زندگی در لهستان چگونه است

لهستان: سرزمینی از قلعه های افسانه ای تاریخ غنی و معماری باشکوه

همیشه از سفر به سرزمین های جدید و کشف فرهنگ های متفاوت لذت برده ام. چند ماه پیش دل به دریا زدم و راهی سفری طولانی به لهستان شدم. به محض ورود به وُارسا پایتخت کشور حس کردم که به دنیایی جدید قدم گذاشته ام. معماری باشکوه بناهای تاریخی کوچه های سنگفرش شده و فضای پرشور و پر جنب و جوش شهر مرا در خود غرق کرد.

اینجا در سرزمین هزاران سال تاریخ با مردمانی مهربان و خونگرم روبه رو شدم که با صمیمیت و اشتیاق فرهنگ و تاریخ خود را با من به اشتراک گذاشتند.

اولین تجربه هایم در وُارسا

از اولین روزهای سفر احساس خوشایندی داشتم. صبح ها با صدای پرندگان در پارک های زیبا و سرسبز شهر بیدار می شدم. هوای تازه بوی گل های رنگارنگ و موسیقی دلنشینی که از کافه های دنج اطراف به گوش می رسید حس سرزندگی و آرامش را به من هدیه می داد.

میدان زامیستکووی قلب تپنده وارسا مرا به دوران گذشته برد. ساختمان های قدیمی با معماری رنسانس کلیساهای باشکوه با گنبدهای طلایی و مجسمه های تاریخی حکایت از تاریخ پرفراز و نشیب این شهر داشتند. فضای زنده و پر جنب و جوش میدان با رفت و آمد مردم فروشندگان دوره گرد و نوازندگان خیابانی من را به وجد آورد.

در طول سفر از موزه های متعدد شهر مخصوصا موزه قیام وارسا بازدید کردم که داستان های فداکاری مردم لهستان در طول جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشید. موزه هنر ملی و موزه تاریخ یهود هم از دیگر جاذبه های تاریخی و فرهنگی وارسا بودند که برای علاقه مندان به هنر و تاریخ تجربه های فراموش نشدنی را رقم می زنند.

ماجراجویی در کراکوف: شهری با جذابیت های مختلف

بعد از چند روز در وارسا راهی کراکوف شدم. این شهر با معماری قرون وسطایی خود حسی دنج و فراتر از زمان را به من هدیه می داد.

میدان اصلی کراکوف یک فضای وسیع و زیبا با معماری منحصر به فرد بود. ساختمان های رنگارنگ کلیساهای تاریخی مجسمه ها و فواره های زیبا در کنار دکه های فروشگاهی و رستوران ها روح مُشَوَّق و پُرجذبه ای به این میدان بخشیده بود.

در محله یهودیان کراکوف کازیمیرز با فضای کاملًا متفاوت روبه رو شدم. کوچه های باریک و پیچ در پیچ ساختمان های قدیمی و مغازه های هنری و بازارچه های مختلف جذابیتی خاص و رومانتیک به این محله بخشیده بودند.

در دل طبیعت و کوه های تاترا

بخش بعدی سفر من به تاترا مربوط می شد. من به طبیعت فوق العاده و کوهستانی این منطقه مسحور شده بودم. کوه های برف گیر دره های سرسبز و جنگل های بکر زیبایی طبیعت را به من نشان می دادند.

در تاترا تجربه صعود به قله های کوهستانی و پیاده روی در مسیرهای زیبا را با تمام وجود حس کردم. هوای پاک و تازه کوهستان من را از هر نوع استرس و خستگی رها می کرد.

نکات مهم در سفر به لهستان

هزینه های سفر: هزینه سفر به لهستان در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر منطقی تر است. هتل ها غذا و حمل و نقل در این کشور گران نیست.

زبان: زبان رسمی لهستان لهستانی است اما در مناطق گردشگری به ویژه در شهرهای بزرگ مانند وارسا و کراکوف می توانید با انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

غذای لهستانی: غذاهای لهستانی با طعم خوشمزه و متنوعی شناخته می شوند. گوشت خوک سوخاری (Swięta Sielanka) سوپ کلم ترش (Zupa kapuściana) و پنکیک لهستانی (Naleśniki) از مهم ترین غذاهای این کشور هستند.

پرسش و پاسخ

آیا در لهستان امنیت وجود دارد؟

بله لهستان کشوری امن و با امنیت بالا است. در طول سفر من با هیچ مشکل یا اتفاق منفی روبه رو نشدم.

بهترین زمان برای سفر به لهستان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به لهستان فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مطبوع و مناسب برای گردشگری و پیاده روی است.

آیا به ویزا برای سفر به لهستان نیاز داریم؟

برای سفر به لهستان نیاز به ویزای شنگن دارید.

نتیجه گیری

سفر من به لهستان تجربه فراموش نشدنی و پر از خاطرات خوش بود. لهستان کشوری با تاریخ غنی معماری باشکوه و طبیعت زیبا است. مردمان مهمان نواز غذاهای لذیذ و هزینه معقول این کشور را به مقصد مناسبی برای سفر تبدیل کرده اند. اگر به دنبال سفر به یک کشور اروپایی با هزینه معقول و تجربه مختلف هستید لهستان را مطمئناً توصیه می کنم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا