فناوری اطلاعات

راهنمای خرید بهترین مک بوک اپل؛ انتخابی مطمئن برای تمام نیازها خرید مک‌بوک یا لپتاپ ویندوزی؛ کدام برای طراحی گرافیک بهتر است؟ آیا مک بوک ایر می‌تواند جایی در زندگی یک کاربر اندروید داشته باشد؟ سامسونگ از لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد؛ رقبای جدی مک بوک پرو

اگر قصد خرید مک بوک دارید، با این راهنمای خرید همراه باشید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب بهترین مک بوک اپل به راحتی لپ‌تاپ خود را تهیه کنید. محصولات برند اپل از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید برای نیازهای مختلف از آنها استفاده کنید.

48,299,000

تومان

209,900,000

تومان

بهترین مک بوک برای برنامه‌نویسی

بهترین مک بوک اپل برای برنامه‌نویسان

بسیاری از برنامه‌نویسان در جست‌وجوی انتخاب لپتاپ اپل مناسب برای کار خود هستند، بنابراین اگر برنامه‌نویس هستید و قصد خرید گوشی آیفون و مک بوک دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022-M2 8GB 256SSD

MacBook Air با چیپ M2 را می‌توان یکی از برترین دستگاه‌های قدرتمند اپل دانست که با فناوری‌های برتر خود، تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می‌کند. این لپ‌تاپ از چیپ M2 استفاده می‌کند که توسط اپل طراحی و توسعه داده شده و بازدهی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. این چیپ شامل 4 هسته‌ی Performance و 4 هسته‌ی Efficiency است که در کل 8 هسته و 16 مگابایت کش L2 و چهار مگابایت کش L3 دارد.

پردازنده گرافیکی این دستگاه با 8 هسته قدرتمند، عملکرد بی‌نظیری را فراهم می‌کند. چیپ M2 با این پردازنده‌ی گرافیکی، امکان انجام پردازش‌های سنگین گرافیکی با وضوح 8K ProRes و 4K را فراهم می‌کند. صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR با وضوح بالا و پشتیبانی از HDR، تجربه بصری را به یک سطح جدید از واقعیت می‌رساند. علاوه بر آن صفحه نمایش مذکور با رزولوشن 2560×1664 و پشتیبانی از True Tone،جزئیات بی‌نظیری از تصاویر و ویدئوها را به تصویر می‌کشد. لپتاپ MacBook Air-B M2 2022 دارای پورت‌های ارتباطی متنوعی است که شامل درگاه‌های USB Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و USB 4 می‌شود.

باتری قدرتمند با ظرفیت 52.6 وات‌ساعت، به کمک برنامه‌نویسان می‌آید تا بتوانند بدون شارژ مجدد، ساعت‌ها از دستگاه خود استفاده کنند. این لپ‌تاپ با ویژگی‌های نظیر باریکی و سبکی، کیبورد با نور پس‌زمینه، چهار اسپیکر استریوی Wide، حسگر اثر‌انگشت، دوربین 1080p FaceTime HD، به عنوان یکی از محصولات برتر شرکت اپل در سال 2022 شناخته می‌شود.

59,085,000 تومان

لپ‌تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRW13 2023-M3 Pro 18GB 512SSD

این دستگاه را نیز می‌توان یکی از بهترین مک بوک‌های اپل دانست که با اندازه 16.2 اینچی خود می‌تواند تجربه بصری مطلوبی برای کاربران فراهم کند. استفاده از تراشه M3 باعث شده تا دستگاه مذکور برای اجرای انواع کد و برنامه‌نویسی گزنه مناسبی باشد. همچین سایر افراد مثل معماران و طراحان گرافیک نیز می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای از این دستگاه استفاده کنند، زیرا  حافظه کش 12مگا بایتی در کنار ظرفیت 18گیگابایتی رم می‌تواند توان پردازش بالایی به کاربران ارایه کند. در گاه‌های ارتباطی این دستگاه از تنوع زیادی برخوردار هستن و شما می‌توانید با استفاده از انواع روش‌هایی مثل Wi-Fi، کارت حافظه، HDMI،  از Bluetooth، USB Type-C از این درگاه‌ها استفاده کنید. در نهایت این مک‌ بوک تنها 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین ترتیب شما می‌توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید.

148,644,000 تومان

بهترین مک بوک برای معماری

بسیاری از معماران برای رندر سه بعدی و استفاده از نرم‌آفزارهای مختلف به سیستم‌های قوی نیاز دارند، در ادامه مطلب به بررسی مک بوک مناسب برای این افراد می‌پردازیم. در نظر داشته باشید برای افرادی که گوشی اندروید دارند و به دنبال خرید گوشی جدید نیستند، استفاده از مک بوک دردسر ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

لپ‌تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX63 2023-M3 Pro 18GB 512SSD

اگر محدودیت بودجه ندارید، باید به سراغ یکی از بهترین مک بوک‌های موجود در بازار برویم. لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro MRX63 2023 M3 Pro یکی از گزینه‌های مناسب برای معماران و برنامه‌نویسان است. این لپ‌تاپ با استفاده از پردازنده مرکزی Apple M3 Pro، عملکرد و توان پردازشی بهتری نسبت به نسل‌های قبلی مانند M2 و M1 دارد که می‌تواند به شما در کارهای معماری و رندرینگ سه بعدی و برنامه‌‌نویسی کمک کند. لپ تاپ MacBook Pro MRX63 2023 M3 Pro دارای 18 گیگابایت حافظه RAM و 512 گیگابایت حافظه SSD است که می‌تواند نیازهای شما را برای اجرای برنامه‌ها و ذخیره‌سازی فایل‌های بزرگ در حوزه معماری برآورده کند.

صفحه نمایش این لپ‌تاپ با اندازه 14.2 اینچ و فناوری Liquid Retina XDR می‌تواند با نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی حداکثر 600 نیت، تجربه بصری بهتری را برای شما ارائه دهد. علاوه بر موضوعات ذکر شده، اگر نیاز به حمل مک‌بوک دارید این محصول زیبا و کم وزن باید در لیست خرید شما قرار گیرد. وزن کمتر از 1.61 کیلوگرم این لپ تاپ می‌تواند حمل و نقل آسان‌تری را برای شما فراهم کند، بنابراین، اگر هزینه لپ تاپ MacBook Pro 2023 با پردازنده M3 Pro برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، به خرید آن در اسرع وقت فکر کنید، زیرا می‌تواند در بهبود کارایی و تجربه کاری شما تاثیر مهمی داشته باشد.

121,000,000 تومان

بهترین مک بوک برای طراحی و گرافیک

مجموعه مک بوک‌های اپل برای هر نیاز و ویژگی طراحی شده‌‌اند بنابراین اگر طراح و گرافیست هستید نیز می‌توانید از محصولات این برند استفاده کنید. در ادامه مطلب به معرفی محصولات مناسب برای طراحی و کارهای گرافیکی می‌پردازیم.

لپ‌تاپ 15.3 اینچی اپل مدل MacBook Air MQKW3 M2 2023

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین مدل‌های مک بوک اپل برای طراحی هستید، لپ‌تاپ 15.3 اینچی اپل مدل MacBook Air MQKW3 M2 2023 اینجاست تا به نیاز شما پاسخ گوید. با یک نگاه به این دستگاه جذاب و بررسی فناوری، زیبایی و عملکرد آن، به سرعت متوجه خواهید شد که چرا این لپ‌تاپ به‌عنوان یکی از برترین محصولات اپل شناخته می‌شود. در ساخت بدنه این دستگاه از مواد بازیافتی استفاده شده و بدنه آلومینیومی بسیار سبک و مقاوم آن، در کنار صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالا و تکنولوژی‌های نوین آن را تبدیل به دستگاهی بی‌نظیر کرده است.

MacBook Air MQKW3 M2 مجهز به پردازنده‌ی M2 با تکنولوژی هشت هسته و حافظه‌ی رم هشت گیگابایتی است که توانایی رندرینگ، طراحی و کارهای روزمره با سرعت و دقت بالا را دارد. صفحه نمایش Liquid Retina 15.3 اینچی با رزولوشن 2880×1864 پیکسل، روشنایی 500 نیت، پوشش رنگی 1 میلیارد رنگ و تکنولوژی True Tone، باعث شده تا تجربه بصری بهتری را تجربه کنید. استفاده از حافظه‌ی داخلی SSD و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته از جمله Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6، باعث شده تا این لپ‌تاپ سرعت و کارایی بیشتری در مقایسه با سایر مک بوک‌های هم‌رده ارائه دهد. همچنین، با وجود باتری با ظرفیت 66.5 وات‌ساعتی و قابلیت شارژ سریع، امکان استفاده‌ی طولانی مدت از این لپ‌تاپ را بدون نگرانی از کم شدن شارژ، فراهم می‌شود. با توجه به این ویژگی‌های فوق‌العاده، MacBook Air MQKW3 M2 یک تجربه‌ی استثنایی و لذت‌بخش از استفاده از یک لپ‌تاپ پیشرفته و مدرن را برای شما ایجاد می‌کند.

73,241,000 تومان

لپ تاپ 15.3 اینچی اپل مدل MacBook Air MQKP3 M2 2023

اگر هدف شما استفاده از لپ‌تاپ برای انیمت یا اجرای نرم‌افزارهای معماری است، به شما یک لپ‌تاپ از لیست بهترین لپ‌تاپ‌های اپل برای معماری را معرفی می‌کنیم. لپ‌تاپ 15.3 اینچی اپل با نام MacBook Air، یکی از محصولات پرطرفدار و جذاب این شرکت است که با طراحی زیبا و قدرت سخت‌افزاری بالا، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. وزن و ضخامت کم باعث شده تا دستگاه مذکور انتخابی مناسب برای افرادی که به دنبال یک دستگاه قابل‌حمل و قدرتمند هستند، شود. لپ‌تاپ MacBook Air با صفحه‌نمایش 15.3 اینچی، تمام نیازهای روزمره کاربران را برآورده می‌کند. این صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا و تصویر واضح و روشن، تجربه استفاده بسیار لذت‌بخشی را فراهم می‌کند و امکان دسترسی آسان به محتواها را فراهم می‌کند. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم بوده و دارای شارژدهی بسیار بالا است.

لپ‌تاپ اپل مدل MacBook Air، با داشتن پردازنده قدرتمند و حافظه RAM بالا، قابلیت اجرای برنامه‌ها و فرآیندهای مختلف را با کارایی بالا فراهم می‌کند. همچنین، مک‌بوک ایر دارای حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت است که به کاربران امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات را می‌دهد. استفاده از باتری قدرتمند با عمر طولانی، به کاربران این لپ‌تاپ توان استفاده طولانی‌مدت بدون نیاز به شارژ مجدد را می‌دهد، این موضوع به خصوص برای افرادی که به‌طور مداوم در حال جابجایی هستند یا نیاز به استفاده مداوم از لپ‌تاپ دارند، بسیار اهمیت دارد. از این‌رو، خوب است بدانید که این دستگاه دارای باتری قدرتمندی است که می‌تواند تا 15 ساعت برای وب‌گردی و 18 ساعت برای تماشای ویدیو شارژدهی داشته باشد. لپ‌تاپ MacBook Air شرکت اپل، مدلی با ابعاد 15.3 اینچ و وزن 1.51 کیلوگرم است. این دستگاه از پردازنده Apple M2 با 8 هسته پردازشی و محدوده سرعت 2.8 گیگاهرتز و بالاتر استفاده می‌کند که می‌تواند نیازهای مشتریان را به‌طور کامل برآورده سازد.

5 %

72,989,000

69,199,000 تومان

بهترین مک بوک برای دانشجویان

دانشجویان نیز ممکن است به دنیال خرید بهترین مک بوک اپل باشند. با توجه به قیمت نسبتا بالای محصولات این برند، در ادامه مطلب به بررسی لپتاپ دانشجویی مناسب خواهیم پرداخت.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN93 2020

یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین رویدادهای اپل در سال 2020، معرفی نخستین کامپیوتر‌های مک با پردازنده‌ی اختصاصی این شرکت بود. مک‌بوک ایر به عنوان نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌بر ARM، با نام M1، به بازار آمد. این لپ‌تاپ، ظاهراً هیچ تفاوتی با نسخه‌های قبلی مک‌بوک ایر با پردازنده‌های اینتل ندارد. اما تغییرات اساسی در داخل آن رخ داده است؛ زیرا تراشه‌ی اختصاصی M1 توان پردازشی لازم برای کاربران را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌کند. از نظر عملکرد، CPU داخل تراشه‌ی M1 به‌وسیله‌ی 4 هسته‌ی قدرتمند و 4 هسته‌ی کم‌مصرف،تقریبا 3.5 برابر سریع‌تر از نسل‌های گذشته عمل می‌کند. همچنین GPU هشت هسته‌ای آن نیز تا 5 برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند.

مک‌بوک ایر  مذکور با صفحه نمایش 13 اینچی خود، دارای اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 است. همچنین از وب‌کم 720p استفاده می‌کند؛ اما به‌وسیله‌ی پردازنده‌ی سیگنال تصویر داخل تراشه‌ی M1، تصاویر با نویز کمتر و گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری ضبط می‌شوند. تاچ پد دستگاه مجهز به تکنولوژی Force Touch  است که این ویژگی با پشتیبانی کامل از انواع فرمان‌های چند لمسی و تاچ با 3 و چهار انگشت تکمیل می‌شود.

لپ‌تاپ 13.3 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020-M1 8GB 256SSD

لپ‌تاپ MacBook Air MGN63 2020 را می‌توان یک مدل از بهترین مدل‌های مک بوک اپل دانست . این دستگاه به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ محصولات اپل شناخته می‌شود، زیرا اولین نمونه‌ای است که تراشه‌ی M1 را باخود به همراه دارد. به کار بردن این تراشه باعث شده تا لپتاپ مذکور قدرت پردازش بالایی داشته باشد و از مشکلاتی نظیر لگ و کاهش سرعت رهایی یابید. هشت گیگابایت حافظه RAM با سرعت 4266 مگاهرتز و پشتیبانی از اطلاعات،باعث شده تا این لپتاپ برای بیشتر فعالیت‌ها به خصوص فعالیت‌های ساده مناسب باشد و تبدیل به بهترین مک بوک دانشجویی شود.

علاوه بر این، باتری قدرتمندی نیز توسط اپل در نظر گرفته شده است که نیازهای یک سخت‌افزار قوی را پاسخگوست. بیایید به بررسی سایر ویژگی‌ها بپردازیم، صفحه‌نمایش فوق‌العاده با رزولوشن QHD و دقت رنگی بالا، یکی از نقاط قوت بارز این لپ‌تاپ است که کمتر دستگاه مشابهی قدرت رقابت با آن را دارد. این موضوع باعث شده تا دستگاه مذکور یکی از بهترین گزینه‌های میان‌رده برای علاقمندان به محصولات اپل و سیستم عامل MacOS باشد. دستگاه مذکور با داشتن پورت‌های مختلف نظیر USB TYPE- C، Wi-Fi، Bluetooth و Display Port توانایی اتصال به دستگاه‌های مختلف را دارد. شما می‌توانید این مک بوک حرفه‌ای را از طریق لینک زیر تهیه کنید.

3 %

48,299,000

46,849,000 تومان

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین مک بوک اپل پرداختیم. در نظر داشته باشید اگر تمایل. به خرید مک بوک دست دو دارید، بهتر است ابتدا نگاهی به مقاله نکاتی که قبل از خرید مک بوک دست دوم باید بدانید، بیاندازید. در این مقالات تلاش کردیم تا به تمامی سوالات شما در انتخاب و خرید مک بوک پاسخ دهیم.

48,299,000

تومان

209,900,000

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول

بهترین مک بوک اپل برای کارهای دانشجویی کدام است؟

پیشنهاد ما مک بوک‌های مدل MacBook Air MGN63 و MacBook Air MGN93 2020 است.

بهترین مک بوک اپل برای کارهای معماری کدام است؟

در این مقاله ما چند مک بوک برای انجام این کار معرفی کردیم، شما می‌توانید از میان این گزینه‌ها انتخاب کنید.

ارزان‌ترین مک‌بوک موجود در دیجی‌کالا کدام است؟

دستگاه MacBook Air MGN63 2020-M1 را می‌توان یکی از ارزان ترین دستگاه های مک بوک حال حاضر دانست که برای کارهای دانشجویی بسیار مناسب است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا