برترین های کسب و کارپزشکی

خواص آب معدنی در بارداری

یکی از سوالاتی که خانم های باردار اغلب از خود می پرسند این است که آیا مصرف آب معدنی در دوران بارداری مضر است؟ تاثیر آب معدنی بر جنین چیست؟ در این مقاله از جنبه های مختلف به این سوالات پاسخ می دهیم و به شما کمک می کنیم تا بدن خود را در دوران بارداری به بهترین شکل آبرسانی کنید. نوشیدن آب کافی قطعا تاثیر مثبتی بر سلامت جسمی شما و جنین خواهد داشت. مصرف آب معدنی در دوران بارداری به شرطی مفید است که میزان TDS یا مواد جامد محلول در آب مناسب باشد.

رژیم غذایی سالم تنها چیزی نیست که در دوران بارداری اهمیت دارد. در واقع مادران باردار علاوه بر غذا و تنقلات باید از آب معدنی کافی نیز استفاده کنند و میزان آب مصرفی خود را در این دوران تنظیم کنند. نوشیدن آب کافی در این دوران زایمان را برای زنان آسان تر می کند.

تاثیر آب معدنی بر بدن زن باردار

نوشیدن آب معدنی در دوران بارداری توصیه می شود و اهمیت نوشیدن آب در این دوران بسیار واضح است. زیرا آب معدنی سرشار از مواد مغذی است که نه تنها برای سلامتی شما، بلکه برای سلامت جنین نیز مفید خواهد بود.نوشیدن آب کافی باعث می شود ویتامین ها بهتر و بیشتر جذب بدن شما شوند و انتقال آنها به جنین راحت تر شود. معمولا اکثر خانم ها در دوران بارداری دچار تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند و این عامل مهمی در ابتلا به عفونت های مختلف از جمله عفونت های اداری است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی زنان باردار، این نشان می دهد که کم آبی بدن می تواند احتمال زایمان زودرس را افزایش دهد.

آب معدنی با کیفیت های مختلفی تولید می شود. هر یک از این ویژگی ها برای تعدادی از افراد مناسب است. به عنوان مثال، بهتر است زنان باردار آب با TDS کمتر بنوشند. همانطور که می دانید TDS همان جامدات محلول در آب است. برخی از آب های معدنی به صورت غلیظ توسط کارخانه ها تولید می شوند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از کم خونی احتمالی، زنان باردار از آب غنی شده با آهن استفاده کنند. قیمت آب معدنی گرانتر از آب آشامیدنی تصفیه شده است. به همین دلیل می توانید با مراجعه به مرکز پخش آب معدنی آب معدنی را به صورت عمده و ارزان خریداری کنید.

خواص آب معدنی در بارداری

در دوران بارداری آب داغ ننوشید

اگر بخواهیم تاثیر آب معدنی بر جنین را بررسی کنیم باید اشاره کنیم که برخی از زنان باردار معتقدند نوشیدن آب گرم فواید بیشتری نسبت به آب سرد دارد.در حالی که بهترین آب برای نوشیدن آب گرم است نه داغ! می توانید آب معدنی را بجوشانید و گرم مصرف کنید. هرگز آب لوله کشی گرم ننوشید. زیرا میزان املاح معدنی از جمله سرب در آب گرم بسیار زیاد است و می تواند وارد بدن مادر و جنین شود. فلزات سنگین عواقب جبران ناپذیری بر بدن مادر و جنین می گذارد. همه پزشکان به همه زنان باردار توصیه می کنند که در دوران بارداری آب ولرم بنوشند تا از فواید آن بهره مند شوند.

فواید نوشیدن آب معدنی در دوران بارداری

یکی از مهمترین فواید مصرف آب معدنی ولرم در دوران بارداری کاهش درد و سوزش معده است. زیرا اکثر خانم های خانه دار در این دوران دچار معده درد و دل درد می شوند. هنگامی که آب معدنی گرم و ولرم می نوشید، علاوه بر افزایش مقاومت سیستم ایمنی، گردش خون در رگ ها را نیز بهبود می بخشد.

اگر مقداری آب لیموی تازه به آب اضافه کنید، خواص آن بیشتر می شود. ماهیچه های دیواره رگ ها منبسط می شوند و با انبساط عروق و بهبود جریان خون خون رسانی به بدن راحتتر انجام می شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در دوران بارداری دچار استفراغ، حالت تهوع یا اسهال می شوید، مصرف روزانه آب معدنی باید علائم را کاهش دهد.طبق تحقیقات انجام شده در این منطقه بهترین دما برای نوشیدن آب معدنی 16 درجه سانتیگراد است.

مصرف آب معدنی در دوران بارداری

  • هیدراته ماندن بدن مادر باردار در این دوران بسیار مهم است و این یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. در زیر به فواید آب آشامیدنی در این دوران اشاره می کنیم:
  • – تاثیر آب معدنی بر بدن به خصوص در دوران بارداری باعث می شود بدن شما در طول روز هیدراته بماند. لازم به ذکر است که اگر در دوران بارداری آب کافی ننوشید، با مشکلاتی مانند سردرد، گرفتگی عضلات و حالت تهوع مواجه خواهید شد. نوشیدن آب از تورم بیش از حد بدن جلوگیری می کند و از خشکی، قرمزی، کهیر و حساسیت های پوستی جلوگیری می کند.
  • جالب است بدانید که نوشیدن آب آنقدر مهم است که حتی می تواند خطر زایمان زودرس را کاهش دهد. همچنین اگر در سه ماهه سوم بارداری به میزان مناسب آب بنوشید، انقباضات دردناکی را تجربه نخواهید کرد. نوشیدن آب تمیز از عفونت ادراری جلوگیری می کند. علاوه بر این، هیدراتاسیون به زن باردار کمک می کند تا غذای خود را هضم کند و روده های خود را راحت تر حرکت دهد.
  • -نوشیدن آب کافی در این دوران منجر به دفع مواد مضر، سمی و سدیمی از بدن زن باردار می شود.به همین دلیل تورم پا و مچ پا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • -نوشیدن آب سالم و کافی در این دوران به تنظیم دمای بدن زن باردار و به حداقل رساندن احساس گرما در بدن او کمک می کند.
  • -نوشیدن آب معدنی آنقدر برای بدن زن باردار مهم است که سوزش سر دل را برطرف می کند و حالت تهوع صبحگاهی را کاهش می دهد. همچنین به کاهش اسیدیته و کاهش خستگی کمک می کند.

چرا نوشیدن آب سالم در دوران بارداری مهم است؟

مادران در دوران بارداری هرگز نباید احساس تشنگی کنند. هیدراتاسیون مادر برای رشد جنین بسیار موثر است. آب نه تنها اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها، بافت ها و اندام های مهم بدن زن باردار می رساند، بلکه تمام این فواید را به جنین منتقل می کند. مصرف آب معدنی در دوران بارداری نقش بسیار مهمی در انتقال ویتامین های مورد نیاز جنین دارد. اگر مادر باردار هستید به شما توصیه می کنیم در این دوران آب بیشتری بنوشید. جالب است بدانید که نوشیدن آب برای تولید و افزایش شیر مادر نیز بسیار موثر است.

مقدار و روش مصرف آب در دوران بارداری

در دوران بارداری توصیه می شود که مادران کمی بیشتر از حد معمول آب بنوشند.به طور معمول اگر نیاز به مصرف 8 لیوان آب در طول روز دارید، این عدد را به 10 لیوان برسانید. البته باید توجه داشت که احساس نیاز به نوشیدن آب در مادران باردار متفاوت است. اگر در دوران بارداری احساس نیاز به نوشیدن آب بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده دارید، بدانید که این کاملا طبیعی است.

جالب است بدانید که اگر ادرار شما رنگ پریده یا بی رنگ است به این معنی است که در طول روز به اندازه کافی آب معدنی می نوشید، اما اگر کمتر ادرار کنید یا ادرار شما بسیار زرد و تیره است، به این معنی است که باید بیشتر بنوشید. همچنین لازم به ذکر است که اگر در حال ورزش هستید یا هوای محل زندگی شما بسیار گرم یا از سطح دریا بالا است، باید در این مدت و به طور منظم در طول روز، آب بطری همراه خود داشته باشید. از آن بنوشید

توصیه می شود اگر از کم آبی رنج می برید، مقدار آبی که می نوشید را در یک نوبت افزایش ندهید. انجام چنین کاری اصلا اصولی نیست. بهتر است آب را به مقدار کم و در فواصل زمانی مکرر بنوشید، زیرا نوشیدن مقدار زیادی آب به یکباره فشار زیادی به کلیه ها وارد می کند.نوشیدن بیش از حد آب معدنی در فواصل زمانی نزدیک می تواند برای سلامت زنان باردار مضر باشد. بنابراین توصیه می شود هر ساعت یک لیوان آب 150 تا 180 میلی لیتری بنوشید.

همچنین توصیه می شود علاوه بر آب آشامیدنی، از میوه هایی مانند هندوانه یا نارنگی نیز در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. ناگفته نماند که مصرف انواع سوپ ها و آب میوه ها نیز می تواند برای سلامت بدن و جنین مفید باشد.

چگونه سلامت آب معدنی را تضمین کنیم

پس از آشنایی با تاثیر مصرف آب معدنی در دوران بارداری، نوبت به پاسخ به یک سوال مهم می رسد و آن اینکه چگونه از سلامت آب معدنی مطمئن شویم؟ توصیه می کنیم برای آب معدنی به برندهای معتبر در این زمینه مراجعه کنید. برندهای معتبر آزمایش های مختلفی بر روی آب های معدنی انجام می دهند و پس از آگاهی از ترکیب و کمیت آنها، کیفیت و طبقه بندی آنها را مشخص می کنند.

اگر به بسته بندی بطری آب معدنی دقت کنید می توانید میزان TDS روی آن را مشاهده کنید. اگر بیماری کلیوی دارید یا از سنگ کلیه رنج می برید، توصیه می کنیم آب غنی شده با کلسیم مصرف نکنید.زیرا شدت بیماری شما را افزایش می دهد. اما مصرف آب غنی شده با آهن برای خانم هایی که از کمبود آهن رنج می برند توصیه می شود. تاثیر آب معدنی بر روی جنین و سلامتی آن غیر قابل انکار است.

چگونه بفهمیم که کم آب شده ایم؟

نوشیدن آب معدنی در دوران بارداری بسیار توصیه می شود. بسیاری از خانم ها به این موضوع توجه نمی کنند و به جایی می رسند که بدنشان کم آب می شود و دچار کم آبی شدید می شوند. تشنگی یکی از شایع ترین نشانه های کم آبی بدن است. بهتر است نوشیدن آب را طوری ادامه دهید که احساس تشنگی نکنید. غلبه بر تشنگی زنگ خطر محسوب می شود و بدن را در حالت آماده باش قرار می دهد. علائم کم آبی شامل درد لب، حالت تهوع، خشکی دهان، ادرار تیره و غیره است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا