سفارت استونی در تهران

سفارت استونی در تهران: سفری به قلب اروپا در قلب ایران

تهران

همیشه به این فکر می کردم که چه حس عجیبی باید داشته باشد قدم گذاشتن به سفارت یک کشور اروپایی در تهران. یعنی واقعا میشه در قلب تهران یه گوشه از اروپا رو تجربه کرد؟ این سوال موجب شد تا با یه دلخوری خاص قدم به سفارت استونی در تهران بذارم. میخواستم ببینم که چطور میشه یه سفارت کوچک با معماری اروپایی و دکوراسیون مینیمالیستش یه حس دلتنگی رو در دل هر ایرانی برای کشوری دور و غریب رو احیا کنه.

تهران

سفارتی با معماری اروپایی و دکوراسیون مینیمالیست

تهران

همون لحظه که وارد حیاط سفارت شدم حس کردم که وارد یه باغ اروپایی با فضایی آرام و سرسبز شدم. درختان بلند با برگ های سبز حوضچه کوچکی که با آب زلال پر شده بود و فضای آرام حیاط همگی نشان از سادگی و زیبایی معماری اروپایی بودند. مگر میشه در قلب تهران یه گوشه از آرامش رو پیدا کرد؟ انگار یه نسیم خنک از ساحل دریای بالتیک به من می وزید و غم و غصه ها رو از من دور می کرد.

در داخل سفارت فضای ساده و مینیمالیستی به چشم می آمد. دیوارها به رنگ سفید رنگ آمیزی شده بودند مبلمان به سبک مدرن و شیشه های بزرگ که نور طبیعی رو به داخل فضای سفارت هدایت می کردند. انگار که در یه فضای شیشه ای در قلب استونی هستم. فضایی که من رو به قلب اروپا متصل می کرد.

سفارتی با تاریخ غنی و فرهنگ ممتاز

استونی با تاریخ غنی و فرهنگ ممتازش همیشه برای من جذاب بوده. سفارت استونی در تهران مثل یک پنجره به این تاریخ و فرهنگ است. با مشاهده عکس های تاریخی از استونی و آثار هنری معاصر این کشور در دیوارهای سفارت یه حس عجیب و جدید به من دست داد. انگار که تاریخ و فرهنگ این کشور رو با تمام وجودم احساس کردم.

مخصوصا وقتی که عکس موزه های تاریخی استونی رو دیدم یه حس عجیب به من دست داد. موزه هایی مثل "موزه تاریخ استونی" و "موزه هنر استونی" که روایتگر تاریخ و فرهنگ غنی این کشور هستند. با تامل در عکس های این موزه ها و با تجسم قدم زدن در راهروهای آن ها یه حس طبیعی از دلتنگی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ استونی رو در من ایجاد کرد.

تجربه ای فراموش نشدنی از مهمان نوازی استونی

در طول بازدید از سفارت مهمان نوازی گرم کارمندان سفارت استونی در تهران واقعا من رو شگفت زده کرد. آن ها با لبخند و صبر و حوصله به تمام سوالات من پاسخ دادند و اطلاعات کافی در مورد استونی در اختیار من قرار دادند. انگار که برای من یه نقطه از اروپا رو در تهران آورده بودند و من با این نقطه به اروپا متصل شدم.

با شنیدن حرف های کارمندان سفارت استونی در مورد کشور و مردم استونی به این فکر کردم که چطور میشه در یک سفارت کوچک حس گرم و صمیمیت رو احساس کرد. با این احساس من با اعتماد به نفس بیشتر برای سفر به استونی انگیزه پیدا کردم.

نکاتی برای سفر به استونی:

  • ویزای استونی: قبل از سفر به استونی حتما ویزای لازم رو از سفارت استونی در تهران گرفتن.
  • بهترین زمان برای سفر به استونی: بهتره که در فصل بهار یا تابستان به استونی سفر کنید.
  • زبان استونی: زبان رسمی استونی زبان استونی است.
  • واحد پول: واحد پول استونی یورو است.
  • نکاتی برای سفر:
    • لباس مناسب با آب و هوای استونی بپوشید.
    • کارت اعتباری به همراه داشته باشید.
    • به نکات ایمنی و بهداشت در سفر به استونی توجه کنید.

پرسش و پاسخ:

1. چه زبان هایی در سفارت استونی در تهران صحبت می شود؟
در سفارت استونی در تهران زبان های انگلیسی و فارسی صحبت می شود.

2. چه ساعتی سفارت استونی در تهران باز است؟
سفارت استونی در تهران از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر باز است.

3. چگونه میتوان با سفارت استونی در تهران تماس گرفت؟
شما می توانید با شماره تلفن سفارت استونی در تهران تماس گرفته و یا با ایمیل با آن ها ارتباط برقرار کنید. اطلاعات تماس سفارت را می توانید در وب سایت سفارت استونی در تهران پیدا کنید.

نتیجه گیری:

با بازدید از سفارت استونی در تهران من یه حس جدید از اروپا رو در تهران تجربه کردم. این سفارت کوچک با معماری اروپایی و دکوراسیون مینیمالیستش یه حس دلتنگی رو در دل هر ایرانی برای کشوری دور و غریب احیا می کنه.

با وجود فاصله زیاد بین تهران و استونی سفارت استونی در تهران یه پنجره به تاریخ و فرهنگ غنی این کشور و یه حس عجیب و جدید رو به من هدیه داد.

تجربه مهمان نوازی گرم کارمندان سفارت استونی در تهران من رو برای سفر به این کشور ار اروپایی با تاریخ و فرهنگ غنی انگیزه داد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا