دانشگاه های تورنتو

دانشگاه های تورنتو: سفری به قلب دانش و شور و حال

دانشگاه

تصور کن؛ قدم زدن در خیابان های پر از درخت حس تازگی هوای پاییزی و صدای خنده دانشجوها در محوطه دانشگاه. همین صحنه ساده معمولا اولین تصویر که از دانشگاه های تورنتو در ذهن ما تجسم می شه. تورنتو شهری که با موزه های پر از آثار هنری و تئاترهای معروفش خاطرات قشنگ و ماندگار رو برای هر مسافری به یادگار می گذاره. اما دانشگاه های تورنتو فقط یک بخش زیبا از این شهر نیستن. اونا در حقیقت قلب تپنده و پویا ی دانش و خلاقیت هستن.

دانشگاه

ورود به دنیای دانشگاه های تورنتو

دانشگاه

حالا تصور کن که قدم به محوطه دانشگاه دانشگاه تورنتو (University of Toronto) می ذاری. حس آرامش و صلح همین که پا به این محوطه می ذاری تو رو فرا می گیره. معماری قدیمی و زیبا ی ساختمان های دانشگاه و سبزی چمن و درختان قدیمی و سرسبز تجربه ی خاص ی رو برای تو به ارمغان می آره.

دانشگاه تورنتو با تاریخچه ی بیش از 180 سال یکی از قدیمی ترین و پر آوازه ترین دانشگاه های کانادا هست. این دانشگاه دارای سه محوطه اصلی در شهر تورنتو هست: محوطه سن لورنس, محوطه دانشگاه اسکاتیش و محوطه میسیساگا. هر کدوم از این محوطه ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خودش هستن. به عنوان مثال محوطه سن لورنس با ساختمان های سنتی و قدیمی خودش فضای متفاوت و رمانتیکی رو برای دانشجویان ایجاد می کنه. محوطه دانشگاه اسکاتیش با ساختمان های مدرن و جدیدش فضای پویاتر و شادی رو به وجود می آره. محوطه میسیساگا هم که در جنوب شهر تورنتو واقع شده یک فضای زیبا و سبز رو برای دانشجویان ارائه می دهه.

دنیای دانش و خلاقیت

دانشگاه تورنتو با برنامه های درسی مختلف و برنامه های تحقیقاتی پیشرفته به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شه. اگه به علوم انسانی علاقه دارید دپارتمان مطالعات جنسیتی و مطالعات جنسی مطالعات فمینیستی و مطالعات آسیایی از جمله برنامه های درسی مطرح و برنامه های تحقیقاتی قوی در این دانشگاه هستن. علاقه مندان به علوم هم می تونن از دانشکده پزشکی و دانشکده مهندسی ی این دانشگاه بهره مند بشن. دانشکده مهندسی ی این دانشگاه با برنامه های درسی متفاوت و برنامه های تحقیقاتی پیشرفته دانشجویان رو به سمت نوآوری و خلاقیت راهنمایی می کنه.

دانشگاه Ryerson (Ryerson University) هم از دیگر دانشگاه های مهم و پر آوازه ی شهر تورنتو هست. این دانشگاه با تاکید بر آموزش مهارتی و عملی هدف خودش رو بر آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار قرار داده. دانشکده تجارت ی این دانشگاه یکی از دانشکده های معروف در کانادا هست. دانشکده طراحی و هنر ی این دانشگاه هم از دانشکده های محبوب و معروف در کانادا هست.

غرق در شور و حال شهر

در کنار فضای دانش و خلاقیت در دانشگاه های تورنتو این شهر فضای شادی و شور و حال ی رو نیز برای شما به ارمغان می آره. بازار کنسینگتون خیابان یانگ و خیابان کوئین از جمله مکان های پر شور و حال ی هستن که می تونن تجربه ی متفاوت و فراموش نشدنی رو برای شما به وجود بیارن. خیابان یانگ با کافه های زیبا و رستوران های متنوعش فضای مناسب و شادی رو برای خوردن و نوشیدن و گذراندن وقت ایجاد می کنه. خیابان کوئین هم با مغازه های متنوع و ساختمان های زیباش فضای مناسب و شادی رو برای خرید و گشت و گذار ایجاد می کنه.

بازار کنسینگتون هم با فضای متنوع و رنگارنگش یک تجربه ی خاص و فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آره. در این بازار می تونید از غذاهای محلی و بین المللی تا لباس و هنر هر چیزی رو که می خواین پیدا کنید.

راهنمایی و توصیه

هزینه زندگی در تورنتو بالاتر از برخی از شهرهای دیگر در کانادا هست. اگر به دنبال محل ارزان برای زندگی هستید می تونید از محله های دورتر از مرکز شهر انتخاب کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های تورنتو نیز بالاتر از برخی از دانشگاه های دیگر در کانادا هست. اگر به دنبال برنامه های بورسیه و کمک هزینه هستید می تونید از وبسایت دانشگاه های مورد نظر اطلاعات لازم رو مطالعه کنید.

پرسش و پاسخ

1- آیا دانشگاه های تورنتو برای دانشجویان بین المللی بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهن؟

بله دانشگاه های تورنتو بورسیه ها و کمک هزینه های متعددی رو برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهن. برای مطالعه درباره این بورسیه ها و کمک هزینه ها می تونید از وبسایت دانشگاه های مورد نظر اطلاعات لازم رو مطالعه کنید.

2- آیا برای زندگی در تورنتو به ویزای کاری نیاز هست؟

برای زندگی و تحصیل در تورنتو نیاز به ویزای دانشجویی هست. برای اطلاعات بیشتر می تونید از وبسایت دولت کانادا اطلاعات لازم رو مطالعه کنید.

3- آیا شهر تورنتو برای دانشجویان بین المللی امن هست؟

شهر تورنتو شهر امن و مناسب برای زندگی و تحصیل هست. اما مثل هر شهر دیگه بهتره که اقدامات احتیاطی رو انجام بدید.

نتیجه گیری

دانشگاه های تورنتو تجربه ی فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آرن. فضای دانش و خلاقیت همراه با شور و حال ی که در این شهر حاکم هست می تونه تجربه ی منحصر به فرد و شادی رو برای شما به وجود بیاره.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا