رود آیلند

رود آیلند گنجینه ای کوچک در سواحل اقیانوس اطلس

شاید تا به حال اسم رود آیلند رو شنیده باشید شاید هم نه. ولی من مطمئنم که وقتی درباره این ایالت کوچک و پر از زیبایی صحبت می کنم حس کنجکاوی شما رو تحریک می کنم. رود آیلند به قول خودشون " ایالت اقیانوسی " هست. همونطور که از اسمش پیداست ساحل اقیانوس اطلس جزئی جدایی ناپذیر از این ایالت هست. ولی رود آیلند فقط یه ساحل زیبا نیست. این ایالت گنجینه ای از فرهنگ تاریخ غذاهای خوشمزه و جاذبه های منحصر به فرد رو در خودش مخفی کرده که هر کسی رو مجذوب خودش می کنه.

یک روز خاطره انگیز در نیوپورت

اولین بار که به رود آیلند سفر کردم از یه صبح دل انگیز در شهر نیوپورت شروع شد. هوای تازه و نمکی ساحل عطر قهوه ی صبح و صدای پرندگان حس خوشایندی رو در من ایجاد کرد. نیوپورت یه شهر بندری ساحلی و یه مروارید واقعی در خلیج ناراگانست هست. من یه روز رو به گشت و گذار در این شهر زیبا اختصاص دادم و از خیابان های کوچک و دنجش مغازه های هنری و کافی شاپ های شیکش لذت بردم.

خانه های تاریخی:

نیوپورت به خاطر خانه های اشرافی و تاریخی اش معروف هست. این خانه ها با معماری زیبا و باغ های فوق العاده زیبا نشان دهنده تاریخ غنی این شهر هستند. من با اشتیاق از موزه خانه " خانه ویلهلم روک " بازدید کردم. این خانه در قرن هجدهم ساخته شده و به یک معمار معروف به نام ویلهلم روک تعلق داشته. سقفی شیروانی ستون های سنگی و فضای دنج این خانه من رو به گذشته برد و احساس کردم که در یک فیلم تاریخی هستم.

ساحل نیوپورت:

بعد از بازدید از خانه های تاریخی به ساحل نیوپورت رفتم. ساحل شنی آبی نیلگون اقیانوس و ساحل شلوغ و پر از انرژی من رو مسحور خودش کرد. کودکان در حال بازی خانواده ها در حال پیک نیک و جوانان در حال گرفتن آفتاب همه با هم یه فضای سرشار از شادی رو در ساحل ایجاد کرده بودند. من یه ساعتی رو به خیره شدن به دریا و استراحت گذروندم.

قلعه نیوپورت:

در طی سفر به نیوپورت از قلعه نیوپورت هم بازدید کردم. این قلعه یه ساختمان سنگ و استوار هست که در قرن هجدهم برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده. در داخل قلعه موزه ای قرار داره که به تاریخ و فرهنگ نیوپورت اختصاص داده شده. من با ذوق و شور از سلاح های قدیمی وسایل زندگی و اسناد تاریخی موزه بازدید کردم.

جاده ۶۶ رود آیلند: یک تجربه ممتع

از نیوپورت به طرف شرق حرکت کردم. جاده ۶۶ رود آیلند یه جاده با منظره های فوق العاده هست که من رو به طرف روستاها و مزارع سبز دریاچه ها و جنگل های زیبا می بره. در طول این جاده چندین شهر کوچک رو ملاقات کردم که هر کدوم با خصوصیات منحصر به فرد خودشون جذاب و زیبا بودند.

پروفیدنس قلب رود آیلند:

پروفیدنس پایتخت رود آیلند یه شهر شلوغ و پر از انرژی با تاریخ غنی و فرهنگ مختلف هست. من از بازدید از موزه های این شهر مثل موزه تاریخ رود آیلند و موزه هنر رود آیلند لذت بردم.

کافه ها و رستوران ها:

پروفیدنس علاوه بر موزه ها و جاذبه های تاریخی کافه ها و رستوران های فوق العاده زیادی رو در خودش جای داده. من یه ناهار لذیذ رو در یک رستوران محلی با طعم غذاهای دریایی نوش جان کردم. طعم مزه های جدید من رو به یک تجربه جدید و شگفت انگیز برد.

رود آیلند: یه بهشت برای علاقمندان به طبیعت

رود آیلند علاوه بر ساحل و شهرهای زیبا یه بهشت واقعی برای علاقمندان به طبیعت هست. جنگل های متراکم دریاچه ها و رودخانه های زیبا فرصت عالی برای پیاده روی دوچرخه سواری و قایق رانی رو فراهم می کنند. من از جنگل " جنگل ایالت رود آیلند " بازدید کردم و در مسیر پیاده روی از طبیعت زیبا و هوای تازه لذت بردم.

نکاتی برای سفر به رود آیلند

  • بهترین زمان برای سفر به رود آیلند فصل تابستان و پاییز هست.
  • برای اقامت انتخاب های مختلف از هتل و موتل وجود داره.
  • در رود آیلند می تونید غذاهای دریایی غذاهای ایتالیایی و غذاهای محلی رو تجربه کنید.
  • برای گشت و گذار در شهرها می تونید از اتوبوس تاکسی و ماشین اجاره ای استفاده کنید.

سوال و پاسخ

1- چه جاذبه های تاریخی در رود آیلند وجود داره؟

در رود آیلند جاذبه های تاریخی متعددی وجود داره مثل خانه های اشرافی در نیوپورت قلعه نیوپورت موزه تاریخ رود آیلند و موزه هنر رود آیلند در پروفیدنس.

2- چه نوع غذاهایی رو می تونید در رود آیلند تجربه کنید؟

در رود آیلند می تونید غذاهای دریایی غذاهای ایتالیایی و غذاهای محلی رو تجربه کنید.

3- چه مواردی رو در سفر به رود آیلند نباید از دست داد؟

در سفر به رود آیلند حتما از خانه های اشرافی در نیوپورت ساحل نیوپورت قلعه نیوپورت جاده ۶۶ رود آیلند شهر پروفیدنس جنگل " جنگل ایالت رود آیلند " بازدید کنید.

نتیجه گیری

رود آیلند یه ایالت کوچک و پر از زیبایی هست که هر چیزی رو که از یک سفر انتظار دارید رو در خودش جای داده. از ساحل زیبا و شهرهای شلوغ و پر از انرژی تا جنگل های متراکم و دریاچه های زیبا همه و همه یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما ایجاد می کنند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا