مطلع شوید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منابع:
https://tasisat.com/disferences-of-chiller/
تاریخ صدور:
2021-04-08 10:00:44.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا