برترین های کسب و کارپزشکی

راهکارهای تقویت مو

۷ راهکار موثر برای تقویت مو

موهای سالم، موهای براق، موهای پرحجم، موهای پرپشت، موهای ضخیم، موهای زیبا و موهای خوش حالت؛ این لیستی از ویژگی‌هایی است که هر کسی دوست دارد موهایش با آنها شناخته شود، اما همیشه اینگونه نیست که موهایی با این ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشید. ریشه‌های ضعیف مو می‌تواند منجر به شکستگی آسان، ریزش مو و بسیاری از معضلات دیگر شود و شما را از داشتن موهایی با این مزایا دور کند. برای رسیدن به موهای ایده آل و درمان و تقویت مو چیزی که مهم است این است که در درجه اول علائم و دلایل ضعف مو شناخته شود.

برای تقویت مو چه روغنی خوبه | برای تقویت مو چه قرصی بخوریم

شناسایی این دلایل می‌تواند به شما در جلوگیری از مشکلات موی سر کمک کند. بنابراین ما ابتدا به موارد اصلی ضعیف شدن مو اشاره کرده‌ایم و بعد به سراغ ۷ راهکار مؤثر برای تقویت مو رفته ایم. ۷ راهکار مراقبت از مو که در این مقاله از خانه سفید به آنها اشاره کرده‌ایم همگی به راحتی قابل اجرا هستند و نیاز به انجام کارهای پیچیده و خسته کننده ندارند. شما به راحتی می‌توانید این موارد را در جریان زندگی روزمره خود انجام دهید و طی مدتی نه چندان طولانی شاهد نتایج خیره کننده آن باشید. این نکات منحصر به فرد برای مراقبت از مو نتایج بسیار موفقی در میان افراد مختلف داشته است. هرچند به طور معمول در برخی ویژگی‌ها تفاوت‌هایی میان موهای آقایان و خانم‌ها وجود دارد، اما راهکارهای ترمیم مو ذکر شده در این مطلب می‌تواند برای هر دو گروه نتایج فوق‌العاده ای به همراه داشته باشد.

چه عواملی باعث ضعف مو می‌شود؟

عوامل متعددی می‌تواند روی قدرت مو نقش داشته باشد. ۵ مورد اصلی که روی ضعیف شدن مو نقش دارند عبارتند از: آرایش بیش از حد مو کشیدن بیش از حد مو، استفاده مکرر از رنگ‌های شیمیایی و استفاده از مواد غیر بهداشتی همگی می‌توانند موجب ضعیف شدن مو در بلند مدت شوند. کشیده شدن مو باعث ایجاد استرس در ساقه مو و ضعیف شدن آن می‌شود. رنگ کردن، پرمینگ، استفاده بیش از حد از گرما برای صاف کردن، فر کردن و سشوار زدن همگی باعث آسیب دیدن کوتیکول می‌شود که لایه محافظ خارجی مو است. همچنین با استفاده از تونیک موی سر بیز موهایی زیبا به خود هدیه دهید .

عدم تعادل هورمونی

مشکلات هورمونی مانند پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار) و کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار) باعث ضعف مو می‌شود. همچنین با شرایطی مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک)، زنان ممکن است طاسی با الگوی مردانه در پوست سر را تجربه کنند. میتوانید از ترکیبات روغن رزماری لاکچری کوین نیز استفاده کنید .

رژیم غذایی نامناسب

تغذیه سالم برای داشتن موهای سالم و قوی مهم است. کمبود ویتامین A ، D، E، آهن، روی، بیوتین، نیاسین، اسیدفولیک، سلنیوم و پروتئین می‌تواند باعث ضعیف شدن مو شود. کرم تقویت کننده مو حاوی ارگان بیز را در برنامه روزانه قرار دهید .

بیماری زمینه‌ای

طبق چرخه طبیعی مو، موهای شما رشد می‌کند، سپس استراحت می‌کند و می‌ریزد تا با موهای جدید جایگزین شود. اما برای افرادی که دارای مشکلات سلامتی مانند ذات الریه هستند، فاصله مراحل طولانی می‌شود که باعث ضعف مو و ریزش آن خواهد شد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی ضعیف بودن موهایتان این است که یک تار مو را به آرامی بیرون آورده و از دو طرف بکشید. اگر موی کشیده شده به راحتی خرد یا شکسته شود نشان دهنده این است که موی ضعیفی دارید و باید برای تقویت آن چاره‌ای بیاندیشید.

مسائل ژنتیکی

یکی از عواملی که روی قدرت مو نقش دارد مسائل ژنتیکی است. با وجود اینکه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای این موارد نمی‌توان راهکاری پیشنهاد داد اما مشاهده شده است که برخی از روش‌های ذکر شده در این مقاله به تقویت موی این افراد نیز کمک کرده است. حسن این روش‌ها در بدون عارضه بودن آنهاست بنابراین شما می‌توانید به راحتی این روش‌ها را امتحان کرده تا به روش مطلوب خود دست پیدا کنید.

روشهای کلینیکال تقویت مو

مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن باعث کاهش اعتماد به نفس میشود. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماریها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو و موارد بسیار دیگر باعث ضعیف شدن موی افراد میشود. امروزه علاوه بر مراقبت‌های روزانه، راهکارهای متعددی برای رشد و تقویت موی سر در کلینیک‌ها ارائه می‌شود که قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. روشهای کلینیکال از جمله درمان هایی هستند که می توانید از آنها برای تقویت مو استفاده کنید.

هر کدام از این روش ها اگر به دست افراد حرفه ای انجام شود می تواند سلامت موهای شما را باز گرداند. در این مطلب انواع روشهای کلینیکال تقویت مو معرفی میشود. داشتن موهایی زیبا، براق و سالم آسان نیست زیرا موها نیاز به نگهداری منظم دارند و در طول سال‌ها ممکن است مشکلات زیادی برای رشد مو ایجاد شود. بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه باید چنین مشکلاتی را برطرف کنند و به همین دلیل هم گاهی تاثیر آنها غیرقابل جبران خواهد شد.

اما برای داشتن موهایی سالم چه باید کرد؟ روش های مراقبت از مو چیست؟ آیا رعایت بهداشت مو به تنهایی کافی است یا اینکه کارهای دیگری لازم است انجام دهیم؟ در پاسخ باید گفت که هر چقدر هم درباره سلامت و تقویت مو بدانیم کافی نیست. در اینجا ما درباره تقویت ریشه مو، رژیم غذایی مناسب برای رشد منظم موها و تمامی مواد مفیدی که مو برای رشد طبیعی به آن‌ها نیاز دارد اطلاعات مفیدی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

در ابتدا به نظر می‌رسد که دلیل کم پشتی مو ارثی است که بیشتر نیز در مردان اتفاق می‌افتد. در واقع هرچند ژن مو معمولا از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و ژن‌ها نقش مهمی در پرپشتی موها دارند اما این ویژگی تنها در اختیار ژن نیست و تا حد زیادی قابل کنترل و بهبود است. تغییرات هورمونی نیز ممکن است دلیلی برای کم پشتی مو به ویژه در زنان باشند، به عنوان مثال اگر چه در یائسگی خط موی جلوی سر تغییری نمی‌کند اما موها به تدریج نازک شده و شروع به ریزش می‌کنند.

تقویت ریشه مو اگر موهای شما مرتبا در حال ریزش است ممکن است ریشه مو ضعیفی داشته باشید و باید تقویت ریشه مو خود را جدی بگیرید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای تقویت ریشه مو وجود دارد برای مثال استفاده از رژیم غذایی سالم، محصولات تقویت کننده مو و تغییر در عادات روزانه می‌توانند باعث بهبود شرایط موهای‌تان شوند

بهتر است از چربی، مصرف زیاد کربوهیدرات و قند دوری کنید و به جای آن مواد غذایی طبیعی تازه، غنی از ویتامین و حاوی فیبر بالا را مصرف کنید. سعی کنید به مقدار کافی آب و مایعات مصرف کنید و بدن‌تان را هیدراته نگه دارید. خود را در شرایط استرس قرار ندهید زیرا باعث ریزش موی شما می‌شود. اگر به هر علتی احساس می‌کنید تغییر سبک زندگی نتیجه مطلوبی بر سلامت موی‌تان ندارد، با پزشک خود مشورت کنید تا با استفاده از آزمایشات مختلف وضعیت شما را ارزیابی کند و هر آنچه برای تقویت موی شما لازم است برای‌تان تجویز کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا