ساعت ترکیه به وقت ایران

سفر به ترکیه: وقتی ساعت به وقت ایران تنظیم میشه!

ایران | ساعت

ایران | ساعت

همیشه به ترکیه فکر می کردم. اون حسی که از یه سفر به ترکیه داشتم یه ترکیبی بود از حس ماجراجویی طعم غذاهای خوشمزه بازارهای شلوغ و معماری بی نظیر. اما یه چیزی که همیشه ذهنم رو مشغول می کرد این بود که ساعت ترکیه به وقت ایران تنظیم میشه یا نه؟

با خودم می گفتم: "چقدر خوب میشه که وقتی به ترکیه سفر می کردم نیازی به تنظیم ساعت خودم نبود و مثل اینجا می تونستم با یه ساعت راحت زندگی کنم." خب خوشبختانه می تونم بهتون بگم که اینطور نیست!

ایران | ساعت

ساعت در ترکیه یه ساعت جلوتر از ایران تنظیم شده. یعنی وقتی اینجا ساعت ۹ صبحه در ترکیه ساعت ۱۰ صبحه.

از تهران تا استانبول: یه سفر پر از رنگ و بو

حالا تصور کن با یه پرواز دلچسب از تهران به استانبول وارد فرودگاه استانبول می شی. از دور برج های بلند و نوین شهر رو می بینی و یه هیجان عجیب در وجودت آشوب به پا می کنه.

اولین چیزی که ذهنت رو مشغول می کنه اینه که "حالا ساعت چنده؟" اولین چیزی که باید یادتون باشه اینه که ساعت ترکیه یه ساعت جلوتر از ایران هست و این موضوع می تونه در مواردی مثل هماهنگ کردن دیدار با دوستان یا رزرو بلیط مسافرت خیلی مهم باشه.

همین که سوار اتوبوس می شی یه بوی عجیب از مخلوط عطر گل و ادویه هوا رو پر می کنه. با گذشت از خیابان ها رنگ های شادی و زیبایی توجه تو رو جلب می کنه. ساختمان های قدیمی و جدید با هم کنار هم ایستاده اند و یک منظره منحصر به فرد رو به وجود آورده اند.

سفر به گذشته: از ایاصوفیه تا کاخ توپکاپی

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در استانبول موزه ایاصوفیه هست. این موزه یه مکان تاریخی و هست که در گذشته به عنوان یک کلیسا و بعد مسجد استفاده می شده و الان به عنوان موزه بازدید کننده های زیادی رو از سراسر جهان به خودش جذب می کنه.

با ورود به ایاصوفیه حالت یه حس عجیب و با ارزش و با ارزش به وجود می آد. گویی تو به گذشته برمی گردی و تاریخ رو در انفجار خلق می بینی. اون گنبد بزرگ و منحنی های کاخ توپکاپی و کاشی های رنگی مسجد آیاسوفیه همه شون حکایتی از تاریخ و هنر ترکیه رو برای تو بازگو می کنند.

توصیه من اینه که برای بازدید از این مکان های تاریخی و زیبا حداقل سه روز زمان تو رو کنار بذاری و از سفر به گذشته لذت ببری.

غذا خوردن در ترکیه: طعم و عطر فراموش نشدنی

ترکیه یه کشور هست که غذا و مزه رو خیلی جدی می گیره. کباب ها و دسرهای ترکی در سراسر جهان معروفن و مطمئن باشید که در ترکیه از طعم و بوی غذا های ترکی لذت خواهید برد.

دونر کباب آدانا کباب و باکلوا از جمله غذاهای محبوب ترکی هستن. از یاد نبرید که چای ترکی هم یه نوشیدنی پرطرفدار و مناسب برای خوردن کباب است.

بازارهای سنتی: یه سفر به دل ترکیه

بازارهای ترکی جزو جاذبه های دیدنی و پرطرفدار ترکیه هستن. در بازارهای ترکی میتونید از هر چیزی که به ذهنتون می رسه رو پیدا کنید. از ادویه های رنگارنگ و معطر تا فرش ها و لوازم آرایشی و بهداشتی.

بازار گران بازار و بازار مصر از جمله بازارهای مشهور استانبول هستن. در بازارهای ترکی لذت صحبت با فروشنده ها و چانه زدن برای کاهش قیمت را از دست ندهید. این تجربه یک قسمت از فرهنگ ترکی رو به شما نشون میده.

نکات مهم در سفر به ترکیه

در سفر به ترکیه نکاتی رو باید به یاد داشته باشید که سفر رو برای شما آسان تر و لذت بخش تر می کنه.

  1. ویزای ترکیه: برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز ندارید. کشور ترکیه به شهروندان ایرانی برای سفرهای گردشگری تا ۹۰ روز ویزای توریستی بدون نیاز به صدور ویزای پیشین میده.
  2. زبان: زبان م رسمی ترکیه ترکی هست اما در مناطق گردشگری اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارن.
  3. پول: واحد پول ترکیه لیر ترک هست. در ترکیه میتونید از کارت های اعتباری و حساب های بانکی بین المللی استفاده کنید اما همیشه بهتر هست که مقداری پول نقد نیز به همراه داشته باشید.
  4. آب و هوا: ترکیه آب و هوای متنوعی دارد بنابراین قبل از سفر به آب و هوای منطقه ای که می خواهید به اونجا سفر کنید اطلاعات کافی رو جمع کنید.

    پاسخ به سوالات متداول در مورد ترکیه

    ۱. آیا برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز هست؟

    خیر برای سفر گردشگری به ترکیه به ویزا نیاز ندارید.

    ۲. هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

    هزینه سفر به ترکیه بسته به نوع سفر مدت زمان سفر نوع اقامت نوع غذا و حمل و نقل متفاوت است.

۳. چه مکان هایی در ترکیه را برای بازدید توصیه می کنید؟

استانبول  آنتالیا  کاپادوکیا  ازمیر  بودروم  فتحیه  ماردین  انطاکیه  و  …  از  جمله  مکان هایی  هستن  که  می تونید  در  ترکیه  از  اون ها  بازدید  کنید. 

نتیجه گیری

سفر  به  ترکیه  یه  تجربه  فراموش  نشدنی  هست.  از  طعم  و  بوی  غذاها  و  فرهنگ  غنی  این  کشور  تا  تاریخ  و  معماری  باستانی  آن    همه شون  عوامل  مهمی  هستن  که  سفر  به  ترکیه  رو  لذت بخش  می کنند.  

از  یاد  نبرید  که  **ساعت  ترکیه  یه  ساعت  جلوتر  از  ایران**  هست.  این  موضوع  رو  قبل  از  سفر  به  خاطر  داشته  باشید  و  برای  هماهنگ  کردن  ساعات  و  روزهاتون  از  این  موضوع  اطلاع  داشته  باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا