زمین شناسی کوه های تایتجوس

مقدمه

یونان بالاترین فعالیت لرزه ای در اروپا را دارد ، منطقه ای که زمین شناسی مدرن و پویا است. زمین لرزه ها به دفعات رخ می دهد ، و دوره تمدن و فرهنگ یونان را شکل داده است. نیروهای تایتانیک و زیرزمینی برخی از ویژگی های زمین شناسی قابل توجه و منحصر به فرد ، رشته کوه های ناهموار و دره های متلاشی و متلاشی را تشکیل داده اند.

تشکیل یونان و imps

200 میلیون سال پیش ، منطقه ای که زیر اقیانوس به یونان تبدیل می شد ، تیتس بود که بین قاره های باستانی پنگا و لوراسیا به دام افتاد. در دوره تریاس و کرتاسه ، موجودات دریایی کلسیفیک جان خود را از دست دادند و به کف دریا غرق شدند و به تدریج رسوبات رسوبی ضخیم دولومیت و سنگ آهک را تشکیل دادند.

هنگامی که این دو قاره بزرگ به سمت یکدیگر می چرخند ، کل اقیانوس تتیس تحت فشار آهسته و مقاومت ناپذیری قرار گرفت. فشارهای گسترده ناشی از این فشار تدریجی پوسته زمین را تحریف می کند و باعث بالا رفتن مداوم و سنگفرش سنگ های رسوبی می شود. گرما و فشار شدید به ترتیب سنگ آهک و ماسه سنگ اصلی را به مرمر و کوارتزیت تبدیل کرده است.

این منطقه عظیم از رشته کوههای آلپ تا کوهستانهای ایران امتداد دارد ، که همه از نظر زمین شناسی ، رشته های بسیار کوچکی هستند. مناطق مرزی این صفحات تکتونیکی پیچیده و در معرض تغییر هستند. یونان صفحه هلنی را که آرام آرام گسترش می یابد ، اشغال می کند ، به سمت شمال شرقی / جنوب غربی. این صفحه ظریف در صفحه سقوط آفریقا در جنوب شرقی و صفحه ترکی در شرق پخش شده است.

زمين شناسي پايه بسيار پيچيده است ، و صفحه هلني در حال گسترش مجموعه اي از اسب ها و موش ها را به وجود آورده است. این ستون فقرات منطقه را تشکیل می دهد و منجر به ظهور کوه های بادگیر و دره های شیب دار می شود. پخت و پز مداوم و فشار زیاد باعث ایجاد سطح بالای فعالیتهای زمینی و آتشفشانی در منطقه شد که این امر بر بافت اصلی فرهنگ و تاریخ یونان تأثیر گذاشت.

به عنوان مثال ، در سال 1644 قبل از میلاد ، فوران آتشفشانی در Thira (سانتورینی) تمدن فرهنگی مینو را در کرت نابود کرد. در سال 464 اسپارت باستان مستقر شد و تأثیرات این ویرانی منجر به اولین جنگ پلوپونز علیه آتن شد. اخیراً ، کالاماتا در سال 1986 به شدت آسیب دیده بود که نیاز به بازسازی کامل این شهر داشت.

شکل گیری و زمین شناسی کوه های TAYGETOS

دوره رنسانس پیچیده در کل دریای مدیترانه شرقی کوههای الهام بخش Peloponnese را تشکیل داد و منطقه با یک شبکه پیچیده از خطوط گسل به هم پیوسته تلاقی می کند. تغییر شکل تدریجی صفحه هلنی خطاهای محلی زیادی را در شبه جزیره ایجاد کرد که مرتباً می لغزد و برشی می کند. کوه های Taygetos و Parnonas اسب های بزرگی هستند که از هر دو طرف چنگال عمیقی دارند. در نتیجه ، دامنه قدرتمند Taygetos محدود به دو خطاست و باعث ایجاد لرزهای بزرگی می شود که در منطقه عود می کنند.

سازندهای سنگی در TAYGETOS

کوه های تاجیتوس به دلیل تاریخ آشفتگی زمین شناسی ، دارای سازندهای سنگی جالب است که عمدتاً از سنگ آهک و دولومیت تشکیل شده اند ، که در زمانی که این منطقه زیر اقیانوس تتیس قرار داشت تشکیل شده است. رگه های کوارتز در این ماتریس گنجانده شده است ، و بسیاری از کریستال های کوارتز در این منطقه وجود دارند ، از جمله مرکین و آمتیست.

کوههای باروناس ، در آن طرف دره Everotas ، حاوی lapis lasidimonium ، گونه ای نادر از سرخس مار است که فقط در اطراف روستای Crocs یافت می شود. این سنگ نیمه قیمتی یکی از صادرات اصلی اسپارتها باستان بود و توسط رومی ها که از آن برای تزئین ویلا ها و ساختمان های عمومی استفاده می کردند ، بطور گسترده ای استفاده می شد.

غارهای دیروس

غارهای دیروس ، در نزدیکی آرئوپولیس ، یکی از طولانی ترین سیستم های غار یونان است و به توریست های گاه به گاه و دانشمندان غار نیز مشهور است. این گوهر پنهان به عنوان سومین سیستم غار مهم جهان رتبه بندی شده است. خود سیستم غار در زمان های قدیم شناخته شده بود و از آن به عنوان ورودی عالم زیر زمین یاد می شد.

وسعت و اندازه بزرگ غارها برای اولین بار توسط I. پتروسییلوس و همسرش آنا در سال 1949 کشف شد. 1971 آغاز روند غواصی و نقشه برداری غارها بود و این تحقیق همچنان ادامه دارد. طول شبکه کشف شده 6.2 کیلومتر است ، اما مقدار زیادی کشف نشده است. دانشمندان معتقدند که کل شبه جزیره Peloponnese دارای شبکه ای از غارهای عظیم و به هم پیوسته است.

غارهای دیروس بسیار زیبا هستند و شامل سازندهای سنگی جالب و یک سری غارهای شگفت انگیز هستند. رودخانه گلیفادا از میان سنگهای کربنات کلسیم عبور می کند ، کانالهای زیادی تولید می کند و غارهای شبیه به کلیسای جامع را حک می کند. نفوذ مداوم آب باران ، هنگامی که سطح رودخانه پایین تر بود ، به شکل گیری بسیاری از سازندهای استالاگمیت و استالاکتیت زیبا و جالب منجر شد.

چندگانه TAYGETOS

بازدید از منطقه Taygetos بدون توجه به سلسله مراتب کوه Taygetos غیرممکن است. این کوه در حال حاضر از پنج قله تشکیل شده است که در محلی به پنتاکتیلوس (پنج انگشت) معروف است و ارتفاع پیامبر الیاس بالاترین ارتفاعات تا 2410 متر است. این کوه دیدنی باشکوه است که در شهر اسپارتا وجود دارد.

تاجیتوس مکانی بود که اسپارت باستان جنایتکاران را اعدام کرد و تا زمان مرگ آنها متجاوزان را به شدت پرتاب کرد. بعضی اوقات قسمت بالای آفتاب می درخشد و در بعضی مواقع پتو ابرها در قسمت بالا پیچیده می شوند. در طول زمستان ، پوشیده از یک لایه از برف خالص سفید ، هرم کاملاً در برابر آسمان شکننده آبی ایستاده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا