دانه گیر تصفیه خانه فاضلاب

جداسازی دانه ها با استفاده از محفظه پسماند تصفیه خانه فاضلاب یا جداسازی لجن با استفاده از نیروی گریز از مرکز انجام می شود. از محفظه دانه بندی برای جداسازی دانه هایی مانند شن و ماسه ، شن و سایر مواد جامد سنگین که دارای سرعت رسوب یا وزن مخصوص بسیار بیشتری نسبت به مواد آلی فسادپذیر در فاضلاب هستند ، استفاده می شود. مشخصات مواد دانه ای و طراحی محفظه دانه بندی در تصفیه فاضلاب در بخش بعدی شرح داده شده است.

مشخصات مواد دانه ای در جمع کننده دانه تصفیه خانه فاضلاب

مواد دانه ای از ماسه ، شن و سایر مواد سنگین تشکیل شده است که تراکم و میزان رسوب آنها بسیار بالاتر از مواد آلی فاسدشدنی است. پوسته تخم مرغ ، قطعات استخوان ، دانه های میوه ، زمین قهوه و ذرات آلی بزرگ مانند ضایعات غذا نیز غلات هستند. به طور کلی ، موادی که مانند دانه ها از فاضلاب جدا می شوند ، اکثراً فاسد نشدنی و نسبتاً خشک هستند. با این حال ، ترکیب مواد دانه ای می تواند بسیار متغیر باشد ، با محتوای آب 13 تا 65٪ و محتوای مواد فرار 1 تا 56.

وزن مخصوص ذرات خالص مواد غیر قابل فساد 2.7 است ، اما در صورت چسبیدن به هم مقدار قابل توجهی ماده آلی در دانه های جدا شده وجود دارد. وزن مخصوص بذرها به 1.3 کاهش می یابد. به طور معمول ، تراکم توده مواد گرانول 1600 کیلوگرم در متر در نظر گرفته می شود. غالباً ، مقدار قابل توجهی ماده آلی در دانه های جدا شده وجود دارد. اگر دانه های جدا شده از فاضلاب به موقع حمل نشوند ، این مواد آلی به سرعت پوسیده می شوند.

دانه های بزرگتر از 65 مش بیشترین مشکلات را در قسمت های پایین دست تصفیه خانه ایجاد می کنند. توزیع واقعی دانه فاضلاب در اندازه دانه به تفاوت بین ویژگی های سیستم جمع آوری و کارایی جمع آوری دانه بستگی دارد. به طور کلی ، بیشتر ذرات دانه در غربال باقی می مانند. اما ذرات ریز دانه نیز می توانند در فاضلاب وجود داشته باشند. در جنوب شرقی ایالات متحده ، جایی که در دانه های فاضلاب نوعی شن و ماسه ریز به نام شن قند وجود دارد ، کمتر از 60٪ از دانه های فاضلاب شهر توسط یک الک 100 مش از فاضلاب جدا شده است. دستگاه های دانه بندی برای محافظت از دستگاه های متحرک در برابر سایش و سایش زودرس طراحی شده اند – تشکیل رسوبات سنگین در مجاری ، کانال ها و مجاری را کاهش می دهند – به دلیل تجمع بیش از حد مواد دانه ای ، دفعات ترشح هضم را کاهش می دهند.

جداسازی مواد گرانول قبل از دستگاه های گریز از مرکز ، مبدل های حرارتی و پمپ های دیافراگم فشار بالا لازم است. محفظه تجمع در جمع کننده تصفیه خانه فاضلاب معمولاً پس از جمع کننده میله و قبل از مخزن رسوب اولیه قرار دارد. در بعضی از پالایشگاه ها ، جمع کننده غلات قبل از سطل زباله قرار می گیرد. به طور کلی ، نصب سپرده قبل از محفظه جمع آوری غلات ، کارکرد و نگهداری سیستم جمع آوری غلات را ساده می کند.

قبل از پمپ های تصفیه پساب ، نصب محفظه دانه گران است ، زیرا باید در عمق قرار گیرد ، بنابراین پمپاژ پساب حاوی دانه ها به داخل اتاق دانه که در موقعیت مناسب خود قبل از رفتار. لازم به ذکر است که در این حالت نیاز به نگهداری پمپ شدیدتر خواهد شد.

اتاق های غلات تصفیه خانه های فاضلاب به سه نوع کلی تقسیم می شوند:

سیستم درجه بندی جریان افقی

سیستم گرانولاسیون هوادهی و هیدروماساژ. در وانت جریان افقی ، جریان فاضلاب به صورت افقی از طریق محفظه تهویه جریان می یابد و سرعت خط جریان مناسب توسط ابعاد محفظه ، دریچه های توزیع فاضلاب ورودی و استفاده از بخشهای ویژه سرریز در خروجی کنترل می شود دوربین. سیستم هوادهی با کمک هوادهی از یک مخزن هوادهی جریان مارپیچی تشکیل شده است.

سیستم برداشت دانه گرداب

از یک مخزن استوانه ای تشکیل شده است که در آن فاضلاب به طور مماس وارد شده و به گرداب می ریزد. نیروهای گریز از مرکز و گرانش خشم را از پساب جدا می کنند. محفظه های دانه به طور کلی بر اساس تفکیک ذرات با وزن مخصوص 65/2 و هدر رفتن آب با دمای 5/15 سانتی گراد است. با این حال ، تجزیه و تحلیل داده های جداسازی دانه نشان می دهد که وزن مخصوص از 1.3 تا 2.7 است. شرکت آتیه انرژی در زمینه تصفیه فاضلاب و تصفیه فاضلاب بهداشتی ، شیمیایی و صنعتی فعالیت می کند و پروژه های موفقی را در سراسر کشور اجرا کرده است.

مشاوره تخصصی و تلفنی: 0218420878

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 20:52:58

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا