زندگی در قطر برای ایرانیان

قطر سرزمین آسمان خراش ها و طلای مایع

ایران

همیشه دوست داشتم یه جای جدید و متفاوت رو تجربه کنم یه جایی که هم از لحاظ معماری و تکنولوژی پیشرفته باشه هم فرهنگ و سنت های غنی و عمیق داشته باشه. همینجوری بود که چشمم به قطر افتاد. قطر سرزمین آسمان خراش های غول پیکر و دریای بیکران با فرهنگ و سنت های عربی که مثل یه پازل جذاب و پیچیده کنار هم چیده شده بودن.

ایران

حالا می خوام شما رو با خودم به این سفر جذاب ببرم یه سفر به دنیای رنگارنگ و پر از شگفتی قطر.

ایران

بهشت خرید و تفریح:

اولین چیزی که در قطر به چشم میاد مرکز خریدهای لوکس و خیره کننده اش هست. مِیلا با فروشگاه های برندهای معروف دنیا و ویلاجیو با معماری ونیزی خاصش همه جا رو به یه دنیای لوکس و پر زرق و برق تبدیل می کنن. از سوق واقف با فروشگاه های سنتی تا مرکز خرید توکیو با آکواریوم زیبای شایدو و مُرجان هر کدوم دنیای مخصوصی برای خرید و تفریح ارائه میدن. البته فراموش نکنید که قوانین پوشش در قطر مهم هست و باید به اونها احترام بگذارید.

حالا یه مُشت از تجربیات شخصی خودم رو با شما به اشتراک می گذارم:

  • به نظر من ویلاجیو مخصوصاً شب ها یه جاذبه منحصر به فرد هست. آهنگ قشنگ موسیقی همراه با روشنایی رنگارنگ فواره ها و بازتاب نور در کانال های آب احساس هست که شما رو به یه دنیای دیگه میبره.

  • مرکز خرید توکیو هم با آکواریوم شایدو مکان جذابی برای خانواده هاست. کودکان می تونن با انواع ماهی و موجودات دریایی آشنا بشن و یک روز فراموش نشدنی رو در کنار خانواده تجربه کنن.

شگفتی معماری و تکنولوژی:

قطر از نظر معماری و تکنولوژی یه نمونه بارز از پیشرفت و توسعه هست. آسمان خراش های برافراشته و ساختمان های شیشه ای با نورپردازی بی نظیر تو شب چشم هر بیننده ای رو مبهوت خودش می کنه. برج الاهرام برج بارسا و برج برید فقط چند نمونه از این آسمان خراش های خیره کننده هستن. البته فراموش نکنید که سفر به قطر مخصوصاً برای خانواده ها می تونه هزینه بر باشه و باید برنامه ریزی مالی دقیقی داشته باشید.

از یاد نبردید که در قطر ترافیک زیاد و هزینه بنزین بالاست. به همین دلیل حتماً از حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس استفاده کنید.

غذا و طعم ها:

قطر با غذاهای لذیذ و فوق العاده اش با سنت غنی عربی و ترکیبی از طعم های خاورمیانه و آسیایی شما رو به یه تجربه غذا خوری فراموش نشدنی دعوت می کنه. مَجبوس خَتمی و ثريد از غذاهای محبوب در قطر هستن. حتماً یک بار در بازار واقف غذا بخورید و از طعم های محلی و ارزان تر لذت ببرید.

البته در قطر می توانید انواع غذاهای فست فود و غذاهای بین المللی رو هم پیدا کنید. اما برای تجربه یه طعم واقعی قطری حتماً به رستوران های محلی سر بزنید.

تجربه ساحل و دریا:

قطر با ساحل های خلیج فارس و آب های نیلگون و کریستالی اش یک مقصد جذاب برای علاقه مندان به تفریح و آرامش در کنار ساحل هست. کورنيش و ساحل قطیفان دو محل زیبا برای ساحل گردی و آفتاب گرفتن هستن. البته به یاد داشته باشید که در قطر با آب و هوای گرم و رطوبت بالا روبرو هستید و در فصل تابستان ممکن هست که هوا به شدت گرم باشه.

حتماً کرم ضد آفتاب با SPF بالا و لباس های نرم و گشاد با خودتون به قطر ببرید. این نکته برای کودکان هم بسیار مهم هست.

به دنبال تاریخ و سنت در قطر:

قطر هم تاریخ غنی و سنت های عمیق خودش رو داره. موزه هنر اسلامی با مجموعه زیبا و منحصر به فرد از اشیاء هنری و ظروف اسلامی و قلعه کتارا با معماری شگفت انگیزش و فضای ارامش بخشش حکایت از تاریخ غنی قطر می کنند.

بازار واقف هم مکان جذابی برای آشنایی با سنت و فرهنگ مردم قطر هست. می تونید از فروشگاه های سنتی بازدید کنید غذا های محلی رو چشید و با مردم قطری در مورد زندگی و فرهنگ شون صحبت کنید. البته به یاد داشته باشید که قطر یک کشور اسلامی هست و باید قوانین و رسوم اون رو احترام بگذارید.

چند نکته مهم برای سفر به قطر:

  • قبل از سفر به قطر حتماً ویزای مورد نیاز رو دریافت کنید.
  • از مقررات و قوانین کشور قطر مطلع باشید و به اونها احترام بگذارید.
  • لباس مناسب با خودتون به قطر ببرید.
  • از حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس برای جابه جایی در شهر استفاده کنید.
  • برای خرید در قطر به دلار آمریکا و ریال قطری نیاز دارید.
  • برای تهیه غذا و آب نوشیدنی به مغازه های و رستوران های معتبر مراجعه کنید.
  • به زبان انگلیسی در قطر می توانید ارتباط برقرار کنید.
  • در قطر شبکه اینترنت سریع و قوی وجود داره.

پرسش و پاسخ:

1. آیا در قطر می توان الکل مصرف کرد؟

در قطر مصرف الکل برای مسلمانان ممنوع هست. اما در برخی از هتل ها و رستوران های مخصوص با مجوز می توان الکل مصرف کرد.

2. آیا در قطر می توان عکس گرفتن؟

در قطر به عنوان یک کشور اسلامی باید در هنگام عکس گرفتن از افراد و مکان های عمومی احتیاط کنید. از عکس گرفتن از مکان های دولتی و نظام نظامی خودداری کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام عکس گرفتن از افراد مخصوصاً زنان و کودکان باید احترام بگذارید و از عکس گرفتن بدون اجازه خودداری کنید.

3. چه لباس هایی برای سفر به قطر مناسب هستن؟

در قطر باید لباس های مناسب و پوشیده با خودتون ببرید. لباس های آستین دار و شلوار های بلند برای خانم ها مناسب تر هستن. همچنین در برخی مکان های عمومی مثل مساجد و مکان های مذهبی باید لباس های پوشیده تر و محافظه کارتر پوشید.

نتیجه گیری:

قطر یه کشور با شگفتی های بی نظیر و تجربه های فراموش نشدنی هست که با سنت های غنی و پیشرفت و توسعه ی حیرت انگیزش هر سفر کننده ای رو به خودش جذب می کنه.

امیدوارم این سفر نامه شما رو برای سفر به قطر علاقه مند تر کرده باشه و تجربه های جدیدی رو برای شما به ارمغان بیاره.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا