سفر ایرانیان به مصر

سفری به سرزمین فرعون ها: تجربه ای ناب در دل تاریخ

ایران | سفر

همیشه دوست داشتم پای به سرزمینی بگذارم که در کتاب های تاریخ روایت ها و فیلم ها بارها و بارها آن را دیده و خوانده بودم. سرزمین فرعون ها اهرام ثلاثه اسرار مرموز و عجايب هفتگانه جهان. در این سفر قصد داشتم به مصر بروم سفری پر از هیجان و رمز و راز سفری که برای هر ایرانی می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد.

ایران | سفر

پرواز به سرزمین نیل

ایران | سفر

مصر کشوری با فرهنگ غنی و تاریخی شما را به دنیایی از معماری باشکوه آثار باستانی حیرت انگیز و زیبایی های طبیعی بی نظیر می برد. پرواز از تهران به قاهره سفری چهار ساعته بود. لحظه فرود هواپیما در قاهره احساس عجیبی به من دست داد. مصر سرانجام در برابرم بود.

قاهره شهر هزار و یک شب

پس از رسیدن به قاهره اولین چیزی که توجه من را جلب کرد شلوغی و گرمای هوا بود. قاهره شهری پر جنب و جوش و پر از مغازه ها و بازارهای سنتی بود. از بازار خان الخلیلی شروع کردم. بازار خان الخلیلی دروازه ای به دنیای حسی و جذاب مصری بود. بوی ادویه های رنگارنگ صدای فروشندگان و نمایش صنایع دستی و لباس های مصری چشم و ذهن را مفتون می کرد. حسی شاعرانه و مملو از عطر و بو و رنگ که هر لحظه اش در ذهنم حک شد.

پیاده روی در تاریخ

در قاهره موزه مصر نیز تجربه حیرت انگیزی به من هدیه داد. در این موزه به تماشای مومیایی فرعون ها و آثار باستانی آن ها نشستم. هر تکه آثار باستانی این موزه قصه ای را نقل می کرد و من را به هزاران سال پیش در زمان می برد.

اهرام ثلاثه: رازهای باستانی

هیچ سفری به مصر بدون دیدار از اهرام ثلاثه کامل نیست. در حین حركت به سمت اهرام ثلاثه احساس شوق و هیجان در من به اوج خود رسید. اهرام ثلاثه با تمام بزرگی و عظمت خود به راحتی در سطح بيابان خودنمایی مي كردند. لحظه ای که مقابل آن ها ایستادم احساس عجز و خضوع به من دست داد.

ساحل شرم الشیخ: تجربه ای منحصر به فرد

ساحل شرم الشیخ یکی از زیباترین سواحل جهان است. آب نیلی رنگ شن های سفید و مرجان های رنگارنگ من را به بهشت برد. در شرم الشیخ می توان از فعالیت هایی مانند غواصی اسنوركلینگ قایق سواری و شنا لذت برد.

نکاتی برای سفر به مصر:

  • قبل از سفر به مصر به اطلاعات مورد نیاز در زمینه ویزای واکسن و محدودیت های سفر اطلاع حاصل کنید.
  • بهترین زمان برای سفر به مصر فصل پاییز و بهار است.
  • برای ایمنی و رفاه در مکان های شلوغ و ناامن هوشیار باشید و از حمل مبالغ زیاد جواهرات و وسایل قیمتی خودداری کنید.
  • در مصر به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید .
  • برای جلوگیری از بیماری آب مطمئن بنوشید و از مصرف غذا های خیابانی که به صورت نامطمئن تهیه شده است خودداری کنید.
  • در مصر به زبان عربی صحبت می کنند . انگلیسی هم زبان معمول در مکان های گردشگری است.

پرسش و پاسخ:

1. هزینه سفر به مصر چقدر است؟
هزینه سفر به مصر به عوامل متعددی مانند نوع اقامت حمل و نقل غذا و فعالیت های گردشگری بستگی دارد . هزینه سفر به طور متوسط از حدود 5 میلیون تومان به بالاتر متفاوت است.

2. چه مکان هایی در مصر را برای سفر توصیه می کنید؟
علاوه بر قاهره و شرم الشیخ مکان های دیدنی و گردشگری زیادی در مصر وجود دارد مانند اسکندریه لوکسور ابوسیمبل و وادی الحیتان .

3. چه نوع پوششی برای سفر به مصر مناسب است؟
پوشش در مصر بستگی به مکان و فعالیت شما دارد . در مکان های گردشگری پوشش آزاد تر است اما در مکان های مذهبی پوشش پوشیده تر مناسب تر است.

نتیجه گیری:

سفر به مصر تجربه ای فراموش نشدنی است که شما را به جهان باستانی زیبایی های طبیعی و فرهنگ غنی این کشور می برد. مصر سرزمینی است که هر سفر به آن با تجربه ای جدید و منحصر به فرد همراه است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا